![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ge zijt AMEN nog vergeten
![]()
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn de courante benamingen maar de Heilige Drievuldigheid betekent meer dan dat. Ik ga hier geen theologie onderwijzen. Als het u echt interesseert, moet u het maar opzoeken.
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
“Ge zult waarschijnlijk nog de straat over steken ook als ge ene ziet....” was dus niet kleinerend bedoeld? Het kwam wel zo over!
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Quote Deze gewapende jihad richt zich op drie groepen mensen[1]: 1. Tegen de afgodendienaren en ongelovigen, die weigeren zich aan het moslimgezag te onderwerpen, hetzij door de islam te aanvaarden hetzij als dhimmi de jaarlijkse jizya (belasting) te betalen. 2. Tegen diegenen die (als dhimmi's) onder moslimgezag staan maar weigeren de jizya te betalen of opstandig zijn. 3. Tegen diegenen die tegen de geestelijke leiding (de imam) van het land opstaan, ook als het moslims zijn (b.v. afvalligen), en tegen diegenen die een oorlog beginnen tegen moslims. ............ Tevens vermeldt soera De Koe 193: 'Strijdt tegen hen die niet in God geloven en niet in de laatste dag en die niet verbieden wat God en Zijn gezant verboden hebben en die niet de godsdienst van de waarheid aanvaarden uit het midden van hen aan wie het boek gegeven is, totdat zij naar vermogen onderdanig de schatting betalen'.[ Unquote We zullen maar gaan oefenen in onderdanig zijn, zeker ![]()
![]() |
![]() |
#206 |
Minister
|
![]() Nix te pijnlijk aan. Indië hield zo goed als niets bij in die tijden van archieven.
Men rekenden zieke mee bij die 80 miljoen "vermisten". Mijn vraag blijft open staan: Op welke documenten baseerde men zich om tot 80 miljoen te komen? Het is schatting, geen historisch feit. En het is niet omdat 2 historici met zulke getallen smijten, ze dat allemaal doen. Dr. Bishambhar Nath Pande was wel voorzichtiger in zijn uitspraken, maar daar wordt geen gehoor aan gegeven. Als de moslims alleen al zoveel dode Indiërs op hun naam hebben in ruwweg anderhalf millennia, hoeveel moeten wij (het westen met het kruisje) er dan niet op haar naam hebben? Of schijnen we het licht maar in één kamp? |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Of denkt gij dat er vroeger nooit mensen gestenigd werden? Of vermoord dat ze niet in een bepaalde god geloofde? Dat komt van beide partijen hoor. In het OT leest ge zelfs dat ge de ouders moet vermoorden van probleemkinderen, het kwaad bij de wortel pakken. Of Uw oog uitrukken als ge nog maar verkeerd ziet naar een vrouw. Of een vrouw haar hand moet afkappen als ze per ongeluk aan een ander man zijn lid komt.... Allemaal zo vroom en katholiek... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Katholieken volgen het Evangelie, niet de bijbel. Het Evangelie is het NIEUWE testament dat het OUDE testament overruled. dus geen stenigingen voor katholieken. verder is volgens de muzelmannen zelf, de koran van en voor ALLE tijden. Niks "niet letterlijk" te nemen wat het is het LETTERLIJKE woord van Allah, het is onveranderlijk want Allah is alwetend en wist wat er ging komen. Uw commentaar over de koran is dus klinkklare onzin. Ik zie dat U ondertussen het stuk over India nog steeds niet grondig gelezen hebt. Toch niet te moeilijk? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 28 juli 2011 om 08:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() @ Alienation U mag bovenstaande tekst van Cynara Cardunculus beschouwen als mijn antwoord. Dan moet u geen 2 ongeveer dezelfde posts lezen ![]()
![]() |
![]() |
#210 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dan is de Kerk haar voorgeschiedenis toch ook niet de minste he. En dat speelde af NA Christus. I.i.g. ik geloof best dat er vroeger grote bloedbaden afspeelde op deze aarde. Maar ge moet eerlijk zijn alles wat er over uitgeschreven wordt moet ge met een korrelke zout pakken. Die tachtig miljoen zijn een geschat getal. Ik heb het artikel zeer goed gelezen en het druipt er vanaf dat die mens vanuit een vooroordeel spreekt. Het kan er toch niet dikker opliggen dan dat? Komaan! Ik ontken hiermee wel niet dat er vroeger barbaarse methoden gehanteerd werden door religieuzen. Maar dat evolueert toch en dat wordt soepeler. De koran mag dan wel wreed uit den hoek komen, ik neem toch aan te geloven dat de meeste moslims dat kunnen kaderen. Kaderen in tijden van toen. Worden mensen hunne kop er hier afgehakt? Ziet gij die mensen ons hier als ongelovigen grijpen en uitroeien zoals Allah het hun volgens U zou bevelen? Ge moet religie in zijn context en vooral TIJD plaatsen Cyanara. Zo zouden genotgevers ook niet mogen van Allah, maar weet ge hoeveel moslims hun dagelijkse jointjes met hasj smoren? Veel. Ik zou niet focussen op het religie, maar op de mensen die het praktiseren. En als iedereen gaat freaken bij het minste dat hem niet aanstaat in een geloof, gaat de weg nog lang zijn. Zeker als die afgunst van geloof op één enkele cultuur gecentraliseerd wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Als een Katholiek wil veranderen van godsdienst, of een andere religie: no problem. De enige godsdienst die ik ken welke dit niet toelaat om te veranderen van godsdienst is de islam. Als je het toch probeert dan is uw leven niet meer zeker. Wat een vredevolle godsdienst. Vastenperiode: mijn geloof zegt: 1 volwaardige maaltijd tijdens de vastenperiode. Daar kan ik mee leven, het is niet ongezond. Mensen die tijdens de vasten (zoals ik), zich daar niks van aantrekken en nog 2 keer per week méér naar de Panos mijn croissants gaan eten, niemand trekt zich dat aan. Die andere vredelievende godsdienst zegt: niet eten. Wat getuigt van ziekelijkheid. Ik vraag me af als zo'n moslim die dakwerker is en tijdens de zomer van zwakte omdat hij niet mag eten, van het dak valt. Wat dan? In mijn geboorstestad was er jaarlijks carnaval. In Aalst. Ik herinner me als kind dat daar met ALLES en IEDEREEN de spot werd gedreven. Nu zijn die dagen lang voorbij want moest ge tijdens de carnaval met zo een Mohammed lopen... ge weet het... de lange tenen... Kortom: ik ben 2 jaar geleden verhuist na bijna 20 jaar in de omgeving van de Dampoort in een totaal andere omgeving met natuur en waar maar 20 huizen staan. Geen enkele moslim, maar is buiten hun zone. Wat een verademing was dat. Ik hoor al genoeg op TV want het is tegenwoordig en vooral op de Nederlandse TV wel elke dag tegenwoordig iets over die godsdienst. Succes ermee. Ik ben er vanaf. En ook geen last meer van de zigeuners... Wat kots ik van die politiek coreecte politiekers, de islamlovers, het centrum, allemaal TEGEN zijn eigen volk en alles voor de islam. Natuurlijk want ze hebben er schrik van. Om het nu eens vlakaf te zeggen: ze sch....n in hun broek. Van hun eigen volk hebben ze gene schrik en die pesten ze meer en meer. Neem nu die activering voor oudere werklozen... Ge moet eens aan de Dampoort rondlopen tijdens werkperiodes en eens zien hoeveel jongeren daar rondlopen, op straat lopen niks te doen. Waarom worden die eens geactiveerd? Of vrezen de facilitators represailles? Ik was onlangs zelfs getuige van een turkse familie voor de adviserend geneesheer. Ze waren luidruchtig in de wachtzaal en ik vroeg mij écht af wie ziek was. Ze waren nog geen 2 minuten binnen bij die dokter, de deur vliegt open en de dokter tegen de receptie tamelijk luid: "Bel ne keer de politie.". Ik moest toen bij mijn arts gaan en toen ik buiten kwam was die andere dokter in gesprek met de politie. Ik stapte buiten en hoorde hem enkel zeggen: "Ze wilden mijn kabinet niet verlaten". Waarschijnlijk zullen ze geprobeerd hebben om invaliditeit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die tachtig miljoen zijn een geschat getal, waarschijnlijk wel. Ik kan me moeilijk voorstellen dat er iemand geteld heeft 79.999.998, 79.999.999, 80.000.000, ja, we zijn er! U neemt dat met een korrel(tje) zout. Maar alle misdaden die in naam van de Kerk gepleegd zijn, neemt u bloedserieus en letterlijk hoewel er net zo min iemand slachtoffers stond te tellen tijdens de kruistochten als tijdens de gebeurtenissen in India. Het is me al eerder opgevallen: u gebruikt twee maten en twee gewichten. U zegt dat die man een vooroordeel heeft. Bent u zeker dat u zelf geen vooroordeel hebt als het over het christendom gaat? Misschien denkt u heel zelfvoldaan : nee hoor, ik niet! Maar dan zou ik toch graag hebben dat u eens probeert uw eigen posts rustig te herlezen.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 28 juli 2011 om 18:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik ontken niet dat er bloedbaden hebben afgespeeld, maar ge moet niet hypocriet naar ene zien en het bloed op uw eigen handen vergeten. Tijdens onze inquisitie vermoordden men vrouwen en kinderen.... Zou dat bij de islamieten ook zo geweest zijn? Ik gebruik misschien twee maten en twee gewichten, de meeste meten hier met één gewicht. Islam = Bad. En een ander gewicht bestaat hier precies niet meer. Dit terwijl er geen breder/divers publiek bestaat dan de moslims. Hoe kunnen we zoiets veralgemenen? Als ik mij straks zou bekeren, gaan jullie dan meteen linken dat ik mijn vrouw in boerka ga steken en dat ze niet meer met mannen mag praten ofzo? Laatst gewijzigd door Alienation : 30 juli 2011 om 08:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben je nog niet bekeerd dan? ik zou me maar gaan haasten; weet je trouwens ook waar die moslims in India vandaan kwamen? Uit de paddestoelen? vielen bij bosjes uit de hemel? U zegt het maar hoor. De hindoestaanse cultuur en religie was namelijk al millenia verspreid in India van noord tot zuid. niks moslim te bespeuren. Dus: hoe kwamen ze daar? uitgenodigd? Citaat:
Was There an Islamic "Genocide" of Hindus? Dr. Koenraad Elst of ineens een heel boek? Negationism in India - Concealing the record of Islam By Koenraad Elst Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 30 juli 2011 om 08:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Minister
|
![]() Pint U is niet vast op wat één historici zegt.
Invloed van de Britten: http://www.iloveindia.com/history/mo...ish-india.html Ik heb hier eerder al iets gepost van een Indische historicus dat aankaartte dat veel van de Indische geschiedenis door de Britten geschreven is. 't Is niet omdat Koenraad een Belg is dat hem daarom gelijk heeft he ![]() Verder val ik terug op mijn vorige vraag: Van waar haalt hij zijn cijfers? Of moet ik mijnen tijd gaan verspillen met zijn boeken te lezen? Neeje merci dan. Hebt gij hem gelezen dan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit gebeurde deze maand, juli 2011. Maar ja dat is een ver-van-mijn-bed-show en geen onderdeel van onze geschiedenis. http://www.skynet.be/nieuws-sport/ni...en-afghanistan Dit jaar een kind van 8, vorig jaar was het er één van 7. Enfin, als ze zo verder doen dan hangen ze over 10 jaar geen minderjarigen meer op. Toch al een vooruitgang. En dat in de naam van Allah ![]() Immers, de Taliban zijn toch ijverige strijders voor hun Allah, nietwaar? Zo heb ik het tenminste altijd begrepen. Neen, niet alle islamitische vrouwen dragen een boerka ('t zou maar erg zijn), en er is hier al genoeg gesproken over boerka, niqaab en hoofddoeken dus u zou beter moeten weten dan zo'n opmerking te plaatsen. Nochtans antwoordt u bitter weinig op posts ivm vrouwen hier in België gezien die gehuld waren in boerka of niqaab. Als u zich bekeert en uw vrouw wenst zich niet te bekeren - omdat ze weet dat de positie van een vrouw ondergeschikt is in de islam, omdat ze bijvoorbeeld weet dat uw dochter de helft minder zou erven dan uw zoon - wat gaat u dan doen? Driemaal die fameuze formule (sorry, ze ontgaat me, ik ken die niet van buiten) roepen en uzelf gescheiden verklaren?
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 30 juli 2011 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En nogmaals, ze tellen de zieke mee bij de doden. Ja moesten we de zieke joden meetellen bij de holocaust zaten we ook aan een enkele miljoenen meer he. @Marie, wat er in Afghanistan e.d. gebeurt is de discussie niet voor mij part. Mij gaat het erom wat hier gebeurt. En ik vraag U nogmaals: ziet gij de mensen alhier die oorloggeschriften dat de koran uitschrijft tot op de letter naleven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent ook nog 'n antwoord schuldig op de vraag, waar al die mohamedanen ineens vandaan kwamen in India, uitgenodigd,massale bekeringen?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die statistische veronderstellingen over de bevolkingsgroei 600 jaar geleden in een subcontinent als India lijken me vooral ideologisch geïnspireerd giswerk, bij gebrek aan betrouwbare bronnen. Koenraad Elst gebruikt dat gretig in zijn kruistocht (Breivik was een bewonderaar van Koenraad Elst, gemakkelijk terug te vinden via Google) Laatst gewijzigd door filosoof : 30 juli 2011 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |