![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Hereniging der Nederduytscher landen? | |||
Ja ghaerne! |
![]() ![]() ![]() |
50 | 54,35% |
Neen! |
![]() ![]() ![]() |
42 | 45,65% |
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het wordt misschien tijd dat je wat argumenten aanbrengt Tantist. Het enige dat ik tot zover gezien heb zijn een paar culturele argumenten waarvan de Johan brandhout gemaakt heeft, en een poging tot economisch argumentatie waarvan iedereen weet dat economies of scale evenzeer diseconomies of scale kunnen zijn. Ik zal mij eens volledig ontdoen van alle vooroordelen tov van onze Nederlandse vrienden en aandachtig lezen wat ge nu te zeggen hebt zonder enige vooringenomenheid. Verder had ik ook graag een werkende link naar de exacte opiniepeilingen van het Nederlands bureau van de statistiek waarnaar je verwijst.
![]() |
![]() |
#202 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | ||
|
![]() Citaat:
De cultuur van het Amerikaanse simplisme is trouwens helemaal anders. Dat gaat meer zo: "Holland? That's part of Spain right?"
![]() |
![]() |
#205 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | ||
|
![]() Citaat:
We kunnen joinkes paffen, we kunnen ne world cup winne, goudakaas wordt goedkoper in belgie. En dat moeten dan de redenen zijn voor een staatshervorming die miljarden gaat kosten. Komkom.
![]() |
![]() |
#209 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
http://www.cbs.nl/nl/cijfers/statline/ Klik op statline databank. Klik op zelf zoeken. Klik op selecteren. Een javaapplet verschijnt. Klik op het "+"je om "Nederland Regionaal" uit te klappen. Klik op het "+"je om "Mens en maatschappij" uit te klappen. Klik op "religie naar regio" 2000/2003. Klik in de rechterkolom op alle religies die je wil zien (zeker katholiek pakken), gebruik shift voor meerdere. Klik recht op de tab "regio" Klik op het plusje om "gegroepeerde regio's" open te klappen Klik op provincies. klik op de tab "soort cijfer" klik op percentages (eventueel standaardfout ook) Klik op "gegevens tonen" Op de andere pagina verschijnt de tabel. Zo, zelfs jij moet het toch wel kunnen vinden, want het was simplistisch uitgelegd. Moest je zelfs dat niet lukken: Noord-Brabant: 64,4% katholiek VS 1,8% gereformeerd en 4,3% Nederlands hervormd Limburg: 78,4% katholiek VS 0,7% ref en 1,4% NH Gelderland: 27,9% kath VS 7,6% ref en 21,8% NH Overijssel: 26,6% kath VS 10%ref en 19,7% NH Zeeland: 20,8% kath VS 12,3% ref en 23,8% NH
![]() |
![]() |
#210 |
Vreemdeling
|
![]() Neen TomB; het zijn slechts de zoveelste dingen die men als positief kan ervaren bij een hereniging.
Het mooie is ook het aantal raakvlakken dat we hebben. In plaats van één simpele overeenkomst, hebben we er verscheidene, in verschillende "vakgebieden". Dit maakt mensen zoals jij het ook gewoonweg onmogelijk om deze gedachte onderuit te halen; je argumenten zijn, afgezien van de inhoudloosheid, in de overgrote minderheid.
![]() |
#211 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
|
![]() Wat is diene zever over katholiek en protestant? Tot mijn 16e was ik RK: ik bedoel daarmee: ik geloofde in God (een helper in nood) en het eeuwige leven (ik ga nooit dood). So what: voor mij mag iedereen Rk zijn of - wat ik uiteraard niet ken - protestant. Of atheist. Maar ja, we zijn wel goeie belgen: 1) Nederlanders zijn ... god verhoede het - 'ollanders' en 2) bovendien ... calvinist. Oops, wat zijn WIJ toch gelukkig dat WIJ BELGEN zijn. En daar hebben wij natuurlijk 10.000.000.000 euro (jaarlijks) voor over - ook gekend als - VL-se 'solidariteit'. En ... ons z e l f r e s p e c t .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#214 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#216 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#217 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarenboven: ik zeg niet dat Katholieken en Protestanten niet kunnen samenleven, en ik zeg zeker niet dat de ene beter is dan de andere. Wat ik wel wil zeggen is dat er dingen zijn in de Nederlandse cultuur die in Vlaanderen niet echt positief zullen onthaald worden. De manier van werken op een het supersuperfucntionele, hypergeregelde manier, de voor Vlamingen geforceerd overkomende manier over alles te overleggen en bespreekbaar te maken. Om voor alles een officieel orgaan in het leven te roepen. De focus op werkethiek. De manier van nederlanders om alles, maar dan ook alles in regeltjes en contractjes vast te leggen. De neiging om het naleven van die dingen dan ook nog uitvoerig te controleren. Als een Vlaming ergens een verschikkelijke hekel aan heeft, dan is het dat wel. NNog iets waar een Vlaming hekel aan heeft is sociale controle. Als je in Nederland gordijnen voor je venster hangt heb je al iets te verbergen. Als er iemand met een collectebus langskomt geef je wat want de buren hebben het gezien. De gewoonte om in gesprekken een grote mond op te zetten om je gelijk te krijgen. De gewoontje om in het dagelijkse leven een "doe maar gewoon dan ben je gek genoeg" attitide te hebben. Altijd rationeel zijn, altijd hard werken. En om dan op vastgelegde ("officiele') momenten zoals op vakantie of op een avond uit ineens KEIHAD het varken te gaan uithangen. Sorry, maar dt zijn dingen waaraan Vlamingen zich enorm aan gaan ergeren. Dat weet ik zeker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#220 | ||
|
![]() Citaat:
Dat lijkt mij allerminst het beeld van een annexerend Nederland.
![]() |