![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: laat ons, om profiteurs te ontmoedigen, het eeuwigdurend dopgeld afschaffen | |||
ja inderdaad, afschaffen maar |
![]() ![]() ![]() |
26 | 28,26% |
nee, helemaal niet afschaffen |
![]() ![]() ![]() |
27 | 29,35% |
beperken in tijd, maar hogere uitkeringen. |
![]() ![]() ![]() |
24 | 26,09% |
anders |
![]() ![]() ![]() |
15 | 16,30% |
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb je al tien keer gezegd dat je "men" moet gebruiken bij algemene uitspraken (lees: gescheld") en niet een mengvorm van "JE" "JIJ" en "U". Maar jij doet dat af als taal -mierenneuken. Je hebt me zelfs een laagbetaalde job aangeboden als leraar Nederlands bij de Nonnekens, met als vereisten :hangmatter, lui, en werkonwillig. Dat is volgens jou dan geen persoonlijke aanval... Ja jongen, je doet maar op hoor... Je strafpunten heb je jezelf bezorgd . Ik hou me niet meer bezig met het rode driehoekje sinds november 2011, ik bespreek dat soort zaken openlijk. Van mij heb je dus niets te vrezen. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Burger
|
![]() Ik spreek me er zelfs niet over uit indien men werkloosheidsuitkeringen moet beperken in de tijd. Laten we het hier eens over werkonwilligen hebben en niet over een of andere échte sukkel die niks kan, geen ervaring heeft, regelmatig ziek is, en wat weet ik nog meer ... (een kleine minderheid dus, I know)
Met het huidige activatiebeleid zijn ze voor de werkonwilligen echter de facto al beperkt in de tijd. Of dat nog strenger moet is een discussie die ik aan anderen overlaat. Men zou kunnen zeggen, en dan vallen ze terug op het OCMW. De tijd dat men levenslang en zonder verplichtingen ocmw steun kon genieten is ook voorbij, ook het ontvangen van een OCMW uitkering is gerelateerd aan werkwilligheid. Ik sprak onlangs nog met een OCMW-voorzitter, en het moet wel gezegd dat indien men bij de RVA slechts tijdelijk schorst (vaak enkele maanden), men het bij het OCMW dan zo laat en ze met rust laat daar ze weten dat het maar voor even is. Men zou dus kunnen argumenteren dat volledige schorsing vaker zou moeten gebeuren. Laten we bv. nog zeggen indien een 2e keer werkonwilligheid door de RVA wordt voorgesteld, ik zeg zomaar iets. Dan moet men weer aan een volledig jaar gewerkte dagen komen vooraleer men weer bij de RVA steun kan ontvangen als ik mij niet vergis. Betreffende OCMW-voorzitter zei zelfs dat hij bij sollicitaties van maatschappelijk werkers expliciet de vraag stelde 'of ze de steun zouden afnemen in geval van duidelijke werkonwilligheid', en indien ze hiervoor 'te zacht' leken hij ze sowieso niet aannam. Uitzonderingen daargelaten (en men moet geen uitzonderingen aangrijpen om te veralgemenen) denk ik dat het heden ten dage toch niet meer zo evident is om jarenlang steun te trekken indien je relatief gezond en toch iets van competenties hebt, laten we zeggen in vergelijking met 15 �* 20j terug.
Het is voor zeer weinigen weggelegd onafhankelijk te zijn: - het is een voorrecht van de sterken. Friedrich Nietzsche Laatst gewijzigd door TheChosenOne : 20 mei 2012 om 14:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn linkje spreekt voor zich.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar conform de grondwet is dat niet. Mij lijkt het beleid ongrondwettelijk voor wat het OCMW betreft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
je jij u => aan de persoon zelf gericht gescheld Daar bestaat geen enkele twijfel over. Citaat:
![]() Als je perceptie zo is, sla ze dan over. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 14:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Burger
|
![]() Op welk artikel van de Grondwet baseer je je hiervoor?
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(het juiste artikel is al dikwijls geciteerd) Voor de lui van rechts is dat maar een vodje, de grondwet, een pure intentieverkaring die kan genegeerd worden. Laatst gewijzigd door eno2 : 20 mei 2012 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Minister
|
![]() Schaf het stempelgeld maar af dan krijgen we leefloon. Komt ongeveer op hetzelfde neer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Europees Commissaris
|
![]() Gewoon koppelen aan het aantal werkjaren.
Eerste jaar werk geeft recht op 1 maand uitkering. Tweede jaar werk geeft recht op 3 maanden. Derde jaar werk geeft recht op 1 jaar uitkering. Daarna elke jaar werk een extra maand uitkering waarbij elke 5 jaar onafgebroken werken een extra jaar uitkering opleverd. Indien je een C4 krijgt dan krijg je een jaar extra die niet gespaard kan worden. Als men werk vind binnen de maand dan gaat er geen maand weg bij je opgespaarde maanden van uitkering. eerste jaar krijgt men een volledige uitkering van 1200 euro ongeacht welke status. 2de jaar wordt dit beperkt tot 900 euro.
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Partijlid
|
![]() Een paar weken geleden waren er op de BBC die het pensioen willen vervangen door een soort uitkering.
Dan heb je het wel gezien: het afschaffen van de dop is de voorloper van het afschaffen van het pensioen.
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens maak u geen illusies. Het westerse sociale systeem is failliet. Niemand betrouwt het westen nog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Minister
|
![]() Het laatste wat je moet doen om de profiteurs te pakken is het dopgeld afschaffen of verlagen. Integendeel: de profiteurs van deze maatschappij zouden niet liever willen dan dat de werkloosheidsuitkeringen worden aangevallen.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van populisme gesproken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je profiteurs wil straffen, straf dan alstublieft ook werkelijk de profiteurs: de bankiers, de multimiljonairs en de beursspeculanten.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() IN feite moet je het stempelgeld als geheel en instelling volledig afschaffen, en vervangen door een 'belasting/socialelasten./ira-accountrefund'
Je maakt daar een virtuele rekening van, en zorgt dat iedereen krijgt wat hij betaalt, en krijgt waar hij voor gewerkt heeft, of kan voor werken. De uitzonderingen zijn dan de echte sociale gevallen, die bvb ziek worden, etc Op dat moment debudgetteer je veel minder mensen op de kap van de industriele productie, maar zorg je dat de werkelijke kostprijs van de industriele produktie met zijn werkelijke kostprijs van zijn sociale zekerheid gebudgetteerd wordt op de industrie |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1° we zouden veel minder gerechtelijke achterstand hebben Dus er wordt macroeconomisch veel meer werk verzet. Het overheidsapparaat werkt efficienter, de werknemer kan jobervaring opdoen en voelt zich geen profiteur of nutteloos. De toegevoegde waarde van de werkloosheidsvergoeding voegt zich bij de economie. 2° We zouden veel meer mensen krijgen die echt werkloos zijn in die situatie, want iemand die pseudowerkloos is (sociaal fraudeert zal dankuwel zeggen) iemand die stempelgeld accepteert omdat hij het gewoon krijgt, maar anders gewoon thuis wil zitten zal ook bedanken voor de job... We gaan naar een andere verondstelling: bij arbeiders is er 50% werkloosheid. Stel dat we de regel invoeren, dat bij elke arbeider een arbeider mag aanvaard worden, waarvan het loon wordt afgetrokken van de sociale lasten/belasting die de werkgever betaalt Dus je betaalt arbeider 1 bvb 20K + 30K belastingen, en je betaalt arbeider 2 gewoon 20K netto die je aftrekt van die 30K DUs netto betaal je 20K +20K aan arbeiders uit + 10K lasten + 5K voor het verschil in loon tussen werkloosheidsvergoeding en arbeidersloon. De overheid daarentegen bespaart de uitbetaling van de werkloosheidsvergoeding van 15K en krijgt dus 15K minder sociale inkomsten. De overheid verliest dus NIETS. De werknemer verdient dus 5 K extra, en is niet meer werkloos De werkgever heeft zijn arbeidskrachten goedkoper... Dus noteer goed, iedereen wint bij dit systeem.... EN nu de vraag van 1Miljoen doppers: waarom doet de overheid dat niet ??? Waarom houden we dat debiel systeem in stand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stempelgeld volledig afschaffen.
Enkel nog steun in natura: -onderdak in de winter in grote hangars of legerkazernes -eten => vervallen producten, overschotten van de boeren -drank: water uit de kraan of de beek -kleren van spullenhulp, gedemodeerde collecties -ontspanning: spelen met de tenen tot vermaak van de hielen
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 24 mei 2012 om 02:13. |
|
![]() |
![]() |