Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 13 juli 2010, 06:56   #201
jovad
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
.Zo ook met Dewever. We zien hem naast Le Pen staan op een foto. Dat is niet zomaar natuurlijk gezien zijn familiale antecedentent
Misschien interessant voor mensen die het altijd maar weer willen hebben over die foto van Le Pen
http://www.youtube.com/watch?v=NXzSFGQB0lQ (Begint na 40 sec)
jovad is offline  
Oud 13 juli 2010, 07:23   #202
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jovad Bekijk bericht
Misschien interessant voor mensen die het altijd maar weer willen hebben over die foto van Le Pen
http://www.youtube.com/watch?v=NXzSFGQB0lQ (Begint na 40 sec)
Kom maar aabdraven met steeds datzelfde filmpje.

Ik heb bart die foto inmiddels vergeven, hoog tijd dat U dat ook doet ?
Henri1 is offline  
Oud 13 juli 2010, 07:48   #203
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Te lang in de zon zitten is nooit goed , daar moet je echt mee oppassen . Veel drinken is aangewezen . Alleen water wel te verstaan . En zet een bord voor je kop . De tekst mag je zelf bepalen maar je zet er best wel ergens "bel 112" bij .

Met je tweede punt ben ik het voor de volle 100% volledig eens . Mocht ge je over mij misschien zorgen maken , dan kan ik je bij deze geruststellen : ik heb nonkel Dolf nooit als een god aanzien hoor !
Stalin heeft heel wat meer mensen vermoord als Hitler. Als iemand zich vandaag nog op die psychopaat beroept, moeten vragen gesteld worden over zijn geestelijke gezondheid.
Oud 13 juli 2010, 07:59   #204
jovad
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Kom maar aabdraven met steeds datzelfde filmpje.

Ik heb bart die foto inmiddels vergeven, hoog tijd dat U dat ook doet ?
Ik heb hem dat nooit kwalijk genomen, maar ik postte het maar omdat in elke discussie over N-VA en BDW je altijd maar weer met dat belachelijk argument wordt doodgeslagen
jovad is offline  
Oud 13 juli 2010, 08:00   #205
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Voor de grap zou ik ook een willen te weten komen welke nu de familiale achtergrond is van Broeder Sigfried Bracke. Wie weet wat daar nog allemaal uitkomt. Misschien kan iemand ons inlichten hierover.
500.000 repressiedossiers op 8 miljoen mensen. Altijd prijs!
Oud 13 juli 2010, 08:38   #206
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
In bepaalde kringen wellicht wel.
U hebt ook concentraties van dossiers binnen families (zwarte families).
Aan de andere kant zijn er ook families die boven iedere verdenking verheven zijn.

Het komt er dus maar op aan waar uw wiegje stond.
Henri1 is offline  
Oud 13 juli 2010, 09:44   #207
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het komt er dus maar op aan waar uw wiegje stond.
Inderdaad, daar hangt veel van af.
Citaat:
De SOMA-onderzoekers waren er terecht van uitgegaan dat om de problematiek in haar totaliteit te kunnen beoordelen, drie informatiebronnen noodzakelijk zijn, te weten de administratieve dossiers van de politie, en van de Rijkswacht en de gerechtelijke archieven van de parketten. Maar wat blijkt uit hun onderzoek? Daar waar de meeste officiële archieven in Vlaanderen (met uitzondering van Mechelen), de dossiers in het algemeen zorgvuldig bewaren en grotendeels voor consultatie beschikbaar hebben gemaakt, blijkt dat te Brussel en in Wallonië heel wat van de betrokken archieven niet meer bestaan. Erger zelfs: ze werden in de loop der jaren in strijd met de wet vernietigd.
Was GROOT-LUIK trouwens niet een ideetje van Léon Degrelle? En wie zou daar oorlogsburgemeester geweest zijn? Toch niet iemand van REX zeker?
fonne is offline  
Oud 13 juli 2010, 11:45   #208
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het steeds maar opnieuw teruggrijpen naar de collaboratie door mensen als system en Henri1 is tekenend. Het is zowel een pathologisch verschijnsel als een revelerende aanduiding: geen ernstige argumenten meer ...

Verder is het een grove intellectuële oneerlijkheid. Veel families hadden wel ergens een zwart schaap dat na september 1944 te maken kreeg (soms terecht, maar heel dikwijls ook volkomen onterecht) met de repressie. Dat feit dan 64 jaar later inschakelen in een politieke discussie over personen die ergens kleinzoon of achterneef zijn van de in 1944 beschuldigde zegt veel over het moreel gehalte van diegene die dit poogt als wapen te hanteren. Doodgewoon walgelijk.
Oud 13 juli 2010, 11:47   #209
Bartjeuh
Banneling

Standaard

En wat heeft da nu allemaal met de appetijt van Bracke te maken?
Bartjeuh is offline  
Oud 13 juli 2010, 13:27   #210
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Niets
Oud 13 juli 2010, 13:28   #211
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Sorry, maar ik, onnozelaar die ik ben, dacht dat het hier om ging.

Citaat:
De vleespotten lonken.

Voorlopig wil ik vooral een goed parlementslid worden. Maar als mijn partij mij iets vraagt, zal ik het doen", antwoordt Bracke.

Bron:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...06_Bracke_Reax

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen
Ik heb in Duitsland een aantal Walen ontmoet. Geen van hen kon zich verstaanbaar maken in een andere Europese taal dan alleen het Frans. Echte 'Belgen', behept met een sociaal gebrek en met een onbegrepen, aandoenlijke idee dat de hele wereld Frans spreekt.

--------------------------------------------------------------------------------
Laatst gewijzigd door Henri1 : 6 July 2010 om 16:06.

denken - durven - doen
Oud 13 juli 2010, 14:00   #212
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Veel families hadden wel ergens een zwart schaap dat na september 1944 te maken kreeg (soms terecht, maar heel dikwijls ook volkomen onterecht) met de repressie. Dat feit dan 64 jaar later inschakelen in een politieke discussie over personen die ergens kleinzoon of achterneef zijn van de in 1944 beschuldigde zegt veel over het moreel gehalte van diegene die dit poogt als wapen te hanteren. Doodgewoon walgelijk.
Weet niet hoor, ik vind het wel vermakelijk.
Oud 13 juli 2010, 21:18   #213
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Niet akkoord, dit is veel meer dan ironie. Dit is ronduit grof.
Daar kan jij ongetwijfeld beter over oordelen dan ik, is het niet?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 14 juli 2010, 09:18   #214
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Anti-joods... U noemde de Raad van Vlaanderen, waar ook de jood Marten Rudelsheim in zetelde extreem-rechts.
Vruchteloos probeert ik daar van jou een argument van los te peuteren.

Wanneer je het activisme brandmerkt als extreem-rechts, dan zou het je sieren mocht je dat kunnen staven aan de hand van argumenten.
Marten Rudelsheim, maar ook Nico Gunzburg en Salomon Kok waren prominente joodse flaminganten binnen het activisme.
Het activisme met tal van linkse figuren als Jef Van Extergem, Marcel Minnaert, Herman Van der Reeck, Paul Van Ostaijen, Lode Craeybeckx, Herman Vos, René De Clercq, Roza de Guchtenaere,...

Kortom: waarop baseer jij je om de Raad van Vlaanderen, en het activisme in het algemeen als extreem-rechts te stigmatiseren.

Maar ik vermoed dat ik opnieuw geen antwoord zal krijgen, en dat u de discussie zal ontvluchten. Misschien krijg ik nog een holle slogan rond mijn hoofd geslingerd, maar ik neem aan dat ik niet zal hoeven rekenen op een inhoudelijk argument.
System, gaat u uw stelling dat de Raad van Vlaanderen extreem-rechts was nog funderen aan de hand van argumenten, of moeten we dit opnieuw verticaal klasseren als een holle slogan?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Jaani_Dushman is offline  
Oud 14 juli 2010, 16:41   #215
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stalin heeft heel wat meer mensen vermoord als Hitler. Als iemand zich vandaag nog op die psychopaat beroept, moeten vragen gesteld worden over zijn geestelijke gezondheid.
Kunnen we misschien in draden die niet over Stalin gaan , proberen Zijn Naam niet ijdel te gebruiken ?

De jongen is tenslotte al 57 jaar en 4 maanden en 1 week en 2 dagen dood .
fb718882 is offline  
Oud 14 juli 2010, 16:43   #216
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
...proberen Zijn Naam niet ijdel te gebruiken?

MaGNiFiCaT goes Soviet.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 14 juli 2010, 18:09   #217
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:

MaGNiFiCaT goes Soviet.
P...P..ardon ? Die "Zijn Naam" is wel lichtelijk ironisch bedoeld hoor !

Wat ik zo komisch vind is dat Hij () overal te pas en te onpas wordt bijgesleurd . Er is vrijwel niemand die iets zinnigs over die figuur met zekerheid weet , en hier schijnt het dan opeens vol experten te zitten .

Zijn afkomst , geboortedatum en sterfdatum staan zelfs niet zeker vast . En alles wat daartussen ligt is ook één groot vraagteken .
"Massamoordenaar" ? Ja , er zijn enorm vreselijke dinges gebeurd , veel mensen zijn onnodig overleden . Maar nooit of te nimmer vallen de namen van Abakoemov , Jagoda , Jezjov , Beria .

Als er morgen een draad gestart wordt over de hittegolf , wedden dat binnen de kortste keren Stalin op de proppen komt ?
fb718882 is offline  
Oud 14 juli 2010, 18:17   #218
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is wel een bijzonder racistische uitspraak, FB. Maar ik geloof niet dat dat het gevolg is van jouw genen.
Er is niksniemendalle racistisch aan de stelling :" Haatzaaien en ruzie stoken zit in de genen van fascisten" . Net zomin als ik zeg :" Kleptomanie zit in de genen van dieven , brandstichten zit in de genen van pyromanen ".
En het is iderdaad vrijwel onmogelijk om dat er nog terug uit te krijgen .
Fascisten zijn , helaas , voorradig in alle kleuren , in alle vormen en gedaanten , overal .
fb718882 is offline  
Oud 14 juli 2010, 18:27   #219
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Anti-joods... U noemde de Raad van Vlaanderen, waar ook de jood Marten Rudelsheim in zetelde extreem-rechts.
Vruchteloos probeert ik daar van jou een argument van los te peuteren.

Wanneer je het activisme brandmerkt als extreem-rechts, dan zou het je sieren mocht je dat kunnen staven aan de hand van argumenten.
Marten Rudelsheim, maar ook Nico Gunzburg en Salomon Kok waren prominente joodse flaminganten binnen het activisme.
Het activisme met tal van linkse figuren als Jef Van Extergem, Marcel Minnaert, Herman Van der Reeck, Paul Van Ostaijen, Lode Craeybeckx, Herman Vos, René De Clercq, Roza de Guchtenaere,...

Kortom: waarop baseer jij je om de Raad van Vlaanderen, en het activisme in het algemeen als extreem-rechts te stigmatiseren.

Maar ik vermoed dat ik opnieuw geen antwoord zal krijgen, en dat u de discussie zal ontvluchten. Misschien krijg ik nog een holle slogan rond mijn hoofd geslingerd, maar ik neem aan dat ik niet zal hoeven rekenen op een inhoudelijk argument.
Jaani , ik spreek me niet uit over de Raad van Vlaanderen of het activisme . Daar weet ik te weinig van om er iets serieus over te kunnen zeggen . Maar als ik de namen zie staan van Kameraad Jef Van Extergem ( ik ben tientallen jaren lang vaste klant geweest in het partijlokaal dat zijn naam droeg ) , Paul Van Ostaijen of Lode Craeybeckx is het onzinnig hen te situeren in een rechts milieu .
fb718882 is offline  
Oud 14 juli 2010, 19:24   #220
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Dit forum is in feite een soort Klaagmuur voor Belgicisten waar ze het rouwproces over hun teloorgegane Beloofde Land kunnen doormaken.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be