Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2010, 14:28   #201
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

De wet gewoon terug aanpassen aan de realiteit. Leraars en ouders mogen terug een gepaste lijfstraf opleggen/toepassen. Ongeacht de gevolgen. Eigen schuld, dikke bult. En hoe dikker hoe liever. En dat zal geen jaar duren eer er terug orde op zaken is gesteld.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 15:48   #202
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
De wet gewoon terug aanpassen aan de realiteit. Leraars en ouders mogen terug een gepaste lijfstraf opleggen/toepassen. Ongeacht de gevolgen. Eigen schuld, dikke bult. En hoe dikker hoe liever. En dat zal geen jaar duren eer er terug orde op zaken is gesteld.
Alleen, die gastjes gaan zich niet meer laten doen als schoolmeester losse handjes gebruikt.

Enige oplossing is, Allogtonen uitwijzen wanneer ze zich niet gedragen.

Laatst gewijzigd door giserke : 12 november 2010 om 15:50.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 15:58   #203
schaduwpremier
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Alleen, die gastjes gaan zich niet meer laten doen als schoolmeester losse handjes gebruikt.

Enige oplossing is, Allogtonen uitwijzen wanneer ze zich niet gedragen.
En wat als het Belgische gastjes zijn?
schaduwpremier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 16:04   #204
Ninelle
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
En wat als het Belgische gastjes zijn?
Dan komt er plaats vrij in de gesloten instellingen.
Ninelle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 16:06   #205
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Dat helpt immers niets Eddy, kijk wat er voorvalt, een kind slaat een volwassene tanden uit...

Wat voor soort van mens (lees, platte vijg) ben je dan als je afgerammeld wordt door een kind?
Oud 12 november 2010, 16:57   #206
Kwekje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat helpt immers niets Eddy, kijk wat er voorvalt, een kind slaat een volwassene tanden uit...

Wat voor soort van mens (lees, platte vijg) ben je dan als je afgerammeld wordt door een kind?
Zal ik a es wa kletse komen geven?

Sedert wanneer moet je als lerares ook meester zijn in de gevechtskunde?
Kwekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 17:24   #207
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kwekje Bekijk bericht
Zal ik a es wa kletse komen geven?

Sedert wanneer moet je als lerares ook meester zijn in de gevechtskunde?
Pas maar op want ik ben geen leraar.
Oud 12 november 2010, 17:28   #208
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Of is de pers er niet meer gewenst, of nog erger, hebben de media opdracht gekregen erover te zwijgen.
Beetje pessimist ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 17:32   #209
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bij dergelijke gebeurtenissen is de rol v.d. direktie én de ondernemingsraad zeer belangrijk. Als die 2 samenwerken en bij zo'n precedent ONMIDDELLIJK hard optreden, komt de rust weer.
Niet meer dan dat !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 17:36   #210
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Beetje pessimist ?
Eerder realist. Trouwens, een pessimist is raar of zelden teleurgesteld.
Oud 12 november 2010, 17:48   #211
Kwekje
Banneling

Standaard

Citaat:
Pas maar op want ik ben geen leraar.
Ik ook niet ...
Kwekje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 17:55   #212
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Kuregem, Anderlecht,...komt niet meer in het nieuws. Raar hé ?
Misschien komen daar nu minder van die straathoekers en meer mensen in het blauw ?

Anderlecht komt regelmatig in't nieuws, de flikken worden er regelmatig aangevallen, Kuregem kan ik me niet zo direct herinneren
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 17:58   #213
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ophangen aan de ballen, is vele pijnlijker.
Naakt vastbinden boven een mierennest, en af en toe eens wat honing erover gieten dat ze blijven eten die miertjes
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 12 november 2010, 17:58   #214
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Dat plezante volkscafé waar ik het over had is al een tijd geleden een soort toeristenhol geworden, Anna List; het zou mij niet verwonderen dat het ondertussen een 'bed and breakfast' is geworden.

Ik ben ondertussen ook al een beetje te lang uit Brugge weg om nog écht op de hoogte te zijn van wat er overblijft van de 'oude' 'volkse' stad.

Maar ik zal binnenkort nog eens op verkenning gaan, en als ik iets ontdekt heb dat écht de moeite loont, laat ik het je weten, OK?
Ik denk dat er buiten de toeristen-zone nog wel iets te vinden moet zijn (ik hoop het alleszins).

Hier in Brussel heb ik alleszins nog niks gevonden dat mij aanstaat
De Crash in Brugge is een leuk café
Oud 12 november 2010, 18:01   #215
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Bij zoiets gewoon voobijlopen is onvoorstelbaar in een tijd als deze waar gelijk wie met GSM rondloopt. Naar de flikken bellen is gratis, desnoods lieg je en zegt dat er al een lijk op de grond ligt, dan hebben ze geen schrik om levende misdadigers tegen te komen.
Er fysiek tussenkomen als een hele bende iemand inééntimmert of verkracht is inderdaad niet aan iedereen gegeven, te weinig kracht en/of moed daarvoor hebben is dan ook geen misdaad tot nu toe. Doen of je niks ziet wél volgens mij. Je MOET op één of andere manier alarm slaan, en d�*t kan wel iedereen, zelfs een kind, of een oud vrouwtje.
Het ideale zou natuurlijk zijn dat alle volwassen mannen die voorbij komen er zich mee gaan moeien en het slachtoffer ontzetten, maar die mentaliteit is precies zoek hier...Spijtig.
Eerlijk gezegd, ik snap dat niet, en dat lijkt me eigen aan ons westerlingen
Oud 12 november 2010, 18:01   #216
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Waar gaat dat eindigen?

Bij het minste verdachte signaal het ergste verwachten?

Hoe kan men zoiets steeds juist inschatten?
Tja, beter de flikken bellen & nadien vaststellen dat het eigenlijk niet nodig was dan niet bellen & nadien op't nieuws zien dat er een meisje verkracht & vermoord is
Oud 12 november 2010, 18:24   #217
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Tja, beter de flikken bellen & nadien vaststellen dat het eigenlijk niet nodig was dan niet bellen & nadien op't nieuws zien dat er een meisje verkracht & vermoord is
Ja, de flikken bellen voor een vechtpartij.

Dan vragen ze gelijk zo:

Zijn er Marokkanen bij?

Als je dan ja zegt blijven ze nog een uurtje langer weg.
Oud 12 november 2010, 18:37   #218
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Bij zoiets gewoon voobijlopen is onvoorstelbaar in een tijd als deze waar gelijk wie met GSM rondloopt. Naar de flikken bellen is gratis, desnoods lieg je en zegt dat er al een lijk op de grond ligt, dan hebben ze geen schrik om levende misdadigers tegen te komen.
Er fysiek tussenkomen als een hele bende iemand inééntimmert of verkracht is inderdaad niet aan iedereen gegeven, te weinig kracht en/of moed daarvoor hebben is dan ook geen misdaad tot nu toe. Doen of je niks ziet wél volgens mij. Je MOET op één of andere manier alarm slaan, en d�*t kan wel iedereen, zelfs een kind, of een oud vrouwtje.
Het ideale zou natuurlijk zijn dat alle volwassen mannen die voorbij komen er zich mee gaan moeien en het slachtoffer ontzetten, maar die mentaliteit is precies zoek hier...Spijtig.
Dat klopt natuurlijk ook wel. Ik wil dan ook niemand van 'lafheid' gaan beschuldigen.

Zelf zit ik gewoon met het probleem dat ik in zo'n gevallen m'n 'cool' verlies, en in een soort 'blinde woede' ontsteek. Ik word dan - ondanks mijn kleine en magere gestalte - een blijkbaar behoorlijk efficiënte 'killing machine'.

Het is best mogelijk dat ik in zo'n gemoedstoestand iemand de rest van z'n leven als verminkte laat doorbrengen, of zelfs dood stamp. Hier in Brussel - of elders, als ze ondertussen verhuisd zijn - strompelen er toch wel een paar rond die daarover getuigenis zouden kunnen afleggen.

Het begint echter - langzaam, héél erg langzaam - tot mij door te dringen dat ik toch wel een beetje te oud wordt voor zo'n gedrag.

Ik probeer 'in conditie' te blijven, maar wegens de job die ik nu heb, breng ik eigenlijk te veel tijd zittend door, met een boekje in een hoekje, of domweg voor het klavier van m'n laptop.

Zoals nu, alwéér

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 18:46   #219
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Die typsiche biker cafe`s uit de jaren 70 en 80 bestaan die nog, ... ?

Ik wist er zo ook een zijn ergens in de bossen, daar ging ge als normale mens nie binnen... Dat waren allemaal knullen met ne serieuze hoek af.
Ik ben een 'eenzame fietser', hé, geen 'biker'

Op één van m'n fietstochten ben ik wel hier voorbij gereden: http://chargebuze.wordpress.com/over/

Omdat het café er gesloten uit zag, en omdat ik verschrikkelijk nieuwsgierig ben, ben ik het erf opgereden.

Ik ben een tijdlang aan een tafel op het terras in de 'tuin' gaan zitten.

Omdat er eigenlijk niets te beleven viel, ben ik na een kwartier (de tijd voor één sigaretje) maar weer verder gereden.

Oud 12 november 2010, 18:54   #220
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
De Crash in Brugge is een leuk café
Alleen voor metal-fans, of ook voor zo'n seut als djimi, die van metal koppijn krijgt?

Het ligt niet zo héél ver van waar mijn ouders wonen vandaan, dus kan ik het me eigenlijk wel permitteren daar eens strontzat buiten (proberen) te kruipen

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be