![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vind het helemaal niet erg om allerhande meningen te horen. En welke nationaliteit ze hebben, kan me eigenlijk niet echt schelen. Maar als het er écht op aankomt, als er écht knopen moet doorgehakt worden, dan hoeven zij er niet bij te zijn, zoals je terecht opmerkt. Maar ondertussen hoor ik wel graag hun argumenten.
![]() |
![]() |
#202 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Blij dat te horen en steun is altijd welkom. Vertel in Nederland over de Vlaamse kwestie, informeer de mensen, maar laat ons wel het debat voeren. In het kader van een eenmaking van Vlaanderen en Nederland hebben de Nederlanders uiteraard te beslissen of ze dit willen, maar voor het overige is het aan de Vlamingen zelf. Het doet dan ook vreemd aan om een troep Nederlanders op een Vlaams forum te zien pleiten voor Groot-Nederland. Het lijken wel missionarissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar de "Belgen" (???) daarentegen hebben het veel langer uitgegouden, nietwaar? Het zo geroemde fort van Eben-Emael was voor de Duitse parachutisten nauwelijks een half uurtje werk. Daarna hield men het hier ongeveer 18 dagen vol. Gewoon omdat er hier drie legers actief waren: de Britten, de Fransen en "la glorieuse Belgique".
![]() |
#206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wij hebben tenminste wel gevochten. Er sneuvelden minstens 8000 Belgen. Maar dat zult u wel 'peanuts' noemen, u kennende en u zo te horen. P.S. Eigenlijk had ik nu moeten doen zoals u doet met anderen. U niet antwoorden. Want u maakte een taalfout. Maar ik zal maar niet toegeven aan een 'quierciaanse petieterige kleinzieligheid'. Laatst gewijzigd door system : 18 februari 2010 om 13:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uit je duimzuigen is allicht je grootste verdienste. Citaat:
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 18 februari 2010 om 13:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Banneling
|
![]() Ik heb Qurecus al zo vaak gewaarschuwd dat hij met gevaarlijke spelletjes bezig was door anderen op fouten op een ostentatieve manier op fouten te wijzen. Wie een kuil graaft voor een ander... En lap, hij valt er toch alweer niet in zijn eigen gegraven kuil zeker? Voor de zoveelste keer wel te verstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er was in mijn boodschap geen taalfout maar een typfout.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 18 februari 2010 om 13:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de vraag blijft: waarom haten Belgicisten alles wat Vlaams is maar willen ze er toch 1 land mee vormen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat de Vlaamse Belgicisten een gloeiende hekel hebben aan een Vlaanderen dat zich bewust is, niet alleen van zijn Nederlandstaligheid, maar al evenzeer van zij historische roots, de Nederlanden. Ze willen een Vlaanderen dat elk streven naar ontplooiing uitsluitend en prioritair wil kaderen in la Belgique. Een Vlaanderen dat inzake sociaal-economische relaties met Wallonië en "Bruxelles" elke nuchterheid, rationaliteit en zin voor efficiëntie laat varen, in naam van een verkeerd begrepen "solidariteit. Een Vlaanderen dat de notie "democratie" laat verkrachten als het de Francofonie goed uitkomt.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 18 februari 2010 om 13:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Banneling
|
![]() Dubbel.
Laatst gewijzigd door system : 18 februari 2010 om 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb, zeker voor Shadowke, altijd een kamer vrij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat is jouw probleem met het erkennen van de eigenlijke oorzaak van deze onrechtvaardige behandeling van de Vlamingen eigenlijk? Jouw 'blame the victim' aanpak is een voortreffelijke illustratie van de oorspronkelijke stelling van Hallebarde. Citaat:
Ik hoor graag jouw stappenplan om dat alsnog 'niet te laten gebeuren'. Ik ben uitermate benieuwd. Citaat:
Als ik die historische discussie regelmatig eens voer, dan is dat enkel wanneer ik daartoe verplicht word door het negationisme van een bepaald type Belgicist. De waarheid heeft ook haar rechten, dat kan je ons niet kwalijk nemen. Laatst gewijzigd door Nyquist : 18 februari 2010 om 13:50. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#217 |
Banneling
|
![]() Ik heb het hier over de 18-daagse veldtocht slimmeke. Daar kwamen 6000-tot 9000 soldaten om in de gevechten. En praktisch evenveel burgers in die periode.
Laatst gewijzigd door system : 18 februari 2010 om 13:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Banneling
|
![]() Dat gezever over de strijdlust tijdens WOII is niet relevant..als het erop aan komt zijn zowel Belgen als Nederlanders angsthazen..gelukkig maar, ik hoef geen militaristisch bewind..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat is de voedingsbron voor hun frustratie tegen al wat Vlaams is.
![]() |
![]() |
#220 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik vind de mensen die beginnen neuten over gesneuvelden tijdens de oorlog regelrecht gatkruipers. Ongeacht alles wat er rond hangt is elke gesneuvelde in de oorlog er één teveel. Ongeacht of het een Vlaming, Waal, Fransman, Brit, Amerikaan of Duitser was. Dus stop ermee en toon respect voor de mensen die sneuvelden, ongeacht hun overtuiging of nationaliteit.
|
![]() |
![]() |