Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2010, 00:06   #201
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is niet wat u ervan maakte. Wel onderstreept Van Hecke dat men achter het pedagogisch project hoort te staan. En wat men thuis uitvreet, zal voor de meeste directeurs trouwens worst wezen.
Van Hecke zegt letterlijk: "Dat houdt in dat ze hun geaardheid niet promoten door te trouwen. Het homohuwelijk ligt nu eenmaal moeilijk binnen de kerk. Getrouwde homo's zullen in de problemen komen."

Dus:
* Holebi's mogen niet trouwen.
* Holebi's die toch trouwen zullen in de problemen komen.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 00:07   #202
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat heeft u goed gezien. Alleen heb ik dat al verschillende malen in andere bewoordingen geschreven, lang voor u tot deze conclusie kwam. Maar goed, beter laat dan nooit, nietwaar?!
En hier ben je dan in strijd met de UVRM
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 00:09   #203
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Allez gij.... om met zoveel woorden te zeggen : 'trekt jullie foor ermee... datzelfde statuut krijg je niet omdat jullie homo's zijn'
Hoe noemt men zoiets alweer ? Discriminatie op grond van seksuele geaardheid ?
Helemaal niet. Ik stel geenszins dat ze hetzelfde statuut niet krijgen omdat ze homoseksueel zijn, maar slechts dat het niet passen in dat statuut omdat hun relatie homoseksueel is. Niet hun individu is van tel in deze, maar de afwijkende relatie. En dan geldt: andere situatie, andere bepalingen. Geen discriminatie dus.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 00:09   #204
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Hoezo?
Oud 15 december 2010, 00:10   #205
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat eerste is slechts uw mening, uw invulling, uw standpunt. En dat wordt dan vervolgens doorgetrokken naar de andere lijnen.

Ik lees dus geen objectieve criteria waarom wij het UVRM hoger zouden moeten achten. Enkel subjectieve.

Dat is natuurlijk uw goed recht, maar het overtuigt in ieder geval niet. Ook al niet omdat u er redenen bijsleurt die niet correct zijn (wij wensen niemand te straffen of te vervolgen bijvoorbeeld en al evenmin te vermoorden...).
Evenmin vermoed ik dat jij er zou hebben ... dus wat zal het worden ? Ondertussen zitten we er wel met eentje waar jij duidelijk niet tevreden over bent.

Wat denk je van , althans naar mijn mening, het objectieve criterium gelijkheid ( of beter gelijkwaardigheid ) van ieder ? Een goed begin ?
Kunnen we natuurlijk daar weer een boom over bijeen spannen.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 00:11   #206
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Van Hecke zegt letterlijk: "Dat houdt in dat ze hun geaardheid niet promoten door te trouwen. Het homohuwelijk ligt nu eenmaal moeilijk binnen de kerk. Getrouwde homo's zullen in de problemen komen."

Dus:
* Holebi's mogen niet trouwen.
* Holebi's die toch trouwen zullen in de problemen komen.
Die "dus" valt er niet uit af te leiden. Er staat als heel belangrijke voorwaarde - iets wat u schijnbaar wegknipt - dat men als leraar het pedagogisch project onderschrijft. Dat houdt dan ook in dat men tijdens de oefening van zijn ambt zich daaraan houdt. Voor het overige kan ik u gerust meegeven - als onderwijzer van jaren ver - dat directeurs niet wakker liggen van de persoonlijke situatie van leraren, zolang die maar zich netjes houden aan het pedagogisch project van de school.
Oud 15 december 2010, 00:12   #207
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Evenmin vermoed ik dat jij er zou hebben ... dus wat zal het worden ? Ondertussen zitten we er wel met eentje waar jij duidelijk niet tevreden over bent.
Kunt u dat eens omzetten naar begrijpbaar Nederlands? Wat u hierboven schrijft, is regelrechte wartaal.
Oud 15 december 2010, 00:13   #208
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Ik stel geenszins dat ze hetzelfde statuut niet krijgen omdat ze homoseksueel zijn, maar slechts dat het niet passen in dat statuut omdat hun relatie homoseksueel is. Niet hun individu is van tel in deze, maar de afwijkende relatie. En dan geldt: andere situatie, andere bepalingen. Geen discriminatie dus.
Dikke pech voor u, maar ondertussen passen holebi-koppels wel perfect in het statuur burgerlijk huwelijk. U zal dus uw teerbeminde statuut moeten delen met al die holebi's met hun afwijkende relatie.

"Andere situatie, andere bepalingen" kunnen wel ook perfect toe passen op geloof, hé. Zo kunnen we de vereniging die de UVRM na streeft (de vrijzinnigen) alle subsidies geven en niets aan de andere geloofsgemeenschappen
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 15 december 2010 om 00:15.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2010, 00:13   #209
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk aan u gerichte vraag? U stelde uitdrukkelijk dat u niet eens zag dat het een vraag was...

Maar goed, ik lees weer eens een bepaalde bewering. Kunt u mij eens verklaren waarom u stelt dat de UVRM "mijn mening" niet deelt? Waar haalt u dat vandaan?
Dat leek me evident... daar je erover begon ...
Waarom begon jij over de uvrm in 'twijfel te rekken' die men hier enkel bovenhaalde om slechts te duiden dat daar uitdrukkelijk hetero's en holebi's net dezelfde rechten ( huwelijk, gezinsvorming ) worden toegedeeld ?
Volgens mij deed je dat toch omdat je er niet mee akkoord bent... althans op dat punt
Of niet ?
Oud 15 december 2010, 00:14   #210
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat heeft u goed gezien. Alleen heb ik dat al verschillende malen in andere bewoordingen geschreven, lang voor u tot deze conclusie kwam. Maar goed, beter laat dan nooit, nietwaar?!
Bah neeje.... anders zou ik het ook niet zo stellen hé
Dus ik herhaal : je legt je niet neer bij die uvrm
Oud 15 december 2010, 00:15   #211
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
ppfff... hij mag dat zijn hé
vrijheid van denken
Zolang hij er niet strijdig naar handelt...
Oud 15 december 2010, 00:17   #212
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Dikke pech voor u, maar ondertussen passen holebi-koppels wel perfect in het statuur burgerlijk huwelijk. U zal dus uw teerbeminde statuut moeten delen met al die holebi's met hun afwijkende relatie.
En? Dergelijk kinderlijk gedoe ("Nenene, ik heb gelijk gekregen van de meester...") maakt niet onmiddellijk indruk op me en zal me ook niet doen besluiten dat dit een correcte invulling is.
Oud 15 december 2010, 00:17   #213
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bah neeje.... anders zou ik het ook niet zo stellen hé
Dus ik herhaal : je legt je niet neer bij die uvrm
Hoezo? Bewijs dat eens.
Oud 15 december 2010, 00:19   #214
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat leek me evident... daar je erover begon ...
Waarom begon jij over de uvrm in 'twijfel te rekken' die men hier enkel bovenhaalde om slechts te duiden dat daar uitdrukkelijk hetero's en holebi's net dezelfde rechten ( huwelijk, gezinsvorming ) worden toegedeeld ?
Volgens mij deed je dat toch omdat je er niet mee akkoord bent... althans op dat punt
Of niet ?
Waar trek ik de UVRM in twijfel?

Ik stelde een vraag over de legitimeit ervan, een die nog steeds niet beantwoord werd.

En staat daar uitdrukkelijk in dat het huwelijk moet worden opengesteld voor homoseksuelen zoals u beweert?
Oud 15 december 2010, 00:20   #215
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zever....
Door die mallemolen zijn we al eens geweest.... ik heb je het toen ook al eens gezegd... probeer daar maar eens de rechter mee te overtuigen.... maar ja, Jan zal wel beter op de hoogte zijn inzake de wetgeving

Maar zovér hoeft het helemaal niet eens te komen.
Het ging hier over de uvrm en de daaruit vloeiende gelijke rechten en discriminatie op grond van seksuele geaardheid zoals dat wettelijk is vastgelegd.
Jouw uitleg dat ze niet zouden passen in dat statuut pakt dus helemaal geen verf daar dat statuut daar helemaal geen gewag van maakt.
Zo ja dan moet je dat maar eens duidelijk stellen waar er precies wordt geëist of verwacht binnen de wet ( dus niet in jouw achterhoofd ) dat het om een heteroseksuele relatie dient te gaan.
Oud 15 december 2010, 00:22   #216
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunt u dat eens omzetten naar begrijpbaar Nederlands? Wat u hierboven schrijft, is regelrechte wartaal.
Dat we nu zitten met een bestaande uvrm.
Eentje die jou duidelijk niet zint.
Wat wil je zien veranderen ( desnoods alles ) en wat zijn dan jouw objectieve argumenten.

dank U bij voorbaat
Oud 15 december 2010, 00:23   #217
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ging hier over de uvrm en de daaruit vloeiende gelijke rechten en discriminatie op grond van seksuele geaardheid zoals dat wettelijk is vastgelegd.
Jouw uitleg dat ze niet zouden passen in dat statuut pakt dus helemaal geen verf daar dat statuut daar helemaal geen gewag van maakt.
Zo ja dan moet je dat maar eens duidelijk stellen waar er precies wordt geëist of verwacht binnen de wet ( dus niet in jouw achterhoofd ) dat het om een heteroseksuele relatie dient te gaan.
Waar valt in de UVRM te lezen dat het huwelijk moet openstaan voor homoseksuele relaties?
Oud 15 december 2010, 00:24   #218
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat we nu zitten met een bestaande uvrm.
Eentje die jou duidelijk niet zint.
Wat wil je zien veranderen ( desnoods alles ) en wat zijn dan jouw objectieve argumenten.

dank U bij voorbaat
Voor de derde keer schrijft u niet als dat de UVRM mij niet zint. Kunt u echter eens aangeven waarom u dat denkt? Ik merk immers dat u geen argumenten, laat staan bewijzen aandraagt.
Oud 15 december 2010, 00:25   #219
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo? Bewijs dat eens.
pppfffff
1) met 'je er niet bij neerleggen' bedoel ik dat ge niet akkoord bent ... niet dat ge in overtreding zou zijn
2) Dát ge niet akkoord bent is duidelijk daar de uvrm duidelijk stelt dat ook holebi's best het recht hebben te huwen en een gezin te stichten en dat jij keer op keer zegt : rot op

Wat is daar precies niet duidelijk aan ?
Oud 15 december 2010, 00:27   #220
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
pppfffff
1) met 'je er niet bij neerleggen' bedoel ik dat ge niet akkoord bent ... niet dat ge in overtreding zou zijn
2) Dát ge niet akkoord bent is duidelijk daar de uvrm duidelijk stelt dat ook holebi's best het recht hebben te huwen en een gezin te stichten en dat jij keer op keer zegt : rot op

Wat is daar precies niet duidelijk aan ?
1. Waar heb ik ergens geschreven dat ik er niet mee akkoord ga? Graag citaat van mijn woorden!
2. In welk artikel staat er in de UVRM dat het huwelijk moet opengesteld worden voor homoesksuelen en dat adoptie voor hen mogelijk moet zijn? Graag citaat uit de UVRM!

Bewijs nu eens concreet wat u hier staat te vertellen!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be