Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 september 2010, 06:58   #201
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
De essentie is dat het tot nu toe een praatbarak is .Een dovemansgesprek zelfs. Het lijkt mij eerder dat u dat grandioos hebt gemist.
Velen denken zelfs dat het een praatbarak gaat blijven.
Het VB scenario lijkt dan op den duur de enige oplossing (het voorstel Senelle mag van mij ook).
We zullen idd zien.
Ik denk dat we woensdag of donderdag meer weten.
Dan gaat het een andere richting uit of .....
Oud 14 september 2010, 06:59   #202
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Open uw ogen.
Ik zie niets.
Volgens velen gaat het niets blijven.
Maar kom, als Bart niets beter te doen heeft mag hij van mij nog een half jaar met Elio dovemansgesprekken voeren.
Pericles is offline  
Oud 14 september 2010, 07:00   #203
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niets.
Inderdaad!

Er is niks mis met uw ogen, wel met het manneke dat erachter zit.
Oud 14 september 2010, 07:01   #204
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Kijk, u verwacht alle heil van partijen die voor u de kastanjes uit het vuur zullen halen. Ik niet.

We zullen dus op dit punt wel altijd op een andere golflengte zitten.
Tja, dovemansgesprekken voeren is bijzonder nuttig.
Pericles is offline  
Oud 14 september 2010, 07:04   #205
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad!

Er is niks mis met uw ogen, wel met het manneke dat erachter zit.
Wat zou ik dan moeten zien ? Bart plooit niet en Elio plooit ook niet. Dat gaat bijzonder weinig resultaten geven. De Walen willen geen financiële verantwoordelijkheid en daarmee basta.
Pericles is offline  
Oud 14 september 2010, 07:10   #206
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat zou ik dan moeten zien ? Bart plooit niet en Elio plooit ook niet. Dat gaat bijzonder weinig resultaten geven. De Walen willen geen financiële verantwoordelijkheid en daarmee basta.
De Walen willen geen verantwoordelijkheid nemen en de Vlamingen hebben geen ballen genoeg om eruit te trekken. In uw visie zit ge dus volledig geblokkeerd.

Wat n u?
Oud 14 september 2010, 07:37   #207
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou het zelf een tikkeltje vriendelijker geformuleerd hebben, maar het is wel just.

Als we de wegvluchtflaminganten laten doen, eindigen we met een Vlaams mini-staatje rond Groot-Zwevezele.
Niet elke separatist is een 'anti-ollandist' of voorstander vh vooraf opgeven van Brussel, hoor.
Elke dag dat België 'langer duurt' , is een dag waar verfransing in de diepte en in de breedte om zich heen grijpt.
Waar de franstaligen nu nog inwijkelingen zijn , onwillig om zich te integreren, zijn ze straks een historische minderheid die , als puntje bij paaltje komt, kiest voor la France.
Zijn we niet alleen Brussel kwijt , maar ook een stuk Rand.
Oud 14 september 2010, 07:42   #208
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Walen willen geen verantwoordelijkheid nemen en de Vlamingen hebben geen ballen genoeg om eruit te trekken. In uw visie zit ge dus volledig geblokkeerd.

Wat n u?
Wat Senelle voorstelt.
Pericles is offline  
Oud 14 september 2010, 08:13   #209
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Je bent zelf nog niet eens klaar voor Vlaamse onafhankelijkheid. Het probleem met jou is dat je gewoon te dom bent om dat in te zien. Voor jou is Vlaamse onafhankelijkheid gewoon weglopen van alles wat te moeilijk is. Brussel laten we wel oplossen door Europa. Desnoods stoten we alles wat te verfranst en te vervreemd is ook nog wel af. Jij bent gewoon een bange verkavelingsvlaming. Bang, bang, bang. Indien het echt niet anders kon, riep jij de onafhankelijkheid van jouw eigen verkaveling uit als dat jou van alles wat je niet aanstaat kon verlossen. Verlost van Franstaligen. Verlost van Ollanders. Verlost van Brussel 'waar je tweetalig moet zijn om Brusselse Vlamingen te verstaan'. Verlost van alles wat maar 'anders' is. En dan heb jij verdomme nog het lef om over 'ballen' te spreken.
Blijf jij maar in je knechtjesrol. Je bent er als het ware voor geboren. Het evenbeeld van een Vlaamse mossel. Het is dat soort Vlamingen die Vlaanderen ten eeuwigen dagen zullen ondergeschikt houden aan Wallonië.

Ik heb respect voor madam non en konsoorten. De Walen zijn al de enige hier die het lef hebben van de woorden "einde van Belgie" in de mond te durven nemen en de Vlaamse broekschijters zoals jij er een uitgesproken voorbeeld van bent, hangen aan elkaar van veel blabla en weinig boemboem.

Mijn avatar is daar de afbeelding van. Vlaanderse bazenpoepers die nog steeds in de Walen hun meerdere zien.n Een miezerig volkje om van te kotsen.
Garry is offline  
Oud 14 september 2010, 08:17   #210
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou het zelf een tikkeltje vriendelijker geformuleerd hebben, maar het is wel just.

Als we de wegvluchtflaminganten laten doen, eindigen we met een Vlaams mini-staatje rond Groot-Zwevezele.
Beter een Vlaams ministaatje dat floreert dan een uitgeknepen citroen.
Garry is offline  
Oud 14 september 2010, 08:54   #211
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat n u?
Ik ben de mening toegedaan dat we als Vlamingen best vermijden dat wij de onafhankelijkheid zouden uitroepen. Tot nader order is het beste stug blijven vasthouden aan onze eisen: leeuwendeel van de beleidsbevoegdheden naar de deelstaten, eigen financieringsbevoegdheid mét responsabilizering. De Belgische francofonen zullen deze maal moeten buigen. Zolang ze dit niet doen komt er geen federale regering. Worden ze in dat geval hopeloos en dreigen ze een WalloBrux-onafhankelijheid uit te roepen, dan doen ze dat maar. En dan kunnen wij opnieuw voorwaarden stellen voor de boedelscheiding.
Oud 14 september 2010, 09:17   #212
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben de mening toegedaan dat we als Vlamingen best vermijden dat wij de onafhankelijkheid zouden uitroepen. Tot nader order is het beste stug blijven vasthouden aan onze eisen: leeuwendeel van de beleidsbevoegdheden naar de deelstaten, eigen financieringsbevoegdheid mét responsabilizering. De Belgische francofonen zullen deze maal moeten buigen. Zolang ze dit niet doen komt er geen federale regering. Worden ze in dat geval hopeloos en dreigen ze een WalloBrux-onafhankelijheid uit te roepen, dan doen ze dat maar. En dan kunnen wij opnieuw voorwaarden stellen voor de boedelscheiding.
een wallo-brux begint steeds minder en minder kansen te krijgen.
rede: binnen de Franstalige partijen zijn er scheuringen tussen de Brusselse en Waalse afdelingen, wat in het voordeel van Vlaanderen is.
Shadowke is offline  
Oud 14 september 2010, 09:20   #213
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
een wallo-brux begint steeds minder en minder kansen te krijgen.
rede: binnen de Franstalige partijen zijn er scheuringen tussen de Brusselse en Waalse afdelingen, wat in het voordeel van Vlaanderen is.
bron?
Oud 14 september 2010, 10:13   #214
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bron?
het zwijgen van Picqué.
Shadowke is offline  
Oud 14 september 2010, 10:25   #215
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Vlaming op zijn best!
Steve_M is offline  
Oud 14 september 2010, 11:27   #216
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zegt de Waal, die nog steeds meent dat hij zich op één of andere manier met Vlaanderen te moeien heeft.
Als ik zo de onderhandelingen bekijk dan zie ik dat de Walen over alles zowat beslissen, tot en met welke "Vlaamse" partijen er moeten meedoen.

De Vlaming lijkt te zwelgen in zijn knechtenrol inplaats van hem af te werpen.
Oud 14 september 2010, 11:29   #217
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als ik zo de onderhandelingen bekijk dan zie ik dat de Walen over alles zowat beslissen, tot en met welke "Vlaamse" partijen er moeten meedoen.

De Vlaming lijkt te zwelgen in zijn knechtenrol inplaats van hem af te werpen.
Je hebt het toch gelezen bij quercus: zelfs voor het uitroepen van de onafhankelijkheid kijkt de Vlaming verwachtingsvol naar de Waal.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 14 september 2010 om 11:29.
Steve_M is offline  
Oud 14 september 2010, 11:32   #218
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zit wellicht voor een stuk de strategie van mensen als Moureaux en ook Maingain door het einde van België ter sprake te brengen: ergens hopen ze er volgens mij zelfs heimelijk op dat Vlaanderen overmoedig wordt en eenzijdig de onafhankelijkheid uitroept. Wat hen nadien in een veel sterkere postitie zou brengen wanneer de formaliteiten van de splitsing besproken moeten worden. Wanneer de Franstaligen ineens Vlaanderen min of meer aansporen om onafhankelijk te worden, dan zitten er wellicht een paar serieuze adders onder het gras, dat mag wel duidelijk zijn. Zouden zij misschien al dingen weten waar wij in Vlaanderen zelf geen weet van hebben?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 14 september 2010 om 11:49.
Zwartengeel is offline  
Oud 14 september 2010, 12:04   #219
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat Senelle voorstelt.
Dat is een voorstel van één man. Hoe gaat ge dat realiseren? Wie gaat dat doorduwen en met welke middelen? Hebt ge al Franstaligen gevonden die het willen uitvoeren?
Oud 14 september 2010, 12:06   #220
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Blijf jij maar in je knechtjesrol. Je bent er als het ware voor geboren. Het evenbeeld van een Vlaamse mossel. Het is dat soort Vlamingen die Vlaanderen ten eeuwigen dagen zullen ondergeschikt houden aan Wallonië.
Het echte knechtje zijt gij Garry, en ge weet het. Het verschil tussen u en Z&G is dat hij over een stel hersens beschikt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be