Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2009, 10:00   #201
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Niet iedereen over dezelfde kam scheren in dit topic he.
Er zijn er hier genoeg die het dierenleed in het algemeen aanklagen.
Dierenleed heeft geen fuck met links of rechts te maken als je dat nog niet doorhad.
Mensen als jou die hier weer een politiek spelletje van proberen te maken maken me ziek.

Laatst gewijzigd door Mcnab : 27 november 2009 om 10:02.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 10:04   #202
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
zoals iedereen weet worden er jachtpartijen georganiseerd, waar de heren jagers rondom de plek gaan zitten waar de beestjes voordien dagelijks gevoederd werden.
Eens voldoende beestjes aanwezig, breekt daar de 3e wereldoorlog uit, alle beestjes dood of in doodstrijd of niet levensgevaarlijk gewond.
De heren jagers velaten dan het terrein om te gaan aperitieven, en het wordt aan de "knechten" overgelaten om de lijkenboel op te kuisen en eventueel de beestjes alsnog uit hun lijden te verlossen.
Dit is wat de fine fleur van onze eigen superieure cultuur doet. Daartegen heb ik hier niets gelezen. Het is nochthans hun lobbywerk, samen met andere EUROPEESE historische beestigheden die deze EUROPESE richtlijn tot stand gebracht heeft. Ook de koosjere eters deden hun duit in het zakje. En in tegenstelling met wat in deze ranzige topic beweert wordt is het NIET om de moslims te plezieren dat deze EUROPESE uitzonderingen er kwamen. Sinds wanneer is er in europa een moslim-lievende meerderheid?

Al die selectief verontwaardigden eens per jaar zijn "zum kotsen" godverd.. het dierenleed gebruiken om hun ranzige agenda te realiseren.

Of wel hebben dieren rechten, ook vissen en schaaldieren, vliegen en muggen, mollen en maden, ofwel hebben ze der geen.

De rest is kinderlijk sentiment met wollige schaapjes en knuffelige geitjes. Ga eens een slachthuis in werking (zelfs geen halal) bezoeken, en kijk wat er te zien is.

Bovendien zijn dierenrechten een luxe die we ons in sommige streken, in tijden van welvaart kunnen permiteren, en die niemand zich kan permiteren als het echt om overleven gaat. Dan moorden we zelfs onze soortgenoten uit op de meest beestachtige manieren, laat staan dat er dan zou gekeken.

De dromers die hier aan wereldwijde dierenrechten denken, moeten maar eens practisch gaan denken, over slachthuizen en slachtmethodes, koeling en berging, voor zowat alle gebieden ter wereld. Verder dan het rijke overvloedige westen zullen ze niet geraken.

samengevat, kinderboerderij geknuffel, en zelfbedrog dat ze och iets gedaan hebben, bij de oprechten, ranzige achterliggende agenda bij de misbruikers.
Op bepaalde zaken heb je uiteraard een punt.

Dat "jagen" puur voor het plezier ervan mag wat mij betreft onmiddellijk worden afgeschaft. Idem dito wat betreft misstanden in "normale" slachterijen, hier mag de wetgeving best verstrengd worden met grondige controles erboven op. De jaarlijks terugkerende protesten tegen foie gras, enzovoort, enzovoort, allemaal geen probleem.

De door jou aangehaalde argumenten zijn evenwel geen reden om achterover te leunen en toe te kijken op onverdoofd slachten onder het mom van "andere culturen, andere gebruiken" of "we hebben het recht niet ons daar mee te moeien". Flauwe zever. Zoals Bobke in deze topic heeft opgemerkt zijn ook hier zogenaamde (Vlaamse) cultuurgebonden malpraktijken uiteindelijk verboden geraakt.

M.a.w. bovenstaande belet evenwel niet om onverdoofd slachten met onmiddellijke ingang te verbieden.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 27 november 2009 om 10:07.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 10:45   #203
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Op bepaalde zaken heb je uiteraard een punt.

Dat "jagen" puur voor het plezier ervan mag wat mij betreft onmiddellijk worden afgeschaft. Idem dito wat betreft misstanden in "normale" slachterijen, hier mag de wetgeving best verstrengd worden met grondige controles erboven op. De jaarlijks terugkerende protesten tegen foie gras, enzovoort, enzovoort, allemaal geen probleem.

De door jou aangehaalde argumenten zijn evenwel geen reden om achterover te leunen en toe te kijken op onverdoofd slachten onder het mom van "andere culturen, andere gebruiken" of "we hebben het recht niet ons daar mee te moeien". Flauwe zever. Zoals Bobke in deze topic heeft opgemerkt zijn ook hier zogenaamde (Vlaamse) cultuurgebonden malpraktijken uiteindelijk verboden geraakt.

M.a.w. bovenstaande belet evenwel niet om onverdoofd slachten met onmiddellijke ingang te verbieden.
Ik heb hoofdletters gebruikt, het is een EUROPESE richtlijn. En de lobby's die ze doorgedrukt hebben zijn niet de pro-moslims.

Je kan niet tegelijk zeggen dat jacht kan, en onverdoofd slachten niet. Het zou dan volstaan om dieren in de wei los te laten en er op te schieten, om het verdoofd slachten te omzeilen, als iemand daar al voordeel zou in zien.
Je kan ook niet stellen dat men een stier wat mag gaan pesten als volksvermaak, om hem uiteindelijk met een degenstoor (proberen) af te maken en zeggen dat dit beter is dan het kelen van een dier voor consumtie.
Je kan ook niet maken, dat je joden met rust laat, en ieder jaar wat op de mislims gaat kankeren bij het offerfeest. De joden slachten ook een paaslam, topic nog nooit opgestart met pasen.
Zegt genoeg volgens mij.
Waarom de eigen volksgebruiken met dierenleed uitgeroeid werden (op de visjes in geeraardbergen na)? onvoldoende lobbywerk van de pro's, volgens mij hadden die net zo een uitzondering kunnen bekomen als de stierengevechten.
Achteruitleunen en niets doen, is volgens mij nog altijd beter, dan ad hoc wetten te gaan uitvaardigen, om één uitwas te bestrijden. Een wetgever mag geen partij kiezen, en blind en rechtvaardig de zelfde richtlijnen opleggen aan iedereen

Beginnen met een lijst van welke dieren rechten hebben op verdoofd slachten, en dan zonder uitzonderingen, en proberen dit in overeenstemming te brengen met de europese richtlijn, anders eerst een meerderheid zoeken om de europese richtlijn te herzien.
Beginnen met een lijst van te verdelgen dieren (als dat eigenlijk al geen inbreuk is op de dierenrechten) en de manier te bepalen hoe dat dan het beste kan, en wat de minimum populatie is die moet overblijven voor de diversiteit.

Ik vraag me af wat we gaan doen, als we binnen wat jaren zouden ontdekken dat ook planten angst en pijn kennen bij oogsten ?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 13:01   #204
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Als dierenmishandeling behoort een bepaalde "cultuur", schort er duidelijk wat aan die "cultuur".
Dierenmishandeling dient op universele wijze veroordeeld en bestreden te worden, ongeacht of er tegen één of andere "cultuur" zou worden ingegaan.
Ieder beschaafd individu stelt het welzijn van mens EN dier voorop, ongeacht of het bestaan van welke traditie of "cultuur" dan ook, in het gedrang zou komen.
Weer zie je niet in dat wat jij beschaafd noemt voor een ander dat net niet is. Is dat nu zo moeilijk om een simpel feit te aanvaarden?
Oud 27 november 2009, 13:07   #205
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
WAAR BEWEER IK DAT ? WAAR VERGOELIJK IK DE RITUELE SLACHTINGEN ????
Schuim even van de lippen vegen en we kunnen weer verder.
Oud 27 november 2009, 13:29   #206
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamer Bekijk bericht
Helemaal niet, gast. Die barbaren kunnen vertrekken naar landen waar men onverdoofd mag slachten, MAAR in de gehele E.U. moet onverdoofd slachten verboden worden. Zie je waar ik naar toe wil, of is dat te moeilijk voor jou ? Ze moeten terug naar hun moslimland, waar ze de volgende paar honderd jaar toch op hun eigen manier gaan blijven slachten, wat wij daar ook van zeggen of vinden, maar van waar wij dus geen vlees moeten invoeren.
Dat ze hun kwaadaardige rituelen enkel in hun thuisland uitvoeren, zou al een grote stap in de goede richting zijn. Nu is het omgekeerd : we zijn hier hun gebruiken aan het overnemen.
Veel provocatie had ge niet nodig om in uw litanie door te draaien. Het gaat u duidelijk niet om dierenleed. Maar enkel maar om het etaleren van uw moslimhaat en islamfobie.

U bent discriminerend in de gerichtheid waarmee ge deze heel specifiek groep barbaars noemt.

Zelf vind ik ritueel slachten walgelijk. Maar daar in alle moslims en enkel moslims te viseren is gewoon belachelijk. Vooreerst doen niet alle moslims in België aan ritueel slachten. Ook onder Moslims is daar discussie over. Zelfs in de zogenaamde Moslim landen. Verder kennen ook Joden ritueel, en dus niet verdoofd, slachten.

De beelden die Gaia toont zijn opgenomen in Belgische slachthuizen. En het is volstrekt onmogelijk om aan te geven of het vlees bedoeld is voor Moslims of Joden.

U gaat daarmee voorbij aan de werkelijk aanklacht van Gaia.

Die barbaren, zoals u dat zo graag noemt, beperken zich ook niet tot Moslims en Joden. Ook wij Vlamingen zijn bezwaarlijk onschuldig te noemen. Moeten die ook verhuizen naar Moslim landen misschien ?

Het gaat over paardenkoersen. Over wrede varkenscastratie zonder verdoving. Het pijnloos doden van kreeften met Crustastun i.p.v. de beestjes levend te koken. Dierenproeven, 12 miljoen in Europa. Verre gaande verwaarlozingen. Sadistische veemarkten. Het vervoeren van levend vee over duizenden kilometers. Circussen met wilde dieren in kleine hokjes. En nog zoveel meer.
Oud 27 november 2009, 13:44   #207
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door <!-- / message --> Bekijk bericht
Veel provocatie had ge niet nodig om in uw litanie door te draaien. Het gaat u duidelijk niet om dierenleed. Maar enkel maar om het etaleren van uw moslimhaat en islamfobie.

U bent discriminerend in de gerichtheid waarmee ge deze heel specifiek groep barbaars noemt.

Zelf vind ik ritueel slachten walgelijk. Maar daar in alle moslims en enkel moslims te viseren is gewoon belachelijk. Vooreerst doen niet alle moslims in België aan ritueel slachten. Ook onder Moslims is daar discussie over. Zelfs in de zogenaamde Moslim landen. Verder kennen ook Joden ritueel, en dus niet verdoofd, slachten.

De beelden die Gaia toont zijn opgenomen in Belgische slachthuizen. En het is volstrekt onmogelijk om aan te geven of het vlees bedoeld is voor Moslims of Joden.

Die barbaren, zoals u dat zo graag noemt, beperken zich ook niet tot Moslims en Joden. Ook wij Vlamingen zijn bezwaarlijk onschuldig te noemen. Moeten die ook verhuizen naar Moslim landen misschien ?

Het gaat over paardenkoersen. Over wrede varkenscastratie zonder verdoving. Het pijnloos doden van kreeften met Crustastun i.p.v. de beestjes levend te koken. Dierenproeven, 12 miljoen in Europa. Verre gaande verwaarlozingen. Sadistische veemarkten. Het vervoeren van levend vee over duizenden kilometers. Circussen met wilde dieren in kleine hokjes. En nog zoveel meer.
Er is ongetwijfeld wereldwijd heel wat dierenleed. Zoveel dat we dat niet in een mensenleven gaan kunnen oplossen.

Laat ons daarom in eigen land beginnen.

Religieuze slachtingen zijn barbaars? Laat ons die verbieden dan.

Of is Gaia daar over aan het liegen misschien?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 13:54   #208
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er is ongetwijfeld wereldwijd heel wat dierenleed. Zoveel dat we dat niet in een mensenleven gaan kunnen oplossen.

Laat ons daarom in eigen land beginnen.

Religieuze slachtingen zijn barbaars? Laat ons die verbieden dan.

Of is Gaia daar over aan het liegen misschien?
dierenbeulen met sadistische neigingen maar zonder religieus motief kunnen dus rustig verder doen, mooi dat je drijfveer vooral het dierenwelzijn is.
Oud 27 november 2009, 14:20   #209
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dierenbeulen met sadistische neigingen maar zonder religieus motief kunnen dus rustig verder doen, mooi dat je drijfveer vooral het dierenwelzijn is.
U schijnt me niet al te best te begrijpen blijkbaar.

Sadistische streken uithalen met dieren is nu al verboden.

De beestenstreken niet willen verbieden omdat Allah het beveelt toont dan weer uw drijfveer.

Zie je? Ik kan dat ook.
Oud 27 november 2009, 14:22   #210
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Indien je die vlieg eerst haar vleugels zou uittrekken alvorens ze te doden, zou je gelijk kunnen krijgen

Voor de rest word ik kotsmisselijk van die posting.
waarom wordt jij kotsmisselijk van die posting?
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 14:32   #211
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

En de gefilmde slachthuizen in kwestie? Gaan die gesanctioneerd worden?
JA toch he?
Oud 27 november 2009, 14:36   #212
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
U schijnt me niet al te best te begrijpen blijkbaar.

Sadistische streken uithalen met dieren is nu al verboden.

De beestenstreken niet willen verbieden omdat Allah het beveelt toont dan weer uw drijfveer.

Zie je? Ik kan dat ook.
1/ jagen, vissen, schelpdieren, schaaldieren, dierenproeven zijn nog steeds algemeen aanvaard en de werkwijze staat haaks op het dierenwelzijn.
2/ verdelgen van "ongedierte" kan nog op de meest gruwelijke wijzen

3/ een wet moet allesomvattend zijn wil hij rechtvaardig zijn, en zijn doel bereiken
4/ dat u het enkel over Allah hebt maakt duidelijk dat u één godsdienst viseert, zoals ik al vermoedde . U hoefde echt geen extra bewijs te leveren

Laatst gewijzigd door spherelike : 27 november 2009 om 14:37.
Oud 27 november 2009, 14:41   #213
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Weer zie je niet in dat wat jij beschaafd noemt voor een ander dat net niet is. Is dat nu zo moeilijk om een simpel feit te aanvaarden?
Wat vreemdelingen beschaafd vinden of niet kan mij geen barst schelen. Feit is dat die zich moeten aanpassen aan onze wetten, dat ze moeten gehoorzamen ! En als hier een wet zegt dat men een dier moet verdoven vooraleer het te doden, dan moeten die gewoon luisteren. Ze mogen dan nog altijd denken dat dat flauwe zever is, het zelfs zeggen, maar die wet overtreden, dat mogen zij niet.
Is dat nu zo moeilijk om een simpel feit te aanvaarden ?

Laatst gewijzigd door hamer : 27 november 2009 om 14:41.
hamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 14:47   #214
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamer Bekijk bericht
Wat vreemdelingen beschaafd vinden of niet kan mij geen barst schelen. Feit is dat die zich moeten aanpassen aan onze wetten, dat ze moeten gehoorzamen ! En als hier een wet zegt dat men een dier moet verdoven vooraleer het te doden, dan moeten die gewoon luisteren. Ze mogen dan nog altijd denken dat dat flauwe zever is, het zelfs zeggen, maar die wet overtreden, dat mogen zij niet.
Is dat nu zo moeilijk om een simpel feit te aanvaarden ?
Je bent aan het raaskallen

Er is geen wet om dat te verbieden, het is net een door europa voorziene uitzondering. Er wordt dus louter door onverdoofd slachten om religieuze redenen geen enkele wet overtreden.
Oud 27 november 2009, 14:49   #215
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door <!-- / message --> Bekijk bericht

Daar ben ik ook allemaal tegen.
Maar in deze draad ( kijk naar de titel ) gaat het over ONVERDOOFD SLACHTEN. En wie doet d�*t hier in België ? Juist, de moslims. En zij doen dat op opvallende wijze. Zij eisen het recht op dat te mogen doen, ook al druist dat in tegen onze wetgeving. Dus ben ik wel verplicht om over de barbaarse gewoonte van deze mensen te praten. En dan komt natuurlijk de één of andere pipo aangedraaft, en die begint van hoog op zijn paard te kreisen, te gillen en te brullen over islamofobie, racisme en wat weet ik nog allemaal van flauwe zever.
Zwak, zéér zwak...
Oud 27 november 2009, 14:50   #216
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent aan het raaskallen

Er is geen wet om dat te verbieden, het is net een door europa voorziene uitzondering. Er wordt dus louter door onverdoofd slachten om religieuze redenen geen enkele wet overtreden.
Als die wet er niet is, moet ze er komen. Of ben jij pro-onverdoofd slachten ?
Oud 27 november 2009, 14:52   #217
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Onverdoofd slachten gebeurd niet enkel door moslims maar momenteel ook in onze eigen slachthuizen.

De aanzet is er gekomen door de wet die ritueel slachten toestaat.
Daardoor is men om aan de vraag van de moslims te voldoen halal beginnen slachten in de slachthuizen.

Het gevolg hiervan is dat men ook dieren onverdoofd slacht waarvan het vlees bestemd is voor de gewone markt.

Het probleem beperkt zich nu dus niet meer enkel tot halal vlees maar tot alle slachterijen in ons land.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 14:54   #218
hamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een belachelijk gezever. Eisen dat dieren een pijnloze dood mogen sterven, is zeker niet een vrijgeleide geven aan dierenbeulen met sadistische neigingen om hun perverse lusten op dieren te blijven botvieren. Wel het exacte tegendeel .
Of kunde ni lezen !!!
Oud 27 november 2009, 14:54   #219
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik zag deze middag op tv schokkende beelden die een land dat zichzelf beschaafd noemt onwaardig zijn.

Hoe lang gaat het nog duren vooraleer de overheid paal en perk stelt aan die barbaarse wreedheden?

Europese Federatie van Dierenartsen: "onaanvaardbaar in alle omstandigheden" *
Chapeau voor gaia.

Zetten zich in voor wezens van vlees en bloed die zichzelf niet kunnen verdedigen.

Het is goed dat iemand dit doet
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 14:57   #220
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1/ jagen, vissen, schelpdieren, schaaldieren, dierenproeven zijn nog steeds algemeen aanvaard en de werkwijze staat haaks op het dierenwelzijn.
We mogen toch nog vlees en vis eten?

Citaat:
2/ verdelgen van "ongedierte" kan nog op de meest gruwelijke wijzen
Ik veronderstel van wel.

Citaat:
3/ een wet moet allesomvattend zijn wil hij rechtvaardig zijn, en zijn doel bereiken
Geef eens een aantal voorbeelden van zulke wetten?

Citaat:
4/ dat u het enkel over Allah hebt maakt duidelijk dat u één godsdienst viseert, zoals ik al vermoedde . U hoefde echt geen extra bewijs te leveren.
Dat u alleen weer over Allah begint bewijst inderdaad voldoende, meer bewijs is niet nodig.

Zie je? die onnozele zever kan ik ook vertellen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be