Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2010, 20:39   #201
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincola Bekijk bericht
En zagen horen thuis in de gereedschapskast en niet op internet.
Ik zou willen schrijven "je argumenten zijn niet echt onderbouwd", maar dat zou impliceren dat je argumenten hebt, en zoiets strookt niet met de werkelijkheid.

(Niet vergeten ad hominem te reageren he, je moet af en toe eens laten zien wie de baas is.)
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 20:40   #202
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Vandaag is er in Connecticut een monster schuldig gevonden en zal wellicht de doodstraf krijgen. Persoonlijk ben ik er zelfs in dit geval tegen. Dergelijk beest zou beter levenslang krijgen gezien hij in de gevangenis voor lange tijd gemarteld zal worden door mede gevangenen. Als cipier zou ik het alleszins aanmoedigen en toelaten. Kerel had met zijn kompaan een familie gegijzeld, de vrouw naar de bank gestuurd om geld af te halen, haar bij terugkomst verkracht en vermoord, daarna de dochters van 12 en 17 vastgebonden op hun bed en in de fik gestoken.
Zie http://www.cnn.com/2010/CRIME/10/05/...ex.html?hpt=T1
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 20:46   #203
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Vandaag is er in Connecticut een monster schuldig gevonden en zal wellicht de doodstraf krijgen.
Wat een gruwelijk verhaal. In dergelijke gevallen zou ik emotioneel heel erg voor de doodstraf zijn. Maar louter emotioneel dan.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 21:13   #204
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat een gruwelijk verhaal. In dergelijke gevallen zou ik emotioneel heel erg voor de doodstraf zijn. Maar louter emotioneel dan.
Alle argumenten inzake doodstraf, zowel pro als contra, zijn in wezen emotionele argumenten.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 21:43   #205
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Maar ik kan er echt niet bij dat je dood door steniging niet nog barbaarser vindt dan dood door een spuitje.
Allez, als we nu eens even een omweggetje maken langs de asielen... Dieren vinden er op verschillende manieren hun dood: door injectie (pijnloos, kort), door gas (duurt lang, akelig), door chloorvaten en andere bijtende producten (extreem pijnlijk). Injectie geniet toch duidelijk de voorkeur, ook al zou het beter zijn mochten alle dieren het asiel levend verlaten?
Is dit te vergelijken met de discussie rond slachtingen, waarbij het niet mocht gezegd worden dat slachten onder verdoving toch wel beter is dan slachten zonder verdoving?

Ik vind dat gebrek aan nuance akelig. je lijkt er zelf ook steevast religie of etnische achtergrond aan te verbinden, ook dat vind ik akelig.
Dood is dood.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 21:45   #206
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Vandaag is er in Connecticut een monster schuldig gevonden en zal wellicht de doodstraf krijgen. Persoonlijk ben ik er zelfs in dit geval tegen. Dergelijk beest zou beter levenslang krijgen gezien hij in de gevangenis voor lange tijd gemarteld zal worden door mede gevangenen. Als cipier zou ik het alleszins aanmoedigen en toelaten. Kerel had met zijn kompaan een familie gegijzeld, de vrouw naar de bank gestuurd om geld af te halen, haar bij terugkomst verkracht en vermoord, daarna de dochters van 12 en 17 vastgebonden op hun bed en in de fik gestoken.
"an eye for an eye and the whole world goes blind"
Oud 5 oktober 2010, 21:53   #207
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor gevangenen wel, ja.

aantal gevangenen in 1970: 250.000
aantal gevangenen in 1990: 2.250.000
aantal gevangenen in 2010: 6.500.000

Een groot deel daarvan zit levenslang via het systeem 'three strikes you're out'. Dat betekent drie keer een misdrijf plegen, de derde keer krijg je levenslang zonder mogelijkheid op vervroegde vrijlating. Onder dit systeem zijn mensen tot levenslang veroordeeld voor de diefstal van een fiets of een stuk pizza. In sommige gevallen heeft de rechter zich verontschuldigd ten opzichte van de veroordeelde; hij kon wettelijk gezien niet anders dan de man tot levenslang veroordelen.

Anderen zitten via het systeem van mandatory sentencing. Dat betekent dat de rechter verplicht is om een vooraf bepaalde straf uit te spreken voor een bepaald misdrijf. Zo krijg je wegens het bezit van 5 gram crack gegarandeerd 5 jaar gevangenisstraf. Hoe die crack in je bezit is gekomen, wat je voorgeschiedenis is, je blanco strafbmad, enz, dat doet allemaal niet meer terzake.
Om dezelfde mandatory sentencing te krijgen voor het bezit van cocaïne (het basisbestanddeel van crack) moet je al 500 gram op zak hebben. Het is geen toeval dat crack vooral door armere Afro-Amerikanen wordt gebruikt terwijl de zuivere cocaïne meer in trek is bij rijkere Blanken. Op die manier institutionaliseer je racisme in je samenleving.
Om dat enorme aantal aan te kunnen is een deel vh gevangeniswezen in de VS geprivatizeerd:

http://en.wikipedia.org/wiki/Private_prison
http://en.wikipedia.org/wiki/Wackenhut

Lees dit maar eens:

http://www.cbsnews.com/stories/2000/...in193636.shtml

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 oktober 2010 om 21:55.
Oud 5 oktober 2010, 21:58   #208
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Nog erger dus. Winst maken op het houden van gevangenen. Want daar komt het in feite op neer. Amerika kan wat dat aangaat vergeleken worden met het 3e Romeinse rijk.
Oud 5 oktober 2010, 21:58   #209
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de tegenstanders van de doodstraf in deze thread een herintegratie wel zien zitten voor die persoon. Zolang de staat hem maar niet te fel straft, dat zou pas een teken van onmacht zijn.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 22:02   #210
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Nog erger dus. Winst maken op het houden van gevangenen. Want daar komt het in feite op neer. Amerika kan wat dat aangaat vergeleken worden met het 3e Romeinse rijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wikipedia:
Private prisons in the United States today

Private companies in the United States operate 264 correctional facilities, housing almost 99,000 adult offenders.[13] Companies operating such facilities include the Corrections Corporation of America, the GEO Group, Inc, and Community Education Centers. The GEO Group was formerly known as Wackenhut Securities.

Corrections Corporation of America (CCA) has a capacity of more than 80,000 beds in 65 correctional facilities. The GEO Group operates 61 facilities with a capacity of 49,000 offender beds,[14]
http://en.wikipedia.org/wiki/Private..._United_States
Lees hier meer:

http://paulsjusticepage.com/crimepays.htm

http://paulsjusticepage.com/crimepays/resources.htm

De gevangenissen van CCA:

Niet zomaar enkele dus.

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 oktober 2010 om 22:29.
Oud 5 oktober 2010, 22:06   #211
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Om dat enorme aantal aan te kunnen is een deel vh gevangeniswezen in de VS geprivatizeerd:
Ik weet het, ik ben er verschillende keren geweest. Ik heb er gevangenen bezocht, ondermeer op deathrow.

Hier komt het in de praktijk op neer:
Citaat:
Two former judges in Pennsylvania have admitted to receiving more than 2.6 million dollars in pay-offs from companies that run private prisons for sending them minors for detention or disciplinary camps.

The admissions, which were made by judges Mark Ciavarella and Michael Conahan in a plea agreement filed in federal court last week, has sparked protests by outraged parents and relatives of youths whose cases were handled by the judges.

In the plea agreement, Ciavarella and Conahan admitted they "abused their position ... by secretly deriving more than 2,600,000 (dollars) in income ... in exchange for official actions."

Those actions included "entering into agreements guaranteeing placement of juvenile offenders with PA Child Care, LLC (and) facilitating the construction of juvenile detention facilities," according to the document.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 5 oktober 2010 om 22:17.
Oud 5 oktober 2010, 22:17   #212
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen slechte oplossing, en zal hier ook nog wel komen.
Beter dan ze laten lopen wegens plaatsgebrek.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 22:18   #213
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Geen slechte oplossing, en zal hier ook nog wel komen.
Beter dan ze laten lopen wegens plaatsgebrek.
Citaat:
Two former judges in Pennsylvania have admitted to receiving more than 2.6 million dollars in pay-offs from companies that run private prisons for sending them minors for detention or disciplinary camps.

The admissions, which were made by judges Mark Ciavarella and Michael Conahan in a plea agreement filed in federal court last week, has sparked protests by outraged parents and relatives of youths whose cases were handled by the judges.

In the plea agreement, Ciavarella and Conahan admitted they "abused their position ... by secretly deriving more than 2,600,000 (dollars) in income ... in exchange for official actions."

Those actions included "entering into agreements guaranteeing placement of juvenile offenders with PA Child Care, LLC (and) facilitating the construction of juvenile detention facilities," according to the document.

Oud 5 oktober 2010, 22:19   #214
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet het, ik ben er verschillende keren geweest. Ik heb er gevangenen bezocht, ondermeer op deathrow.
Fascineren moordenaars en verkrachters je?
Ga vooral de nabestaanden van de slachtoffers niet bezoeken, want dat zijn maar saaie 'gewone' mensen.
Oud 5 oktober 2010, 22:20   #215
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Fascineren moordenaars en verkrachters je?
Ga vooral de nabestaanden van de slachtoffers niet bezoeken, want dat zijn maar saaie 'gewone' mensen.
Diegene die ik bezocht heb zijn verkrachters noch moordenaars. Het zijn slachtoffers van een racistisch systeem, een prison-industrial complex dat vooral draait om geld en macht en maar heel weinig te maken heeft met gerechtigheid.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 5 oktober 2010 om 22:21.
Oud 5 oktober 2010, 22:21   #216
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincola Bekijk bericht
Gij dan ook, in uw kot. Of hebben ze in Midgard ook al internet misschien
Domme vraag...Als we in midgard geen internet hebben, hebben we het nergens...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 22:24   #217
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Diegene die ik bezocht heb zijn verkrachters noch moordenaars. Het zijn slachtoffers van een racistisch systeem, een prison-industrial complex dat vooral draait om geld en macht en maar heel weinig te maken heeft met gerechtigheid.
Dat er vooral zwarten in de gevangenis zitten zegt misschien toch meer over die zwarten dan over het 'systeem'.
Probeer die denkoefening eens.
Oud 5 oktober 2010, 22:26   #218
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dood is dood.
Dus het maakt je niet uit hoe je dood gaat ? Een snelle, pijnloze dood verkies je niet boven een lange lijdensweg ?
Oud 5 oktober 2010, 22:28   #219
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie er voor ijvert dergelijk monster in leven te laten, in de hoop hem ooit nog te beteren, is zelf zwaar gestoord. Zo vlug mogelijk van kant maken is de boodschap.
Oud 5 oktober 2010, 22:33   #220
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
De private gevangenissen -bussiness, is niets anders dan moderne slavernij, en verwerperlijk. Reden te meer om de doodstraf niet af te keuren. Van een dode kan niemand meer profiteren, en hij kan ook geen kwaad meer aanrichten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be