![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hetzelfde met Osama, ze hadden meermaals de kans hem neer te halen maar het moest blijkbaar wachten tot het Obama daar waar nodig in een beter daglicht kon stellen. Welk politiek agenda handhaven we hier? Was het trouwens niet de CIA die zulke terroristen kampen mee financierde? Corrupte verziekte wereld, en wij laten ons vangen. Mens verenig u of de prijs plakt op het voorhoofd van uw kind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Amerikanen steunen ook fundamentalistische opstanden in China en de voormalige Sovjet-Unie. Laatst gewijzigd door tomm : 5 augustus 2011 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Osama Bin Laden heeft het prima kunnen verwoorden: Osama bin Ladin: What I seek is what is right for any living being. We demand that our land be liberated from enemies. That our lands be liberated from the Americans. These living beings have been given an inner sense that rejects any intrusions [of their lands] by outsiders. Let us take an example of poultry. Let us look at a chicken, for example. If an armed person was to enter a chicken's home with the aim of inflicting harm to it, the chicken would automatically fight back. - Interview Osama bin Ladin gave to Al-Jazeera Arab television channel in 1998 http://www.robert-fisk.com/usama_int..._aljazeera.htm Question: What is the meaning of your call for Muslims to take arms against America in particular, and what is the message that you wish to send to the West in general? Osama bin Ladin: The call to wage war against America was made because America has spear-headed the crusade against the Islamic nation, sending tens of thousands of its troops to the land of the two Holy Mosques over and above its meddling in its affairs and its politics, and its support of the oppressive, corrupt and tyrannical regime that is in control. These are the reasons behind the singling out of America as a target. May 1998 http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontl...interview.html "... the Mujahideen saw the black gang of thugs in the White House hiding the Truth, and their stupid and foolish leader, who is elected and supported by his people, denying reality and proclaiming that we (the Mujahideen) were striking them because we were jealous of them (the Americans), whereas the reality is that we are striking them because of their evil and injustice in the whole of the Islamic World, especially in Iraq and Palestine and their occupation of the Land of the Two Holy Sanctuaries." -Osama Bin Laden , February 14 , 2003
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 5 augustus 2011 om 19:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Europees Commissaris
|
![]() Weet je atmosphere, we zouden hier een heel erg lang welles-nietes spelletje kunnen van maken.
Ik zou je kunnen wijzen op de tientallen onthoofdingen en andere executies die op internet zijn gezet door bin Ladens volgelingen, of op de duizenden onschuldige (niet-Amerikaanse) slachtoffers die zijn aanslagen hebben gekost. Ik zou je kunnen wijzen op zijn talrijke praatjes waarin hij de eindoverwinning van de islam proclameert, het probleem dat zijn organisatie ook heeft met Thailand, Rusland, de Filipijnen en alle andere landen met belangrijke moslimminderheden om het Amerika-argument onderuit te halen. Ik zou ook kunnen stellen dat de Amerikanen het land van de 2 moskeeën niet zijn binnen gevallen, maar er binnen gelaten zijn door de Saoedi's (die natuurlijk goeie vriendjes zijn van de Amerikanen, edoch, wat Amerikanofoben als u er steevast vergeten bij te vertellen ook de grootste supporters zijn wereldwijd van het wahhabisme omdat het koninkrijk enkel kan bestaan door de steun van de geestelijkheid in het land). Maar ik zou gewoon hierop willen antwoorden (om in de trend van sugar_7loe te blijven) dat na de aanslagen van 11 september een triomferende Osama bin Laden verkondigde dat de islam een glorieuze overwinning had geboekt. Er waren hem berichten over duizenden bekeerlingen in Nederland ter ore gekomen, die eindelijk de islam omarmden als reactie op de aanslagen in NY (persoonlijk was ik geschokt door de naïviteit van het wereldbeeld van deze man). Een beetje in de trend van die Taliban-minister die vrolijk vertelde dat er maar vrede zou zijn in de wereld als er maar één cultuur overbleef, namelijk de islamitische. Maar fantaseer gerust verder over uw verzetsheld die het tegen de Amerikanen opnam om gerechtigheid in de wereld te brengen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nergens zeg ik dat ik hem een verzetsheld vind of wat voor held dan ook !!
Ook verdedig ik zijn uitspraken totaal niet, ik veroordeel ze sterk. Wat ik doe is wijzen op de beweegredenen van terroristen als Bin -Laden. Veel Westerse media laat deze structureel weg, en wekken de indruk dat het allemaal met de godsdienst te maken zou hebben. De realiteit in het Midden Oosten en delen van Azië is dat de meerderheid van de gewone bevolking de de VS zien als de grootste bedreiging van de wereldvrede. Zij vrezen Amerikanisering. Waarom ? 10.000-en Westerse/Amerikaanse troepen zijn actief in hun regio en hun westerse vijand in de regio krijgt onvoorstelbare hoeveelheden steun van de VS, in vele vormen. Om enigsinds een beeld te geven als het gaat om financiële steun: De US government gaf ongeveer 960 miljoen steun totaal aan de slachtoffers, van de tsunami in Indonesië, een ramp van enorm formaat waarbij vele landen en tientalen miljoenen mensen betrokken waren. De jaarlijkse financiële steun aan de staat Israel door de US government is ongeveer 3 keer zo groot, elk jaar weer opnieuw. En dat terwijl Israel een zeer klein landje is. Daar komt nog bij dat er grote hoeveelheden US military permanente bases in hun regio gebouwd zijn + de eindeloze US interventions. Hier in europa zijn we al bang voor Islamisering bij het eerste broodje kebap dat op onze markt verschijnt, terwijl men daar echte redenen heeft om te vrezen voor Amerikanisering(ook al is zelfs dat niet aan de orde). Sommigen westerlingen denken kennelijk dat men al deze zaken (+ de vele slachtoffers) niet als een echt probleem zien daar, nee het is de godsdienst "wij doen toch niets verkeerd" ?
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Bin laden was een voetnoot in die oorlog...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Minister
|
![]() Bin Laden zelve kwam van een miljarden familie die banden hebben met de Amerikanen. Of heb ik dat verkeerd gelezen? Is Osama Bin Laden familie van die rijke Saudi's?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ze hebben de cultuurslag allang gewonnen. Dat geven zelfs islamcritici van islamitische oorsprong toe. Ik denk dat de grootste woede zich dan ook vooral daaromtrent afspeelt. Edit: en vooral in de islamitische wereld met zijn cultuur van schaamte en groepsgeest is dat een schizofrene houding.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 7 augustus 2011 om 00:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
al eens stilgestaan bij het feit dat dit mannen zijn die verziekt zijn door macht en rijkdom wat trouwens gebeurt over heel de wereld en voor door die met diplomatieke immuniteit
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() inderdaad dat is correct enkel de verhaaltjes van miljarden steun zijn gelogen en de steun was voor alle mujaheddin, OBL en zijn groepje hebben amper iets nuttig gedaan in die oorlog tov een Massoud...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Wel hebben ze de Taliban tot op het bot bewapent om de Russen te jennen. En toen de Russen weg waren ging den Amerikaan zelf achter de bronnen. Crazy world. Democrazy! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en nee niet alle mujaheddin werden later talibanners een deel wel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Om de Russen af te vechten en dan zelf binnen te vallen. Zeer sluw van ze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De diverse facties kregen steun uit Iran, Pakistan, VS, Saudi-Arabia en Europa... In werkelijkheid was het land echter verdeeld tussen allerlei lokale milities en warlords die elkaar bevochten (na terugtrekking Sovjets) en toen kwamen de taliban... en hun verdrijvers de NA! http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschie...an_Afghanistan
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. Laatst gewijzigd door Dixie : 7 augustus 2011 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() de taliban brachten inderdaad orde door dood en vernieling van hun tegenstanders ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kwestie van er niet eindeloos over door te bomen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In het laatste geval was het dus niet beter dan hoe de Amerikanen het hadden achter gelaten. Daarenboven vind ik nog altijd dat ge naar de oorzaak moet kijken. De Amerikaanse bemoeienis was een gevolg van een Sowjetrussische invasie. Daar zit de oorzaak van al wat er daarna mis gelopen is. In het heetst van de strijd, en in de nauwelijks verholen anti-amerikaanse stemming van vandaag, wordt daar al eens per ongeluk over gekeken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 7 augustus 2011 om 18:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() klopt allemaal