![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Jij zou toch ook moeten weten er in de sport in belgie op alle vlakken nauwelijks of geen begeleiding is? Dat zie je alleen al in het voetbal waar de jeugd nauwelijks of geen kansen krijgt,dat er geen deftig systeem op poten staat zoals oa bij ajax het geval is enz.... 1 jaar schorsen is dom en een schande voor zoiets terwijl ze zelf in de fout gaan,straf ze op een andere manier maar niet op deze manier. Criminelen krijgen hier nog niet eens zo een zware straf en dan zouden we het wel normaal moeten vinden deze wel zo'n straf krijgen??De wereld op zijn kop noemen ze zoiets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu nog beseffen dat Max geen greintje Vlaming is en je komt er wel. Ik vind trouwens dat hij van avatar moet veranderen, Verschaeve draait zich om in zijn graf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bescherming van de eigen topsporters is genoeg. Het systeem van de DDR is overdrijven aan de andere kant. Wat mij betreft was er een zeer goed sportbeleid binnen het Derde Rijk met als hoogtepunt uiteraard de Olympische Spelen van 1936.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
|
![]() Citaat:
Verschaeve zou zich omgedraaid hebben in zijn graf voor volksverraad en zeker niet voor een gezond nationalistisch sportbeleid, dat tijdens de periode van de Nieuwe Orde algemeen was in Europa. Spanje is een voorbeeldland in Europa wat betreft topsportbeleid en de resultaten zijn er ook naar (Contador, Nadal, Alonso, nationaal voetbalelftal, clubvoetbal,basketbal) Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 11 november 2009 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens: wat is democratie als wetten en hun gevolgen niet aan bekritiseerd mogen worden? Of heeft de overheid altijd gelijk?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan niet goed aflopen denk ik. Er is ook nog de Antwerpse variant, regeren infunctie van wat is het slechtste voor het VB. Ok dat loopt vroeg of laat fout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat is recht op maat en altijd ongezond, pervers en corrupt. daaruit kun je bijna concluderen dat er in spanje op grote schaal gedopeerd wordt en dat de staat die dopingpraktijken steunt. maw alleen die van ons mogen vals spelen ![]() Libro welke straf vind jij dan gepast voor iemand die tot 3x toe onaaongekondigde dopingcontroles tracht te omzeilen door niet te vertellen waar hij is? hoeveel kansen vind je dat topsporters mogen krijgen om de dopingagentschappen een rad voor ogen te draaien? Laatst gewijzigd door 1207 : 11 november 2009 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry hoor, maar een dopinggebruiker een groot kampioen noemen is voor mij een brug te ver. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is nogal kort door de bocht om de mogelijkheid om dopingcontrole uit te sluiten, door herhaaldelijk en ondanks verschillende waarschuwngen te verzwijgen waar je bent,.... ...."administratieve redenen" te noemen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Minister
|
![]() The persshow van Wickmayer was absoluut niet overtuigend. Au contraire… Haar argumenten tonen eerder haar dédain en incompetentie aan, dan dat ze haar vrijpleiten.
“Het antidopingsysteem is in theorie wel ok, maar in praktijk helemaal niet, zeker niet als het onschuldigen veroordeelt” Je bent niet onschuldig: je hebt immers de decretaal vastgestelde overtreding begaan. “Omdat ik niet in de top vijftig stond, hield het programma van het Wereldantidopingagentschap me niet bezig. Ik kende ook niets van de Vlaamse regelgeving. Toen er twee inbreuken achter mijn naam stonden, heb ik me geïnformeerd en heb ik een login en een paswoord gekregen om op de site te geraken. Ik begrijp niet waarom ze me niet rechtstreeks hebben proberen te contacteren, toen ze merkten dat hun aangetekende brieven teruggestuurd werden omdat ik niet thuis was.” Iedere Belg wordt geacht de wet te kennen. Het credo Wir habben es nicht gewusst is geen argument om van onder een straf te muizen. Het is immers niet de taak van de administratie om iedere burger individueel te gaan informeren. Maar in dit geval bepaalt de regelgeving dat het ontstaan van de verplichting om de whereabouts in te vullen door middel van aangetekend schrijven aan deze sporter wordt vermeld! Dat aangetekend schrijven ook niet gekregen zeker! Als je een fout maakt en je wordt gepakt moet je de gevolgen dragen. Als ik sneller rijdt dan toegelaten en ‘k wordt geflitst, moet ik ook niet afkomen met het feit dat ik het bord bebouwde kom niet had gezien. Tot slot is het toch niet de taak van de Vlaamse administratie om de wereldbol af te zoeken naar waar men verblijft… dat is gewoon niet werkbaar. Men wordt trouwens geacht op het domicilieadres te contacteren te zijn. Ze geeft hier eigenlijk in feite toe dat ze nalatig is geweest en zich ook niet informeerde alvorens er reeds twee streepjes achter haar naam stonden… |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Minister
|
![]() Chapeau trouwens voor Marc Mercy van de Sportredactie van de Standaard. In zijn te lezen opiniestuk slaat hij echt de nagel op de kop:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
|
![]() Heb dit opiniestuk ook gelezen in Het Nieuwsblad, wel ik ben hier helemaal niet mee akkoord. Men gaat een zelfstandige toch ook geen jaar beroepsverbod opleggen omwille van een overtreding op de boekhoud of BTW wetgeving.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Minister
|
![]() De straf voldoet aan alle kenmerken voor het EHRM om legitiem te zijn: ze was vooraf kenbaar. De tarief voor de overtreding was dus lang bekend voor ze zelf maar in werking trad, nu moeten ze dan ook niet komen bleiten. Wie zijn gat brand... had voorzorgsmaatregelen moeten nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Minister
|
![]() Voor de zoveelste keer: kenbaarheid en internationale akkoorden gelden ook nog hé.
If you can't do the time, don't commit the crime. |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het beginsel proportionaliteit bestond al in de 18de eeuw maar klinkt u blijkbaar onbekend in de oren. Wie deze straf rechtvaardig vindt zou zelf eens een boete van een jaarloon moeten krijgen omdat em ergens op zen belastingsformulier een cijferke op de verkeerde plaats heeft gezet. Sportlui zijn geen boekhouders of juristen dus ge kunt niet van hen gaan verlangen dat ze alle regelkes gaan van buiten leren en zich abonneren op het Belgisch Staatsblad.
![]() |