Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 november 2011, 13:59   #201
poxers
Lokaal Raadslid

poxers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Bon... wat er ook van zij... ons landje kan nooit deftig overleven zonder - drastisch - te raken aan het statuur van de ambtenaar...

Dat zou zelf het kleinste kind moeten weten... als het tenminste zelf geen ambtenaar is...

Schaf de gewesten af, duizenden abtenaren minder nodig op termijn.

Het is door politieke partijen die de gewesten willen, en meer te zeggen willen hebben dat men meer ambtenaren tesamen moet zetten.

Jeugdzorg: Vlaamse overheid, dienst WVG (begeleiding) / Federale overheid fod justitie (Bewaking)/ Lokale overheid gemeente-stad Politie.

Onderhoud: Uitbeschreven aan prive.

Door allerhande wetten heeft men minstens personeel nodig van 3 overheden om aan de voorgeschreven wetten te voldoen, anders is men illegaal bezig en krijgt men jeugdbescherming, kind en gezin, advocaten,..., op hun dak.

Laatst gewijzigd door poxers : 12 november 2011 om 14:14.
poxers is offline  
Oud 12 november 2011, 14:04   #202
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poxers Bekijk bericht
Schaf de gewesten af, duizenden abtenaren minder in 1 uur.
Dat dacht U..
freelancer is offline  
Oud 12 november 2011, 14:14   #203
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schaf de gewesten af, duizenden abtenaren minder in 1 uur.
Hoe wereldvreemd.

Heb je dan van de evolutie in dit land van de laatste vijftig jaar helemaal niets gemerkt?
Oud 12 november 2011, 14:16   #204
poxers
Lokaal Raadslid

poxers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Dat dacht U..
Wat denk jij?

Wat kost er meer, 1 overheid, of 47
Men bepaard al aan dure politiekers

Laatst gewijzigd door poxers : 12 november 2011 om 14:16.
poxers is offline  
Oud 12 november 2011, 14:25   #205
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denk jij?

Onze Vlaamse grootsteden (kuch), met minder burgemeesters dan de middelgrote en kleine steden en gemeenten, doen het nochtans niet zo goed als deze laatste ....

Gemeente - Vlaanderen - Europa !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 12 november 2011, 14:25   #206
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schaf de gewesten af, duizenden abtenaren minder nodig op termijn.

Het is door politieke partijen die de gewesten willen, en meer te zeggen willen hebben dat men meer ambtenaren tesamen moet zetten.

Jeugdzorg: Vlaamse overheid, dienst WVG (begeleiding) / Federale overheid fod justitie (Bewaking)/ Lokale overheid gemeente-stad Politie.

Onderhoud: Uitbeschreven aan prive.

Door allerhande wetten heeft men minstens personeel nodig van 3 overheden om aan de voorgeschreven wetten te voldoen, anders is men illegaal bezig en krijgt men jeugdbescherming, kind en gezin, advocaten,..., op hun dak.
Men kan natuurlijk ook de wetten wijzigen, zodat men dan niet langer illegaal bezig is.
Maar er moet natuurlijk een wil zijn om te saneren. En deze is er niet.
Men schaft de senaat af, maar men behoud de jobs. Men wil absoluut de provincies en bijbehorende jobs in stand houden...
Bob is offline  
Oud 12 november 2011, 14:26   #207
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat denk jij?

Allé een argument om de provincies, en zeker de gemeenten af te schaffen.
Bob is offline  
Oud 12 november 2011, 14:28   #208
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij in een multinational werkt, dan heb je een hoger maandloon als een ambtenaar, veel meer vakantiegeld, en het zou mij niet verwonderen dat je minstens evenveel vakantiedagen hebt. Uw overuren worden dan ofwel gerecupereerd zoals bij de staat, ofwel uitbetaald met een mooie interest.
Als men op een bepaald groep begint zich te focussen moet men oppassen, ambetaren met statuut of contractueel hebben ook allemaal hun gezin, hun familie en hun eigen zorgen, juist gelijk overal anders.
Moest je nog zorgen maken over mensen die niet werken, steun trekken en daarbij in het zwart werken, of het zwartwerk algemeen kan je op veel meer steun rekenen of dat je een bepaalde groep zal willen afbreken
Man, je weet zelfs niet wat voor werk ik doe.
Ik kan als ingenieur bij nmbs hetzelfde verdienen als wat ik nu heb. Met dien verstande dat er zelfs een variabele beloning van 2000 euro elk jaar aan vasthangt gekoppeld aan prestaties uiteraard. Die variabele beloning heb ik nu niet en als die er al komt dan is die zeker niet zo groot.
Ik werk makkelijk 45 uren in de week, soms meer, die overuren worden niet gerecupereerd en niet uitbetaald, behalve als ze het gevolg zijn van een wachtdienst wat eerder uitzonderlijk is.
Ik werk in een normaal stelsel van 38 uren. Enkel tussen kerst en nieuw hebben wij een extra week. Dat maakt dus 25 dagen verlof.
Het is niet mijn bedoeling om ambtenaren te stigmatiseren, maar als ze meer verlof hebben dan hebben ze gewoon meer verlof. punt uit.
Trouwens een werkloze stigmatiseren is ook niet nodig.
En er was iemand anders die beweerde dat in de privé overal zwartwerk was, ik ga niet ontkennen dat zwartwerk niet bestaat, maar zeker niet overal en in een aantal gevallen is het zelfs de enige manier om te overleven.
stuyckp is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be