![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Een veel eerlijker antwoord op moeilijke vragen, in plaats van een God te verzinnen. God is gewoon jaren geleden uitgevonden om dingen gemakklijk te verklaren / om mensen rustig te houden. Er is, naar mijn mening, nog steeds geen ENKELE aanleiding of bewijs dat god bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Staatssecretaris
|
![]() U vindt denken en voelen normaal omdat iedereen denk en voelt. Toch is dit zo vanzelfsprekend niet. Een louter materieel evolutieproces had nooit een denkend en voelend wezen geproduceerd zoals wij mensen. Eerder een soort robot die gewoon maar zijn genetische code volgt. Denken komt daar niet bij te pas. Laat staan voelen.
Fred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dan is het braafkes zijn, eender wie de derde optie dan ook is ![]() Allé, vroeger hebben za da 'god' genoemt, vanaf hede noemt het 'de derde optie' mij niet gelaten, ze gast. Laatst gewijzigd door Chrisnach : 25 januari 2011 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij experimenteerde door levende honden middendoor te zagen, en wanneer het huilde was dat volgens hem een puur mechanische reactie van de pijnappelklier in hersenen. Durf jij net als Descartes zo'n mooie Groenendael zoals op uw avatar middendoor snijden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alle dieren voelen, planten voelen, zelfs bacterien voelen. Ze vangen buitenlichamelijke signalen op uit hun omgeving, interpreteren die en anticiperen daarop.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
|
![]() @Another Jack
Ik wist niet dat Descartes levende honden heeft doormidden gezaagd. Erg wreed en dom. We kunnen aan het gedrag van slapende honden zien dat ze kunnen dromen. Ze hebben een voorstelling van de wereld en ze proberen ons gedrag te begrijpen en dat lukt ze ook nog tot op zekere hoogte. Daarom houden veel mensen ook van hun hond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Natuurlijk doe ik dat niet, wat is dat nu voor een vraag. Maar mijn punt was dat gevoel en denken niet klopt met het zuiver materialistische denken van tegenwoordig. Ik bedoelde dat als er enkel maar materie zou zijn, we niet zouden voelen en denken zoals we dat nu doen. Dat voelen en denken komt namelijk niet uit de materie, maar uit iets hogers. Snappie? ![]() PS: de Groenendael is Nana, mijn huidige hond. (half Border Collie eigenlijk) Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alle wezens die voelen en denken bewijzen God? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat weet ik. Ik wil ook niemand overtuigen, ik zeg enkel hoe ik het zie.
Kijk, puur materieel gezien zijn onze hersenen netwerken van neuronen waar kleine stroompjes doorgaan. Als dit gevoel, bewustzijn en denken kan produceren dan kan mijn computer dit ook. Let op, met gevoel bedoel ik niet pijngevoel maar diepere gevoelens zoals liefde, meededogen enz... Als we de evolutietheorie volgen, dan is ons enige doel de soort in stand houden. Ons denken en voelen is dan eerder een rem op onze evolutie. Gewoon veel wippen en veel nageslacht produceren is dan de (enige) boodschap. ![]() Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 25 januari 2011 om 15:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
|
![]() Nee
Ja, hij weet wat hij doet.
![]() |
#218 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zonder zorgen of dictaten van opperwezens en hun respectievelijke handleidingen. Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 januari 2011 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Fred. |
||
![]() |