![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ignore is bliss
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() 'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad' -Jurgen Verstrepen- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Minister-President
|
![]() Elaba niet alle West Vlamingen over dezelfde kam scheren hé, ben ook ne West Vlaming hé en ik kan je verzekeren degene die de zienswijze van meester Jan delen, het zijn er enorm weinig.
![]() |
#208 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() 'We leven al jaren in een multiculturele maatschappij. Antwerpen is één van die steden met de meeste multiculturele invloeden. Anders had je nooit zo'n grote groeiende economie, haven en nieuwe trendzettende stad gehad' -Jurgen Verstrepen- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Minister-President
|
![]() Driewerf hoera voor Mieke Van Hecke!
![]() Niet alle 'christen-democraten' zijn blijkbaar tsjeven, alhoewel mossels als Leterme weer eens hun best doen om zich te 'distantiëren'... ![]() CD&V of de schaamte om eens een eigen, rebels (én katholiek!) standpunt in te nemen!
![]() |
#210 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Minister-President
|
![]() Ondanks het feit, dat ik het standpunt niet deel, om openlijke uitingen van homofilie te weren op school, althans toch zeker bij de leerkrachten, krijg ik het meer dan een beetje op mijn heupen dat enkele zogenaamde progressieven blijkbaar geen enkele nood meer zien, aan de ontwikkeling van een (al dan niet gelovige) identiteit van een school, en haar leerlingen. Natuurlijk moet ook een school een kritisch zicht bieden op het geloof, en op de andere religies, maar een katholieke school die niet meer katholiek meer mag zijn?
Sorry, daar ben ik het grondig mee oneens. Een school heeft net nood aan een (gelovig of ander) project, om zich te onderscheiden van andere scholen. En de lessen godsdienst verdienen meer dan hun plaats in het curriculum van een katholieke school, maar ook buiten de lessen godsdienst, mag een school zich uitdrukkelijk gelovig profileren. Voor mij is dat de beste garantie, dat we géén eenheidsworst krijgen in ons onderwijslandschap, hetgeen dodelijk zou zijn voor de vrije keuze van de ouders, de vorming tot kritische en geëngageerde mensen van de leerlingen, en voor een pluralistische maatschappij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laat ons hopen van niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Minister-President
|
![]() U heeft gelijk, Spetsnaz, maar ik heb het gevoel, dat sommigen eigenlijk iets hebben tegen openlijk katholieke, protestantse, joodse... scholen, omdat een overtuiging blijkbaar niet meer als modern wordt aanzien.
Mijn aanvoelen is net, dat onverschilligheid een groter risico is, dan een (religieuze) overtuiging. En dat net een overtuigd schoolproject, dat de leerlingen betrokken maakt, een garantie is tegen die onverschilligheid. U zou hieromtrent bijvoorbeeld een boek kunnen lezen, namelijk Leren aan de werkelijkheid. Geloofscommunicatie in een wereld van verschil samengesteld door Didier Pollefeyt, professor aan de faculteit Godgeleerdheid van de KULeuven. Ik heb het moeten lezen voor mijn examen godsdienst algemeen, en vond het best leesbaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten heb ik mezelf geen goddelijke gaan toegedicht. Integendeel, daarom vertrouw ik juist op de Kerk die wel de behoedster is van de waarheid. Ik echter niet. De Kerk wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Blijkbaar vonden velen al in de 16de eeuw dat het verkeerd ging met dat geloof @Jvdb: wat als de volgende paus het nu eens nodig vindt om wat regels te veranderen ? Ga jij je mening dan ook als een windhaan veranderen ? |
||
![]() |
![]() |