Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 februari 2011, 15:24   #201
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U speculeert wederom.

Niet netjes zouden de Ollanders zeggen.
De Ollanders uit Olland, Holland of uit Nederland?
Hollander is offline  
Oud 6 februari 2011, 15:25   #202
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
De Ollanders uit Olland, Holland of uit Nederland?
De hele reutemeteut.
Henri1 is offline  
Oud 6 februari 2011, 15:31   #203
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De hele reutemeteut.
een grote gezellige familie
Hollander is offline  
Oud 6 februari 2011, 15:43   #204
hollande
Banneling

Standaard

hollandse grote gezellige familie

Laatst gewijzigd door hollande : 6 februari 2011 om 15:44.
hollande is offline  
Oud 6 februari 2011, 16:20   #205
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ge je dan ook de Rupelstreek opeisen voor Nederland, daar zit nogal wat klei?
Helaba, geen hollenders in mijn streek he, dat ze maar ten noorde van Antwerpen blijven.
tschoon verdiep is offline  
Oud 6 februari 2011, 16:46   #206
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Even ter opfrissing. Het ging hier niet over Holland, Nederland of gelijk hoe, het ging hier over;

Vlaanderen nog niet rijp voor onafhankelijkheid, wordt er door velen hier beweerd, en misschien moet ik mij daarbij aansluiten. Wanneer ge naar "Man bijt hond" kijkt, en je ziet wat voor halve gare men moeiteloos weet te vinden om te interviewen, denk je dat ze op een andere planeet bezig zijn. Eentje waar ze nog maar net het stenen tijdperk ontgroeid zijn.

Soms schept het wel het beeld dat al die achter boemerskonte gelegen gehuchten een en al instelling zijn voor achterlijke. Ik kan me levendig voorstellen hoe dat soort kwieten in een stemhokje staat te twijfelen wat ze nu met dat potlood moeten aanvangen.

Misschien zullen we nog een generatie moeten wachten alvorens ze daar weten waar Wallonië eigenlijk ligt en dat ook dat deel tot België behoort. Dan ze nog aan de weet brengen wat dat gebied ons kost en hoe ze daar op onze zak teren, en misschien dat het dan wel lukken zal.
Garry is offline  
Oud 6 februari 2011, 16:54   #207
Raymond.De.Koninck
Schepen

Standaard

Waarom zou Vlaanderen niet rijp genoeg zijn? Het gaat eigenlijk meer om hoe bereid de meeste partijen zijn.

Opzich is Belgie al een twee landen land dus ik zou niet snappen waarom Vlaanderen niet rijp genoeg is.
Raymond.De.Koninck is offline  
Oud 6 februari 2011, 17:25   #208
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Geografisch gezien is het zelfs andere grond dan Vlaanderen (klei als de rest van Zeeland en Holland, tegenover zand in VL)
Alsof wij hier in Vlaanderen geen kleigrond hebben. Van kortzichtigheid gesproken. Als we nu de landen al gaan indelen volgens grondsoort
kizzy is offline  
Oud 6 februari 2011, 17:38   #209
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Alsof wij hier in Vlaanderen geen kleigrond hebben. Van kortzichtigheid gesproken. Als we nu de landen al gaan indelen volgens grondsoort
van jou had ik toch wel een andere reactie verwacht, gezien hoe kritisch je bent ten aanzien van expansionisme en annexatiedrang. Als een Belg oproept om een stuk Nederland te annexeren vind je dat kennelijk wél normaal.

Als twee maten twee gewichten kan dat tellen.
Hollander is offline  
Oud 6 februari 2011, 17:40   #210
HomoErgaster
Burger

Standaard

Citaat:
ze palmen in wat ze kunnen
Gemeentes zoals Baarle-hertog Voeren en Braschaat worden binnen kort dus opgeeist, of wat bedoel je hier mee?

Laatst gewijzigd door HomoErgaster : 6 februari 2011 om 17:41.
HomoErgaster is offline  
Oud 6 februari 2011, 17:41   #211
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
van jou had ik toch wel een andere reactie verwacht, gezien hoe kritisch je bent ten aanzien van expansionisme en annexatiedrang. Als een Belg oproept om een stuk Nederland te annexeren vind je dat kennelijk wél normaal.

Pardon???? onderstaande posts al gelezen? Waar heb ik ooit nog maar gesuggereerd dat ik Zeeland bij Vlaanderen zou willen voegen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Ben ik het niet met je eens. Persoonlijk vind ik dat Zeeuws-Vlaanderen onmiddelijk moet worden ingelijfd, zelfs al is Vlaanderen nog niet onafhankelijk.

Bij uitbreiding wil ik Frans-Vlaanderen en eventueel Nederlands Limburg er ook nog bij, maar dat zijn zaken die zelfs niet als "toekomstmuziek" kunnen omschreven worden.
Citaat:
Poekie spreekt voor zichzelf; ik hoor nergens zulke stemmen opgaan. Dat zou al net zo belachelijk zijn als Vlaanderen bij Nederland voegen.

Laatst gewijzigd door kizzy : 6 februari 2011 om 17:42.
kizzy is offline  
Oud 6 februari 2011, 17:42   #212
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

Begrijp mij niet verkeerd he, als Vlaanderen iets mag annexeren mogen anderen dat ook he. Duitsland mag de Oostkantons hebben, Luxemburg mag de gelijknamige provincie annexeren, Frankrijk mag de rest van Wallonië inlijven en Polen Kaliningrad, daar heb ik geen enkel probleem mee.
poekieJ is offline  
Oud 6 februari 2011, 17:43   #213
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HomoErgaster Bekijk bericht
Gemeentes zoals Baarle-hertog Voeren en Braschaat worden binnen kort dus opgeeist, of wat bedoel je hier mee?
Is Brasschaat dat dan nog niet?
kizzy is offline  
Oud 6 februari 2011, 17:46   #214
HomoErgaster
Burger

Standaard

Citaat:
En dat is precies de reden waarom Nederland nooit Zeeuws-Vlaanderen uit handen zal geven, ook al roeren hier en daar de Zeeuwen zich in die richting.
Deze stelling verwerp ik als complete bullshit , tenzij je ze kan staven. Zoals de link naar wiki van zwartengeel aangeeft waren ze er fel tegen, en ik heb geen reden om aan te nemen dat dat verandert zou zijn.
HomoErgaster is offline  
Oud 6 februari 2011, 17:48   #215
HomoErgaster
Burger

Standaard

Citaat:
Is Brasschaat dat dan nog niet?
je noemden "inpalmen wat ze kunnen" als negatieve eigenschap van de Nederlanders. dus het loutere feit dat ze hier komen wonen ervaar jij als een negatieve eigenschap?

ah neen wacht, ze plasten ook overal tegen he? ja, ik snap het nu, teritorium markeren --> inpalmen.

Laatst gewijzigd door HomoErgaster : 6 februari 2011 om 17:49.
HomoErgaster is offline  
Oud 6 februari 2011, 17:49   #216
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Deze stelling verwerp ik als complete bullshit , tenzij je ze kan staven. Zoals de link naar wiki van zwartengeel aangeeft waren ze er fel tegen, en ik heb geen reden om aan te nemen dat dat verandert zou zijn.
Hier en daar, zoals ik al zei. Enkele jaren geleden voor het eerst uit de mond van Zeeuwen gehoord dat ze zich eerder Vlaming voelden (mijn mond viel nogal open van verbazing, moet ik toegeven). Tussenin af en toe nog zulke berichten gehoord - van Zeeuwen.
Onlangs nog een Zeeuw horen zeggen dat hij best bij Vlaanderen zou willen aansluiten als het onafhankelijk zou worden.

Wat niet wil zeggen dat ik vind dat ze zich bij ons zouden moeten aansluiten of dat ik er op hoop. Noch dat ik denk dat die gedachte een overwicht zou hebben in Zeeland. Maar bij enkelingen leeft het blijkbaar. Wat mij betreft, is dat hun materie en bemoei ik me er niet mee. Zeeland is voor mij Nederland en de Zeeuwen zijn voor mij Nederlanders.
kizzy is offline  
Oud 6 februari 2011, 17:50   #217
Hollander

Standaard

Citaat:
Pardon???? onderstaande posts al gelezen? Waar heb ik ooit nog maar gesuggereerd dat ik Zeeland bij Vlaanderen zou willen voegen?
Ok, die had ik gemist.
Hollander is offline  
Oud 6 februari 2011, 17:51   #218
HomoErgaster
Burger

Standaard

Citaat:
Hier en daar, zoals ik al zei. Enkele jaren geleden voor het eerst uit de mond van Zeeuwen gehoord dat ze zich eerder Vlaming voelden (mijn mond viel nogal open van verbazing, moet ik toegeven). Tussenin af en toe nog zulke berichten gehoord - van Zeeuwen.
Onlangs nog een Zeeuw horen zeggen dat hij best bij Vlaanderen zou willen aansluiten als het onafhankelijk zou worden.

Wat niet wil zeggen dat ik vind dat ze zich bij ons zouden moeten aansluiten of dat ik er op hoop. Noch dat ik denk dat die gedachte een overwicht zou hebben in Zeeland. Maar bij enkelingen leeft het blijkbaar. Wat mij betreft, is dat hun materie en bemoei ik me er niet mee. Zeeland is voor mij Nederland en de Zeeuwen zijn voor mij Nederlanders.
ok, dat enkelingen dat vinden kan ik inkomen. Maar zich Vlaming voelen is nog niet hetzelfde als zich Bij Belgieë willen aansluiten.
HomoErgaster is offline  
Oud 6 februari 2011, 17:51   #219
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
je noemden "inpalmen wat ze kunnen" als negatieve eigenschap van de Nederlanders. dus het loutere feit dat ze hier komen wonen ervaar jij als een negatieve eigenschap?

ah neen wacht, ze plasten ook overal tegen he? ja, ik snap het nu, teritorium markeren --> inpalmen.
Zeg dat aan de Brasschaatenaars die geen betaalbare woning meer kunnen vinden...

Wat het urineren betreft: goed gevonden HomoErgaster! Die ga ik zeker nog kunnen gebruiken.
kizzy is offline  
Oud 6 februari 2011, 17:53   #220
Hollander

Standaard

Citaat:
ok, dat enkelingen dat vinden kan ik inkomen. Maar zich Vlaming voelen is nog niet hetzelfde als zich Bij Belgieë willen aansluiten.
Net als Noord Frankrijk.

Overigens is Zeeland een 'founding father' van Nederland. Ze zullen we zo hun redenen hebben gehad. Het lijkt me heel sterk dat Zeeland liever bij Vlaanderen zou zitten dan bij Nederland.

Mijn voorkeur is liever alles samen, maar dat mag je hier niet te hard roepen als Ollander.
Hollander is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be