![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn wel veel interims.
Meer dan 1700 in Vlaanderen en iets meer dan 100 in de walen. Dat kan niet goed gaan.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 22 juni 2010 om 22:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je verplaatsen tussen werken is trouwens helemaal iets anders. Ik doe morgen ook 160 km voor 't werk, no prob. Maar wat ben je er nu eigenlijk mee als iedereen uit Limburg naar West-Vlaanderen zou gaan werken, en iedereen uit West-Vlaanderen naar Limburg? We zitten met een massale milieuvervuiling, én met het verkeer dat helemaal vast zit. Het openbaar vervoer kan nauwelijks uitbreiden. Waarom wil je dan dat mensen zich nog eens extra ver gaan verplaatsen? Ver van je woonplaats werken is gewoon nérgens goed voor. Tenzij voor de autofabrikanten en de olie-industrie. Ik ben twee jaar geleden verhuist om dichter bij m'n werk te wonen. Maar toen was ik alleen. Dan is dat nog makkelijk. Als je een partner hebt, werk je best een beetje in elkaars buurt. Bij ons zat er, voor ik wegging van m'n partner, 80km tussen zijn zaak en mijn job. We zijn dan maar daartussenin gaan wonen, dichter bij zijn zaak omdat hij in periodes dagen klopte van 17u, en als je dan nog telkens een uur naar je werk moet rijden blijft er maar 5u meer over om te eten, te wassen, te slapen en een relatie te hebben. Die 5u is voor jou allicht nog net teveel 'luxe', want je bent er eentje die vindt dat alles moet wijken voor werk, natuurlijk. Laat mensen gewoon de tijd om hun kinderen op te voeden, zich te ontspannen (da's nogal tamelijk goed voor de economie), te leven, samen te zijn. Wat scheelt er eigenlijk met u dat je het niet kunt pikken dat anderen dat willen én krijgen? Vandaag trouwens gezien dat er nu aan het interimkantoor waar ik bijna dagelijks passeer een bordje hing "volvo zoekt magazijniers". ik stel voor dat de frele madam van 50 die haar ontslag heeft gekregen omwille van rugproblemen zich meteen rept naar het interimbureau, om iedere dag van de westhoek naar volvo te proberen geraken met het openbaar vervoer (ze kan geen auto meer rijden) om een job te doen die echt een waar succes wordt. Ik hoop dat het niet in shifts is, want dan gaat ze allicht op hotel moeten bij vroeges en lates. Als ze niet solliciteert, is ze vanzelfsprekend te lui om te helpen donderen. Maar 'k zal ze anders naar u sturen, jij hebt vast wel werk voor haar.
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() trouwens, mambo, 2 jaar geleden zat je hier inderdaad te zagen dat je geen personeel vond.
'k heb u toen nog gezegd dat ik mensen wist die werk zochten, maar je was te beroerd om uw contactgegevens te geven. zoek het gerust op hier op 't forum. (ergens). moet een beetje goodwill hebben ook eh.
![]() |
#204 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Minister
|
![]() Zijn ze ondertussen trouwens al gevonden?
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iedereen enkel nog werk wil met uren en afstanden die met de fiets kunnen gedaan worden op momenten dat de kleine het past...dan zit je met een probleem dat niet meer kan overbrugt worden. Maar goed dat ze thuisblijven. Zorg dan enkel dat mensen als ik hun niet moet betalen van ons karig loontje éh. Mij geen probleem als dat de voorwaarde is om thuis te blijven. Maar daar zal u ook niet mee akkoord gaan natuurlijk. U en de meeste anderen eisen het recht om thuis te blijven wanneer het jullie past en schikt en eisen van mensen als ik dat jullie centen van mij en (anderen) krijgen. In feite zijn jullie mijn pooiers. En in jullie ogen ben ik enkel een goedkope moderne werkslaaf die zich moet schikken naar jullie egoïstische wensen. Het goede nieuws is dat er tegenwoordig nogal veel van die "uitbuiters" definitief geschorst worden op het rva.
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() GIJ zijt degene die vindt dat er 200'000 mensen beschikbaar waren voor de jobs in volvo. Je laat hier duidelijk blijken dat je het maar niet meer dan logisch vindt dat iemand die zich moeilijk kan verplaatsen, die totaal niet geschikt is voor die job, maar iedere dag 200 km moet afleggen en zijn kind alleen moet thuis laten, in plaats van gewoon een job te zoeken die wél haalbaar is. Ik zit met een partner (met kind) die later, na zijn opleiding, in een 3-ploegensysteem gaat terechtkomen. Ge peist nu toch niet dat mocht ik ooit werkloos raken, ik een job ga zoeken die ook met een ploegensysteem werkt?? Ge KUNT een klein kind niet 's nachts alleen thuis laten en denken dat het zichzelf wel naar school of de kinderopvang zal brengen. Of verwachten dat dat kind, als de kinderopvang sluit, zichzelf naar huis gaat brengen en in bed steken. En ik ga ook geen job zoeken die zooo ver van huis is dat de kinderopvang al gesloten is als ik thuis kom, of nog niet open is als ik moet vertrekken. En dat geldt voor iedereen, anders kun je maar beter uit de ouderlijke macht ontzet worden als je niet eens het basiswelzijn van uw kind kunt respecteren. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat ge zoiets niet kunt snappen? ![]() Echt, volgens mij ben jij serieus overwerkt zenne. Vind je dat pijnlijk, dat ik met mijne parttime zelfs op mijnen allenen rustig rondkom om mooi te kunnen wonen en mij te ontspannen enzo? Zonder dat ik iedere dag weetikhoeveel kilometers moet afleggen en gefrustreerd moet zijn omdat er niemand voor mij wil werken? Heb jij eigenlijk kinderen?
![]() |
![]() |
#208 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
Volgens mij heb jij geen gezin en ben je hoogstwaarschijnlijk vrijgezel. Althans dat hoop ik toch. Ik verschiet er ook niet van dat jij geen mensen vind die voor je willen werken. En je mag gerust wezen, je werkt niet voor de werklozen, maar voor de aandeelhouders. Als je dat niet doorhebt...
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hooguit helpt dit om uw zelfvertrouwen wat op te krikken, vertrouwd te raken met dat soort testen, en dit kan een puntje extra geven als je echt nieuw zou zijn... Maar anders zal uw score hetzelfde zijn. Daar is al veel onderzoek naar gedaan mijn beste, en daarom zijn die testen net zo eerlijk en zo sterk in het voordeel van die fabrieksarbeider. Allicht is het een van de weinige zaken dat NIET beinvloedbaar is met vriendjespolitiek.
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag blijft of anderen daar moeten voor opdraaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als je werk heb moet je niet gaan solliciteren éh. Ik zei; Volvo zoekt 200 werknemers en er zijn 200'000 werklozen, welk excuus heeft men om niet te solliciteren? Het uwe heb je al lang en breed laten horen en je bent niet werkloos. ![]() Ben je dan de heilige madonna van de werklozen dat je ze zo moet beschermen? Ze gingen niet achter werk zoeken en ze zullen niet gaan ook, op een handvol na van die 200"000 dan achterwege gelaten natuurlijk. De één heeft een kind en de ander gaat een kind krijgen en nog een ander moet letten op een kind van een ex ...en de auto start niet en het is te ver en het betaalt niet goed en tarara zoveel redenen dat een mens er niet meer naar luistert om den duur. Als het aan mij lag, een ezelstamp onder hun gat of dop definitief weg!
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die testjes komen steeds opnieuw terug in mogelijks andere gedaanten of volgorde maar uiteindelijk is dat niet oneindig in combinaties. Je kan dat glad van buiten leren. En je zal niet slimmer worden maar je zal weten wat in te vullen op een snel tempo. En vandaar dat die testjes wel degelijk serieus ingeoefend worden door managers die aan hun jobhopping carrière bezig zijn.
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus gans die loonkost is voor de aandeelhouders? oké in nv België zijn de werklozen idd aandeelhouders. alez in uwe fantasie dan toch, je krijgt ook visioenen van gezinssituaties blijkbaar. Je bent misschien begiftigd met paranormale gaven of zo? Een helderziend medium maar dan één die alles verkeerd ziet in elk geval.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 23 juni 2010 om 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#216 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#217 |
Staatssecretaris
|
![]() De meeste bedrijven zijn gewoon te veeleisend:
Men moet flexibel zijn, men moet x-aantal jaar ervaring hebben, men moet overuren willen kloppen, men moet bereid zijn tot weekend- en nachtwerk, men moet (liefst buiten de werkuren) willen bijscholen, men moet slagen op allerlei testjes,... En wat plaatsen ze ertegen over? Een karig loon; ahja want het is crisis en we zouden niet willen dat onze omzetcijfers met 1 euro naar omlaag gaan. Ik wil enkel flexibel zijn, overuren kloppen, bijscholen indien ze mij dan ook minstens 2.500 netto betalen. Het principe is simpel: betaalt men mij veel, dan krijgen ze ook veel in de plaats. Betaalt men mij weinig, moeten ze ook niet teveel in de plaats gaan verwachten.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 23 juni 2010 om 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#219 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#220 |
Burgemeester
|
![]() Moeten anderen opdraaien voor degenen die geen tijd hebben om hun kinderen op te voeden?
![]() |
![]() |