![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |||||||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kwestie van eenvoudige logica. Citaat:
Citaat:
Precies zoals ook in de tijd de toekomst nog niet ingevuld is. Zo zit het in elkaar. WANNEER IS HET OOIT BEGONNEN? Die oneindige reeks van culturen eindigt nergens in de microkosmos, maar begint wel steeds weer opnieuw in de macrokosmos als evolutionair proces, dus zoals onze evolutie begonnen is. EERSTE DE ONEINDIGE LEEGTE VAN DE MACROKOSMOS Dus eerst heb je de oneindige leegte van de macrokosmos en dan de superclusters van melkwegen en dan de zonnen en planeten en dan het leven op aarde en dan de microkosmos met zijn atomen uit ruimteschepen, waarin weer kleinere ruimteschepen zitten, enz enz enz enz HET LOOPT VAN MACROKOSMOS NAAR MICROKOSMOS Dus het loopt van macrokosmos naar microkosmos als een ruimtelijke oneindige reeks die tevens een eindeloze evolutie is. Richting microkosmos gaat het dan oneindig door zonder einde. HET BEGIN LIGT IN DE MACROKOSMOS Maar in de macrokosmos begin het dan steeds weer opnieuw als wij bv straks weer macroreuzen in de macrokosmos gaan bouwen. Dan schuift die hele evolutionaire reeks een plaatsje op in de ontwikkeling van de evolutie. Want dan komen er macroreuzen bij en wij worden microwezens en de microwezens worden minimicrowezens enz enz enz HET IS EEN EEUWIG SYSTEEM DAT NOOIT EENS DEFINITIEF IS BEGONNEN Maar omdat dit systeem eeuwig is en nooit eens definitief is begonnen is die hele reeks in de microkosmos ook oneindig. Het is hetzelfde als een getallenreeks van 1, 2, 3, 4. enz tot oneindig. Die reeks is nooit ontstaan en is eeuwig. Maar doorloopt zichzelf constant, dwz 1 wordt 2 en 2 wordt 3, enz enz enz En omdat 1 ( de mensen ) dan wegvalt wordt deze door 2 ( de microwezens ) bijgebouwd............en 2 wordt weer gebouwd met behulp van 3 ( de mini-microwezens ) enz. Als je het even voor jezelf tekent kun je het zo begrijpen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een andere mogelijkheid is die van hogere dimensies, maar dat staat mijn atoomtheorie niet in de weg. Citaat:
Een oneindig heelal is het meest voor de hand liggend. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je bent er bij voorbaat op uit om overal op tegen te zijn en mijn atoomtheorie niet vanuit een positief gezichtspunt te willen vatten. Dan wordt het heel moeilijk want je kunt natuurlijk altijd eindeloos op alle slakken zout leggen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien: als wij het niet voor elkaar krijgen zullen anderen het doen. Positief zijn is hier de kunst. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar de mensen zijn zeer bevooroordeeld en zeer dom en er op uit om mij te beledigen en jij begint er ook al weer mee. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens: Jezus werd gekruisigd, dus die had ook niet meteen succes, maar werd verguisd. |
|||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn we weer vertrokken voor 50 pagina's?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Burger
|
![]() Jij vindt jouw theorie volkomen logisch en in jouw ogen is hij volkomen mogelijk. Ik ga je op dat gebied niet meer tegenspreken. Maar in mijn ogen is het verkeerd om iets dat volledig mogelijk is te zien als de waarheid. Hetgeen logisch is moet zo zijn volgens jouw? Dat is eenvoudigweg niet altijd waar. Zou het niet logisch zijn dat de mens respect had voor zijn eigen leefwereld ? Toch bevuilen wij onze eigen planeet. Wat logisch is, is niet altijd de waarheid. En als je geloofd in een oneindig aantal microkosmossen, waarin er dus ook geen "eerste" was, vind ik persoonlijk dat je net zo goed kan geloven in een oerknal van een oeratoom dat al eeuwig was. Beiden hebben geen begin. Volgens het godsbewijs van Thomas van Aquino bijvoorbeeld moet er ook een eerste oorzaak zijn geweest. Dat is een filosofisch bewijs gemaakt op logica. Bij jouw is er geen eerste oorzaak, maar een oneindigheid.
Je kan de schuld altijd bij de andere blijven leggen. Jij zegt dat de mens bevooroordeelt is en zeer dom. Ik zou niet weten hoe ik bevooroordeelt ben jegens jouw. Ik las je theorie een paar dagen geleden, en heb geredeneert volgens mij logica. Als je wilt beweren dat jouw logica die van alle andere mensen overtreft hoop ik voor jouw dat je een collosaal IQ hebt om dat te bevestigen. Juist doordat je de schuld altijd bij de anderen legt heeft het ook totaal geen nut dat ik nog verder een discussie aanga. Je zal nooit aannemen dat je bewijzen niet overtuigend genoeg zijn of dat er gaten en fouten in je redeneringen zitten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is ook de waarheid, niet om zijn mogelijkheid, maar omdat het de werkelijkheid is van Gods eeuwige en oneindige Geest. Pas dat laatste is de waarheid. Citaat:
Mijn logica is echter filosofisch. Citaat:
De leugen (slechtheid) dat we dat wel doen. Maar hier zijn we met een andere logica bezig, namelijk die der ethiek. Dat is de redelijkheid. Citaat:
Zowel omdat het onbeweeglijk zou zijn, als ook dat het als enkel atoom niet veel voorsteld en ook omdat niet verklaard wordt waar dat atoom dan vandaan komt. Citaat:
Dit is gevonden door Hegel en maakt deel uit van mijn atoomtheorie. Dus het heelal is eeuwig en heeft ook een logisch beginsel. Dus beiden. Citaat:
Citaat:
Het is een kwestie van genialiteit. Met IQ heb ik niet zoveel. Citaat:
Ik ben er zelf al 50 jaar mee bezig, dus ik klets natuurlijk maar wat. Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die is allang opgelost, maar er is nog niemand die er iets van begrijpt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee: je kunt de wereld niet stilzetten, want deze gaat vooruit, ondanks alle dogma's van de wetenschap...
![]() DE WETENSCHAP KAN NIET ECHT GOED VERKLAREN 1 - de wetenschap kan niet echt goed verklaren waar de oerknal vandaan komt. En ook niet wat er nu vóór die Oerknal was. 2 - de wetenschap kan niet echt goed verklaren waarom die oerknal nu juist atomen heeft opgeleverd. 3 - de wetenschap kan ook niet echt goed verklaren hoe het leven uit de dode natuur heeft kunnen komen. Dat wordt dan maar met toeval “verklaard”. 4 - de wetenschap kan ook niet echt goed verklaren hoe onze geest uit onze hersenen heeft kunnen ontstaan. 5 - En de wetenschap kan al helemaal niet verklaren waar de idee van God als absolute Geest bij de mensen vandaan komt. (Dat zou dan slechts een grillige afwijking van de hersenen zijn) Dit alles kan ik met mijn atoomtheorie wel verklaren. Namelijk door de hele boel om te keren: het heelal is niet ontstaan uit het NIETS via een oerknal, maar uit Gods Geest, die bestaat als een oneindige reeks van hogere culturen in de microkosmos. Het hogere komt niet uit het lagere, maar het lagere uit het hogere, dwz de evolutie is in wezen emanatie, dwz het lagere komt uit het hogere voort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel ja, je hebt gelijk en de rest van de wereldbevolking is gewoon te achterlijk om het te snappen. We kunnen het hier dan ook bij laten denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Er moet gewoon "nog niet" van gemaakt worden. Alsof de wetenschap NU alles ineens moet weten? Harrie is al 35jaar bezig en weet helemaal niks ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Burger
|
![]() Je bedoelt: de werkelijkheid. De waarheid (goedheid) zou zijn dat we onze planeet niet bevuilen.
De leugen (slechtheid) dat we dat wel doen. Dat je de werkelijkheid als de leugen bestempelt is wel duidelijk. Veel succes met het baseren op wat de goedheid zegt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En voor de wetenschap die vast zit in haar eigen dogma's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zie daarvoor mijn politieke partij: HCP de partij van harriechristus. http://forum.politics.be/showthread....00#post4646500 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 9 - Hoe kan het leven uit de dode natuur gekomen zijn?
Er was nog een andere gedachte, die op de achtergrond een grote rol speelde en welke iedereen wel kent: "Hoe is het mogelijk dat het leven uit de dode natuur is gekomen?" Maar ook: "Hoe is het mogelijk dat de dode natuur toch zo intelligent functioneert, terwijl ze toch geen bewustzijn bezit, en kwa vorm zo eenvoudig is?" Dwz wij mensen hebben voor vrij eenvoudige handelingen ons bewustzijn nodig en ons lichaam als een hoogwaardig instrument en de natuur verricht het meest sublieme vanzelf, als ik bijvoorbeeld denk aan de ingewikkelde natuurwetten en nog meer aan het functioneren van ons eigen lichaam. * Hier klopt iets niet, dit is een grote mate van ongelijkheid of zelfs de omgekeerde wereld. Maar ik drukte dit alles op dat moment niet zo goed uit, maar ik had wèl het gevoel dat de hele evolutie te snel was gegaan: er moest iets tussen zitten ter meerdere verklaring. * En ook als we bijvoorbeeld slaapwandelen blijken we plotseling over een onbewuste intelligentie te beschikken, alsof het bewustzijn slechts een overbodige luxe is, die evenzeer gemist kan worden. (Of zou er in de natuur toch bewustzijn schuilen? Dat dacht ik echter nog niet zo, maar werd met de atoomtheorie opgelost: het antwoord was er nog vóór de vraag goed gesteld was!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 10 -Een ruimtevaartcultuur bij Scientology.
En dan was er nog een bijzonder idee, want ik was voor een half jaar lid geweest van Scientology, een bijzondere club (ook berucht) van L. Ron Hubbard. En daar was men van mening dat er vroeger al ruimtevaartculturen in het heelal waren die hun misdadigers op verlaten planeten dumpten. En één van die planeten was onze aarde, dus wij zijn van een mooi stelletje afkomstig. Maar wat me daarin ook aantrok was dat het als het ware tegen de evolutie-gedachte inging, volgens welke de ontwikkeling zich had voltrokken van laag naar hoog. (Hoewel dat eigenlijk wel met de evolutie te rijmen valt als we bedenken dat er natuurlijk best beschavingen in het heelal kunnen zijn die verder zijn dan wij. Ook in de new age beweging bestaat de idee dat er vroeger al hogere beschavingen zijn geweest op aarde en dat wij eigenlijk een soort degeneratie daarvan zouden zijn. Maar daaraan dacht ik niet: ik had er gewoon een raar gevoel bij, misschien al door een voorgevoel van de mogelijkheid tot omkering van de evolutie.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 11 - Hoe kunnen onze hersenen zoveel informatie bevatten?
Behalve al de ideeën, die ik hier genoemd heb, is er nog meer geweest, want zo vroeg L. Ron Hubbard van Scientology zich af hoe het mogelijk was dat onze hersenen zoveel informatie konden bevatten voor ons immense geheugen. Het hele hersensysteem aan cellen en neuronen is daarvoor niet toereikend, maar met mijn atoomtheorie kan het wel, omdat onze hersenen opnieuw de hersenen van de microwezens bevatten, en die van de mini-microwezens, enzovoort. Onze hersenen als een stad. En later (nadat ik mijn atoomtheorie al gevonden had) kwam ik nog eens een boekje tegen waarin onze hersenen vergeleken werden met een immense stad, maar slechts als vergelijking maar niet dat het werkelijk zo was, volgens de schrijver. Maar volgens mij is het wèl werkelijk zo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten is het wel vrij goed geweten waar het geheugen precies zit (maar hoe het precies werkt niet). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zou het werken als een computer dan zijn er toch wezens nodig die die computer bedienen, want ook onze computers werken niet uit zichzelf. Laatst gewijzigd door harriechristus : 14 januari 2012 om 09:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Banneling
|
![]() Onverstelbaar hoe zulke geschifte rotzooi en getrol hier in een serieus subforum mag floreren terwijl het overal elders buitengegooid wordt.
Laatst gewijzigd door eno2 : 14 januari 2012 om 11:44. |
![]() |
![]() |