Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2011, 14:08   #201
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

helemaal niet. had ook de overdrachtelijke zin wel begrepen, maar vond het grappig om die opmerking mee te geven.

het klopt natuurlijk dat het weerzien meestal des te mooi is als er wat tijd gepasseerd is. geduld wordt meestal beloond door het samenzijn met hem nog leuker, spannender, liever... te maken. maar dat geduld is nog steeds vrij lastig.

ik doe mijn best om geduldig te blijven, ik besef ook dat dat veel beter is. maar het is lastig. af en toe hier wat ventileren helpt.

het is vooral goed dat de holebi-beweging hier al meer dan een halve eeuw gevochten heeft om rechten te krijgen. ik bid dat mijn zusters en broeders in de islamitische wereld dit gevecht ook voeren, zodat mensenrechten voor holebi's ook daar een feit worden. ik bid dat god onze strijd daar en hier blijft steunen en dat zelfs tijdens dat korte leven van mij nog veranderingen merkbaar zullen zichtbaar zijn in die regio's waar holebiseksualiteit nog levensgevaarlijk is vandaag de dag.

de meeste islam-landen hebben trouwens regels die heel creatief omspringen met het verbod op rente. ook daar willen de rijken hun rijkdom blijven vergroten. door een en ander een andere naam te geven wordt rente ineens veranderd in iets dat niet meer op rente lijkt.

god zegt zelf:

en tegelijk:

vrede,

redwasp
Wat vreemd dat jouw god enkel aan onze kant van de wereld die holebirechten reeds toegelaten heeft en daarginds nog niet.
Heeft jouw god nog geen tijd gehad om dat even recht te zetten.
Is er nog niet genoeg gebeden naar jouw god, dat hij 't daar nog even uitstelt.

...en ik maar denken dat er daarginds vele meer gebeden werd dan hier.

Rare god vind ik, als je van zo'n willekeurige god je heil moet laten afhangen...ik zou dat echt niet nemen en eens veranderen van god, misschien dat ie dan wakker schiet en zorgt dat iedereen ter wereld gelijke rechten heeft.

Of is die god dan toch niet zo oppermachtig dat ie 't niet in de hand heeft...

Ik blijf met zoveel vragen zitten, blijkbaar hebben 'gelovigen' alle antwoorden op die vragen, oftewel stellen ze zich die vragen niet en laten gewoon alles over aan 'n god.

Ik zou 't die god echter erg kwalijk nemen voor de onrechtvaardigheid, de rechten die holebi's hier in 't verderfelijke, decadente westen wèl hebben en in de meeste landen waar die god 't allermeest aanwezig is, niet.

Maar we liggen niet wakker van 'n jonge kerel meer of minder, bengelend aan 'n torenkraan omdat hij iemand van hetzelfde geslacht liefheeft, zolang 'wij' hier, met ònze westerse wetten maar veilig zijn voor zulke 'gevalletjes', nietwaar?

PS; Over die 'rente', ik weet dat wel hoor rooi wesp, 't wordt gewoon anders genoemd, beetje hypo...?
Net zo als met alcohol drinken, wordt ècht niet gedaan...als 'n ander 't ziet!

Laatst gewijzigd door SDX : 11 mei 2011 om 14:11.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 14:48   #202
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

de hele geschiedenis tot nu toe is de geschiedenis van klassenstrijd. iedere verbetering van levensomstandigheden voor de bevolking, kwam er doordat de bevolking daarvoor vocht. god steunt de bevolking in die strijd, maar zonder initiatief van de bevolking kan die steun ons niet veel vooruit helpen. god's steun is de meststof, maar er moet eerst iets van een plant zijn voor die mest zijn werk kan doen.

gelovigen die menen dat 'god' het antwoord is op iedere vraag, maken zichzelf iets wijs.

ik denk dat de relatieve voorsprong die sommige westerse landen hebben op het gebied van holebi-rechten ook een voordeel kan zijn voor hen die in de rest van de wereld hiervoor vechten. zusters en broeders die in egypte, sauid arabië, pakistan, afghanistan, iran... hetzelfde gevecht voor holebi-rechten voeren als wij, zeggen dat onze verworvenheden voor hen een belangrijke inspiratiebron zijn. ze zien onze relatieve bevrijding hier ook als een enorme steun voor wat ze daar doen, een bewijs dat mensenrechten voor holebi's haalbaar zijn.

wij hier moeten er waakzaam voor zijn dat onze relatieve vrijheid geen argument wordt in een neo-coloniaal discours. al te vaak worden vrouwen- en holebi-rechten hier nu voorgesteld als inherent aan ons 'democratisch' model, terwijl ze alleen maar geboren zijn uit de emancipatiestrijd van die vrouwen en die holebi's. men doet alsof onze 'cultuur' a priori meer met mensenrechten bezig is en daarom hoogstaander en verfijnder is dan die van de anderen in het zuiden.

op die manier wordt de vrucht van de inspanningen van holebi's en feministes misbruikt als slogan om de barbaarse oorlogen van onze politieke leiders te verantwoorden.

wat die hypocrisie betreft, helaas hebben wij moslims daar geen monopolie op. veel andere gelovigen en ongelovigen gedragen zich op al te veel terreinen hypocriet.

vrede,

redwasp
Oud 11 mei 2011, 14:53   #203
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Hypocrisy
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2011, 15:48   #204
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrede,

de hele geschiedenis tot nu toe is de geschiedenis van klassenstrijd. iedere verbetering van levensomstandigheden voor de bevolking, kwam er doordat de bevolking daarvoor vocht. god steunt de bevolking in die strijd, maar zonder initiatief van de bevolking kan die steun ons niet veel vooruit helpen. god's steun is de meststof, maar er moet eerst iets van een plant zijn voor die mest zijn werk kan doen.

gelovigen die menen dat 'god' het antwoord is op iedere vraag, maken zichzelf iets wijs.

ik denk dat de relatieve voorsprong die sommige westerse landen hebben op het gebied van holebi-rechten ook een voordeel kan zijn voor hen die in de rest van de wereld hiervoor vechten. zusters en broeders die in egypte, sauid arabië, pakistan, afghanistan, iran... hetzelfde gevecht voor holebi-rechten voeren als wij, zeggen dat onze verworvenheden voor hen een belangrijke inspiratiebron zijn. ze zien onze relatieve bevrijding hier ook als een enorme steun voor wat ze daar doen, een bewijs dat mensenrechten voor holebi's haalbaar zijn.

wij hier moeten er waakzaam voor zijn dat onze relatieve vrijheid geen argument wordt in een neo-coloniaal discours. al te vaak worden vrouwen- en holebi-rechten hier nu voorgesteld als inherent aan ons 'democratisch' model, terwijl ze alleen maar geboren zijn uit de emancipatiestrijd van die vrouwen en die holebi's. men doet alsof onze 'cultuur' a priori meer met mensenrechten bezig is en daarom hoogstaander en verfijnder is dan die van de anderen in het zuiden.

op die manier wordt de vrucht van de inspanningen van holebi's en feministes misbruikt als slogan om de barbaarse oorlogen van onze politieke leiders te verantwoorden.

wat die hypocrisie betreft, helaas hebben wij moslims daar geen monopolie op. veel andere gelovigen en ongelovigen gedragen zich op al te veel terreinen hypocriet.

vrede,

redwasp
't Was toch maar mooi 'de' (westerse) mens die voor die rechten gezorgd heeft, geen god die er zich mee bemoeid heeft.

Wetten door de mens gemaakt en opgesteld, die er voor zorgen dat holebi's en niet enkel holebi's, maar elk individu bepaalde rechten en vrijheden heeft.

God's wetten (en ik schrijf god enkel met 'n hoofdletter nu omdat ie aan 't begin van 'n zin staat), zijn nog niet verder geëvolueerd dan; barbaarse straffen voor - in 't geval van holebi's - 't liefhebben van iemand van hetzelfde geslacht.

Dan wil ik nog niet eens verder ingaan op andere 'goddelijke' wetten & straffen.

Gelukkig was er de (westerse) mens die humane(re) wetten & straffen verzonnen heeft.

Laatst gewijzigd door SDX : 11 mei 2011 om 15:48.
Oud 11 mei 2011, 15:56   #205
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't Was toch maar mooi 'de' (westerse) mens die voor die rechten gezorgd heeft, geen god die er zich mee bemoeid heeft.

Wetten door de mens gemaakt en opgesteld, die er voor zorgen dat holebi's en niet enkel holebi's, maar elk individu bepaalde rechten en vrijheden heeft.

God's wetten (en ik schrijf god enkel met 'n hoofdletter nu omdat ie aan 't begin van 'n zin staat), zijn nog niet verder geëvolueerd dan; barbaarse straffen voor - in 't geval van holebi's - 't liefhebben van iemand van hetzelfde geslacht.

Dan wil ik nog niet eens verder ingaan op andere 'goddelijke' wetten & straffen.

Gelukkig was er de (westerse) mens die humane(re) wetten & straffen verzonnen heeft.
geen mens leeft in een vacuum. de vooruitstrevende (westerse) mensen die hier gevochten hebben voor een humanere wereld, voor meer rechtvaardigheid, deden dat in een wereld die gedomineerd werd door (al even westerse) mensen die hun eigen macht in stand wilden houden doormiddel van de bestaande onrechtvaardige wetten.

het is interessant om te zien hoe die mensen van beide kanten zich steeds weer op het goddelijke beroepen om hun streven te verrechtvaardigen. blijkbaar heeft ook het geloof in god een klassenkantje (net als het ongeloof trouwens).

maar eigenlijk wijken we hier af. deze draad ging over de liefste, knapste, schattigste, geestigste... lieveling van de hele wereld. over die ene superstud die nu zit te blokken en daardoor jammergenoeg niet bij mij kan zijn.

hoe belangrijk ik bovenstaande discussie ook vind. in deze draad wil ik het alleen over hem hebben. ik zie hem namelijk enorm graag.

vrede,

redwasp
Oud 11 mei 2011, 17:32   #206
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrede,

geen mens leeft in een vacuum. de vooruitstrevende (westerse) mensen die hier gevochten hebben voor een humanere wereld, voor meer rechtvaardigheid, deden dat in een wereld die gedomineerd werd door (al even westerse) mensen die hun eigen macht in stand wilden houden doormiddel van de bestaande onrechtvaardige wetten.

het is interessant om te zien hoe die mensen van beide kanten zich steeds weer op het goddelijke beroepen om hun streven te verrechtvaardigen. blijkbaar heeft ook het geloof in god een klassenkantje (net als het ongeloof trouwens).

maar eigenlijk wijken we hier af. deze draad ging over de liefste, knapste, schattigste, geestigste... lieveling van de hele wereld. over die ene superstud die nu zit te blokken en daardoor jammergenoeg niet bij mij kan zijn.

hoe belangrijk ik bovenstaande discussie ook vind. in deze draad wil ik het alleen over hem hebben. ik zie hem namelijk enorm graag.

vrede,

redwasp
Goed, ik wens jullie dan nog heel veel liefde, geluk, samenzijn en alles wat jullie maar kunnen wensen.
Oud 12 mei 2011, 13:59   #207
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

mijn lieverd was deze morgen vroeger wakker dan gepland. ik bid dat hij daar tot aan het examen een gewoonte van maakt en op die manier zijn kans op slagen een stuk groter maakt. het zou zo leuk zijn om hem deze zomer te zien glunderen met al zijn goede punten.

vrede,

redwasp
Oud 12 mei 2011, 15:33   #208
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
In mijn dialect eindigen alle meervouden op "s"

Buums, traps, biers...
Dan spreekt gij zoals Eddy Wally!
Heb hem ooit eens op TV gezien en toen had hij het over zijn "hoeds en schoens".
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 15:34   #209
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Dan spreekt gij zoals Eddy Wally!
Heb hem ooit eens op TV gezien en toen had hij het over zijn "hoeds en schoens".
Trixie! pateemixerke!

staat het eten al klaar?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 15:37   #210
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Trixie! pateemixerke!

staat het eten al klaar?
Wadist? Eet ge mee?
Oud 12 mei 2011, 15:58   #211
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wadist? Eet ge mee?
a ja he!

'k breng u een goei fles mee
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 12 mei 2011, 16:09   #212
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
a ja he!

'k breng u een goei fles mee
Lijkt mij wel ne goeien deal. Toch indien ge witloof en gemarineerd spek lust. Witloof: met een lekker bruin korstje. Spek: krokant. Met papattenpuree (goed gekruid).
Oud 12 mei 2011, 16:11   #213
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Eén van mijn kinderen heeft vandaag een mand gewonnen met 3kg(!) paaseieren erin. Amai ni. Txiki; als ge bij mij komt eten krijgt ge die mee!
Oud 12 mei 2011, 16:12   #214
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Maar dan verwacht ik den aller-allerbeste whisky van u se.
Oud 12 mei 2011, 17:08   #215
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lijkt mij wel ne goeien deal. Toch indien ge witloof en gemarineerd spek lust. Witloof: met een lekker bruin korstje. Spek: krokant. Met papattenpuree (goed gekruid).
Ik eet alles, behalve spruiten.
Oud 12 mei 2011, 17:08   #216
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dan verwacht ik den aller-allerbeste whisky van u se.
'k Heb alleen maar aller-allerbeste whisky
Oud 12 mei 2011, 17:22   #217
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik eet alles, behalve spruiten.
Allee, dan zijn wij zielsverwanten.
Ik heb hier ooit nen draad gestart" wat krijg je niet door je keel"?
Daarin heb ik mijn afkeer voor spruiten duidelijk gemaakt. Bweik zeg!
Idem voor bloemkolen!
Oud 12 mei 2011, 17:23   #218
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
'k Heb alleen maar aller-allerbeste whisky
Ik had ni anders van u verwacht hoor. Uw passie voor wiksie druipt hier dagelijks van't scherm.
Oud 12 mei 2011, 17:59   #219
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Kokende honing over u krijgen, dat is pas een zoete pijn.

vrede

peace
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2011, 18:21   #220
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Kokende honing over u krijgen, dat is pas een zoete pijn.
en dan zeggen ze dat wij janetten pervers zijn.

vrede,

redwasp

ps. ja, hij is nog steeds even lief en schattig.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be