Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2011, 20:32   #201
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ben jij een puber of zo ?

Uw onderschrift is hoogstwaarschijnlijk nog nooit juridisch gescreend, wees maar zeker dat dit forum wel al gescreend is op uw BESCHULDIGINGEN...en u dus LIEGT wat betreft racisme op dit forum..
1) In tegenstelling tot u heb ik het wettelijk kader hieromtrent opgezocht.

2) Het forumreglement is nochtans duidelijk:
Citaat:
Wettelijk niet toegelaten zijn:

aanzetten tot geweld, haat of, discriminatie op basis van zogenaamd ras, afkomst, sekse, seksuele voorkeur, etc. (8 bp)
Indien zou blijken dat de moderatie deze regel over het hoofd zou hebben gezien bij een forumracist die een Breivikje doet weet je op voorhand hoe het zal uitdraaien met dit forum.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 23 september 2011 om 20:33.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2011, 02:32   #202
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel mevrouwtje , de wet doet dat niet..en dat is het enige wat telt voor mensen die in de realiteit leven..
2x !
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2011, 16:30   #203
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik insinueer maar..net als u trouwens ook deed..niet zo leuk hé..

Ik vraag me trouwens ook af waarom ik nooit iemand van jullie zie reageren in de tientallen islamfora waar racistische,discriminerende en kwetsende uitspraken dagelijkse kost zijn....bang voor represaillies ?
Zoals ik dikwijls zei, kap er een religieus sausje over en alles is toegelaten.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2011, 18:50   #204
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel mevrouwtje , de wet doet dat niet..en dat is het enige wat telt voor mensen die in de realiteit leven..
Er is een verschil tussen een gereserveerd juridisch begrip en iets zeggen dat in diezelfde richting kan gaan.

Men kan perfect stellen of je iets racistisch vindt of niet.... stellen dat het racisme is weer wat anders.
Zo is het ook met bv zeggen dat je iets als lasterlijk ervaart en stellen dat een ander zich schuldig zou maken aan laster.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2011, 18:53   #205
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik insinueer maar..net als u trouwens ook deed..niet zo leuk hé..

Ik vraag me trouwens ook af waarom ik nooit iemand van jullie zie reageren in de tientallen islamfora waar racistische,discriminerende en kwetsende uitspraken dagelijkse kost zijn....bang voor represaillies ?
Want kijk... hier doe jij net hetzelfde...

Jouw bovenstaande redenering volgende moet ik nu concluderen dat op die fora helemaal niks racistisch of discriminerend zou opstaan zolang een rechter dat niet zou uitgesproken hebben.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 01:16   #206
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Hier nog zo'n kweekvijver; graag eens doorlezen en dan vergelijken met politics.be.
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel2.html

Er worden veel ergere dingen getolereerd in dit land, je zal dan merken dat dit forum best wel meevalt.
Toch niks mis met die site ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 01:28   #207
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De vraag van de OP is een zinvolle vraag die de moderatie zich hopelijk ook gesteld heeft.

Ik merk verborgen sympathie bij sommigen voor Breivik. Zo wordt hij bv. bewonderd om zijn 'Duitse grondigheid'. Moest een moslimterrrist hetzelfde doen dan zouden diezelfde bewonderaars eerder spreken van een laffaard die het op kinderen gemunt heeft. Zo wordt de schuld ook eerder bij de slachtoffers gelegd door sommigen. Dit zijn aanwijzingen, maar geen bewijzen, van een verwrongen mensbeeld waarbij het vijandsbeeld het belang van mensenrechten verdrongen heeft. Het is erg teleurstellend deze tendens te merken op dit forum.

Openlijk zullen niet velen het wagen hun sympathie te betuigen voor Breivik. Het lijkt me echter dat op dit forum een hoger percentage begrip en sympathie voor de man voorkomt dat in de gemiddelde populatie in België, Vlaanderen of Europa.

De moderatie dient zich inderdaad vragen te stellen rond het spanningsveld tussen vrije meningsuiting en een stem geven aan extremistische meningen en haatverspreiding. Met een woord voor woord moderatie van uitspraken zal men niet ver geraken want dat wordt gemakkelijk omzeilt door individuen die zich tot doel gesteld hebben haat tegen bevolkingsgroepen te verspreiden. Misschien dringt een meer holistische aanpak zich op.
Een beetje paranoïa , deze posting vind ik...
Breivik zus, Breivik zo, zit er gene onder je bed ?
Je kan een aantal meningen hebben die overeenkomen met die van iemand anders, zonder hem in alles gelijk te geven.
Bvb : Het VB wil de immigratie stoppen. Ik ook. Ben ik nu VB-er ? Wel nee...
Breivik wil ook de immigratie stoppen. Is de Winter dus een Breivik-volgeling ? Of is Breivik een VB-er ? Weer eens nee...
Laat ik even herinneren dat de linkse partijen 50 jaar geleden ook tégen immigratie waren. En laat het nu net hun nazaten zijn dewelke een Breivik ging omverknallen...
Oud 25 september 2011, 01:30   #208
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Eerst nam ik kennis van hun reacties en pas daarna plaatste ik ze op de negeerlijst. Een enkele probeerde ik tot beter gedrag op te roepen, maar helaas. Vele van deze blijven in mijn draden posten, terwijl zodoende vaak ook niemand op hen reageert.

Als ik de zaak goed heb gevolgd zal ik geen last meer hebben van Jazeker!
Een zeer sympatieke uitspraak, met dank van de familie & vrienden...
Oud 25 september 2011, 01:37   #209
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.nctb.nl/contact/

Het is misschien te overwegen de negeerlijst door te sturen naar de nationale coordinator terrorisme bestrijding. De lijst is alfabetisch, de ergsten zijn ergens in het midden. de allerergste is natuurlijk dat ding wat zichzelf seffie noemt. Hebben jullie de avatar gezien.

Het is mij eerder opgevallen dat personen die mij hinderen, die campagne tegen mij voeren vroeg of laat aan een of andere vreselijke vorm van kanker ten onder gaan. Ik zie ze dan rondlopen met hun door prednison en chemo opgezwollen en kale koppen. Ik denk dat ik gods missie uitvoer met mijn onderzoek naar de zwarte adel, en dat ik zo de ruimte krijg nog verder door te gaan, door goddelijke interventie.

De daad van breivik past in mijn stelling dat racistische tirades gericht zijn op andere witten, om ze ter herinneren wat wit zijn betekent en hen te dwingen in de racistische pas te blijven lopen. Straks zal men ook rechtstreeks moslims en zwarten vermoorden voor de holocaust van 2012/2014.
Doe je aan zwarte magie misschien , Codfried ?
Oud 25 september 2011, 12:03   #210
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Doe je aan zwarte magie misschien , Codfried ?
Neen, lieverd: doe jij?

Het gebeurt vanzelf: als jij nu mij zou beginnen mij uit te schelden en te irriteren zou je zomaar vanzelf longkanker met uitzaaingen naar de hersenen krijgen, zonder mijn tussenkomst. Het enige wat ik kan doen is mensen die lastig beginnen te worden, te wijzen op deze goddelijke interventie, en ze zo de kans geven hun leven te redden: door gewoon lekker mijn draden te negeren.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 19:55   #211
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De vraag van de OP is een zinvolle vraag die de moderatie zich hopelijk ook gesteld heeft.

Ik merk verborgen sympathie bij sommigen voor Breivik. Zo wordt hij bv. bewonderd om zijn 'Duitse grondigheid'. Moest een moslimterrrist hetzelfde doen dan zouden diezelfde bewonderaars eerder spreken van een laffaard die het op kinderen gemunt heeft. Zo wordt de schuld ook eerder bij de slachtoffers gelegd door sommigen. Dit zijn aanwijzingen, maar geen bewijzen, van een verwrongen mensbeeld waarbij het vijandsbeeld het belang van mensenrechten verdrongen heeft. Het is erg teleurstellend deze tendens te merken op dit forum.

Openlijk zullen niet velen het wagen hun sympathie te betuigen voor Breivik. Het lijkt me echter dat op dit forum een hoger percentage begrip en sympathie voor de man voorkomt dat in de gemiddelde populatie in België, Vlaanderen of Europa.

De moderatie dient zich inderdaad vragen te stellen rond het spanningsveld tussen vrije meningsuiting en een stem geven aan extremistische meningen en haatverspreiding. Met een woord voor woord moderatie van uitspraken zal men niet ver geraken want dat wordt gemakkelijk omzeilt door individuen die zich tot doel gesteld hebben haat tegen bevolkingsgroepen te verspreiden. Misschien dringt een meer holistische aanpak zich op.
Ik denk niet dat Breivik op enige sympathie kan rekenen van wie dan ook, echter is het misschien toch wel zo dat menig mens niet verdrietig is met een actie tegen het overkoepelende allochtonen gedoe overal.

Enfin ik bedoel maar dat het is zoals het is en dat heel veel mensen er niet rouwig zouden om zijn mochten er overal Breivikjes opduiken. Kwestie dat men "iemand" de schuld kan geven om zelf "onschuldig" te kunnen blijven.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2011, 23:00   #212
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, lieverd: doe jij?

Het gebeurt vanzelf: als jij nu mij zou beginnen mij uit te schelden en te irriteren zou je zomaar vanzelf longkanker met uitzaaingen naar de hersenen krijgen, zonder mijn tussenkomst. Het enige wat ik kan doen is mensen die lastig beginnen te worden, te wijzen op deze goddelijke interventie, en ze zo de kans geven hun leven te redden: door gewoon lekker mijn draden te negeren.
Waarom post je, als je wil dat iedereen je negeert ?
Oud 25 september 2011, 23:08   #213
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
't is allemaal één complot.
Antwoord aan Codfried: Ja, dus.
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 11:19   #214
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Waarom post je, als je wil dat iedereen je negeert ?
Iets zegt mij dat je erg jong bent, of verder niet vaak buitenkomt, en zeker niet erg erudiet. Heb je nooit gehoord van het principe van vrijheid van meningsuiting? En is het je niet opgevallen dat mensen het zelden over iets met elkaar eens zijn? Dat is een menselijk gegeven. Als ik echt onpasselijk wordt van een bepaalde opinie, dan negeer ik deze persoon, ik ga niet in zijn draden, hij bestaat voor mij niet meer.
Maar goed, ik kan in alle bescheidenheid zeggen en bewijzen dat er genoeg mensen overblijven om in gesprek mee te gaan. Gewone fatsoenlijke, beschaafde mensen zoals je soms in de tram of op reis tegenkomt, en met wie je even lekker kan praten. Soms kan je ook stevige discussies aangaan met koelhoofdige, welbespraakte, ontwikkelde mensen, die bewust zijn van dat gesprekken tot onaangename confronties kunnen leiden, dus al doende voorzorgen nemen, en regels van fatsoen in acht nemen, zodat het allemaal prettig blijft.
We zoeken allemaal een beetje ontspanning hier, maar sommigen willen kwetsen en beledigen. Het begint met dat ze nooit op het thema willen ingaan, maar meteen persoonlijk worden.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2011, 15:10   #215
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iets zegt mij dat je erg jong bent, of verder niet vaak buitenkomt, en zeker niet erg erudiet. Heb je nooit gehoord van het principe van vrijheid van meningsuiting? En is het je niet opgevallen dat mensen het zelden over iets met elkaar eens zijn? Dat is een menselijk gegeven. Als ik echt onpasselijk wordt van een bepaalde opinie, dan negeer ik deze persoon, ik ga niet in zijn draden, hij bestaat voor mij niet meer.
Maar goed, ik kan in alle bescheidenheid zeggen en bewijzen dat er genoeg mensen overblijven om in gesprek mee te gaan. Gewone fatsoenlijke, beschaafde mensen zoals je soms in de tram of op reis tegenkomt, en met wie je even lekker kan praten. Soms kan je ook stevige discussies aangaan met koelhoofdige, welbespraakte, ontwikkelde mensen, die bewust zijn van dat gesprekken tot onaangename confronties kunnen leiden, dus al doende voorzorgen nemen, en regels van fatsoen in acht nemen, zodat het allemaal prettig blijft.
We zoeken allemaal een beetje ontspanning hier, maar sommigen willen kwetsen en beledigen. Het begint met dat ze nooit op het thema willen ingaan, maar meteen persoonlijk worden.
Je bent aan het verwarren met een ander land, hier hebben we meningen waar gevangenisstraf op staat. Laat de "vrijemeningsuiting" er dus maar af.
Oud 28 september 2011, 01:26   #216
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan het dat deze site, net als veel andere bestaat en wordt bekostigd om gekke personen aan te zetten tot haat en misdaden in naam van de bevrijding van Europa van buitenlanders? Ik ben al lang geleden gestopt sommige draden te lezen, vanwege de haatvolle toon. Hoe is het mogelijk dat zoiets in een beschaafd land ongestraft kan, als de Staat er niet zelf achter staat? Overigens heb ik nog niet gehoord waarom in deze tijden van veiligheid, de Noorse politie er 90 minuten over deed om te verschijnen op de plek van de massamoord.
Uw eerste denkfout is dan ook dat je stelt dat we in een beschaafd land of maatschappij leven.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be