Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2011, 06:36   #201
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zou je niet eens on-topic en on-post reageren?

Deze draad gaat over "Rechtse extreme psychopaat-islamofoben " en hoe zij de integratie belemmeren.

Je citeerde mijn post
Afgezien van het feit of iemand het wil, kan het niet, integreren in een groep die gesloten is, die anderen uitsluit.
Dat is gewoon onmogelijk.
Ik verwacht dan toch dat je tenminste daarop reageert.
Het antwoord op je vraag staat voor je neus: "die groep = autochtonen" sluit anderen, met reden, enkel uit als er niets mee aan te vangen is, als ze enkel symbool staan voor last, profitariaat, gevaar en middeleeuwse stommeriken. Niet de vele vreemdelingen die we sinds decennia herbergen, enkel een bepaald soort islamlastposten die men overal ter wereld uitspuwt.
En diegene die meent een draad te moeten starten over "rechtse extreme enz" moet zijn hypocriete komedie maar elders gaan verkopen. In een islamland misschien? Niet eens de moeite om verder in te gaan op dat soort afgezaagde onnozelheden. Staat het hem niet aan, moet hij maar vertrekken
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 06:46   #202
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Jazeker. Maar U leest dat toch niet.
Waar schreef jij iets on-topic in deze draad?
Graag citaat met link.

Citaat:
Mag ik riposteren met " extreem linkse wereldvreemde idioten en hoe ze integratie verbieden"?
Het spijt me voor jou, maar deze draad gaat over "Rechtse extreme psychopaat-islamofoben " en hoe ze integratie belemmeren.
Start een topic op als je daarover wil discussiëren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 06:52   #203
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Waar schreef jij iets on-topic in deze draad?
Graag citaat met link.
Doet U dat dan, ,gelieve dat aan te tonen met een leugendetector-proef en een link naar een doctoraatsstudie.

Citaat:
Het spijt me voor jou, maar deze draad gaat over "Rechtse extreme psychopaat-islamofoben " en hoe ze integratie belemmeren.
Start een topic op als je daarover wil discussiëren.
ik voel daar geen behoefte aan.
Oud 10 september 2011, 06:52   #204
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Het antwoord op je vraag staat voor je neus: "die groep = autochtonen" sluit anderen, met reden, enkel uit als er niets mee aan te vangen is, als ze enkel symbool staan voor last, profitariaat, gevaar en middeleeuwse stommeriken. Niet de vele vreemdelingen die we sinds decennia herbergen, enkel een bepaald soort islamlastposten die men overal ter wereld uitspuwt.
Er werd hier nochtans gesteld dat men vreemdelingen niet wil leren kennen. Dan kan het niet "met reden" zijn.
Citaat:
En diegene die meent een draad te moeten starten over "rechtse extreme enz" moet zijn hypocriete komedie maar elders gaan verkopen. In een islamland misschien? Niet eens de moeite om verder in te gaan op dat soort afgezaagde onnozelheden. Staat het hem niet aan, moet hij maar vertrekken
Waarom mag er geen draad gestart worden over "Rechtse extreme psychopaat-islamofoben " en hoe zij de integratie belemmeren"?

Ik noteer dat jij iemand met een mening die je niet bevalt, buiten wil.
Voor de rest verdedig jij ook de vrije meningsuiting.
Oud 10 september 2011, 06:55   #205
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Doet U dat dan, ,gelieve dat aan te tonen met een leugendetector-proef en een link naar een doctoraatsstudie.
Wat er niet staat kan ik niet tonen.
Ben jij zo interessant dat er een doctoraatsstudie over jou werd uitgevoerd?

Jij beweert dat je hier on-topic reageerde. Daar moet je toch een citaat met link van kunnen geven.

Citaat:
ik voel daar geen behoefte aan.
Dan moet je er in dit topic niet over beginnen.
Oud 10 september 2011, 07:01   #206
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Wat er niet staat kan ik niet tonen.
Wederzijds, waarom dicht U me dan dingen toe die ik nog nooit gedaan heb?
Citaat:
Ben jij zo interessant dat er een doctoraatsstudie over jou werd uitgevoerd?
Ik vind van wel. Nu nog een doctoraatsstudent overtuigen.
Citaat:
Jij beweert dat je hier on-topic reageerde. Daar moet je toch een citaat met link van kunnen geven.
Ik reageeerde op uw posting. On topic hangt van U af dus. Maar we kunnen dus veronderstellen dat U niet waan- of zwakzinnig bent, ergo U wist dat U off topic bezig was, en daaruit volgt dat mijn reactie niet on topic is.

Citaat:
Dan moet je er in dit topic niet over beginnen.
U bent wel zeer daadkrachtig nietwaar.
Oud 10 september 2011, 07:18   #207
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wederzijds, waarom dicht U me dan dingen toe die ik nog nooit gedaan heb?
Omdat ik geen enkele on-topic post van jou vind in dit topic.

Citaat:
Ik vind van wel. Nu nog een doctoraatsstudent overtuigen.
Succes.

Citaat:
Ik reageeerde op uw posting. On topic hangt van U af dus. Maar we kunnen dus veronderstellen dat U niet waan- of zwakzinnig bent, ergo U wist dat U off topic bezig was, en daaruit volgt dat mijn reactie niet on topic is.
Ik reageerde op een post van Andev.
Ik achtte het nodig om de verkeerde interpretatie van mijn woorden recht te zetten.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=195

Citaat:
U bent wel zeer daadkrachtig nietwaar.
Vind je het niet normaal dat er on-topic gereageerd wordt?
Oud 10 september 2011, 11:05   #208
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, je schreef dat die "ook" weg moest en waarom; maar je hebt niet uitgelegd wat/hoe die "ook" van "uiteraard moeten allochtonen integreren" af doet.
Ik schreef inderdaad waarom die "ook" wegmoest, en waarom, en dat is tevens de verklaring voor de rest waarover je hier oeverloos aan het doortrollen bent.

Citaat:
Welke "dat" schreef je direct.
Toch niet dat ik niet begrijp "Uiteraard moeten enkel allochtonen integreren", je schreef eerst iets anders.
En nogmaals een poging tot verdraaien, manipuleren, uit het verband trekken en oeverloos trollen door artisjok.

Citaat:
Je vertelt herhaaldelijk dat je vreemdelingen niet wil leren kennen, en dan ontken je het.
Ik heb gesteld dat ik geen vreemdelingen wil leren kennen die zich niet (willen) integreren. Dat is wel wat anders dan geen vreemdelingen willen leren kennen, zoals jij het nu probeert voor te stellen.

Citaat:
Trollen lijkt nochtans niet af te wijken van jouw normen,
Toch wel, maar in discussies hanteer ik een regel die een variant is op "si fueris Romae, Romano vivito more; si fueris alibi, vivito sicut ibi" (wanneer je in Rome bent, leef zoals de Romeinen; wanneer je elders bent, leef zoals ze daar doen).
Die variant luidt als volgt: "wanneer je met artisjok discussiëert, discussiëer zoals zij doet".
Ik pas me dus aan jouw niveau aan, integreer als het ware.
Oud 10 september 2011, 11:20   #209
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik schreef inderdaad waarom die "ook" wegmoest, en waarom, en dat is tevens de verklaring voor de rest waarover je hier oeverloos aan het doortrollen bent.
Ja, je verklaarde waarom die "ook" volgens jou weg moest; dat verklaart niet hoe/wat die "ook" afdoet van "uiteraard moeten allochtonen integreren.

Citaat:
En nogmaals een poging tot verdraaien, manipuleren, uit het verband trekken en oeverloos trollen door artisjok.
Neen. Ik gaf woordelijk en chronologisch de citaten weer.

Citaat:
Ik heb gesteld dat ik geen vreemdelingen wil leren kennen die zich niet (willen) integreren. Dat is wel wat anders dan geen vreemdelingen willen leren kennen, zoals jij het nu probeert voor te stellen.
Je hebt gesteld "Ik sta voor allochtonen open op het ogenblik dat ze geïntegreerd zijn, of blijk geven werk te maken van hun integratie, en geen seconde eerder. " en "Maar hun zeden en gewoontes hoef ik niet te kennen en wil ik ook niet kennen."
Jij kan nogal kronkelen!
Je kan toch niet weten van een vreemdeling of hij zich integreert of wil integreren als je hem niet wil leren kennen.

Citaat:
Toch wel, maar in discussies hanteer ik een regel die een variant is op "si fueris Romae, Romano vivito more; si fueris alibi, vivito sicut ibi" (wanneer je in Rome bent, leef zoals de Romeinen; wanneer je elders bent, leef zoals ze daar doen).
Die variant luidt als volgt: "wanneer je met artisjok discussiëert, discussiëer zoals zij doet".
Ik pas me dus aan jouw niveau aan, integreer als het ware.
Jij past je toch niet aan aan anderen.
Maar je geeft nu toch al toe dat je trolt.

Laatst gewijzigd door artisjok : 10 september 2011 om 11:21.
Oud 10 september 2011, 11:47   #210
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, je verklaarde waarom die "ook" volgens jou weg moest; dat verklaart niet hoe/wat die "ook" afdoet van "uiteraard moeten allochtonen integreren.
En je blijft maar doorgaan met je getrol. Je hebt daar nu al vaak genoeg antwoord op gehad, en als je dat écht niet begrijpt, heb jij in een discussie helemaal niets te zoeken, maar hoor je integendeel in de schoolbanken te zitten, eventueel samen met je sociaal-economisch achtergestelde allochtone cliënten, en dien jij jouw vaardigheden in begrijpend lezen bij te spijkeren.

Citaat:
Neen. Ik gaf woordelijk en chronologisch de citaten weer.
Waar je allang antwoord op hebt gehad, en toch meen je te moeten doordrammen en doortrollen.

Citaat:
Je hebt gesteld "Ik sta voor allochtonen open op het ogenblik dat ze geïntegreerd zijn, of blijk geven werk te maken van hun integratie, en geen seconde eerder. " en "Maar hun zeden en gewoontes hoef ik niet te kennen en wil ik ook niet kennen."
Jij kan nogal kronkelen!
Dat is geen kronkelen artisjok, maar integendeel een duidelijke en rechtlijnige opstelling.

Citaat:
Je kan toch niet weten van een vreemdeling of hij zich integreert of wil integreren als je hem niet wil leren kennen.
Dat kan ik dus wel weten, net als ieder ander. En één van de manieren waarop ik dat kan weten, heb ik al beschreven.

Citaat:
Jij past je toch niet aan aan anderen.
Ik pas me wel aan anderen aan; wanneer ik in discussie treed, bij anderen op bezoek ga, enzovoorts. Jij daarentegen, hebt zelf al toegegeven dat jij je niet aanpast.

Citaat:
Maar je geeft nu toch al toe dat je trolt.
Neen, ik geef toe dat ik me aan jouw niveau aanpas, en als jij daar getrol in ziet, betekent dat niets anders dan dat jij zélf aan het trollen bent, artisjok.
Oud 11 september 2011, 09:41   #211
OilOnFire
Gouverneur

Standaard Rechtse extreme psychopaat-islamofoben

Citaat:
Degene die niet open staan voelen zich soms wel rap weggepest.
Het is niet omdat je buur een vreemdeling is, dat je je gepest moet voelen.
Je bent het dus met me eens dat integratie van twee kan moeten komen.
in het geval van 'Moslims' Vs. 'autochtonen', dient het niet 'wegpesten' genoemd maar wel: 'zuivere etnische zuivering.

Voorbeelden hiervan bij de vleet en door alle gegadigden welgekend!.
Citaat:
Anderzijds zijn er ook buurten met een "leuke verrijkende mix" waar integratie wel lukt.
Nu zeg je weer zo iets: tussen kapitaalkrachtige, welopgevoede geschoolde en werkende lui! echter niet als er 'kiesvee', 'gezinsvereniging' en/of 'kansarmen' mee gemoeid zijn.

Citaat:
Maar we zijn hier nu serieus off-topic aan het gaan.
Dit topic gaat over "Rechtse extreme psychopaat-islamofoben" en hoe zij de integratie belemmeren.
Terloops, mag even geschreven dat 'Hassan II', enige tijd terug, op ene 'Franse' televisiezender verklaarde dat zijn onderdanen niet te integreren zijn en dat het at last heel moeilijk zou zijn deze integratie waar te maken!

Daaruit kan dan wel worden afgeleid, dat het de 'Moslims' zelf zijn die hun eigen integratie in de weg lopen.

Daarbij mag dan ook gesteld worden dat het grotendeels aan 'de bezettende' gedragslogica van de 'moslimgemeenschap' zelf te wijten is alsook aan de overdreven en verkeerd politiek correct zijn van de overwegend linkse 'politici' dat deze specifieke geestesaandoening is ontstaan en dat er nu; hedendaags zoveel mensen als ik rondlopen.

Artietje, In verband met mijn direct vraagje aan jou!: Je zult dan mms dan ook wel willen geloven, dat het zo direct niet in mijn gewoonte past; om achter ‘Moslima's’ aan te hollen. - Zullen wij het dan maar gewoon op een vlaag van nieuwsgierigheid steken? Het is wel spijtig dat je deze drang echter negatief onthaalde; hoewel men zich in ieder geval toch op een forse dosis onwaarheden had mogen verwachten. Waarom?, wel; omdat wij dat van jou en van heel veel uwer soortgenoten door en door gewoon zijn tot ervan te moeten 'kotsen' na! .

Persoonlijk, voel ik mij wel gefrustreerd omdat ik niet meer tijd aan communicatie kan besteden. Destijds, toen ik de kans had om dagdagelijks boosdoenende ‘moslimjongeren’ de weg naar de gerechtigheid te tonen, vond ik het ook al maar niets, ze niet direct naar 'Zaventem' en het uitwijsvliegtuig te kunnen brengen.

Ten slotte de volgende bezinning nog: 'Extreem-rechtse' - psychopaat 'islamofoben' zitten met hun aandoening, jullie 'moslimcriminelen' en laffe bezetters zitten er ook mee.
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2011, 11:14   #212
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou je niet eens on-topic en on-post reageren?

Deze draad gaat over "Rechtse extreme psychopaat-islamofoben " en hoe zij de integratie belemmeren.

Je citeerde mijn post
Afgezien van het feit of iemand het wil, kan het niet, integreren in een groep die gesloten is, die anderen uitsluit.
Dat is gewoon onmogelijk.
Ik verwacht dan toch dat je tenminste daarop reageert.
Geen antwoord op mijn vragen?
Verder zeveren over het gedoe van de topic-starter? Indien het allemaal rabiate racistische VBers moeten zijn of whatever om die islamrotzooi hier weer uit ons bestaan te krijgen, dan is het zo! Liever dan die gastjes hun zin te laten doen! ." En we moeten er mee leren leven, ze zijn hier-ze blijven hier enz zever" daar hebben we geen boodschap aan! Wat slecht is voor onze maatschappij, daar moeten we niet mee "leren leven" maar er uit snijden.
Oud 11 september 2011, 12:10   #213
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Terloops, mag even geschreven dat .....
Indien het on-topic was, mocht het wel.
Citaat:
Daarbij mag dan ook gesteld worden dat het grotendeels aan 'de bezettende' gedragslogica van de 'moslimgemeenschap' zelf te wijten is alsook aan de overdreven en verkeerd politiek correct zijn van de overwegend linkse 'politici' dat deze specifieke geestesaandoening is ontstaan en dat er nu; hedendaags zoveel mensen als ik rondlopen.
Dit vind ik wel interessant.
Hoe is deze geestesaandoening ontstaan?

Citaat:
Artietje, In verband met mijn direct vraagje aan jou!:
Welke vraag bedoel je?

Citaat:
Je zult dan mms dan ook wel willen geloven, dat het zo direct niet in mijn gewoonte past; om achter ‘Moslima's’ aan te hollen. -
Wat gaat mij dat aan wie je gewoonlijk achterna holt?
Citaat:
Zullen wij het dan maar gewoon op een vlaag van nieuwsgierigheid steken?
Ach, je denkt dat ik een moslima ben. Neen. Ik ben niet gelovig. Ik ben atheïst.
Citaat:
Het is wel spijtig dat je deze drang echter negatief onthaalde; hoewel men zich in ieder geval toch op een forse dosis onwaarheden had mogen verwachten. Waarom?, wel; omdat wij dat van jou en van heel veel uwer soortgenoten door en door gewoon zijn tot ervan te moeten 'kotsen' na! .
Omdat je blijkbaar last hebt van vooroordelen.
Dat zal ook wel de schuld zijn van de anderen zeker.

Citaat:
Persoonlijk, voel ik mij wel gefrustreerd omdat ik niet meer tijd aan communicatie kan besteden. Destijds, toen ik de kans had om dagdagelijks boosdoenende ‘moslimjongeren’ de weg naar de gerechtigheid te tonen, vond ik het ook al maar niets, ze niet direct naar 'Zaventem' en het uitwijsvliegtuig te kunnen brengen.
Wees je die boosdoenende ‘moslimjongeren’ de weg naar de gerechtigheid omdat ze boosdoenend waren of omdat ze moslims waren?
Citaat:
Ten slotte de volgende bezinning nog: 'Extreem-rechtse' - psychopaat 'islamofoben' zitten met hun aandoening, jullie 'moslimcriminelen' en laffe bezetters zitten er ook mee.
Jullie? Ben ik nu moslimcrimineel en/of laffe bezetter?
Je kent me niet eens.
Nog iemand die anderen be/veroordeelt zonder hen te kennen.
Oud 11 september 2011, 12:17   #214
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen antwoord op mijn vragen?
Natuurlijk niet. Je vragen zijn off-topic.

Citaat:
Verder zeveren over het gedoe van de topic-starter?
Je bent niet verplicht om te zeveren. Je mag ook iets zinnigs vertellen. Als het maar on topic is.

Citaat:
Indien het allemaal rabiate racistische VBers moeten zijn of whatever om die islamrotzooi hier weer uit ons bestaan te krijgen, dan is het zo! Liever dan die gastjes hun zin te laten doen! ." En we moeten er mee leren leven, ze zijn hier-ze blijven hier enz zever" daar hebben we geen boodschap aan! Wat slecht is voor onze maatschappij, daar moeten we niet mee "leren leven" maar er uit snijden.
Rotzooi moet je nooit toelaten. Maar dan moet je ten strijde trekken tegen die rotzooi, niet tegen van alle andere zaken.
Natuurlijk moeten we leren leven met allochtonen. Je gaat me toch niet wijsmaken dat ze allemaal slecht zijn.
Om dat te weten moet je ze eerst leren kennen.
Ben jij bereidt om ze te leren kennen?
Oud 12 september 2011, 11:11   #215
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Jazeker. Maar U leest dat toch niet.

Mag ik riposteren met " extreem linkse wereldvreemde idioten en hoe ze integratie verbieden"?
Hetgeen Dame 'Athéiste' 'artischok' leest of niet leest; is mij een zorg!!??
Ik fraag mij wel af; wie. . . (haar 'Forumperikelen' bekostigd?)...zou dat betalen????
OilOnFire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2011, 16:30   #216
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Hetgeen Dame 'Athéiste' 'artischok' leest of niet leest; is mij een zorg!!??
Ik fraag mij wel af; wie. . . (haar 'Forumperikelen' bekostigd?)...zou dat betalen????
werknemer bij de PVDA? die hebben anders toch geen bal te doen.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2011, 16:54   #217
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je bent niet verplicht om te zeveren. Je mag ook iets zinnigs vertellen. Als het maar on topic is.

Rotzooi moet je nooit toelaten. Maar dan moet je ten strijde trekken tegen die rotzooi, niet tegen van alle andere zaken.
Natuurlijk moeten we leren leven met allochtonen. Je gaat me toch niet wijsmaken dat ze allemaal slecht zijn.
Wat heeft dit met het onderwerp te maken?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2011, 18:02   #218
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb geen enkel probleem met allochtonen, heb allochtone collega's gehad waar geen seconde een probleem mee was enz. Het kleur en van waar ze komen is van geen belang tenzij we ze ervaren als lastpakken en profiteurs die de pretentie hebben hier een hoop rechten en voordelen te komen opscheppen en ons voor de rest eerder vijandig gezind zijn! Sommigen beschouwen ons als vreemdelingen in ons eigen land!Sommigen doen alsof het ,na een tijdje als ze met voldoende zijn, "hun" straat of "hun" wijk is geworden waar de "echte" Belgen geen zakens meer hebben! Ellenlange discussies over "wat is een Vlaming" enz is complete nonsens, d�*�*r gaat het niet om!
Oud 12 september 2011, 18:27   #219
Emmerich
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen enkel probleem met allochtonen, heb allochtone collega's gehad waar geen seconde een probleem mee was enz. Het kleur en van waar ze komen is van geen belang tenzij we ze ervaren als lastpakken en profiteurs die de pretentie hebben hier een hoop rechten en voordelen te komen opscheppen en ons voor de rest eerder vijandig gezind zijn! Sommigen beschouwen ons als vreemdelingen in ons eigen land!Sommigen doen alsof het ,na een tijdje als ze met voldoende zijn, "hun" straat of "hun" wijk is geworden waar de "echte" Belgen geen zakens meer hebben! Ellenlange discussies over "wat is een Vlaming" enz is complete nonsens, d�*�*r gaat het niet om!

Die straten en wijken zijn van ons.
Emmerich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2011, 19:55   #220
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat heeft dit met het onderwerp te maken?
Alles.
Dit topic gaat over "Rechtse extreme psychopaat-islamofoben" en hoe ze integratie belemmeren.
Door haat te zaaien en racisme te verspreiden zorgt men er voor dat minder autochtonen open staan voor allochtonen, en dat beperkt de integratie.
Het is niet mogelijk om je te integreren in een groep die je uitsluit, die er niet voor open staat.
Openstaan is ook bereid zijn de "ander" te leren kennen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be