Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2010, 23:52   #201
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
LOL Ik wist niet dat de Quick in handen van de staat was

En die privé slachthuizen wat heb jij daar nu in hemelsnaam met te maken, als je aandelen hebt zou ik nog zeggen maar anders
Goed:

de priester zegt dat je geen varken meer op uw menukaart mag staan hebben : is dit inmenging van kerk in het privé of niet ? ja.

de priester zegt dat het vlees die je eet door een moslim moet geslacht worden : is dit discriminatie van de niet moslims in de tewerkstelling in de slachthuizen ? ja

dus als wij alles wat de kerk ons voorschrijft gaan uitvoeren zonder nog ons te stoelen op WETENSCHAP, dan gaan we nog goed regresseren naar een middeleeuwse maatschappij. Het niveau van die maatschappij is trouwens zichtbaar in Egypte, Algerij en Marocco... Dus je weet waar deze manier van werken en redeneren zal eindigen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 01:11   #202
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat weet ik niet. Want als Quick dat doet, koop ik gene Quick meer. Ook al verkopen ze die halal alleen maar in Robeke. Ik zou eens willen weten welke groep de Quick het belangrijkste vindt, diegene die gaan afhaken, of diegene die gaan komen.
Ik blijf ook weg uit de Quick, en ga in mijn omgeving de reden daarvoor duidelijk maken. Er zal wel iets van blijven hangen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 01:17   #203
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Goed:

de priester zegt dat je geen varken meer op uw menukaart mag staan hebben : is dit inmenging van kerk in het privé of niet ? ja.

de priester zegt dat het vlees die je eet door een moslim moet geslacht worden : is dit discriminatie van de niet moslims in de tewerkstelling in de slachthuizen ? ja

dus als wij alles wat de kerk ons voorschrijft gaan uitvoeren zonder nog ons te stoelen op WETENSCHAP, dan gaan we nog goed regresseren naar een middeleeuwse maatschappij. Het niveau van die maatschappij is trouwens zichtbaar in Egypte, Algerij en Marocco... Dus je weet waar deze manier van werken en redeneren zal eindigen.
een priester, hier sla je de bal al compleet mis. De Islam heeft geen priesters en als je een imam bedoelt Die zijn job is het gebed leiden.

Religieuze uitspraken kunnen enkel gedaan worden door mensen die er voor gestudeerd hebben. Een imam kent een paar overleveringen en de Qoran van buiten en daar houd het dan ook op.

Die heeft geen bevoegdheid om zo een uitspraken te doen.
Wij mogen vlees eten dat in naam van God is geslacht, als een niet moslim slacht terwijl hij dit zegt, is het voor ons toegelaten om het op te eten. Het enige dat we moeten hebben is dat een moslim het daadwerkelijk gehoord heeft dat hij (de slachter) dit heeft gezegd.

En die middeleeuwse maatschappij is te danken aan de vroegere Europese kolonisatie daar. En het aan de macht houden van dictaturen die Europees gezind zijn. Dat weet je zelf ook.

Inderdaad de wetenschap is feilloos, daar hebben we vorig jaar nog de bewijzen van gezien.
De wetenschap gesteund door de multinationals, die regeringen en hun bevolking een vaccin tegen dat griepje door hun strot heeft geduwd. DIE wetenschap

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.

Laatst gewijzigd door Hoogmoed : 23 februari 2010 om 01:18.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 01:28   #204
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Et alors? Mensen mogen kiezen of ze de kerk hun privé willen laten beïnvloeden. Meer nog: dat is een grondwettelijk recht!

Citaat:
Als Quick haar aanbod zou moeten baseren op wetenschap, dan kunnen ze even goed de deuren sluiten. De troep die ze daar serveren is immers fundamenteel ongezond. Eigenlijk kan de hele horeca geschrapt worden wegens feitelijk overbodig. Een tijd lang geloofde men dat eten zoals wij dat kennen zou vervangen worden door pilletjes. De Amerikaanse historicus Warren Belasco heeft daar onderzoek naar gedaan (zie zijn boek Meals to come, een aanrader). Je moet mij niet overtuigen van het belang van wetenschap (ik verdien er nl. mijn brood mee), maar stellen dat bedrijven een aanbod moeten ontwikkelen op basis van wetenschappelijke inzichten gaat me net iets te ver.

Trouwens, die scheiding van kerk en staat waar je je blijkbaar zulke zorgen om maakt, is dat in België? Het land waar de grootste politieke formatie de C van christelijk in haar naam heeft staan, de katholieke kerk gesponsord wordt met belastinggeld en een belangrijk deel van de koninklijke familie lid is van een fundamentalistische sekte?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 06:36   #205
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ja ik ga er licht nogal over.
Die kindjes die zo graag varkensvlees eten kunnen dit gelukkig nog de andere drie dagen thuis doen. Voor de ouders komt dit nog goedkoop uit.
Nu worden op zowat alle scholen de kinderen beboet; die niet zot zijn van gehakt in al zijn vormen.

Je weet ongetwijfeld wat de oorsprong is van vis op vrijdag; maar ik heb nog niemand horen zeggen dat dit ongehoord is; alle niet-Katholieke kinderen die uit religieuze overwegingen vis moeten eten op vrijdag.
Die veggiedag op donderdag; is eerder zeldzaam; ik vind dat men op de scholen dringend een veggie-alternatief mag voorzien; elke dag.
Dat dit gezonder is; is voor mij nog altijd mooi meegenomen.
Had men varkensvlees geschrapt; enkel en alleen uit gezondheidsoverweging; dan was er voor jou geen vuiltje aan de lucht?

Nee; deze discussie gaat niet over gezond eten; ook niet over varkensvlees schrappen op school; maar eigenlijk over halal-fastfood.
Vage en nietszeggende reactie. Allesbehalve een bevredigend antwoord.
Oud 23 februari 2010, 09:44   #206
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Artisjok kan je me eventjes uitleggen waarom, tenzij moslims een meerderheid van de studentenbevolking vormt (wat niet zou mogen, er moet een deftige spreiding zijn van allochtonen) men varkensvlees zou schrappen? Zoals je het zelf zegt kunnen degene die varkensvlees wensen te eten dat 's avonds doen, hetzelfde geld ook omgekeerd, moslims kunnen OOK 's avonds halal eten.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 11:04   #207
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
een priester, hier sla je de bal al compleet mis. De Islam heeft geen priesters en als je een imam bedoelt Die zijn job is het gebed leiden.

Religieuze uitspraken kunnen enkel gedaan worden door mensen die er voor gestudeerd hebben. Een imam kent een paar overleveringen en de Qoran van buiten en daar houd het dan ook op.

Die heeft geen bevoegdheid om zo een uitspraken te doen.
Wij mogen vlees eten dat in naam van God is geslacht, als een niet moslim slacht terwijl hij dit zegt, is het voor ons toegelaten om het op te eten. Het enige dat we moeten hebben is dat een moslim het daadwerkelijk gehoord heeft dat hij (de slachter) dit heeft gezegd.

En die middeleeuwse maatschappij is te danken aan de vroegere Europese kolonisatie daar. En het aan de macht houden van dictaturen die Europees gezind zijn. Dat weet je zelf ook.

Inderdaad de wetenschap is feilloos, daar hebben we vorig jaar nog de bewijzen van gezien.
De wetenschap gesteund door de multinationals, die regeringen en hun bevolking een vaccin tegen dat griepje door hun strot heeft geduwd. DIE wetenschap
antwoord eens op de vraag: is eisen dat een moslim uw vlees slacht een discriminatie of niet ?

we gaan nog eens verder: we gaan alle medische wetenschap bazeren op de bijbel... komaan jongen, die teksten zijn zo oud als de straat, en staan zodanig ver van de huidige kennis dat je er echt niets mee bent.

ale:
1° de mens is blind, wat moeten we doen naar de oogarts of naar de gebedsgenezer ?
2° de mens kan niet meer lopen: wat doe je ? naar de arts of de gebedsgenezer
3° iemand valt op de grond en krijgt visioenen ? wat doe je, naar de neuroloog of bidden maar ?
4° iemand is onvruchtbaar, wat doe je ? in een bordeel doen werken , met de zegen van de priester, en bidden tot ze zwanger wordt, of naar de gynecoloog.

dus in dezelfde geest:

wanneer behandel je die 4 mensen ? Achter dat ze eerst eens goed gebeden hebben over hun zonden ? Of gaan we ze gewoon behandelen zoals het met de huidige wetenschappelijke kennis en de beste technologien
1° gaan we laseren
2° wordt zijn heup geopereerd
3° krijgt een epilepsie behandeling
en 4° wordt een IVF gedaan

met zegen van de Iman of zonder zegen ? hoe moet dat ???
komop jongen, kun je u met nog meer zever bezighouden ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 februari 2010 om 11:12.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 11:47   #208
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Varkensvlees, schapenvlees en rundvlees zijn elk in sommige opzichten slechter dan andere soorten vlees. Schapenvlees, bij voorbeeld, bevat eieren van platwormen die zich in onze lever nestelen en galstenen veroorzaken. Hun uitscheidingen zijn extreem kankerverwekkend, en vrijwel alle kankerpatiënten hebben deze wormen.

Dit bewijst dat de voedingsregels uit de koran zinloos zijn; één van de vele redenen waarom onze scholen, gevangenissen, fastfoodrestaurants e.d. met die onzin geen rekening zouden mogen houden.
'k Ben opeens heel blij dat ik geen schapenvlees lust ...
Oud 23 februari 2010, 12:01   #209
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ik ga er licht nogal over.
Die kindjes die zo graag varkensvlees eten kunnen dit gelukkig nog de andere drie dagen thuis doen. Voor de ouders komt dit nog goedkoop uit.
Nu worden op zowat alle scholen de kinderen beboet; die niet zot zijn van gehakt in al zijn vormen.

Je weet ongetwijfeld wat de oorsprong is van vis op vrijdag; maar ik heb nog niemand horen zeggen dat dit ongehoord is; alle niet-Katholieke kinderen die uit religieuze overwegingen vis moeten eten op vrijdag.
Die veggiedag op donderdag; is eerder zeldzaam; ik vind dat men op de scholen dringend een veggie-alternatief mag voorzien; elke dag.
Dat dit gezonder is; is voor mij nog altijd mooi meegenomen.
Had men varkensvlees geschrapt; enkel en alleen uit gezondheidsoverweging; dan was er voor jou geen vuiltje aan de lucht?

Nee; deze discussie gaat niet over gezond eten; ook niet over varkensvlees schrappen op school; maar eigenlijk over halal-fastfood.
Het staat nergens geschreven dat katholieken vis moeten eten op vrijdag. Een goede katholiek mag geen vlees eten op vrijdag, dat is iets helemaal anders. Als ik van vrijdag een vegetarische dag maak, ben ik helemaal in orde voor de Kerk.
Overigens moet ik het eerste kind nog tegenkomen dat geen gehakt lust!
De discussie gaat inderdaad over halal-fastfood en de wijze waarop dit en ander voedsel tegenwoordig als het ware opgedrongen wordt aan de hele bevolking.
Oud 23 februari 2010, 12:05   #210
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom vind ik deze oplossing een mooie middenweg. Het reguliere eten van altijd; en enkel varkensvlees schrappen.

Ja; dit is inderdaad praktisch niet mogelijk; of zeer moeilijk.

Heeft iemand eigenlijk een idee hoeveel kinderen; welk percentage van de kinderen op school warm eten?
Niks varkensvlees schrappen, niet in de scholen en nergens anders! Ik lust graag varkensvlees, mijn spek ligt op dit ogenblik te braden in de pan.
Wie het niet lust, bestelt gewoon iets anders.
Dat is toch niet moeilijk. Waarom daar zo'n omhaal over maken?
Oud 23 februari 2010, 18:16   #211
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Niks varkensvlees schrappen, niet in de scholen en nergens anders! Ik lust graag varkensvlees, mijn spek ligt op dit ogenblik te braden in de pan.
Omdat de moslims vinden dat varkens onreine dieren zijn, meer moet je daar niet achter zoeken.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 18:22   #212
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Moogt ge daar betalen met geld uit een varkensleren portefeuille ?
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 18:22   #213
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Artisjok kan je me eventjes uitleggen waarom, tenzij moslims een meerderheid van de studentenbevolking vormt (wat niet zou mogen, er moet een deftige spreiding zijn van allochtonen) men varkensvlees zou schrappen? Zoals je het zelf zegt kunnen degene die varkensvlees wensen te eten dat 's avonds doen, hetzelfde geld ook omgekeerd, moslims kunnen OOK 's avonds halal eten.
Bij mijn weten zijn de niet-moslims niet verplicht om enkel varkensvlees te eten.
Als enkel varkenvlees geschrapt wordt; kunnen niet-moslims nog altijd iedere dag 's middags op school eten.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 18:26   #214
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten zijn de niet-moslims niet verplicht om enkel varkensvlees te eten.
Als enkel varkenvlees geschrapt wordt; kunnen niet-moslims nog altijd iedere dag 's middags op school eten.
Bij mijn weten zijn moslims niet verplicht om wel varkensvlees te eten.
Als varkensvlees gewoon behouden blijft, kunnen moslims nog altijd iedere dag iets anders op school eten.

Maar u weet dat net zo goed als ik.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 18:29   #215
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Trouwens, de ware reden waarom dat varkensvlees compleet weg moest, is natuurlijk gewoon om die schoolkeuken daar "schweinenrein" te maken. Om die schoolkeuken etnisch te zuiveren als het ware.
Oud 23 februari 2010, 18:29   #216
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Is er op school een alternatief, behalve een eigen lunchpakket?
Indien er keuze zou zijn; zou er geen probleem zijn; hé.
Oud 23 februari 2010, 18:31   #217
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Bij mijn weten zijn moslims niet verplicht om wel varkensvlees te eten.
Als varkensvlees gewoon behouden blijft, kunnen moslims nog altijd iedere dag iets anders op school eten.

Maar u weet dat net zo goed als ik.
Ja; ze kunnen iets anders eten; hun zelf meegebracht lunchpakket.
Dat geldt voor iedereen.
Oud 23 februari 2010, 18:34   #218
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat dacht u van: Niet toegeven aan religieuze waanzin?

En er is keuze, maar die moslims moeten voor hun religieuze achterlijkheden een apartheidskeuken hebben, want de keuken van den autochtoon zou wel eens restjes varkensvlees kunnen bevatten. Dus wordt de keuken van de autochtoon etnisch gezuiverd van varkensvlees om toch maar die islamieten tevreden te stellen. De autochtonen kunnen verder gewoon de moord stikken, die tellen niet mee.
Oud 23 februari 2010, 18:36   #219
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Onrien varkensvlees..
Als eens kippen bestudeerd..die eten van hun eigen ( zieke/gewonde nog levende ) soortgenoten..een soort levend kannibalisme..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2010, 18:39   #220
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan maar een lunchpakket, dan kan zoon of dochterlief 's avonds met mama en papa warm eten en zijn die er meteen 100 % zeker van dat er niets onreins over het kind zijn/haar lippen komt. Tenslotte weet je maar nooit ...
Maar ik heb nog altijd geen enkele goede reden gehoord waarom u het varkensvlees zou schrappen.
Als er geen varkensvlees wordt geserveerd in een moslim-school, okay, geen probleem.
Als er wel varkensvlees wordt geserveerd in een andere school, okay, geen probleem.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be