Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Wat wordt het resultaat van de onderhandelingen?
Regering NVA-PS plus kleintjes; BHV gesplitst, matige staatshervorming 22 55,00%
Regering zonder NVA want niet genoeg toegevingen van Di Rupo en co 10 25,00%
Geen regering; nieuwe verkiezingen binnen een paar maanden 8 20,00%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 8 juli 2010, 13:31   #201
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camel Bekijk bericht
Nee dat zeg ik niet... Ik wil gewoon zeggen dat men niet zonder de n-va kan gezien de monsterscore.
Als men dit feit naast zich zou neerleggen en een regering vormen met een Vl. minderheid en de N-va dwingen in de oppositie te gaan, wat denk je dan? Nog meer radicalisering, een zetelpositie voor de n-va en de kans om alles af te breken enz...
ik denk dat de Vlaming daar de n-va zou voor afstraffen.
Anna List is offline  
Oud 8 juli 2010, 13:32   #202
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
fout xeno.
n-va is niet voor directe vlaamse onafhankelijkheid maar wilt een stap-voor-stap-scenario met een confederatie (volgens de 5 resoluties vant vlaams parlement) als begin.
maar indien de franstaligen niet mee willen werken (je weet wel: weer vanalles beginnen te eisen terwijl n-va aan haar kiezers verplicht is niet toe te geven), denk ik wel dat ze durven de vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen.
vraag het bdw of Bracke eens, ik geloof het niet.
Anna List is offline  
Oud 8 juli 2010, 13:33   #203
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
vraag het bdw of Bracke eens, ik geloof het niet.
laat het ons guido 007 vragen
onzen lokale james bond
Shadowke is offline  
Oud 8 juli 2010, 13:33   #204
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door camel Bekijk bericht
euh.. als de radicalisering nu nog niet begonnen is dan weet ik het ook niet meer hoor.

Als ik het me nog herinner hebben ze gezegd dat ze gaan voor een confederaal B. met het merendeel van de bevoegdheden richting deelstaten... Dus geen consumptie federalisme meer...

Daarbij wat zegt VL B? Onafhankelijk Vlaanderen... Ja maar hoe? Door dit te zeggen zonder enige strategie of plan is wel wat gemakkelijk vind ik...
dat is wat de B media wil dat jij gelooft ... VB heeft weldegelijk een heel strategisch plan uitgewerkt.
Anna List is offline  
Oud 8 juli 2010, 13:34   #205
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
laat het ons guido 007 vragen
onzen lokale james bond
als ze hem uiteindelijk gaan willen zeggen wanneer ze een partijraad gaan houden

ik denk eigenlijk dat ze t alleen voor hem stil houden, maar soit, t is niet aan mij om hem dat uit te leggen
Anna List is offline  
Oud 8 juli 2010, 13:34   #206
camel
Partijlid

camel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar camel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik denk dat de Vlaming daar de n-va zou voor afstraffen.
zoals ze nu de n-va afgestraft hebben na het voeren van oppositie?
camel is offline  
Oud 8 juli 2010, 16:39   #207
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen, dat denk ik niet, ik geloof trouwens dat verhaal van de Vlaming die plots radikaal wordt en massaal Vb stemt niet. Het zou niets uithalen net zo min als de N-VA stemmen iets zullen uithalen.

Wat mij verbaasd is dat de N-VA denkt dat er met Belgicisten een regering te vormen valt die Belgie stap voor stap gaat afbouwen. Ik kan moeilijk geloven dat men in de N-VA zo naief is.

Waarom in de eerste plaats al proberen van zo'n regering te vormen?
Doe dan maar wat harder uw best om dat te geloven;
men gelooft dat in de nva, tesamen met een percentage van de Vlaamse bevolking die op de nva gestemd heeft.

(euh, ja, nog eens bedankt om onze overwinning nog eens te mogen benadrukken ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 8 juli 2010, 16:51   #208
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een ander land zou dat zo zijn ja, hier niet.

Trouwens, de N-VA heeft zeer duidelijk gemaakt dat als men een meerderheid zou halen met het VB men dan nog Belgie niet zou afbreken, we blijven liever in Belgie...
Ik dacht dat dat zo een soort antwoord was op de vraag:
als de nva en het belang tesamen in het Vlaams parlement een meerderheid zouden hebben, zou de nva dan bereid zijn om met het belang de onafhankelijkheid uit te roepen in het Vlaams parlement.
Antwoord: neen, dit concept strookt teveel met revolutie in plaats van evolutie; het is niet legalistisch ..

Maar, als er geen regering meer kan gevormd worden op het federale niveau, dan zitten we wel met een andere soort kermisattractie ...
de tussenstap, waarmee de nva op dit ogenblik minder ekstremistisch-separatistische kiezers succesvol binnenhaalt, zou dan wel wat korter kunnen uitvallen dan deze waarmee we nu rekening mee moeten houden.

Voor de rest moogt ge blijven reutelen over onze onwil om met jullie politiek samen te werken:
het is onze democratische vrijheid om wel of niet samen te werken met eenderwie; en we houden ons aan de belofte die we aan de kiezer deden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 8 juli 2010, 17:09   #209
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
... het is niet legalistisch ..
...
Oh toch wel. Als het Vlaamse parlement de onafhankelijkheid uitroept is dat perfect legaal comform het zelfbeschikkingsrecht der volkeren.
Oud 8 juli 2010, 17:31   #210
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh toch wel. Als het Vlaamse parlement de onafhankelijkheid uitroept is dat perfect legaal comform het zelfbeschikkingsrecht der volkeren.
Dat klopt.

De afscheiding van het VKN was dan weer wel illegaal.
Ernst Niessen is offline  
Oud 8 juli 2010, 18:43   #211
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
en we houden ons aan de belofte die we aan de kiezer deden.
Laat ons dan maar hopen dat het geen belofte is op zijn Borgeois's.
daiwa is offline  
Oud 8 juli 2010, 21:37   #212
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Akkoord wat betreft internationaal volkerenrecht.

Maar het is niet de 'beste koop'; de snelste koop is niet altijd de beste koop.

Nu, voorlopig is er alleszins nog geen meerderheid in het Vlaams parlement.
(want geloof me, mocht dat er zijn, het zou wel jeuken ..)

De schoofzak is offline  
Oud 10 juli 2010, 06:16   #213
centrist
Burger

centrist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus je denkt dat als BDW geen federale regering op poten krijgt Belgie afgelopen is?

Denk dan nog maar eens opnieuw want zo gaat het niet lopen.

CVP, VLD, SPa en Groen zijn partijen die zitten wachten om de Vlaming te verkopen. Die hun machtsbastion is Belgisch en ze gaan alles doen om dat te behouden.

En de Vlaming, binnen de vier jaar weet die van niets meer want het zijn politieke onnozelaars.
Ik ga akkoord met alles wat je hier schrijft behalve die laatste zin. Vroeger was dat misschien zo, ja. Maar tegenwoordig niet meer. Anders zou de CD&V niet zo afgestraft zijn. Of denk je dat het verschil tussen 3 en 4 jaar zo enorm is?

Vroeger hadden de traditionele media veel te veel macht, en konden zij de kiezers dingen doen 'vergeten'. Dat pakt echt niet meer, en dat zien we overal, niet enkel in Vlaanderen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be