![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() Tssss hij is nu 7 jaar ,zijt ge kandidaad pedofiel of wat ziekelijk ventje.
Ik dacht dat je niet lager kon vallen maar t was maar een gedacht!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Buy a brain.
![]() |
![]() |
#203 |
Minister-President
|
![]() Sorry Stijn V, op de website van planetinternet stond dat ze tegengestemd heeft. Des te beter dat zezich onthouden heeft, toch wel een fout die zou mogen rechtgezet worden op planetinternet vind ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
|
![]() Citaat:
Tientallen homo's en lesbiennes waren gisteren naar de Kamer afgezakt omdat ze er absoluut wilden bijzijn. Na de Senaat keurde gisteravond ook de Kamer de wet goed die het huwelijk openstelt voor koppels van hetzelfde geslacht. Een historische feestdag, zegt de holebibeweging. Als de wet gepubliceerd is in het staatsblad, geldt nog een wachttijd van vier maanden. Dat betekent dat we het eerste huwelijk van twee mannen of twee vrouwen wellicht tegen begin juni mogen verwachten. ,,We gaan nu echt feest vieren'', zei Anke Hintjens gisteravond. De woordvoerster van de Holebifederatie woonde in de Kamer de stemming bij vanop de publiekstribune. 's Avonds was in hartje Brussel een grootse holebifuif gepland. ,,Want deze goedkeuring is niet alleen symbolisch heel belangrijk. Ze zal ook veel concrete gevolgen hebben inzake erfenisrechten, belastingen en sociale zekerheid.'' Gehuwde homokoppels zullen van elkaar kunnen erven en hebben de plicht tot wederzijdse bijstand. Maar ze mogen geen kinderen adopteren, een regeling voor de afstamming is er niet. ,,Er bestaat toch een grote politieke wil om daar werk van te maken'', zegt Agalev-kamerlid Kristien Grauwels. Voor homokoppels die nu met hun kinderen samenwonen, dreigen vroeg of laat problemen. ,,Want als de biologische ouder overlijdt, is er geen enkele juridische band tussen het kind en de mede-ouder.'' Grauwels wil dat probleem opvangen met een bijkomend wetgevend initiatief, maar krijgt dat niet voor de verkiezingen rond. België tweede land Gisteren kon dat evenwel de pret niet drukken. ,,Want nu is toch echt het bewijs geleverd dat we duurzame, liefdevolle relaties tussen holebi- en heterokoppels op gelijke voet behandelen'', zegt Kristien Grauwels. België is pas het tweede land ter wereld -- na Nederland -- dat het huwelijk voor personen van hetzelfde geslacht toelaat. In veel Scandinavische landen bestaan wel regelingen voor partnerschap, maar die verschillen van het huwelijk. (PDB)
![]() |
![]() |
#205 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik heb gisteren nog een mailtje naar de perschef van de N-VA gestuurd, dat ze dit maar eens rechtzetten ja... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Minister-President
|
![]() Het rare is dat ik geen enkel homokoppel,voorzover ik gehoord en gelezen heb,staat te springen om te trouwen.
![]() Je zou bijna kunnen zeggen. Het is hetzelfde wanneer een kind zeurt om een bal. Eenmaal ze de bal gekregen hebben ,spelen ze er niet mee... |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of het fiscaal gezien een verstandige zet is om te trouwen, is een andere vraag......... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er zullen er wel zijn hoor. Wacht maar tot binnen een paar maand als de wet van kracht wordt...
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
|
![]() Citaat:
Ook is het zo dat, ondanks de wettelijke basis die er nu bestaat, tcoh nog heel wat homo's niet zullen huwen, omdat er nog altijd de morele veroordeling is bij een belangrijke groep in de maatschappij. Ga maar eens soliciteren bij een werkgever en die vraagt naar je huwelijkse staat, en probeer die maar uit te leggen waarom jij als man met een man gehuwd bent. Daar zal nog lange tijd moeten overgaan vooraleer iedereen wat gewend is aan de nieuwe toestand. Ook is het instituut 'Huwelijk' duidelijk achteruit aan het boeren. In 1990 waren er nog 38.257 huwelijken t.o. 10.610 echtscheidingen. Tien jaar later, in 2001 waren dit er nog maar 23.191 t.o. een toename tot 15.165 echtscheidingen. Ik verwacht dus wel even een 'boom' maar dan ebt dat ook weer weg naar 'normale' cijfers zoals die tussen hetero-koppels bestaan.
![]() |
![]() |
#210 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Er zullen procentueel gezien evenveel homo's als hetero's afgeschrikt worden door de fiscale discriminatie van gehuwden tov samenwonenden. Steek jij je vinger in je eigen oog tot aan je elleboog? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() tomb,wat het blok daar ook moge van vinden, ook jij en alle anderen trouwens ,het is MIJN persoonlijke mening!
En ik heb een verstand hoor heb jij het jouwe moeten kopen dan? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#213 |
Burger
|
![]() @Vlaanderen72,
- Moest uw zoon later echt homo zijn gaat hij ofwel daar geen rekening mee houden wat uw opvattingen zijn en zal em dus idd met slaande deuren het huis uit gaan ofwel zal hij van kleinsaf aan al gehoord hebben van u hoe slecht dat homo's toch wel niet zijn en gaat hij een serieus slechte periode tegemoet omdat hij weet hoe gij erover denkt. Dat een moeder haar kind zoiets zou kunnen aandoen daar kan ik gewoonweg niet bij. - Wat zou je doen moest je zoon met een moslimmeisje naar huis komen? Zou dat echt niet kunnen voor u? Zit uw racisme echt zo diep? - Stel uw zoontje wordt dit jaar 8 en geeft een verjaardagsfeestje, mag het allochtone jongetje uit zijn klas naar zijn feestje komen of wordt die ook de toegang tot uw huis ontzegd? Ik zou eens willen zien hoe gij zou reageren moest hij later zeggen dat hij met u niks meer wilt te maken hebben omdat hij niet achter dezelfde verderfelijke principes staat als jij.
![]() |
#214 |
Banneling
|
![]() Twocount: ik wil benadrukken dat jij noch een ander iets te maken heeft met de opvoeding die ik geef aan mijn zoon.
Ik ben tegen vermenging van culturen daar er botsingen van komen. Ik ben tegen homohuwelijken omdat ik het iets onnatuurlijks vind. Het is niet omdat een uiterst kleine minderheid voor zo iets pleit dat ik ze nog moet gelijk geven ,ieder zijn mening nietwaar. Mijn zoon is later vrij om te doen en laten wat hij wil ,doch ik hoef het daar niet eens mee te zijn,hij weet uiteraard hoe ik erover denk en tot hiertoe (en houden zo) denkt hij hetzelfde . Het is ten andere de plicht van de moeder om iets tegennatuurlijks aan de kaak te stellen ,en niet het alles kan en mag principe hanteren. En tot hiertoe zitten er gelukkig geen allochtone kindjes in de klas dus het leerpeil in zijn klasje is optimaal. En mijn principes tenslotte zijn eerbaarder dan de jouwe en de mentaliteit die jij aanhangt. Ik ben liever conservatief dan zogezegd modern, en van alles door het parlement jagen waar het grootste deel van de bevolking niet achterstaat ten andere. In plaats van alles door de strot te duwen van jan modaal zou het beter zijn referenda in te voeren over zo een hete hangijzers! |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Burger
|
![]() Ik heb nergens gezegd dat ik mij wil moeien met de opvoeding van uw kind he.
Je zegt dat hij tot nog toe hetzelfde denkt als jij? Tsja op zeven jaar denkt ge niet echt na over die dingen he. En dat je niet alles moet kunnen predikt is ok, maar hoe leg je het uit aan een jongen van bv 17 jaar dat hij niet binnen mag met zijn marrokaans meisje omdat jij tegen rassenvermenging bent??? Iedereen kan verliefd worden op iedereen he. En dat er geen allochtone kinderen in zijn klas zitten is geen antwoord he, het was een gesteld voorbeeld dat je handig probeert te ontwijken met te doen uitschijnen dat allochtone kinderen in de klas het leerpeil naar beneden halen. Ik ontken niet dat er veel allochtone kinderen een leerprobleem hebben, maar mijn marrokaanse buurjongen bv. is van in de kleuterklas naar een nederlandstalige school geweest en heeft tot op de dag van vandaag nog nooit enig leerprobleem gehad, alhoewel hij bij hem thuis met zijn ouders vooral frans en marrokaans sprak. Evenals zijn broers en zussen waarvan er nu bio-ir en advocaat zijn. Niet slecht he voor allochtone jongeren ![]() Door integratie is dit mogelijk en door ze samen op school te zetten met nederlandstalige jongeren en niet samen in scholen te steken met kinderen van allerlei allochtone afkomst. En kan jij mij eens zeggen welke oneerbare principes ik aanhang en welke oneerbare mentaliteit ik vertoon?
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() Two count: jij voed je kinderen op zoals jij wil en ik hoedat ik wil.
Ik zal hem uiteraard leren waar ik in geloof wat dacht je ,vanaf hij 18 is kan hij doen en laten wat hij wil. Al zal ik het steeds zeggen of ik het er mee eens ben of niet ,legt hij het zich naast zich neer, tja das voor hem uiteraard. Jij gelooft het jouwe en ik het mijne, ik ben tegen de multicul en het hele holebi gedoe en wat er rond hangt. Ik hoop maar dar mijn zoon het verstand zal hebben om het geen hij geleerd heeft van huis uit voor waar blijft aan nemen. Dan heeft hij nog enige waarden en normen meegekregen. En ik blijf erbij dat allochtone kinderen het leerpeil naar beneden halen . Zeker als ze met teveel zijn ,de personen die jij aanhaald van vreemde afkomst met diploma, dat pleit uiteraard voor hen ,nu nog het diploma uitvoeren in land van herkomst en ze zijn daar ook weer gesteld. Ik vind inderdaad ook je principes en mentaliteit beneden alle peil, jij pleit zo te zien voor de alles kan en mag en is normaal mentaliteit, die ik zo verfoei. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Burger
|
![]() Waar staat ergens dat ik pleit voor een alles kan en alles mag maatschappij? Zeer zeker niet, maar dat holebi's worden aanvaard getuigt vlgs mij niet echt van een alles moet kunnen, dat zijn ook mensen he. En dat jij er niet tegen kunt dat niet alle buitenlanders slecht zijn, tsja, dat heb je weer eens aangetoond he!! Dus voor u moeten alle buitenlanders ( niet EU burgers buiten), zelfs degene die zich integreren en aanpassen aan onze wetten? Nog een vraagje Vlaanderen( tis mss al eens ooit vernoemd maar ik zit hier nog niet zo lang dus weet ik het niet): Hoe sta jij tegenover adoptie van buitenlandse kinderen, ok of niet ok( want die hebben ook dikwijls een andere huidskleur he)?
En dan kom jij klagen over de verderfelijke mentaliteit bij anderen??? Ik hoop echt dat je zoon dan de juiste keuzes maakt als hij 18 is, maar aangezien hij in een klas zonder allochtonen zit en dus een goed onderwijs geniet kan dat geen probleem worden uiteraard ![]()
![]() |
#218 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#219 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Dus de meeste homo's zijn het door hun opvoeding geworden. Daar zit iets in, maar ik zou het lichtjes anders stellen. Door een open opvoeding, voelen nu hoe langer hoe minder homo's zich in een hoekje gedrukt, en kunnen ze zonder veel complimenten hun sexualiteit naar voorkeur beleven. Citaat:
Er bestaan ouders die respect hebben voor het andere individu dat hun kind tenslotte is. Die ouders geven misschien ook minder neurosen en nefaste leefpatronen door.......... |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
VB zegt dat de aangepaste allochtonen hier zeker mogen blijven en aangezien VB tegenstander is van dubbele nationaliteiten, hoe wil je dat die aangepaste allochtonen teruggaan naar hun land van herkomst? gij denkt toch niet dat die jan en alleman gaan binnenlaten |
|
![]() |
![]() |