Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 november 2011, 13:58   #201
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dan begrijp je toch dat dit bij ons ook zo is met trollen?
Ai wenophon, ik vermoed dat je in die diepe krochten van je psyche wel ergens beseft dat die "linkiewinkies" en die "Belgicistjes" niet eens zo'n ongelijk hebben als je doet voorkomen. En als verdedigingsmechanisme sluit je die stemmen dan maar uit door ze "trollen" te noemen.
Oud 7 november 2011, 14:01   #202
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vroeger was ik crimineel, en het was niet goed.
Nu ben ik ex-crimineel, en het was niet goed.
en zeggen dat de progressieve paterkes ons zo hebben ingepeperd dat het vlaamse spreekwoord "eens nen dief, altijd nen dief" niet meer mocht gebezigd worden wegens niet politiek-correct en een vooroordeel ...
Anna List is offline  
Oud 7 november 2011, 14:02   #203
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Goed, dan is xenophon een ex-crimineel en jij een ongelofelijke zeurpiet.
het niet op de persoon spelen ... het lukt u echt niet hé ?
Anna List is offline  
Oud 7 november 2011, 14:03   #204
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
ze wilden niet meer onderhandelen
Kijk, nu ben je ofwel bewust aan het liegen of je hebt absoluut geen idee waar je het over hebt. De N-VA heeft niet gezegd dat ze niet meer wil onderhandelen. Ze hebben gezegd dat ze de nota Di Rupo niet willen gebruiken als basis voor onderhandelingen. Dus stop met zeveren of maak je bewering hard met een bron.

Citaat:
Waar is die zo geroemde "standvastigheid" van de NVA.
Ze hebben niet afgeweken van de kern van hun programma. Standvastig dus.
mkb is offline  
Oud 7 november 2011, 14:20   #205
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Kijk, nu ben je ofwel bewust aan het liegen of je hebt absoluut geen idee waar je het over hebt. De N-VA heeft niet gezegd dat ze niet meer wil onderhandelen. Ze hebben gezegd dat ze de nota Di Rupo niet willen gebruiken als basis voor onderhandelingen. Dus stop met zeveren of maak je bewering hard met een bron.

Ze hebben niet afgeweken van de kern van hun programma.
Standvastig dus.
En wat gebeurde er na het verwerpen van die nota?
Klinkt goed maar slaagt op niets. Na de onderhandelingstafel te verlaten en tot hun grote schrik te beseffen dat het zonder hen ook lukt willen ze nu plots terug mee doen.
Oud 7 november 2011, 14:34   #206
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De andere partijen hebben daar gebruik van gemaakt om N-VA buiten te smijten. Dat verandert niets aan het feit dat "N-VA wil niet onderhandelen" en "N-VA heeft zelf de onderhandelingstafel verlaten" pertinente onwaarheden zijn.

Citaat:
tot hun grote schrik te beseffen dat het zonder hen ook lukt willen ze nu plots terug mee doen.
Ze hebben absoluut niets om schrik van te hebben. Kijk eens in de krant. De onderhandelde partijen gooien meer met modder naar elkaar dan de niet-onderhandelende partijen. Ze beseffen gewoon dat wat er nu op poten gezet word dramatische gevolgen zal hebben voor Vlaanderen en laten de deur op een kier voor CD&V en VLD om er nog uit te kunnen stappen.
mkb is offline  
Oud 7 november 2011, 14:37   #207
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De andere partijen hebben daar gebruik van gemaakt om N-VA buiten te smijten. Dat verandert niets aan het feit dat "N-VA wil niet onderhandelen" en "N-VA heeft zelf de onderhandelingstafel verlaten" pertinente onwaarheden zijn.

Ze zijn toch zelf opgestapt, waarom noem je dat een leugen?
Oud 7 november 2011, 14:41   #208
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
omdat ze niet opgestapt zijn.

zij hadden het initiatief niet op dat moment.

Di Rupo was aan zet en heeft voortgedaan met de Nederlandstalige partijen, zonder de NVA, overbodig te zeggen dat dit tegen afspraken in was...

maar mij zult ge ook niet horen zeggen dat NVA niet kinderlijk naief geweest is van in die afspraken te geloven.

maar beweren dat NVA opgestapt is, da's een flagrante verdraaiing van de waarheid
Anna List is offline  
Oud 7 november 2011, 14:42   #209
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom blijven sommigen toch herhalen dat NVA OPGESTAPT is? Ze hebben enkel gezegd dat ze op basis van die nota di rupo niet konden onderhandelen (wat tal van partijen al gezegd hadden op andere nota's, zij het ongefundeerd)) en dan hebben de andere partijen beslist om zonder hen voort te gaan. Dat is bij mij dus niet de definitie van opstappen hoor!
Meuh is offline  
Oud 7 november 2011, 14:44   #210
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Lees de zin voor diegene die je in het vet zet?

Ik kan enigzins begrijpen dat je tegen Vlaams-nationalisme bent, maar gebruik dan echte argumenten (die zijn er) ipv leugens en halve waarheden in het rond te strooien.

Laatst gewijzigd door mkb : 7 november 2011 om 14:47.
mkb is offline  
Oud 7 november 2011, 19:04   #211
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Hanteer gerust de termen die je graag hanteert. Zelf hanteer ik niet de term onnozelaar voor iemand die niet de aandrang voelt een antwoord te geven op een "opmerking". Indien je me toestaat, desbetreffende term reserveer ik voor hen die menen dat een "opmerking" beantwoord hoeft te worden.
Triestig, heel triestig.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 7 november 2011, 20:08   #212
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Zou iemand nog een andere definitie kunnen verzinnen misschien, Dirk.
Ik alvast niet.

Maar waarom zou men zich moe maken een definitie te verzinnen. Ik val wellicht in herhaling : de vlaams-populisten zijn die van "het NV-A".

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 7 november 2011 om 20:11.
4x10E6 is offline  
Oud 7 november 2011, 20:09   #213
freelancer
Banneling

Standaard

Ik geloof dat er iemand zijn laatste vijs is verloren...
freelancer is offline  
Oud 7 november 2011, 20:15   #214
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik alvast niet.

Maar waarom zou men zich moe maken een definitie te verzinnen. Ik val wellicht in herhaling : de vlaams-populisten zijn die van "het NV-A".
Ge komt een beetje werken op hun systeem
Oud 7 november 2011, 20:16   #215
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Triestig, heel triestig.
Maar wel correct, Nabat.

Ik vind het ook jammer voor jou, dat je zodanig onprecies formuleert, dan eender wie zich met een beetje handigheid loswrikken kan. Triestig, maar volgende keer beter.

4x10E6 is offline  
Oud 7 november 2011, 20:26   #216
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ge komt een beetje werken op hun systeem
't Is dan ook een systeem waar men zonder enige inspanning, duchtig mee rammelen kan.

Leut gegarandeerd met : "Het nv-a stapte in de zomer van 2011 zelf op tijdens de onderhandelingen over de federale regeringsvorming."

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 7 november 2011 om 20:28.
4x10E6 is offline  
Oud 7 november 2011, 20:38   #217
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Klinkt goed maar slaagt op niets. Na de onderhandelingstafel te verlaten en tot hun grote schrik te beseffen dat het zonder hen ook lukt willen ze nu plots terug mee doen.
Hoera we hebben een regering ?
Of toch niet, zit het dan toch nog vast.
stuyckp is offline  
Oud 7 november 2011, 20:40   #218
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
't Is dan ook een systeem waar men zonder enige inspanning, duchtig mee rammelen kan.

Leut gegarandeerd met : "Het nv-a stapte in de zomer van 2011 zelf op tijdens de onderhandelingen over de federale regeringsvorming."
nv-a ?
Wie zijn ze,
Wat doen ze,
Wat willen ze ?

Nog nooit een antwoord op gezien.
btw nietes.
stuyckp is offline  
Oud 7 november 2011, 20:40   #219
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ze hebben absoluut niets om schrik van te hebben. Kijk eens in de krant. De onderhandelde partijen gooien meer met modder naar elkaar dan de niet-onderhandelende partijen. Ze beseffen gewoon dat wat er nu op poten gezet word dramatische gevolgen zal hebben voor Vlaanderen en laten de deur op een kier voor CD&V en VLD om er nog uit te kunnen stappen.

Dit moet jij mij toch eens uitleggen.

De vlaams-populistische scholastieke leer dicteert dat het nv-a niet zelf opgestapt zou zijn tijdens de onderhandelingen over de federale regeringsvorming. Dikke onzin natuurlijk, soit.

Op het gevaar af permanente hersenbeschadiging op te lopen, wil ik voor de leut van deze discussie wel eens meegaan in dit vlaams-populistische dogma. Ik waagde me nog nooit aan vlaams-populistische roesmiddelen, maar de moderne mens moet streven alles eens geprobeerd te hebben in dit ondermaanse.
Bon, stel - ik leg de klemtoon op stel - aangenomen dus dat de grote gouwleider niet zelf opgestapt is in juli laatst toen er over de onderhandelingen over de federale regeringsvorming, waarom zou het nv-a dan nu van het CD&V en Open VLD verwachten dat zij opstappen?
Ik vermoed dat dit weer zo'n staaltje is van het roemruchte vlaams-populistisch taktisch inzicht, zoals het opstappen uit regeringsonderhandelingen.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 7 november 2011 om 20:51.
4x10E6 is offline  
Oud 7 november 2011, 20:41   #220
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit moet jij mij toch eens uitleggen.

De vlaams-populistische scholastieke leer dicteert dat het nv-a niet zelf opgestapt zou zijn tijdens de onderhandelingen over de federale regeringsvorming. Dikke onzin natuurlijk, soit.

Op het gevaar af permanente hersenbeschadiging op te lopen, wil ik voor de leut van deze discussie wel eens meegaan in dit vlaams-populistische dogma. Ik waagde me nog nooit aan vlaams-populistische roesmiddelen, maar den mens moet streven alles eens geprobeerd te hebben in dit ondermaanse.
Bon, stel - ik leg de klemtoon op stel - aangenomen dus dat de grote gouwleider niet zelf opgestapt is in juli laatst toen er over de onderhandelingen over de federale regeringsvorming, waarom zou het nv-a dan nu van het CD&V en Open VLD verwachten dat zij opstappen?
Ik vermoed dat dit weer zo'n staaltje is van het roemruchte vlaams-populistisch taktisch inzicht, zoals het opstappen uit regeringsonderhandelingen.
Vlaams populisme ?
Wie zijn ze,
Wat doen ze,
Waar zijn ze,
Wat willen ze ?

nietes
stuyckp is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be