Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 januari 2011, 12:55   #201
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nog een wollige klepper! Ongeacht de verschillende stromingen is er maar één koran waar alle stromingen zich op baseren.
Iedereen die het verlichtingsdenken omarmt kan niet tezelfdertijd islam als ideologie goedpraten, omdat je vanuit dat verlichtingsdenken wel kritisch moet zijn, de term islamfobie is een nieuwe vorm van fascisme, gedoeld om kritisch denken aan banden te leggen.

Uw tegenaanval op de zogezegde wollige klepper is een volledige misser, tracht nog eens.....
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 12:58   #202
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
1 Waarom bestaat islamofobie idd, waarom gebruiken we dit woord ...., wel moest dit woord niet bestaan onder welk woord zou je de mening plaatsen van mensen die die andere mensen omwille van hun geloof(Islam) en bijhorende cultuur willen deporteren ?

2 De Islam heeft veel verschillende strekkingen net zoals het christendom het zomaar botweg een systeem gaan noemen lijkt me dus eigenlijk erg dom.

3 Tegen een godsdienstzijn is evengoed dom, kritiek hebben en grappen enz....allemaal goed, heb ik zelf ook , maar het gaan verbieden en demoniseren enz is fucked up..., ze gaan nog verder ..,tot zelfs oproepen om deze mensen het land uit te zetten ????

4 Dus een vraag zoals jij daar stelde, 'waarom zijn mensen tegen Islam' doe ik niet omdat er in weze niemand tegen een welbepaalde godsdienst kan zijn zonder hem echt te kennen .... en dan heb je natuurlijk nog een enorme kloof tussen het geloof en de gelovige . Een gelovige is en blijft nog steeds een individu die elk afzonderlijk uniek zijn en geen gelijkdenkende groep.

5 Het kapitalisme is nu net mede voor een groot deel verantwoordelijk voor de wantoestanden die er in deze moslimlanden zijn.... vergeet niet dat deze regeringen steun krijgen van het westerse kapitalisme . En zodoende het systeem waar je over begon mee de huidige vorm hebben gegeven .

Kom Alice , ik heb er 5 puntjes van gemaakt ....
Oud 30 januari 2011, 13:02   #203
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw tegenaanval op de zogezegde wollige klepper is een volledige misser, tracht nog eens.....
Probeer eerst maar eens te weerleggen, lukt precies niet zo goed, ik heb geen last van een vijandsbeeld zoals jij hoor, "tegenaanval "is belachelijk als argument op een discussieforum!
Kom maar eens met een argument wat ontkracht wat ik stel, termen zoals islamfobie is niets meer of minder dan modern fascisme!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 13:02   #204
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, de ongeletterden in moslimlanden zijn veel beter af hoor!
Ze zijn veel beter af dan wie? Dan de ongeletterden in niet-moslimlanden?

Citaat:
Dit heeft geen bal met haat te maken;
Als sommigen hier op dit forum stellen dat "alle moslims moeten gedeporteerd worden.", met wat heeft dat dan wel een bal te maken?
Citaat:
hoe kun je in vredesnaam een ideologie goedpraten die mensen onderwerpt aan de waandenkbeelden van een woestijnrover uit de zevende eeuw!
Ik praat zo geen ideologie goed.
Hoe kan jij in vredesnaam keer op keer zo'n leugens vertellen?
Ik heb het je al eerder gezegd. Als jij wil discussiëren met iemand die zo'n ideologie goedpraat; maak een dubbelnick aan en discussieer met je eigen.
Maar stop met je leugens!

Citaat:
In feite doet u aan een nieuwe vorm van fascisme,
Kan je uitleggen hoe je tot deze vaststelling komt?
Citaat:
als lid van de vereniging van wollige kleppers!
Amaai Alice, dat is wel een straffe hoogstaande argumentatie!
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 13:04   #205
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
termen zoals islamfobie is niets meer of minder dan modern fascisme!

Dat zinnetje herhalen ... ... je maakt uzelf gewoon belachelijk.

In welke zin is dat fascisme .
Oud 30 januari 2011, 13:07   #206
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
In die post slaat gewoonte op de gewoonte om een hoofddoek te draden (Ik heb daar precies al eens op geantwoord)

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=637
tja als je om 12.47 uiteindelijk wèl antwoord geeft, kan ik dat om 12.30 nog niet weten hé.

Enfin, het ging dus over de gewoonte om een hoofddoek te dragen die volgens jou nog niet zo dom is.

Me dunkt is dat toch wel een vergoelijking van de vrouwenonderdrukking. of wat bedoel je er in feite mee?

(ik geloof dat ik daar eergisteren mee begonnen was, loop jij altijd dagenlang rondjes?)
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 13:09   #207
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Probeer eerst maar eens te weerleggen, lukt precies niet zo goed, ik heb geen last van een vijandsbeeld zoals jij hoor, "tegenaanval "is belachelijk als argument op een discussieforum!
Kom maar eens met een argument wat ontkracht wat ik stel, termen zoals islamfobie is niets meer of minder dan modern fascisme!

Nee het was weer een hoop onzin op een hoop, totaal niet van toepassing op mijn post. U gaat nu weer in het negerend , woordenverdraaiend en arrogant rolletje verder.... best wel geestig om uw zielig vertoon te lezen. De 1001 bochten van Alice.
Oud 30 januari 2011, 13:13   #208
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als sommigen hier op dit forum stellen dat "alle moslims moeten gedeporteerd worden.", met wat heeft dat dan wel een bal te maken?

Ik heb het je al eerder gezegd. Als jij wil discussiëren met iemand die zo'n ideologie goedpraat; maak een dubbelnick aan en discussieer met je eigen.

Amaai Alice, dat is wel een straffe hoogstaande argumentatie!
Ja hoor, in tegenstelling tot u durf ik een mening hebben en verschuil ik me niet achter wollig geklep zoals " over die gewoonte spreek ik me niet uit" om vervolgens wel steeds en overal commentaar te leveren op wie dit wel doet!

Mensen beschuldigen van islamfobie is de focus verplaatsen van de problemen die islam als ideologie stelt in verhouding tot het Westers denken geinspireerd door de verlichting;voor de club van wollige kleppers waar ik u, Wisord en Alboreto toe reken is het totaal onbelangrijk of die kritiek terecht is, u ziet het als uw persoonlijke verdienste in de strijd tegen racisme, discriminatie en uitsluiting om ALLE KRITIEK HET ZWIJGEN OP TE LEGGEN omdat u dit ziet als een uiting van een fobie, modern fascisme dus want een ernstig debat over hoe je dan die ideologie moet plaatsen binnen het verlichtingsdenken ontbreekt totaal wegens geen argumenten van de zelfverklaarde moraalridders..
Amusant, dat wel; maar het is en blijft wel fascisme waarbij het kritisch denken verboden wordt.
Oud 30 januari 2011, 13:15   #209
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee het was weer een hoop onzin op een hoop, totaal niet van toepassing op mijn post. U gaat nu weer in het negerend , woordenverdraaiend en arrogant rolletje verder.... best wel geestig om uw zielig vertoon te lezen. De 1001 bochten van Alice.
En u wordt weer persoonlijk, provocerend en beledigend bij gebrek aan argumenten..u kunt dus gewoon niet weerleggen wat ik schreef, uw probleem he?
Leg maar eens uit hoe je islam als ideologie wilt plaatsen binnen het verlichtingsdenken, kun je niet he?
Oud 30 januari 2011, 13:16   #210
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zinnetje herhalen ... ... je maakt uzelf gewoon belachelijk.

In welke zin is dat fascisme .
Dat werd u uitgelegd! Wat heb je niet begrepen? Zeg maar hoor!
Oud 30 januari 2011, 13:24   #211
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat werd u uitgelegd! Wat heb je niet begrepen? Zeg maar hoor!
Ik wacht nog steeds op uw defenitie van fascisme ? Alsook de 5 puntjes die ik aanhaalde, de post van gisteren enz... die je ook maar half heb getracht te beantwoorden zullen we maar vergeten .

Kom nu Islamofobie= fascistische term, verklaar u Alice . Geef het verband weer . Wel duidelijk weergeven wat het verband is tussen deze 2 termen, geen prutsverklaring AUB.
Oud 30 januari 2011, 13:29   #212
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
tja als je om 12.47 uiteindelijk wèl antwoord geeft, kan ik dat om 12.30 nog niet weten hé.
Misschien moet je wat geduldiger zijn.
Je denkt toch niet dat ik voortdurend achter mijn laptop zit.
Me dunkt dat ik je eerder ook al talloze keren uitlegde wat ik wel bedoelde.
Bijvoorbeeld in deze discussie
http://forum.politics.be/showthread....99#post5260799
(keer eventueel enkele berichten terug)

Citaat:
Enfin, het ging dus over de gewoonte om een hoofddoek te dragen die volgens jou nog niet zo dom is.

Me dunkt is dat toch wel een vergoelijking van de vrouwenonderdrukking. of wat bedoel je er in feite mee?
Neen, ik schreef niet "die nog niet zo dom is".

Citaat:
(ik geloof dat ik daar eergisteren mee begonnen was, loop jij altijd dagenlang rondjes?)
Eergisteren was je inderdaad ook al begonnen met me meningen en uitspraken toe te schrijven die ik niet deed.
Oud 30 januari 2011, 13:35   #213
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik schreef niet "die nog niet zo dom is".
klopt. Je schreef:

Citaat:
Dat jij een hoofddoek, een vod noemt, vind ik vergaand.
Het is niet omdat jij een gewoonte niet begrijpt, of er geen voeling mee hebt; dat die gewoonte dom is.
wat wil je daar dan mee zeggen? "het is niet omdat jij een gewoonte niet begrijpt dat die gewoonte dom is"?
Oud 30 januari 2011, 13:36   #214
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja hoor, in tegenstelling tot u durf ik een mening hebben en verschuil ik me niet achter wollig geklep zoals " over die gewoonte spreek ik me niet uit" om vervolgens wel steeds en overal commentaar te leveren op wie dit wel doet!

Mensen beschuldigen van islamfobie is de focus verplaatsen van de problemen die islam als ideologie stelt in verhouding tot het Westers denken geinspireerd door de verlichting;voor de club van wollige kleppers waar ik u, Wisord en Alboreto toe reken is het totaal onbelangrijk of die kritiek terecht is, u ziet het als uw persoonlijke verdienste in de strijd tegen racisme, discriminatie en uitsluiting om ALLE KRITIEK HET ZWIJGEN OP TE LEGGEN omdat u dit ziet als een uiting van een fobie, modern fascisme dus want een ernstig debat over hoe je dan die ideologie moet plaatsen binnen het verlichtingsdenken ontbreekt totaal wegens geen argumenten van de zelfverklaarde moraalridders..
Amusant, dat wel; maar het is en blijft wel fascisme waarbij het kritisch denken verboden wordt.
Als jij een mening durft te hebben en die ook nog durft te uiten, waarom antwoord je niet op wat ik vraag? Ik herhaal even mijn vragen :

(waarbij ze = de ongeletterden in moslimlanden)

In welke zin is "alle moslims moeten gedeporteerd worden" kritiek?

waarbij deze vaststelling = "In feite doet u aan een nieuwe vorm van fascisme, "
Oud 30 januari 2011, 13:38   #215
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
link?
Oud 30 januari 2011, 13:50   #216
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Daar staat zeer duidelijk een definitie, Wisord!!

Net zoals je al eerder een zeer duidelijk antwoord kreeg; om vervolgens te beweren dat dit niet zo is..grappig hoor dat gedrag van leden van de wollige klepperclub..krijgen we nu van uw kant eens eindelijk enige argumentatie of speel je liever inquisitie, jij stelt vragen maar antwoorden geven doe je niet?
Krijgen we nog te horen hoe je islam als ideologie kunt plaatsen binnen het verlichtingsdenken?
Of is dat een lastige die je blijft ontwijken?
Oud 30 januari 2011, 13:53   #217
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
klopt.
Eindelijk.
Dit klopt ook, hé.
Misschien moet je wat geduldiger zijn.
Je denkt toch niet dat ik voortdurend achter mijn laptop zit.
Me dunkt dat ik je eerder ook al talloze keren uitlegde wat ik wel bedoelde.
Bijvoorbeeld in deze discussie
http://forum.politics.be/showthread....99#post5260799
(keer eventueel enkele berichten terug)

Eergisteren was je inderdaad ook al begonnen met me meningen en uitspraken toe te schrijven die ik niet deed.
Citaat:
Je schreef:

wat wil je daar dan mee zeggen? "het is niet omdat jij een gewoonte niet begrijpt dat die gewoonte dom is"?
Misschien moet je op de link klikken en lezen wat freespirit schreef, en dan lezen wat ik schreef.
http://forum.politics.be/showthread....26#post5252226
Mijn post was immers een antwoord op wat freespirit schreef.
Freespirit noemde het dragen van een hoofddoek "hun domme gewoonten".
Waarom freespirit dit een domme gewoonte vindt, daar hebben we het raden naar.
Ik deed een gok. :
Het is niet omdat jij een gewoonte niet begrijpt, of er geen voeling mee hebt; dat die gewoonte dom is.
Oud 30 januari 2011, 13:55   #218
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
En u wordt weer persoonlijk, provocerend en beledigend bij gebrek aan argumenten..u kunt dus gewoon niet weerleggen wat ik schreef, uw probleem he?
Leg maar eens uit hoe je islam als ideologie wilt plaatsen binnen het verlichtingsdenken, kun je niet he?

Het gaat hem niet om de Islam bij mij, het gaat hem om het individu, de discussie over de Islam moet men dus met wederzijds respect kunnen voeren met de gelovige als individu. Kijk bvb naar de toestanden in Tunesie nu, hoe het volk daar tegenover een brutale dictatuur staat.

Net zoals trouwens in Iran waar veel moslims worden geconfronteerd met armoede, werkloosheid, corruptie van de regering en alle betrokken autoriteiten, gebrek aan politieke vrijheid en burgerlijke vrijheden, vervolging, arrestatie, marteling en executie van de oppositiepartijen, politieke activisten, en zelfs individuen die het niet helemaal eens met de Opperste Leider enz. Dit alles onder het goedkeurende oog van onze kapitalisten die enkel kijken naar hun geld en hun macht en die niet zullen ingrijpen zonder dat ze er zelf aan kunnen verdienen, bewijs oa Irak en Afghanistan.
Oud 30 januari 2011, 13:56   #219
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij een mening durft te hebben en die ook nog durft te uiten, waarom antwoord je niet op wat ik vraag? Ik herhaal even mijn vragen :

(waarbij ze = de ongeletterden in moslimlanden)

waarbij deze vaststelling = "In feite doet u aan een nieuwe vorm van fascisme, "
Wat is het percentage ongeletterden hier, de import ervan buiten beschouwing gelaten? Dat toont toch meer dan duidelijk aan dat ongeletterdheid hier, gezien de leerplicht tot 18 jaar zo goed als niet meer voorkomt, in tegenstelling tot veel moslimlanden;vooral onder vrouwen!
Je beweert steeds die ideologie niet goed te praten,je doet gewoon niets anders en nu weer met vragen zoals" denk je dat ongeletterden in moslimlanden slechter af zijn"..alsof je niet weet dat onderwijs voor meisjes in Afghanistan zelfs verboden was!
Dat is dus een voorbeeld van wollig geklep!
Oud 30 januari 2011, 13:58   #220
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wacht nog steeds op uw defenitie van fascisme ? Alsook de 5 puntjes die ik aanhaalde, de post van gisteren enz... die je ook maar half heb getracht te beantwoorden zullen we maar vergeten .

Kom nu Islamofobie= fascistische term, verklaar u Alice . Geef het verband weer . Wel duidelijk weergeven wat het verband is tussen deze 2 termen, geen prutsverklaring AUB.

Doe nog eens een poging Alice ....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be