![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ken een donker meisje dat recent ontslagen werd in Genk, zonder opgave van reden. Ze begrijpt niet waarom. Ze was degene met de meeste ervaring in de zaak! Ze draagt geen hoofddoek en heeft geen andere religie (werd geadopteerd). Had ze dat wel gedaan, had ze dan ook met "een zaak" in de krant gestaan? ![]() Als je het mij vraagt, was er dus sprake van gedrag dat storend werd ervaren. Ik kan me daar iets bij voorstellen gezien de bedoeling van de hoofddoek in het westen zich onderscheiden van de westerse vrouw is. Hiermee willen ze duidelijk maken: wij zijn anders. Impliciete boodschap: wij zijn beter, geen decadente sletten zoals die westerse vrouwen, etc. De hoofddoek en de Islam dus, om de vermeende morele superioriteit te bewijzen. Dat ze intussen onderdrukt worden, zal hen worst wezen.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 maart 2011 om 00:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
|
![]() Citaat:
Verdorie goed punt Cochinillo. Vanaf die hoek had ik het nog niet bekeken. Iets om te onthouden. Religie dus, als excuus om niet te hoeven werken.
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volmondig eens. Aangenaam verrast. Er zijn slimme mensen onder ons. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | ||
|
![]() Citaat:
Een handvol bedrijven, waarvan eentje in Zwitserland, eentje in Duitsland, die enkele kleine kledingvoorschriften durven afkondigen... goh nu heb je het racisme van de vele tienduizenden werkgevers en bedrijven wel feilloos aangetoond hoor. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Minister-President
|
![]() Ab-so-luut, mijn zoon
![]() En er wonen een "pak" nationaliteiten. Zelden problemen... ik meen dat he. En heel schoon volk op zonnige dagen ![]() (bwaaa.... anders ook wel maar dat zitten ze binnen) Laatst gewijzigd door Tejokus : 9 maart 2011 om 00:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
|
![]() Dan zie ik niet in wat je hier komt zoeken in dit debiel land.
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu is da precies al vele minder mooi. ![]() Schoon volk op zonnige dagen, zeker weten... ![]() mah; 'mijn zoon'?, ik ben geen 'manneke', 't is 'n 'vrouwke' hier. ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mohamedanen liegen? Neuh hoor, waar haalde 't vandaan? ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=SDX;5347653Mohamedanen liegen? Neuh hoor, waar haalde 't vandaan?
![]() Liegen tegen ongelovigen zoals wij is nochtans een aanbeveling uit hun heilig boekje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik werk is een "bedrijfsuniform" verplicht, met verschillende kledij voor "gepeupel", " "verraders" (lager en tussenkader, waar ik toe behoor) en een vrije keuze voor bazen, zolang ze maar een potske, stofjas en overschoenen over hun maatpak aan doen. Ik werk dan ook in de voedingsindustrie. Ik probeer me voor te stellen wat er gebeurd indien 1 van de moslima's eist om in plaats van haar volledig kapsel bedekkend mutske een hoofdoek te dragen. 1) het is niet toegelaten volgens het arbeidsreglement. 2) wettelijk gezien zijn er wat probleempjes qua hygiëneregels 3) wat is het religieus verschil tussen muts met haarnet of een hoofddoek? Als ik de baas was , is het duidelijk. Mevrouwtje weigert een basisregel te respecteren... Ontslag met onmiddelijke ingang, dwingende reden, geen ontslagvergoeding, noch recht op een werkloosheidsuitkering. "Gelukkig" ben ik de baas niet, en is er nog niemand geweest die het zo op de spits heeft gedreven.
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hema hoeft daar helemaal geen 'sorry' voor te zeggen!
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen de klanten.
De jonge vrouw had een contract bij het uitzendkantoor Randstad en werkte al een tijdje bij Hema in Genk. Jan Denys van Randstad, bevestigt haar ontslag. "Er waren blijkbaar zowel interne als externe klachten over deze hoofddoek", zegt hij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
|
![]() Citaat:
Thuisblijven en kinderen baren is beter zeker? Je weet overigens toch dat er in Zuid-Afrika dagelijks migranten worden vermoord omdat ze hun werkplaatsen afpakken hé? Trouwens, studeren ja, maar waar gaan jullie werk vinden gezien jullie niet willen voldoen aan "debiele regeltjes"?
![]() |
![]() |