![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Niet iedereen over dezelfde kam scheren in dit topic he.
Er zijn er hier genoeg die het dierenleed in het algemeen aanklagen. Dierenleed heeft geen fuck met links of rechts te maken als je dat nog niet doorhad. Mensen als jou die hier weer een politiek spelletje van proberen te maken maken me ziek. Laatst gewijzigd door Mcnab : 27 november 2009 om 10:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat "jagen" puur voor het plezier ervan mag wat mij betreft onmiddellijk worden afgeschaft. Idem dito wat betreft misstanden in "normale" slachterijen, hier mag de wetgeving best verstrengd worden met grondige controles erboven op. De jaarlijks terugkerende protesten tegen foie gras, enzovoort, enzovoort, allemaal geen probleem. De door jou aangehaalde argumenten zijn evenwel geen reden om achterover te leunen en toe te kijken op onverdoofd slachten onder het mom van "andere culturen, andere gebruiken" of "we hebben het recht niet ons daar mee te moeien". Flauwe zever. Zoals Bobke in deze topic heeft opgemerkt zijn ook hier zogenaamde (Vlaamse) cultuurgebonden malpraktijken uiteindelijk verboden geraakt. M.a.w. bovenstaande belet evenwel niet om onverdoofd slachten met onmiddellijke ingang te verbieden.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 27 november 2009 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kan niet tegelijk zeggen dat jacht kan, en onverdoofd slachten niet. Het zou dan volstaan om dieren in de wei los te laten en er op te schieten, om het verdoofd slachten te omzeilen, als iemand daar al voordeel zou in zien. Je kan ook niet stellen dat men een stier wat mag gaan pesten als volksvermaak, om hem uiteindelijk met een degenstoor (proberen) af te maken en zeggen dat dit beter is dan het kelen van een dier voor consumtie. Je kan ook niet maken, dat je joden met rust laat, en ieder jaar wat op de mislims gaat kankeren bij het offerfeest. De joden slachten ook een paaslam, topic nog nooit opgestart met pasen. Zegt genoeg volgens mij. Waarom de eigen volksgebruiken met dierenleed uitgeroeid werden (op de visjes in geeraardbergen na)? onvoldoende lobbywerk van de pro's, volgens mij hadden die net zo een uitzondering kunnen bekomen als de stierengevechten. Achteruitleunen en niets doen, is volgens mij nog altijd beter, dan ad hoc wetten te gaan uitvaardigen, om één uitwas te bestrijden. Een wetgever mag geen partij kiezen, en blind en rechtvaardig de zelfde richtlijnen opleggen aan iedereen Beginnen met een lijst van welke dieren rechten hebben op verdoofd slachten, en dan zonder uitzonderingen, en proberen dit in overeenstemming te brengen met de europese richtlijn, anders eerst een meerderheid zoeken om de europese richtlijn te herzien. Beginnen met een lijst van te verdelgen dieren (als dat eigenlijk al geen inbreuk is op de dierenrechten) en de manier te bepalen hoe dat dan het beste kan, en wat de minimum populatie is die moet overblijven voor de diversiteit. Ik vraag me af wat we gaan doen, als we binnen wat jaren zouden ontdekken dat ook planten angst en pijn kennen bij oogsten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Schuim even van de lippen vegen en we kunnen weer verder.
![]() |
![]() |
#206 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
U bent discriminerend in de gerichtheid waarmee ge deze heel specifiek groep barbaars noemt. Zelf vind ik ritueel slachten walgelijk. Maar daar in alle moslims en enkel moslims te viseren is gewoon belachelijk. Vooreerst doen niet alle moslims in België aan ritueel slachten. Ook onder Moslims is daar discussie over. Zelfs in de zogenaamde Moslim landen. Verder kennen ook Joden ritueel, en dus niet verdoofd, slachten. De beelden die Gaia toont zijn opgenomen in Belgische slachthuizen. En het is volstrekt onmogelijk om aan te geven of het vlees bedoeld is voor Moslims of Joden. U gaat daarmee voorbij aan de werkelijk aanklacht van Gaia. Die barbaren, zoals u dat zo graag noemt, beperken zich ook niet tot Moslims en Joden. Ook wij Vlamingen zijn bezwaarlijk onschuldig te noemen. Moeten die ook verhuizen naar Moslim landen misschien ? Het gaat over paardenkoersen. Over wrede varkenscastratie zonder verdoving. Het pijnloos doden van kreeften met Crustastun i.p.v. de beestjes levend te koken. Dierenproeven, 12 miljoen in Europa. Verre gaande verwaarlozingen. Sadistische veemarkten. Het vervoeren van levend vee over duizenden kilometers. Circussen met wilde dieren in kleine hokjes. En nog zoveel meer.
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat ons daarom in eigen land beginnen. Religieuze slachtingen zijn barbaars? Laat ons die verbieden dan. Of is Gaia daar over aan het liegen misschien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sadistische streken uithalen met dieren is nu al verboden. De beestenstreken niet willen verbieden omdat Allah het beveelt toont dan weer uw drijfveer. Zie je? Ik kan dat ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En de gefilmde slachthuizen in kwestie? Gaan die gesanctioneerd worden?
JA toch he?
![]() |
#212 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2/ verdelgen van "ongedierte" kan nog op de meest gruwelijke wijzen 3/ een wet moet allesomvattend zijn wil hij rechtvaardig zijn, en zijn doel bereiken 4/ dat u het enkel over Allah hebt maakt duidelijk dat u één godsdienst viseert, zoals ik al vermoedde . U hoefde echt geen extra bewijs te leveren Laatst gewijzigd door spherelike : 27 november 2009 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dat nu zo moeilijk om een simpel feit te aanvaarden ? Laatst gewijzigd door hamer : 27 november 2009 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is geen wet om dat te verbieden, het is net een door europa voorziene uitzondering. Er wordt dus louter door onverdoofd slachten om religieuze redenen geen enkele wet overtreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar in deze draad ( kijk naar de titel ) gaat het over ONVERDOOFD SLACHTEN. En wie doet d�*t hier in België ? Juist, de moslims. En zij doen dat op opvallende wijze. Zij eisen het recht op dat te mogen doen, ook al druist dat in tegen onze wetgeving. Dus ben ik wel verplicht om over de barbaarse gewoonte van deze mensen te praten. En dan komt natuurlijk de één of andere pipo aangedraaft, en die begint van hoog op zijn paard te kreisen, te gillen en te brullen over islamofobie, racisme en wat weet ik nog allemaal van flauwe zever. Zwak, zéér zwak... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() Als die wet er niet is, moet ze er komen. Of ben jij pro-onverdoofd slachten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Onverdoofd slachten gebeurd niet enkel door moslims maar momenteel ook in onze eigen slachthuizen.
De aanzet is er gekomen door de wet die ritueel slachten toestaat. Daardoor is men om aan de vraag van de moslims te voldoen halal beginnen slachten in de slachthuizen. Het gevolg hiervan is dat men ook dieren onverdoofd slacht waarvan het vlees bestemd is voor de gewone markt. Het probleem beperkt zich nu dus niet meer enkel tot halal vlees maar tot alle slachterijen in ons land. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of kunde ni lezen !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zetten zich in voor wezens van vlees en bloed die zichzelf niet kunnen verdedigen. Het is goed dat iemand dit doet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zie je? die onnozele zever kan ik ook vertellen. |