![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat moet er gebeuren tegen de Joodse scholen? | |||
Deze scholen moeten compleet verboden worden. Joden moeten een juist beeld over de wereld en de Vlaamse samenleving aangeleerd worden. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 48,00% |
Deze school kan verder blijven doen als privé-school. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 32,00% |
Deze scholen mogen verder blijven bestaan op Vlaams belastingsgeld en mogen zelf nog verder en dieper censureren. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een bepaald onrustwekkend aantal leerlingen uit de Steinerscholen faalt in het hoger onderwijs, is dat dan uitsluitend te wijten aan hun pedagogisch project (d.i. hun specifieke opvoedkundige filosofie)? Of is dat aan een falende praktijk van dit project? Of is niet de pedagogie verkeerd, maar de toepassing op het kennisvlak? Dit zijn zaken die onderzocht kunnen worden, en slechts dan kunnen er besluiten worden getrokken. Net zo over die Joodse scholen waar - schijnbaar is dat de allergrootste fout die hun wordt aangewreven - de evolutietheorie niet wordt onderwezen. Graag dan ook de bewijzen op tafel! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie echter geen reden waarom een school zich daardoor gebonden moet voelen, zeker als dat niet past in de spirituele component van haar project. Wel meen ik dat men - zoals ik als jaren doe - de evolutietheorie kan aanbrengen zonder daarom te raken aan het diepe geloof dat de wereld niet bij toeval is ontstaan maar door Gods almacht. Jongeren moeten gewapend zijn, dus horen te weten dat er zoiets als een dergelijk evolutionisme wordt gepropageerd. Tegelijkertijd kan men blijven onderwijzen dat God de wereld heeft geschapen en dat evolutionisme slechts een aberratie is over heel de lijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mijn part geloof jij dat een hogere macht de wereld creëerde. Jongeren moeten gewapend zijn. Zij mogen dan toch wel die evolutietheorie onderwezen worden. In de godsdienstles is er dan alle tijd om die evolutietheorie te ontkrachten en hen de enige waarheid te onderwijzen. Je vreest toch niet dat dit hun eventuele geloof aan het wankelen zal brengen. Laatst gewijzigd door artisjok : 26 maart 2011 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat maakt dat de aan- of afwezigheid van dit element ervoor zorgt dat een pedagogisch project goed of slecht is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evolutionisme hoort m.i. niet in de wetenschappen thuis, maar wel in de veelheid aan levensbeschouwelijke opinies die we vandaag de dag vinden. Daar kan het dus een uitstekende plaats vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook andere elementen werden aangehaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inclusief de uitleg wat een theorie is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 26 maart 2011 om 22:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik haalde een drietal keer naast de evolutietheorie ook de prehistorie en het hoofdstuk Egypte in de geschiedenisles aan. Dat jij je fixeert op de evolutietheorie doet bij mij het vermoeden rijzen dat je wel vreest dat jongeren meer waarde zouden durven hechten aan de evolutietheorie dan in het geloof van een schepper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het boekje van Sorensen is afgeschoten als onzin.
![]() |
![]() |
#213 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik zou me even erg ergeren als ze bij aardrijkskunde ipv platentektoniek, een expansionistisch model behandelen. Ik zou mij ergeren als er bij geschiedenis werd geleerd dat reptilians verantwoordelijk zijn voor piramides, stonehenge en de grote muur van China. De evolutietheorie heeft een enorm archief bewijs waaronder experimenten, fossielen, DNA en uitgekomen hypotheses. Die dingen worden allemaal van de kaart geveegd door lolreligie en wat geschreven staat in één boek. Om er daarna verhaaltjes rond te verzinnen die bij het minste beetje onderzoek compleet uit elkaar vallen. Oftewel krijgen we hypotheses te horen die compleet nutteloos zijn �* la "we kunnen het nooit weten", wat een BS. tl;dr Dat een gevestigde theorie niet aan bod komt bij het relevante onderwerp is schandalig.
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van dat laatste ben ik mij niet bewust geworden. En dat het een levenbeschouwing is, valt heel gemakkelijk te herkennen door de verbeten wijze waarop op kritiek wordt gereageerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De oude Belgen zijn dus ook evolutietheorie! Hoe zit dat nu met het hoofdstuk Egypte? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, de geschiedenis van de Belgae behoort gedeeltelijk tot de geschiedenis. We hebben immers een bron, nl. de geschriften van Caesar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |