![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die reactie die je altijd maar opnieuw en opnieuw post is trouwens maar één van de zovele slachtoffers. Daarnaast is het een reactie op de vorige en niet op de huidige commissie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang er fanatiek gelovigen zijn zal het blijven mislopen met het celibaat.
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Europees Commissaris
|
![]() Heeft niets met 'fanatiek geloven' te maken, dan (misschien) wel met het celibaat: 'priesters' (hoe ze het daar ook noemen) in Amerika kennen geen celibaat, toch zou ik fanatiek gelovig zijn eerder omschrijven aan het gros van de Amerikaanse bevolking dan de tegenwoordig vrij geletterde Belgische priesters.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() We weten al langer dat de chef van justitie, de eerste voorzitter van het hof van Cassatie een pion is van de loge...
We hebben dat ook gezien tijdens de Fortiszaak, door zijn ongefundeerde insinuaties moest de katholieke premier Yves Leterme ontslag nemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Soit op die manier komt het ware gelaat van de kerk ook eens boven.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 27 juni 2010 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zouden....er gekomen zijn,enz...Stop met die veronderstellingen en namen noemen,als je het niet zeker weet.Zo beginnen roddels een eigen leven te leiden. Voor zover bekend,is er géén enkele naam prijsgegeven,alhoewel er al enkele namen van voor-veronderstellingen vermeld zijn.Het gerecht is dus toch zo loslippig niet,als men ons wil doen geloven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Op VRT hoorde ik dat 't een dame zou betreffen. Namen van tipgevers komen gewoonlijk pas boven tijdens een proces. Laatst gewijzigd door filosoof : 27 juni 2010 om 20:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is door het gerecht NOOIT vermeld waarom de huiszoeking plaats heeft gehad, daarover zijn enkel veronderstellingen gemaakt door de media. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Heel deze gebeurtenis draait uit in een heksenjacht. Het wordt eens tijd dat men het probleem eens duidelijk gaat omschrijven.
Bij heilige huisjes zoals het gezin of instituten rond onderwijs of religie spreekt men van 'sexueel misbruik'. Bestaat er dan ook een 'sexueel GOED gebruik'? |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Minister-President
|
![]() Het wordt tijd dat het gerecht zich focust op de echte problemen in plaats van rond te schoppen om hopelijk iets te raken. Het gerecht jaagt op de Kerk in het algemeen, ze zouden beter de pedo's oppakken in plaats van willekeurige slachtoffers te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Lees, de RKK zal zelf wel bepalen wat er met priesters/kinderverkrachters moet gebeuren en de burgerlijke rechtbanken moeten buiten de gebouwen van de RKK blijven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is nu de eerste maal wereldwijd dat een burgerlijke rechter de RKK durft aan te pakken en haar niet langer als een zelfstandige staat met eigen wetten beschouwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben je soms voor het aanleggen van geheime dossiers inzake pedofilie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ge zet eerst een tekst in de tegenwoordige tijd, en daarna komt ge af met een link die spreekt over de 18° eeuw. Het spijt me, maar je bent me een raar type: je lukt er niet in om dingen in een fatsoenlijke context te zien. Je hoort iets (het regent vandaag) en je schrijft: het regent overal in de wereld vandaag gans de dag. Mijn laptop blijft dus nog werkzaam ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De huidige Paus vind het niet kunnen dat het Belgische gerecht zich bemoeit met zaken gebeurd binnen de RKK-gebouwen en daden uitgevoerd door rkk-personeel. Want met de inval heeft de Belgische overheid geen respect voor de eigenheid en de autonomie van de Rooms Katholieke Kerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Banneling
|
![]() Het groot probleem in deze zaken is dat de kerkelijke overheden en commisies zéér goed weten waar die pedos zitten, wat ze aan wie aandeden, alles toedekken en hen de kans geven noch meer slachtoffers te maken, jaren, tientallen jaren lang en het gerecht daarbuiten houden op alle mogelijke manieren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is godverdomme belangrijker? De "eigenheid en de autonomie" van de Rooms Katholieke Kerk of de integriteit en de veiligheid van de Belgische kinderen? ![]() En dat organiseert de RKK niet alleen in België maar wereldwijd. Die rat moet hoogdringend zijn prioriteiten eens herzien. Laatst gewijzigd door filosoof : 28 juni 2010 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Kun je misschien eens aan een lid van de commissie vragen,als je dat écht interesseert.??? Ik weet het niet,dus bij mij ben je aan het verkeerde adres; ![]() ![]() ![]() Maar gezien de commissie zich intussen heeft opgeheven,als ik de laatste nieuwsberichten mag geloven,zal dit er wel niet gemakkelijker zijn op geworden,filosoof. |
|
![]() |
![]() |