![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Minister
|
![]() Daar rekent de staat inderdaad op ja. Ze kunnen er naar fluiten. In een land waar gekken leven die economische achtergestelde gebieden willen afsplitsen of omwille van een taal kan nooit op mijn steun rekenen. Wie weet ben ik binnenkort de volgende omdat ik niet rendabel genoeg ben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wedden dat de realiteit zal zijn dat binnen de kortste keren er wéér een schuld is. Het geld zal haast onmiddelijk uitgegeven worden (in de hoop er stemmen met te kopen). Zo is het in het verleden ook gegaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit komt in de eerste plaats omdat mensen zich laten kopen.
![]() |
#205 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien zou het handig zijn als je weet waar je over praat. Als ik met mijn spaargeld een staatsbon koop, heeft de staat schuld aan mij - daarom dat ze dan ook intrest moet betalen. Maar de staatsschuld daalt daardoor zeker niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die intrest is waarschijnlijk minder dan de intresten die de staat nu moet betalen.
![]() |
![]() |
#207 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De staat heeft zeer veel dure leningen die ze vroegtijdig kan opzeggen.
![]() |
![]() |
#209 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar de totale staatsschuld (300 miljard) bedraagt toch veel meer dan 15% van de totale spaarquota? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het naar de beurs brengen van een bedrijf staat gelijk aan het verkopen van een gedeelte of gans je bedrijf aan derden. De kleine zelfstandige kan dit ook doen door bvb een partner te nemen die hem een quote part van de waarde van het bedrijf uitbetaald.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kan best zijn, maar dat verandert er niks aan dat politici ook niet bepaald de morele ruggegraat hebben om aan NIET aan dergerlijke 'zachte' omkoping te doen. (Ik zeg zacht omdat er geen contractuele stemverbintenis aan vast hangt, maar zeker niet 'zacht' over de absoluut nefaste gevolgen hiervan. Ik ben niet bereid geld in een overheid te steken die niet in staat is hieraan te weerstaan.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op een spaarboekje krijg je zowat altijd minder dan de inflatie. Er is dus nettoverlies op spaarboekjes. Het is dus zelfs hallucinant dat je belastingen moet betalen op iets waar je verlies op maakt. Trouwens, waarom zou jij dan nog eens 3% heffen op het kapitaal zelf???? Daar zijn al meer dan genoeg belastingen over betaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rare redenering.
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Met geld aan de staat geven, zonder dat ze er iets moeten voor doen wordt de put alleen maar groter. Het enige waar men (de verantwoordelijken) een gebrek aan heeft is verantwoordelijkheid.
Niets zo gemakkelijk als het geld van iemand anders uitgeven ... Laatst gewijzigd door Yves38 : 3 augustus 2010 om 00:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onvoorwaardelijk geld geven is inderdaad niet goed.
![]() |
#220 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom zouden diegenen die gespaard hebben bijdragen terwijl diegenen die alles uitgegeven hebben de dans ontspringen?
|
![]() |
![]() |