Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2010, 12:22   #201
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In zeer beperkte mate, tenslotte zijn de meeste dossiers lang geleden verjaard en gaat men dus weinig of niets afdwingen.
De dossiers die men in de pers laat komen zeker, maar denk je écht dat alles 15 of 20 jaar geleden stopte?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 12:23   #202
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
En vermits het een commissie is van de RKK...
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=176
Laten we wachten op de commissie die justitie wil oprichten ter vervanging van die Commissie Adriaenssens (ik had iets daarover opgevangen), en zien hoe succesvol die commissie nog is.

Die reactie die je altijd maar opnieuw en opnieuw post is trouwens maar één van de zovele slachtoffers. Daarnaast is het een reactie op de vorige en niet op de huidige commissie.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 12:26   #203
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De dossiers die men in de pers laat komen zeker, maar denk je écht dat alles 15 of 20 jaar geleden stopte?
Dat denk ik niet en dat zei ik ook niet.

Zolang er fanatiek gelovigen zijn zal het blijven mislopen met het celibaat.
Oud 27 juni 2010, 12:29   #204
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat denk ik niet en dat zei ik ook niet.

Zolang er fanatiek gelovigen zijn zal het blijven mislopen met het celibaat.
Heeft niets met 'fanatiek geloven' te maken, dan (misschien) wel met het celibaat: 'priesters' (hoe ze het daar ook noemen) in Amerika kennen geen celibaat, toch zou ik fanatiek gelovig zijn eerder omschrijven aan het gros van de Amerikaanse bevolking dan de tegenwoordig vrij geletterde Belgische priesters.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 19:13   #205
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

We weten al langer dat de chef van justitie, de eerste voorzitter van het hof van Cassatie een pion is van de loge...

We hebben dat ook gezien tijdens de Fortiszaak, door zijn ongefundeerde insinuaties moest de katholieke premier Yves Leterme ontslag nemen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 19:25   #206
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
We weten al langer dat de chef van justitie, de eerste voorzitter van het hof van Cassatie een pion is van de loge...

We hebben dat ook gezien tijdens de Fortiszaak, door zijn ongefundeerde insinuaties moest de katholieke premier Yves Leterme ontslag nemen.
Tis allemaal één groot complot hé.

Soit op die manier komt het ware gelaat van de kerk ook eens boven.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 27 juni 2010 om 19:31.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 20:19   #207
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard Gerecht ondermijnt commissie Adriaenssens.

Citaat:
De huiszoeking zou er gekomen zijn tgv een tip van een dame die op het bisdom werkt. Zou men daar bij het bisdom zo Macchiavellistisch zijn?

Zouden....er gekomen zijn,enz...Stop met die veronderstellingen en namen noemen,als je het niet zeker weet.Zo beginnen roddels een eigen leven te leiden.
Voor zover bekend,is er géén enkele naam prijsgegeven,alhoewel er al enkele namen van voor-veronderstellingen vermeld zijn.Het gerecht is dus toch zo loslippig niet,als men ons wil doen geloven.
an1958 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2010, 20:29   #208
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1958 Bekijk bericht
Zouden....er gekomen zijn,enz...Stop met die veronderstellingen en namen noemen,als je het niet zeker weet.Zo beginnen roddels een eigen leven te leiden.
Voor zover bekend,is er géén enkele naam prijsgegeven,alhoewel er al enkele namen van voor-veronderstellingen vermeld zijn.Het gerecht is dus toch zo loslippig niet,als men ons wil doen geloven.
Citaat:
De huiszoekingen kwamen er na een verklaring van enkele weken geleden door een erg 'betrouwbare' getuige die naar verluidt goed thuis is in kerkelijke kringen.
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...-drilboor.aspx
Citaat:
Une source avait informé le parquet de Bruxelles de l'existence d'une cachette secrète au sein du palais archiépiscopal et qui contenait des documents. Le cardinal Godfried Danneels avait affirmé plus tôt qu'un tel endroit n'existait pas et l'enquête ne devait rien révéler. Les enquêteurs devaient cependant saisir de nombreux ordinateurs et documents.
http://www.dhnet.be/infos/belgique/a...e-malines.html
Wel degelijk iemand die een inside tip gaf dus.
Op VRT hoorde ik dat 't een dame zou betreffen.

Namen van tipgevers komen gewoonlijk pas boven tijdens een proces.

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 juni 2010 om 20:46.
Oud 28 juni 2010, 07:01   #209
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De huiszoeking is gekomen op gerechtelijk bevel, het openen van een kribt is gebeurd nadat een aanwezige heeft gezegd dat daar onlangs nog werken zijn uitgevoerd.

Er is door het gerecht NOOIT vermeld waarom de huiszoeking plaats heeft gehad, daarover zijn enkel veronderstellingen gemaakt door de media.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2010, 07:57   #210
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Heel deze gebeurtenis draait uit in een heksenjacht. Het wordt eens tijd dat men het probleem eens duidelijk gaat omschrijven.
Bij heilige huisjes zoals het gezin of instituten rond onderwijs of religie spreekt men van 'sexueel misbruik'.

Bestaat er dan ook een 'sexueel GOED gebruik'?
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2010, 08:03   #211
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Het wordt tijd dat het gerecht zich focust op de echte problemen in plaats van rond te schoppen om hopelijk iets te raken. Het gerecht jaagt op de Kerk in het algemeen, ze zouden beter de pedo's oppakken in plaats van willekeurige slachtoffers te maken.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2010, 08:07   #212
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moogt 100 keren aan Jantje vragen om zijn fantazieën te illustreren met een degelijke link .... maar ge verprutst uwen tijd.
De dag dat hij wel een link plaatst, ga ik mijn laptop in stukjes hakken en in de friteuse zwieren.
Ik hoop dat je laptop niet te duur was bij aankoop.

Citaat:
Paus vindt actie Belgisch gerecht "betreurenswaardig"

Nadat het Vaticaan al eerder in een mededeling zijn verontwaardiging had uitgedrukt over de huiszoekingen van het Belgisch gerecht, mengt nu ook de paus zich in het debat. Volgens Benedictus XVI waren de invallen "verrassend en betreurenswaardig", zo schreef hij in een brief aan aartsbisschop André-Joseph Léonard.
"Mijn beste broeder in het bisschopsambt en alle bisschoppen van België, ik wil mijn steun en mijn solidariteit uitdrukken in deze droevige tijden, waarin, met bepaalde verrassende en betreurenswaardige modaliteiten, huiszoekingen zijn verricht in onder meer de kathedraal van Mechelen en de lokalen waar de Belgische bisschoppen in algemene vergadering bijeen waren", luidt de brief die de paus naar Léonard stuurde.

"Tijdens deze vergadering moesten onder andere feiten gelieerd aan het misbruik van kinderen door leden van de kerk behandeld worden. Ik heb al verschillende keren herhaald dat deze ernstige feiten zowel burgerrechtelijk als kerkrechtelijk behandeld moeten worden, met wederkerig respect voor de eigenheid en de autonomie van elkeen."

Vrijdag deelde monseigneur Dominique Mamberti, die in het Vaticaan de diplomatieke dienst leidt, aan de Belgische ambassadeur bij de Heilige Stoel, Charles Ghislain, al mee dat het Vaticaan "verbijsterd" is over de huiszoekingen. Kardinaal Tarsicio Bertone, de nummer twee van het Vaticaan, zei dan weer dat de actie van het gerecht erger is dan wat onder communistische regimes gebeurt.
http://www.hln.be/hln/nl/6916/Kinder...swaardig.dhtml

Lees, de RKK zal zelf wel bepalen wat er met priesters/kinderverkrachters moet gebeuren en de burgerlijke rechtbanken moeten buiten de gebouwen van de RKK blijven.
Oud 28 juni 2010, 08:11   #213
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Het wordt tijd dat het gerecht zich focust op de echte problemen in plaats van rond te schoppen om hopelijk iets te raken. Het gerecht jaagt op de Kerk in het algemeen, ze zouden beter de pedo's oppakken in plaats van willekeurige slachtoffers te maken.
Het probleem met de RKK was en is dat deze zichzelf boven de wetten van elke staat stelt en enkel haar eigen wetten en regels aanvaard.

En het is nu de eerste maal wereldwijd dat een burgerlijke rechter de RKK durft aan te pakken en haar niet langer als een zelfstandige staat met eigen wetten beschouwd.
Oud 28 juni 2010, 10:26   #214
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Gerecht ondermijnt commissie Adriaanssens.
En dan?

Ben je soms voor het aanleggen van geheime dossiers inzake pedofilie?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2010, 11:14   #215
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hak je laptop dan maar in stukken en zwier hem in de friteuse.

http://www.mo.be/index.php?id=63&tx_uwnews_pi2[art_id]=912&cHash=e4deeb6527
Allez kom,
ge zet eerst een tekst in de tegenwoordige tijd,
en daarna komt ge af met een link die spreekt over de 18° eeuw.

Het spijt me, maar je bent me een raar type: je lukt er niet in om dingen in een fatsoenlijke context te zien.
Je hoort iets (het regent vandaag) en je schrijft: het regent overal in de wereld vandaag gans de dag.

Mijn laptop blijft dus nog werkzaam ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2010, 11:45   #216
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Allez kom,
ge zet eerst een tekst in de tegenwoordige tijd,
en daarna komt ge af met een link die spreekt over de 18° eeuw.

Het spijt me, maar je bent me een raar type: je lukt er niet in om dingen in een fatsoenlijke context te zien.
Je hoort iets (het regent vandaag) en je schrijft: het regent overal in de wereld vandaag gans de dag.

Mijn laptop blijft dus nog werkzaam ...
je hebt dus de tweede posting niet gelezen.

De huidige Paus vind het niet kunnen dat het Belgische gerecht zich bemoeit met zaken gebeurd binnen de RKK-gebouwen en daden uitgevoerd door rkk-personeel.
Want met de inval heeft de Belgische overheid geen respect voor de eigenheid en de autonomie van de Rooms Katholieke Kerk.
Oud 28 juni 2010, 12:18   #217
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Het groot probleem in deze zaken is dat de kerkelijke overheden en commisies zéér goed weten waar die pedos zitten, wat ze aan wie aandeden, alles toedekken en hen de kans geven noch meer slachtoffers te maken, jaren, tientallen jaren lang en het gerecht daarbuiten houden op alle mogelijke manieren.
Oud 28 juni 2010, 12:20   #218
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat gaat men met die 475 dossiers doen???Daar stel ik me toch vragen bij,hoor.Hier krijgt men een veel groter onveiligheidsgevoelen bij,als bij een hoop hangjongeren...
Wat deed die kerkelijke commissie met die 475 dossiers?
Oud 28 juni 2010, 12:25   #219
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
je hebt dus de tweede posting niet gelezen.

De huidige Paus vind het niet kunnen dat het Belgische gerecht zich bemoeit met zaken gebeurd binnen de RKK-gebouwen en daden uitgevoerd door rkk-personeel.
Want met de inval heeft de Belgische overheid geen respect voor de eigenheid en de autonomie van de Rooms Katholieke Kerk.
Met het toedekken van de misdaden van haar bedienaars heeft de Rooms Katholieke Kerk geen respect voor de integriteit en de veiligheid van de Belgische kinderen.

Wat is godverdomme belangrijker? De "eigenheid en de autonomie" van de Rooms Katholieke Kerk of de integriteit en de veiligheid van de Belgische kinderen?
En dat organiseert de RKK niet alleen in België maar wereldwijd.
Die rat moet hoogdringend zijn prioriteiten eens herzien.

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 juni 2010 om 12:31.
Oud 28 juni 2010, 13:34   #220
an1958
Lokaal Raadslid

Standaard Gerecht ondermijnt commissie Adriaenssens

Citaat:
Wat deed die kerkelijke commissie met die 475 dossiers?

Kun je misschien eens aan een lid van de commissie vragen,als je dat écht interesseert.???
Ik weet het niet,dus bij mij ben je aan het verkeerde adres;
Maar gezien de commissie zich intussen heeft opgeheven,als ik de laatste nieuwsberichten mag geloven,zal dit er wel niet gemakkelijker zijn op geworden,filosoof.
an1958 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be