Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2011, 11:14   #201
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Kun je bijdragen aan de discussie door een standpunt te verwoorden?
Anders is je opmerking nogal zinloos.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 11:25   #202
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Simpel, het één gaat over seksueel gedrag tussen volwassenen, het ander of seks met kinderen. Dat begrijp je toch wel hoop ik dat dit een wereld van verschil is?
Bovendien, pedofelie is mogelijk niet een " geaardheid" maar eerder een vorm van afwijkend seksueel gedrag, wat ontstaat tijdens de seksuele ontwikkeling.

Een voorwaarde is immers ongelijkheid, als volwassene heb JIJ de touwtjes in handen, niet het kind. dat maakt het tot MISBRUIK van minderjarigen, dat is niet zo bij homoseksualiteit.
Je hele vergelijking gaat dus niet op.
Het gaat niet over sex met kinderen, iedereen weet dat dit strafbaar is, het gaat over de haat tegenover pedofielen, haat om wat ze zijn.

Plotseling is die mensen hun geaardheid geen geaardheid maar een ziekte. Nadat we die periode met homo's hebben meegemaakt zijn nu de pedofielen aan de beurt.
Oud 1 maart 2011, 11:29   #203
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Misschien heb je het concept van een discussieforum niet helemaal gevat. De bedoeling is dat je niet alleen vragen stelt en daar een antwoord op verwacht, maar dat je zelf ook de vragen van anderen beantwoordt. Anders is het geen discussie, maar een interview.
Moest er een "like"-knop zijn, dan ik ik deze nu gebruikt
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 11:37   #204
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het gaat niet over sex met kinderen, iedereen weet dat dit strafbaar is, het gaat over de haat tegenover pedofielen, haat om wat ze zijn.

Plotseling is die mensen hun geaardheid geen geaardheid maar een ziekte. Nadat we die periode met homo's hebben meegemaakt zijn nu de pedofielen aan de beurt.
Dat heeft totaal niets met mekaar te maken, je kunt homoseksualiteit en pedofelie NIET op dezelfde lijn zetten!
Pedofielen stellen strafbare en moreel laakbare handelingen, homo's doen dit NIET.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 11:59   #205
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heeft totaal niets met mekaar te maken, je kunt homoseksualiteit en pedofelie NIET op dezelfde lijn zetten!
Pedofielen stellen strafbare en moreel laakbare handelingen, homo's doen dit NIET.
Alleen maar omdat de maatschappij zich aanpast. Want nog niet zolang geleden was homofillie strafbaar ja?

Ik moet er u evenwel opwijzen dat pedofillie in de jaren zeventig en tachtig van vorige eeuw maatschappelijk wel nog geaccepteert werd.

Mensen zoals A Colen protesteerden toen al tegen de pedofillie in de kerk. Als al de rest zweeg!

Dat men pedofillie maatschappelijk niet accepteert is een veranderlijk gegeven dus. Er zijn trouwens maatschappijen geweest - zoals ik eerder zei ook de onze pre-Dutroux, die pedofillie niet alleen accepteerden maar ook nog hoog aanschreven. Herinner u Solon, een van de zeven wijzen van Griekenland, "pedasterie is het recht van de vrije man."

Maar om terug te komen op wat je schrijft, we mogen toch nog wel over pedofielen, homo's en hetero's in dezelfde zin praten zonder dat je moet beginnen schreeuwen over bepaalde waardeoordelen?

En als men hier beweerd dat pedofillie geen geaardheid is maar een ziekte dan is dat gewoonlijk door mensen die beginnen huilen als er iemand hetzelfde schrijft over homo's.

Een geaardheid is geen ziekte, het is iets net als je psychologische type, je wordt ermee geboren.
Oud 1 maart 2011, 12:38   #206
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comandante Bekijk bericht
Hier heb je gelijk, een pedofiel doet aan kinderverkrachting. Daar sex geen onderdeel is van een kind zijn leven, kan hij onmogelijk in staat zijn daar aan deel te nemen. Dus een pedofiel is eigenlijk altijd een kinderverkrachter en hoort minstens opgesloten te worden.
Citaat:
Mensen opsluiten vanwege hun geaardheid gaat er een beetje over denk je niet?

het zijn geen beesten, het zijn mensen die geboren worden met een geaardheid, ze kunnen niet kiezen.

In dit geval gaat het hem om het kind, dat pedofiel zijn een geaardheid is dat is dan heel spijtig voor deze persoon in kwestie. Als deze pedofiel kinderen verkracht ect. hoort hij/zij opgesloten te worden en niet vrij rond te lopen.
comandante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 12:39   #207
Serenity
Banneling

Standaard

Citaat:
Simpel, het één gaat over seksueel gedrag tussen volwassenen, het ander of seks met kinderen. Dat begrijp je toch wel hoop ik dat dit een wereld van verschil is?
Bovendien, pedofelie is mogelijk niet een " geaardheid" maar eerder een vorm van afwijkend seksueel gedrag, wat ontstaat tijdens de seksuele ontwikkeling.

Een voorwaarde is immers ongelijkheid, als volwassene heb JIJ de touwtjes in handen, niet het kind. dat maakt het tot MISBRUIK van minderjarigen, dat is niet zo bij homoseksualiteit.
Je hele vergelijking gaat dus niet op.
Je neemt mij de woorden uit de mond. Volmondig eens.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 12:42   #208
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:

Elke mens met een beetje verstand weet dat men zich niet aan kinderen vergrijpt, dus de daad tot deze handeling is verwerpelijk. Een kind denkt en doet niet aan sex, dit wil dus zeggen dat elke sexuele daad van een volwassene op een kind verkrachting is.
Oud 1 maart 2011, 13:07   #209
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In dit geval gaat het hem om het kind, dat pedofiel zijn een geaardheid is dat is dan heel spijtig voor deze persoon in kwestie. Als deze pedofiel kinderen verkracht ect. hoort hij/zij opgesloten te worden en niet vrij rond te lopen.
Er is toch niemand die dit afstrijdt, kinderen verkrachten kan niet en dient streng beteugeld.
Oud 1 maart 2011, 13:10   #210
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is toch niemand die dit afstrijdt, kinderen verkrachten kan niet en dient streng beteugeld.

En kinderverkrachters horen achter slot en grendel te zitten. Wat is nu eigenlijk uw punt? Ik heb steeds het gevoel dat ik dat mis.
Oud 1 maart 2011, 13:12   #211
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Elke mens met een beetje verstand weet dat men zich niet aan kinderen vergrijpt, dus de daad tot deze handeling is verwerpelijk. Een kind denkt en doet niet aan sex, dit wil dus zeggen dat elke sexuele daad van een volwassene op een kind verkrachting is.
Dat is inderdaad hoe het theoretisch werkt in deze maatschappij.

In de praktijk echter wordt sex met kinderen al 50 jaar gedoogd. De Belgische staat en de Belgicistische kerk komen op dat gebied goed overeen.
Oud 1 maart 2011, 13:14   #212
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En kinderverkrachters horen achter slot en grendel te zitten. Wat is nu eigenlijk uw punt? Ik heb steeds het gevoel dat ik dat mis.
Het (mijn) uitgangspunt was dat het gezin in de vorm "vader moeder kind" de normale toestand was.

Dat de kinderwens van twee homo's het kind dus tekort doet. Maakt dat van hen bij voorbaat slechte ouders? Neen, alleen is het zo dat vader geen moeder is, sorry.
Oud 1 maart 2011, 13:33   #213
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Het (mijn) uitgangspunt was dat het gezin in de vorm "vader moeder kind" de normale toestand was.

Dat de kinderwens van twee homo's het kind dus tekort doet. Maakt dat van hen bij voorbaat slechte ouders? Neen, alleen is het zo dat vader geen moeder is, sorry.

Daar hoef je geen sorry voor te zeggen, zo denken 'spijtig genoeg' nog teveel mensen. Een bewijs dat de religie's nog te veel impact op ons denken en doen hebben. Een verdere evolutie zal echter uitwijzen dat zij dit vooroordeel omarmen ongelijk hebben. Om een voorbeeld te geven. Homo ouders kiezen bewust voor een kind, hetero ouders doen dit niet altijd bewust. Dus, wie is dan de betere ouder.

Denk daar eens over na
Oud 1 maart 2011, 14:46   #214
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar hoef je geen sorry voor te zeggen, zo denken 'spijtig genoeg' nog teveel mensen. Een bewijs dat de religie's nog te veel impact op ons denken en doen hebben. Een verdere evolutie zal echter uitwijzen dat zij dit vooroordeel omarmen ongelijk hebben. Om een voorbeeld te geven. Homo ouders kiezen bewust voor een kind, hetero ouders doen dit niet altijd bewust. Dus, wie is dan de betere ouder.

Denk daar eens over na
Uiteraard, we kunnen altijd extremen bovenhalen, ik moet daar niet ver voor kijken. Zo ben ik door mijn ouders fysiek en mentaal gemarteld tijdens mijn jeugd, maar of daar uit volgd dat hetero's dan slechtere ouders zijn dan anders geaarden, neen dat denk ik niet.
Oud 1 maart 2011, 14:53   #215
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard, we kunnen altijd extremen bovenhalen, ik moet daar niet ver voor kijken. Zo ben ik door mijn ouders fysiek en mentaal gemarteld tijdens mijn jeugd, maar of daar uit volgd dat hetero's dan slechtere ouders zijn dan anders geaarden, neen dat denk ik niet.

Nee dat bedoel ik niet, wat ik wil zeggen is dat je naast het hetero en homo ouderschap eens moet kijken naar ouders die een kinderwens hebben en die deze wens niet hebben.

Erg voor u dat je zo een rotjeugd hebt gehad, ik hoop dat je u daarover hebt kunnen zetten.
Oud 1 maart 2011, 17:58   #216
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Het zal verbazen, maar ik begrijp de opmerkingen van Xeno wel. Tot niet zo lang geleden (1974) was homoseksualiteit gedefiniëerd als een "psychiatrische aandoening" in de DSM. Het is onder druk van de verdedigers van de holebibewegingen dat dit -gelukkig maar- veranderd is. Maar eerlijk is eerlijk, in veel milieu's (veeleer "traditionele milieu's") wordt homoseksualiteit nog steeds als een ziekte beschouwd.

Bij pedofilie heb je hetzelfde probleem: gaat het om een psychiatrische aandoening, of niet? Zoals homoseksualiteit gaat het om een andere seksuele geaardheid dan de "klassieke" heteroseksualiteit. Dit gaat op voor alle "ongebruikelijke seksuele voorkeuren". Op dat niveau kan je een lijn trekken tussen beiden.

Het verschil ligt enkel bij de "handelingen": homoseksualiteit betreft in principe meerderjarigen met werderzijdse instemming, waardoor het volledig valt onder de individuele vrijheid. Dat men dit "normaal" vindt of niet, "vies" of niet, de Staat heeft zich daar niet mee te bemoeien, behalve om die individuele vrijheid te beschermen.
Bij pedofilie is dat een andere zaak: het betreft een KIND, die uiteraard beschermd moet worden (volgens de normen van onze maatschappij). Daardoor is het logisch dat pedofiele handelingen totaal verboden moeten worden, en gestraft moeten worden. Dit gezegd zijnde, de gedachten zijn vrij, en een pedofiel die niet overgaat tot daden is zeker en vast een viespeuk, maar kan niet vervolgd of gestraft worden.
Oud 1 maart 2011, 18:11   #217
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit gezegd zijnde, de gedachten zijn vrij, en een pedofiel die niet overgaat tot daden is zeker en vast een viespeuk, maar kan niet vervolgd of gestraft worden.
volkomen correct.

of men het nu een psychische afwijking noemt of een "geaardheid" is toch nog een verschil. De meeste pedofielen zijn tevens gewoon hetero en beschouwen hun pedofilie als extraatje (behalve volgens die rechter in Oostenrijk, die heeft er een ander idee over, die vindt mensen die ook gehuwd zijn én zich aan kinderen vergrijpen géén pedofielen, dus Mohammed was geen pedofiel en degene die zegt dat hij het wel is, is blijkbaar strafbaar anno 2011).
Ge hebt ook mensen die dol zijn op beestekes (bestialiteit) en lijken (necrofilie).... is dat een "geaardheid"? of een "psychische afwijking"? Me dunkt toch wel het laatste.

Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 1 maart 2011 om 18:12.
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 18:15   #218
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het zal verbazen, maar ik begrijp de opmerkingen van Xeno wel. Tot niet zo lang geleden (1974) was homoseksualiteit gedefiniëerd als een "psychiatrische aandoening" in de DSM. Het is onder druk van de verdedigers van de holebibewegingen dat dit -gelukkig maar- veranderd is. Maar eerlijk is eerlijk, in veel milieu's (veeleer "traditionele milieu's") wordt homoseksualiteit nog steeds als een ziekte beschouwd.

Bij pedofilie heb je hetzelfde probleem: gaat het om een psychiatrische aandoening, of niet? Zoals homoseksualiteit gaat het om een andere seksuele geaardheid dan de "klassieke" heteroseksualiteit. Dit gaat op voor alle "ongebruikelijke seksuele voorkeuren". Op dat niveau kan je een lijn trekken tussen beiden.

Het verschil ligt enkel bij de "handelingen": homoseksualiteit betreft in principe meerderjarigen met werderzijdse instemming, waardoor het volledig valt onder de individuele vrijheid. Dat men dit "normaal" vindt of niet, "vies" of niet, de Staat heeft zich daar niet mee te bemoeien, behalve om die individuele vrijheid te beschermen.
Bij pedofilie is dat een andere zaak: het betreft een KIND, die uiteraard beschermd moet worden (volgens de normen van onze maatschappij). Daardoor is het logisch dat pedofiele handelingen totaal verboden moeten worden, en gestraft moeten worden. Dit gezegd zijnde, de gedachten zijn vrij, en een pedofiel die niet overgaat tot daden is zeker en vast een viespeuk, maar kan niet vervolgd of gestraft worden.
Waarom is een "niet aktieve" pedofiel een viespeuk? Omdat hij zo geboren is? Omdat zijn geaardheid iets teveel afwijkt van de uwe?

Er zijn mensen die hetzelfde denken over homo's, ik had de indruk dat je die bestreed te vuur en te zwaard?

Wat is dan het verschil?
Oud 1 maart 2011, 18:43   #219
Albrecht
Banneling

Standaard

Moslims zijn niet de enigen die problemen hebben met homo's. Ook conservatieve Katholieken, Joden, ...

Laatst gewijzigd door Albrecht : 1 maart 2011 om 18:58.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 18:47   #220
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Moslims zijn niet de enigen die problemen hebben met Moslims. Ook conservatieve Katholieken, Joden, ...
Da's just! LOL

Scherp gezien, pientere.

Zelfs ik!

Laatst gewijzigd door SDX : 1 maart 2011 om 18:47.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be