Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2010, 09:51   #201
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dat zijn inderdaad gezondheidsproblemen, dat kan je niet ontkennen. Iemand die zegt dat hij in het verkeerde lichaam zit, dat is veel ingewikkelder.
ik zou niet weten waarom
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 09:59   #202
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik zie homoseksualiteit eveneens als een disharmonie. Bij heteroseksuele mensen is de seksuele oriëntatie een soort "tele-geleiding": de man, met zijn mannelijke voortplantingsorganen, wordt "geleid" naar de vrouw, met haar vrouwelijke voorplantingsorganen, en kan zo tot voorplanting overgaan, waarmee de cyclus wordt voltrokken die de menselijke soort in stand houdt: geboorte, volwassenheid, voortplanting, geboorte, etc.

Eigenlijk is het een klein mirakel dat bij 96% die harmonie aanwezig is, maar dat is evolutionair perfect verklaarbaar. Af en toe zit het echter niet helemaal goed en dan krijg je iemand wiens "tele-geleiding" iets geks doet: ze leidt de betrokkene naar iemand van hetzelfde geslacht.

Daar is dus m.i. iets fout gelopen op het niveau van de tele-geleiding (een onderdeel van de psyche, die finaliter natuurlijk in de hersenen wortelt).
Wat u beschrijft is een hypothese, maar het is zeker niet de enige mogelijke of de enige aannemelijke hypothese.

Om een voorbeeld te geven:
Wat u beschrijft in uw hypothese komt voort uit een soort visie waarbij homoseksualiteit wel als "een fout" moet worden beschouwd want ze is strikt nadelig voor de voortplanting van het individu. De natuur is daar echter niet mee bezig: daar is de overleving van de soort belangrijk. Nu is homoseksualiteit een gegeven dat niet enkel aan mensen gelinkt is, maar ook bij vele andere diersoorten is zulk gedrag al opgemerkt. Ik zou dan ook niet weten waarom homoseksualiteit niet even natuurlijk zou zijn als heteroseksualiteit. Misschien speelt homoseksualiteit in het voortbestaan van de soort wel een bijzondere rol? Bijvoorbeeld omdat dit deel van de populatie zich niet hoeft bezig te houden met voortplanten en opvoeden, maar zich bezig kan houden met andere zaken die op termijn misschien nuttig kunnen zijn voor alle individuen van de soort.
Oud 4 november 2010, 10:09   #203
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie homoseksualiteit eveneens als een disharmonie. Bij heteroseksuele mensen is de seksuele oriëntatie een soort "tele-geleiding": de man, met zijn mannelijke voortplantingsorganen, wordt "geleid" naar de vrouw, met haar vrouwelijke voorplantingsorganen, en kan zo tot voorplanting overgaan, waarmee de cyclus wordt voltrokken die de menselijke soort in stand houdt: geboorte, volwassenheid, voortplanting, geboorte, etc.

Eigenlijk is het een klein mirakel dat bij 96% die harmonie aanwezig is, maar dat is evolutionair perfect verklaarbaar. Af en toe zit het echter niet helemaal goed en dan krijg je iemand wiens "tele-geleiding" iets geks doet: ze leidt de betrokkene naar iemand van hetzelfde geslacht.

Daar is dus m.i. iets fout gelopen op het niveau van de tele-geleiding (een onderdeel van de psyche, die finaliter natuurlijk in de hersenen wortelt).

Omdat met zulke "storing" perfect te leven valt, is de term "ziekte" gevoelsmatig overbodig geworden, maar dat verandert niets aan het feit dat er iets niet helemaal volgens "patroon" verloopt en dus als een afwijking kan worden geclassificeerd.

Voor mij moest homoseksualiteit dan ook niet geschrapt worden. Uiteindelijk is veel belangrijker welke gevolgen men geeft aan een kwalificatie. Als men deze afwijking inroept als grond van discriminatie, verzet ik mij daartegen. Als men echter morgen een remedie vindt - een "heteropil" of zo - staat het elke homoseksueel vrij daarvoor te kiezen of niet. Persoonlijk zou ik deze pil nemen omdat er toch een aantal inherente nadelen zijn (de schaalnadelen van een kleine vijver waarin je vist, met veel vissen aan de oppervlakte en weinig in de diepte).

Ik ben dus perfect in het reine met mijn afwijking, zoals een blindgeborene op een dag aanvaardt dat de dingen zijn zoals ze zijn en dat hij het beste van zijn leven moet maken "gegeven de omstandigheden". Maar aanvaarding is geen garantie op geluk, helaas. Het is niet omdat je iets hebt aanvaard, dat je er geen nadelen van ondervindt.

Ik weet dat sommige mensen dat moeilijk begrijpen. Voor mij gaat deze vorm van zelfaanvaarding een stuk verder dan die van, pakweg, Raf, die zichzelf emotioneel geruststelt door homoseksualiteit een vorm van normaliteit toe te schrijven. Alleen vergeet hij dat door dat te doen ook hij aan een normaal/abnormaal-schema vasthoudt en toont hij aan eerder bang te zijn van het abnormale dan in staat te zijn het abnormale te aanvaarden.
Knappe tekst! ik ga volledig mee in je gedachtengang.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 10:18   #204
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
2
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 10:43   #205
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
2
3
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 10:51   #206
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
ik zou niet weten waarom
Het is ingewikkelder eerst en vooral reeds omdat de geneesheer moet uitmaken of de persoon die hem vertelt dat hij in een verkeerd lichaam opgesloten zit over al zijn geestelijke vermogens beschikt. Hij moet oordelen of zo een transformatie benefiek is voor de gezondheid van de patiënt.
Oud 4 november 2010, 10:53   #207
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Het niet hebben van een van je borsten is toch ook geen ziekte?
Het is wel het gevolg van een ziekte, kanker. Een geslachtsverandering is niet het gevolg van een ziekte zo stelt Cavaria. Het lijkt me niet logisch dat je bij een ziekenfonds gaat aankloppen voor niet ziekte gerelateerde kosten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 10:53   #208
den dinges
Banneling

Standaard even lachen mag ook

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Wat u beschrijft is een hypothese, maar het is zeker niet de enige mogelijke of de enige aannemelijke hypothese.

Om een voorbeeld te geven:
Wat u beschrijft in uw hypothese komt voort uit een soort visie waarbij homoseksualiteit wel als "een fout" moet worden beschouwd want ze is strikt nadelig voor de voortplanting van het individu. De natuur is daar echter niet mee bezig: daar is de overleving van de soort belangrijk. Nu is homoseksualiteit een gegeven dat niet enkel aan mensen gelinkt is, maar ook bij vele andere diersoorten is zulk gedrag al opgemerkt. Ik zou dan ook niet weten waarom homoseksualiteit niet even natuurlijk zou zijn als heteroseksualiteit. Misschien speelt homoseksualiteit in het voortbestaan van de soort wel een bijzondere rol? Bijvoorbeeld omdat dit deel van de populatie zich niet hoeft bezig te houden met voortplanten en opvoeden, maar zich bezig kan houden met andere zaken die op termijn misschien nuttig kunnen zijn voor alle individuen van de soort.
Ze zouden van alle soldaten gays moeten maken Geen angst voor hun vrouw en kinderen in het thuisland. Zeer verregaande kameraderie en solidariteit.

Laatst gewijzigd door den dinges : 4 november 2010 om 10:54.
Oud 4 november 2010, 11:11   #209
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zouden van alle soldaten gays moeten maken Geen angst voor hun vrouw en kinderen in het thuisland. Zeer verregaande kameraderie en solidariteit.
beetje lastig als je maten je rugdekking moeten geven?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 20:04   #210
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn inderdaad gezondheidsproblemen, dat kan je niet ontkennen. Iemand die zegt dat hij in het verkeerde lichaam zit, dat is veel ingewikkelder.
Ah ja ?
Wat is dan wel het precieze gezondheidsprobleem van een borst te weinig ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2010, 20:08   #211
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom verbaast me dat niet ?
Oud 4 november 2010, 20:09   #212
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is ingewikkelder eerst en vooral reeds omdat de geneesheer moet uitmaken of de persoon die hem vertelt dat hij in een verkeerd lichaam opgesloten zit over al zijn geestelijke vermogens beschikt. Hij moet oordelen of zo een transformatie benefiek is voor de gezondheid van de patiënt.
gewoon antwoorden op de vraag mag ook
Oud 4 november 2010, 20:23   #213
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het is wel het gevolg van een ziekte, kanker. Een geslachtsverandering is niet het gevolg van een ziekte zo stelt Cavaria. Het lijkt me niet logisch dat je bij een ziekenfonds gaat aankloppen voor niet ziekte gerelateerde kosten.
klopt niet wat je zegt hé, fox

Een geamputeerde borst kan wel een gevolg zijn van een ziekte maar is louter, cru gesteld, een esthetische ingreep en doet men bij voorkeur nadat de ziekte (ziekenfonds) succesvol bestreden is.
( Behoudens het feit dat er bovenopkomende psychische problemen mee gepaard kunnen gaan )

Een geslachtsverandering is eveneens niet het gevolg van een ziekte , zo stelt Cavaria terecht, in letterlijke zin maar het gevolg ( lees (deel)oplossing ) van een psychische aandoening (zie dsm)
Oud 4 november 2010, 23:27   #214
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
beetje lastig als je maten je rugdekking moeten geven?
Het nuttige aan het aangename paren ?
Oud 4 november 2010, 23:29   #215
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Ah ja ?
Wat is dan wel het precieze gezondheidsprobleem van een borst te weinig ?
Wel, d�*t is simpel : als een vrouw het met één borst moet stellen, heeft ze meer gewicht aan één kant hangen, en op termijn krijgt ze dan rugklachten. Beter preventief optreden dus.
Oud 4 november 2010, 23:38   #216
Goldband
Parlementslid

Goldband's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De antipsychiatrie schaft het onderscheid tussen normaal en abnormaal af. Die begrippen worden dan betekenisloos, zodat "iedereen is normaal" exact hetzelfde is als "niemand is normaal". Het was een reactie op de soms absurde behandelingen en ontmenselijkingen die "abnormalen" ondergingen.

Een beetje kort door de bocht, vind ik. 'De antipsychiatrie' is een stroming waarin een paar auteurs verschillende klemtonen leggen. Wat ze wel allen gemeen hebben (naar mijn idee), is het in vraag stellen van de handeling van het psychiatrisch labellen op zich.

Anders gezegd: iemand 'gek' noemen zegt eigenlijk meer over de labeller dan over de gelabelde. Het labellen heeft een functie, hetzij binnen een relatie, een gezin, een groep of ultiem: de hele samenleving. Specifiek dient het labellen om de labeller zijn schuldgevoel, falen, onmacht, angsten enz. weg te nemen. De gelabelde persoon wordt met dat doel 'geofferd'.
Een terechte reactie tegen de klassieke psychiatrie, maar inderdaad ook een stroming met enkele uitschuivers.

Laatst gewijzigd door Goldband : 5 november 2010 om 00:01.
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 00:13   #217
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, d�*t is simpel : als een vrouw het met één borst moet stellen, heeft ze meer gewicht aan één kant hangen, en op termijn krijgt ze dan rugklachten. Beter preventief optreden dus.
Je hebt gelijk.... beter preventief optreden... de prijs van een passend countergewichtje zal het nu ook niet maken voor de ziekenkas
Oud 5 november 2010, 09:38   #218
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het nuttige aan het aangename paren ?
Hoomer kan aan zijn beschrijving van "recht en orde" tevens toevoegen "en een bijzonder gevoel voor belegen, scatologische en simplistische humor".
Oud 6 november 2010, 11:07   #219
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Waarom verbaast me dat niet ?
Mij evenmin.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 14:20   #220
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Mij evenmin.
Grote geesten ontmoeten elkaar, hoog op de ladder !
Pak toch maar een parachute mee, voor als die ladder eens zou omvervallen. Als jullie willen zal ik hem voor jullie dichtplooien !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be