![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er staat helemaal nergens dat "stadscommando's" "knieschoten" moeten gaan uitdelen. In het knieschoten-linkje staat duidelijk te lezen: "De politie moet het recht krijgen met scherp te schieten op relschoppers. Dat zei PVV-voorman Geert Wilders dinsdag na afloop van het vragenuurtje in de Tweede Kamer." Het gaat dus om de politie en het woord "knie" is niet eens in het artikel genoemd. Verder noem je die ghetto's voor veelplegers, maar als je eventjes googelt, weet je dat de PvdA, CDA en VVD al een paar jaar daarvoor, in 2005 om precies te zijn, voor iets soortgelijks gepleit hebben. Dat kun je bezwaarlijk de PVV aanrekenen, lijkt me. En dat "opgesloten worden zonder aanklacht of rechterlijke toetsing" geldt voor mensen die van terrorisme verdacht worden. Dus niet iedereen en niet zomaar. Dat kan nu trouwens ook al. Het enige verschil is dat het nu voor bepaalde tijd is en dat het in dat voorstel voor onbepaalde tijd is - voor zover ik de persoonlijke mening van die stukjesschrijver in de Volkskrant heb begrepen.
![]() |
![]() |
#202 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als jij of ik ergens van verdacht worden, kan de politie nu al gewoon tot aanhouding overgaan, en kon dat altijd al. Vervolgens heeft de politie een bepaalde tijd om de aanklacht en de bewijzen rond te maken. Gebeurt dat niet binnen die tijd, of niet goed genoeg, dan moet men de verdachte weer laten lopen. Het enige verschil is dat in dit voorstel, speciaal gericht op terrorismebestrijding, verdachten van terrorisme voor onbepaalde tijd kunnen worden vastgehouden (om die bewijzen en aanklacht rond te krijgen). Dat opent natuurlijk een mogelijkheid tot een Guantanamo, en ik ben daar beslist niet gelukkig mee, maar nogmaals, wat jij aanhaalde is de persoonlijke mening van een Volkskrant-blogger.
![]() |
![]() |
#204 | |
|
![]() Citaat:
Donner: Islam warm welkom geven http://www.ontdekislam.nl/forum/view...st=0&sk=t&sd=a
![]() |
![]() |
#205 | |
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=DBkC3h0JRwU |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
|
![]() Handelingen Tweede kamer 18 september 2007, Hero Brinkman (PVV):
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Minister
|
![]() @Hertog van Gelre
Ja, het gaat daar over knieschoten. Tegen relschoppers die van geen ophouden weten. Door de politie. En niet zoals Bovenbuur ons wilde doen geloven dat het stadcommando's zouden zijn die knieschoten moeten gaan uitdelen, zonder verder te specificeren aan wie en hoe of wat. Die knieschoten gaan dus enkel door de politie afgevuurd worden, en enkel om relschoppers die anders niet onder controle te krijgen zijn, te kalmeren - als dat voorstel überhaupt ooit wordt aangenomen, of zelfs maar besproken wordt.
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
|
![]() Citaat:
Die voormalig advocaat-generaal versprak zich toch echt. Hij had het erover: 'Als er geen politie aanwezig is (en �*n stadions is dat zo) dat moet er maar ingegrepen worden met wapenstok of desnoods knieschot'. Later werd dat 'politie' en 'gericht schieten'. En het was typisch voor de PVV dat het over 'Jong Marokko' ging en niet over de hooligans van Ajax, Feijenoord of PSV. Maar ja, wat kun je verwachten van een partij die de Vrijheid van meningsuiting wil verdedigen door een boek te verbieden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
|
![]() Volledig akkoord.
(Damn, I'm getting soft.) *edit* Ik moet zeggen dat ik werkelijk onder de indruk ben van de retoriek van Bovenbuur in deze draad. Een frisse wind in dit anders nogal muffe subforum. Respect.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 5 juli 2011 om 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
|
![]() Citaat:
En ja, daardoor ben ik inderdaad kritischer naar deze mensen toe. Als er in het nieuws zou komen dat een imam heeft gezegd dat alle PVV stemmers dood moeten en Wilders komt de zelfde dag in het nieuws met het bericht dat alle moslims het land uit moeten dan is de uitspraak van die imam erger, maar die van Wilders zal alles bij mekaar meer gevolgen hebben. Dat is voor mij een goede reden om tegen die uitspraak vervolgens fel te reageren, terwijl ik die andere misschien wel een beetje weg zou lachen, afhankelijk van de preciese omstandigheden. Daar bovenop komt nog dat ik van mening ben dat je het beste kunt proberen dat deel van de wereld te veranderen waar je invloed op hebt. Ik ken behoorlijk weinig mensen die ook maar enige waarde aan de uitspraak van die imam zouden hechten, maar ik heb wel een aantal PVV stemmers in mijn vriendenkring. Ik vind het hele aardige mensen, maar ik ben wel van mening dat hun stem schadelijke gevolgen kan hebben voor henzelf, voor mij en voor de rest van het land, dus wissel ik graag af en toe argumenten uit. Hier op het forum geldt die laatste reden minder. Ik ken jullie niet echt, ik heb geen grote invloed op jullie mening (internetdiscussies hebben dat zelden) en bovendien hangen hier op het forum ook een aantal moslims rond die zelf weerwoord geven. Wat hier wel geldt is dat iedere discussie over migranten of moslims vrijwel direct verzopen wordt in een stortvloed van anti-geluiden, waardoor er vaak weinig plaats wordt gebruikt voor zinnige analyses van de situatie en echte discussies daarover. Dit is dan ook de reden dat ik deze draad gestart ben, ik wilde een poging doen om het eens wel over een aantal verschillende facetten van de problematiek te hebben en daar argumenten over uit te wisselen. Ik wil hierbij dan ook iedereen in deze draad bedanken dat dit best aardig gelukt is. Ik kan niet voor jullie allemaal spreken, maar ik ben zelf best tevreden met de argumenten en inzichten die hier met mij gedeeld worden, en ik hoop dat voor mijn "tegenstanders" hetzelfde geldt. Het is mij een genoegen om op deze manier te discussieren.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 5 juli 2011 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
|
![]() Citaat:
En als ik dan toch bezig ben: beiden ook bedankt voor de bijval op dit onderwerp.
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Iets later heeft hij het over "als er onvoldoende politie aanwezig is", hetgeen betekent dat er nog steeds politie aanwezig is, alleen niet genoeg om dat hooligantuig mores te leren. In het hele filmpje dat je gaf, wordt door voor- noch tegenstanders gerept over geen politie aanwezig zijn. Want natuurlijk is er wel politie aanwezig in en rond stadions. Dat was tenminste altijd zo bij vele honderden voetbalwedstrijden en stadionconcerten die ik tot nu toe bezocht. Citaat:
http://www.nu.nl/sport/1086141/duel-...aos-video.html Ik kan me best in een aantal standpunten van de PVV vinden, maar het verbieden van boeken is daar niet bij. Integendeel, ik zag het liefst dat de koran, samen met mein kampf en das kapital, in het onderwijs aan bod kwamen als voorbeelden van tot welke onmenselijkheden totalitair gedachtegoed kan leiden.
![]() |
![]() |
#215 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat Wilders de uitwassen van bepaalde religies aanklaagt, dat moet hij vooral blijven doen. Van hem heb ik nog enigszins 't idee dat hij weet wat hij doet en wat hij zegt. Maar er zit toch een behoorlijk aantal minkukels in die partij met bedenkelijke ideeën. De combinatie met CDA (en SGP) is vooral vreemd omdat daar waar de PVV onze vrijheden probeert in te perken om teveel religieuze uitwassen (lees: islamitische) tegen te gaan, het CDA (en de SGP) proberen andere van onze vrijheden in te perken om zodoende de 'vrijheid van godsdienst' te beschermen. In beide gevallen worden onze vrijheden bedreigt. En, inderdaad zoals Bovenbuur zegt, méér dan dat handjevol fundamentalistische moslimstemmers ooit zou kunnen bereiken. We hebben sinds kort een verbod op onverdoofd ritueel slachten. Waardoor en waarvoor precies weet ik niet, want eigenlijk is het verbod absurd, maar wat ik wel weet dat het alles te maken heeft met de anti-islam-houding van sommigen. De Partij van de Dieren zegt het uit dierenliefde te doen maar heeft toch stiekem ook religieuze (zevendedagsadventisten) motieven, de PVV zei meteen 'ja' om moslims te pesten en de rest heeft zich laten leiden door dit populisme. En dat er terwijl er in de reguliere slacht meer misgaat en een veelvoud geleden wordt dan bij het aantal ritueel-geslachte dieren die, zegge en schrijve, 17 seconden langer schijnen te lijden dan verdoofd-geslachte dieren. Na 400 jaar koshere slacht te hebben toegestaan moeten de orthodoxe joden in Nederland nu hun 2.000 stuks vee importeren uit het buitenland. Hetzelfde geldt voor het handjevol orthodoxe moslims dat geen verdoving toestaat. Het spijt me maar dit vind ik echt belachelijk. En zo gaat het maar door. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Klopt, stewards dragen zorg voor de orde in het stadion en de politie erbuiten, maar dat wil niet zeggen dat er geen politie in het stadion aanwezig is. Ze zijn alleen de laatste jaren wat minder zichtbaar aanwezig, maar ze zijn er wel degelijk; geüniformeerde politie in de catacomben, en verspreid over de tribunes agenten in burger. Dat kun je wel stellen ja. Citaat:
Citaat:
Hoe dan ook vind ik Wilders goed werk doen wat betreft het aanklagen van religieuze waanzin, het willen beperken van de toestroom gelukszoekers, en dat hij blijft strijden voor de Nederlandse eigenheid. Dat hij fel tegen de EU gekant is, vind ik ook al geen minpunt. Citaat:
En vergis je niet wat betreft het aantal fundamentalistische moslimstemmers. Enerzijds is de islam, welke strekking men ook neemt, per definitie fundamentalistisch aangezien de islam nog altijd niet zoiets als de Verlichting heeft doorgemaakt. Anderzijds zijn tal van islamieten al bij o.a. de PvdA, en in mindere mate ook GroenLinks en het CDA geïnfiltreerd, alwaar zij het puurste cliëntelisme bedrijven, vooral in gemeentepolitiek, maar ook steeds meer in de landelijke politiek. Vandaar mijn bewuste keuze voor het woord "geïnfiltreerd". Google bijvoorbeeld maar eens op PvdA+deelgemeente+feijenoord+turken. Dan snap je wat ik bedoel. Hetzelfde geldt voor tal van andere afdelingen van met name die partij. Hele afdelingen zijn inmiddels al door islamieten gehijackt met alle gevolgen van dien. Citaat:
Maar er wordt, of beter gezegd werd, in Nederland veel meer ritueel geslacht dan voor de binnenlandse markt alleen. Daarbij ook de bedenking dat steeds meer van de voedselverwerkende processen op zijn islamitisch gebeuren, waarbij altijd een imam wat gebeden staat te prevelen en controleert of alles wel letterlijk volgens het islamitisch heilig boekje verloopt. Vaak staan zulke zaken niet eens op de verpakking vermeld, en ik wens toch van gezegende en gemartelde etenswaar verschoond te blijven. Ik wil ook niet dat de kaas op mijn brood gemaakt wordt van het stremsel dat afkomstig is van ritueel onverdoofd geslachte kalveren, om maar iets te noemen. Ergens moet men dan ook de lijn trekken om verdere sluipislamisering tegen te gaan. Verder is 17 seconden natuurlijk niks als je lekker ontspannen ligt te slapen, maar diezelfde 17 seconden zijn een eeuwigheid als je bij bewustzijn helse pijnen moet doorstaan. Die paar orthodoxe joden die Nederland rijk is, hebben gewoon pech gehad. Hun aantal is verder ook te verwaarlozen, vergeleken met de seculiere joden die er totaal geen probleem van maken.
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is de Belgische staat voor mij een grotere beperking in mijn vrijheid dan de aanwezigheid van moslims? Mijn antwoord daarop is " nee, ik heb vooral vrijheid ingeleverd door de aanwezigheid van moslims, wat uiteraard niet wil zeggen dat iedere moslim een bedreiging is voor mijn vrijheid! Ik vind het een inperking van mijn vrijheid dat ik; - niet in de wijk waar ik werkte in de zomer met korte rok of blote armen kon rondlopen zonder gore, arrogante en bedreigende opmerkingen van groepjes jonge Marokkanen. - Dat veel vrouwelijke collega's die ervaring van vormen van seksuele intimidatie delen, maar daar zo goed als gen aandacht naar gaat. - Dat mijn kinderen, opgevoed met open geest, werden beroofd en bedreigd door Marokkaanse " vrienden" die zelfs onze gastvrijheid misbruikten om er met de fietsen van de buren vandoor te gaan. - Dat er onder moslims zoveel vijandigheid heerst tegenover wat als Westers wordt gezien. - Dat je als vrouw verdomd goed op je tellen moet letten in buurten met hoog aantal moslims, die vinden dat je buiten niets te zoeken hebt en zeker niet wanneer het doker wordt. - Dat mijn zoon ook beter kan opletten in bepaalde buurten, omdat hij homo is. - Dat moslims waarmee ik sprak vaak niet open stonden voor dialoog, alles verzandt onmiddellijk in wat de koran wel of niet toelaat binnen hun al of niet cultureel gekleurde interpretatie daarover. - dat een gayparade in pakweg Molenbeek al niet meer kan, wegens " provocerend" voor moslims. - Dat ik van vrouwen hoor dat ze worden aangesproken wanneer hun hoofddoek niet strak genoeg zit! Ik heb geen Vlaams belangstemmers in mijn vriendenkring... toch voel ik me als vrouw belemmert in mijn vrijheid om te dragen, te doen, te zeggen wat ik wil. Niet door de Belgische regering, wel door groepen intolerante, discriminerende en vrouwenhatende moslims. Het moeizaam samenleven met sommige groepen moslims is een apart probleem wat los staat van de problemen van een staat die burgelijke vrijheden inperkt, dat is minstens een even belangrijk onderwerp, maar deze discussie ging toch over moslimmigranten en wat daar nu echt de problemen mee zijn? Dan begrijp ik niet waarom de verhouding burgers en staat centraal komt te staan, open daar dan een aparte discussie over? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De mensen voelen zich in gevaar, niet zonder reden, en d�*�*rom wensen zij een strenge regering, en strenge wetten. Werp dat vreemde volk buiten, en keer terug naar onze beschaafde, tolerante en vrije samenleving. Zulk een samenleving kan niet bestaan als zij in haar midden een grote hoeveelheid intolerante barbaren herbergt, die volgens de middeleeuwse regels van een dictatoriaal religie leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En winden laat je liever niet in het openbaar, dat is redelijk onbeleefd. |
|
![]() |
![]() |