![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#202 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
U mag best veel verdienen, maar waarom heb ik het lagere loon niet kunnen compenseren door harder dan ieder te werken, langer dan ieder te werken, ongezonder dan ieder te werken? En nu gaan bepaalde wereldvreemde idioten in de politiek beweren dat ik niet lang genoeg gewerkt heb!!! Ze moeten geen schrik hebben hoor, door de ongezonde werkomstandigheden zal ik niet lang kunnen genieten van mijn pensioen. Laatst gewijzigd door stropke1000 : 31 mei 2011 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Poetin moet voor deze wereldvreemde politieke idioten de zoutmijnen in Siberië terug open doen! 30 jaar dwangarbeid voor deze idioten is misschien niet voldoende! Onze wraak zal bloederig zijn, dit kan niet meer! Ik hoop dat jij nog lang van uw pensioen kan genieten in goede gezondheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 31 mei 2011 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De hardwerkende arbeider werkt heel dikwijls zelf mee aan zijn eigen ondergang. Spijtig dat weinig arbeiders dat begrijpen.
![]() |
#210 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Of ben je te dom om dit te begrijpen? Laatst gewijzigd door stropke1000 : 31 mei 2011 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() Een parodie, de kleine man die de andere kleine man vertrappelde:
Jullie zullen het nooit leren mensen. Amai… wat een knappe grote villa, en zie ginder, wat een krot van een huis, dat is van die werkman, dat moesten ze afbreken, dat huis heeft geen zicht, hij heeft er zijn hele leven voor gezwoegd maar dat speelt geen rol. De andere kleine man was vergeten uit welke broek hij kwam! Die doppers dat zijn allemaal luiaards: Zie daar die vuile dopper met zijn sloffen, en daar die knappe man met zijn mercedes, hij stapt uit, kijk, hij heeft ook sloffen aan, maar als je uit een mercedes stapt is dat toch anders. De koning: Zie daar de koning, schoon hé, die krijgt ieder jaar miljoenen van de staat, hij heeft een nieuwe jacht gekocht van 250 miljoen Euro, 10 man personeel aan boord voor twee mensen te bedienen, maar hij werkt ervoor, in 3 ploegen op de BASF, ge moet zijn handen eens zien, de eelt. Diegenen die in onze samenleving het zwaarste werk doen: In drie ploegen aan de lopende band op GM werken of diegenen die zwaar werk aan de Antwerpse dok moeten doen, wegenwerkers enz, deze mensen worden niet rijk, m.a.w werknemers die hard werken in onze samenleving kunnen onmogelijk rijk worden, daar moet je niet erg snugger voor zijn om dat te weten. Rijk wordt je door: · Als een vos je verstand te gebruiken. · Door eventueel veel of weinig tijd in iets te steken. · Door de firma van papa over te nemen. · Door van thuis uit veel geld of mogelijkheden mee te krijgen. · Door liegen en bedriegen. · En nog veel andere mogelijkheden die niets met werken te maken hebben. · En door gelegaliseerde pik pocket in al zijn vormen uiteraard. De zogezegde verantwoordelijkheid die ondernemers nemen is natuurlijk bedrog. Zelden vinden we ondernemers in de gevangenis na het falen, wel beginnen ze snel een andere nieuwe onderneming of mengen zich met een andere onderneming, gelukkig anders kon niemand nog ondernemen, verantwoordelijkheid is dus zeer relatief. Verantwoordelijkheid voor een ander individu neem je wanneer je met een kind de straat over steekt en haar of zijn handje loslaat, de rest is larie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
dus als u geen onderscheid kunt maken ? wat bent u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat zijn mijn mogelijkheden als nieuwgeborene, ( A. welstellend) en ( B. niet welstellend) § Ik ben bij toeval in een vrije markt systeem geboren, ik had geen keuze. § Door cultuur, familie, vrienden, taal enz. breng ik mijn leven door in dit systeem. § Zijn mijn ouders welstellend of niet? A) Ja, mijn ouders zijn welstellend en hebben veel levensmogelijkheden in dit economisch systeem: § Het grootste gedeelte van mijn problemen is opgelost. § Mijn moeder werkt niet en zorgt voor mijn opvoeding, indien ze wel werkt is er een Babysit of degelijke onthaalmoeder aanwezig. § Ik kan verder studeren er wordt gekneed en gemanipuleerd voor het systeem. § Voor dit economisch systeem heb ik niet uit vrije wil gekozen, maar mijn ouders gaat het financieel goed en ik aanvaard dit systeem, ik heb veel levensmogelijkheden. § Er is nog ruim voldoende geld over voor de essentie van het leven. B) Nee, mijn ouders zijn niet welstellend en hebben weinig levensmogelijkheden in dit economisch systeem: (8 % van de Belgen wordt kansarm geboren) § De kans op scheiding en op een éénoudergezin is groter. (4 op 5 zijn gescheiden) § Vader en moeder werken in de fabriek of zijn werkloos, ze moeten zich veel ontzeggen voor mijn opvoeding. § Er is nog zeer weinig geld over voor de essentie van het leven. § Ik kan niet verder studeren en wordt gemanipuleerd om te werken. § Voor dit economisch systeem heb ik niet uit vrije wil gekozen, mijn ouders gaat het financieel niet zo goed, ik vind dit systeem ondemocratisch, ik heb weinig levensmogelijkheden. |
|
![]() |
![]() |