Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 13 november 2011, 18:17   #201
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...-het-kan.dhtml

er heeft nog iemand het licht gezien
Of Di Rupo het kan, moeten we nog maar afwachten.

Bewezen is echter dat Bart De Wever het niet kan. Die gaat liever lopen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 november 2011 om 18:18.
Het Oosten is offline  
Oud 13 november 2011, 18:27   #202
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten/System Bekijk bericht

Nochtans was de meest verantwoordelijke daad van de laatste maanden, het voorstel van Bart om de sixpack te stemmen in augustus. Dankzij treuzelaar EDR, die in totaal nu al 8 maanden aan zet is zonder concreet resultaat, verliezen we ondertussen wel 100den miljoenen euro's recurrent per jaar, alleen al vanwege de index die stijgt.

Veel vertrouwen in Di Rupo heb je ook niet, blijkbaar.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier

Laatst gewijzigd door Dirk A : 13 november 2011 om 18:29.
Dirk A is offline  
Oud 13 november 2011, 18:30   #203
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Nochtans was de meest verantwoordelijke daad van de laatste maanden, het voorstel van Bart om de sixpack te stemmen in augustus. Dankzij treuzelaar EDR, die in totaal nu al 8 maanden aan zet is zonder concreet resultaat, verliezen we ondertussen wel 100den miljoenen euro's recurrent per jaar, alleen al vanwege de index die stijgt.

Veel vertrouwen in Di Rupo heb je ook niet, blijkbaar.
Ik beoordeel de onderhandelaars op politieke daadkracht. En dat hebben de onderhandelaars laatste 60 dagen ook getoond en ze hebben veel heikele punten onderhandeld.

Maar uiteindelijk gaat het allemaal om het finale resultaat: een werkbare regering te vormen. En hier wacht ik op. En bijgevolg, we zullen zien of niet zien.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 november 2011 om 18:34.
Het Oosten is offline  
Oud 13 november 2011, 18:49   #204
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik beoordeel de onderhandelaars op politieke daadkracht. En dat hebben de onderhandelaars laatste 60 dagen ook getoond en ze hebben veel heikele punten onderhandeld.

Maar uiteindelijk gaat het allemaal om het finale resultaat: een werkbare regering te vormen. En hier wacht ik op. En bijgevolg, we zullen zien of niet zien.
Toch geen blijk van super vertrouwen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 13 november 2011, 18:56   #205
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Zeg nu zélf eens u hebt nooit één dag onterecht ziek geweest,
A/ Neen, nog nooit
B/ Ik behoor niet tot die klasse van mensen die denken dat welk werk zij ook doen (of niet doen) daar even dik voor moeten worden betaald als diegenen die meer getalenteerd zijn, meer risico's hebben gelopen, harder hebben gewerkt en zuiniger/verstandiger hebben geleefd.

Citaat:
nooit iets in het zwart geregeld omdat het anders op een peperdure grap dreigt uit te draaien,
I'll take the fifth for this one

Citaat:
én u hebt op de verkeerden gestemd,en nooit iets van het systeem teruggekregen...
Neen hoor...ik heb steeds consequent gestemd voor diegenen die van het democratische besluitvorming werden uitgesloten.
Het staat bovendien onomstotelijk vast dat die partij op gebied van corruptie én politieke benoemingen het meest maagdelijk is. Uiteraard is dat niet enkel haar verdienste omdat zij nooit aan de politieke instellingen heeft mogen meedoen maar alla.

Ik heb in mijn lange carrière meer dan eens een politiek madaat aangeboden gekregen van een partij (drie zelfs om volledig te zijn). Nooit heb ik dat aanvaard omdat 2/3 van die partijen antidemocratisch waren (mijn geweten) en 1/3 maatschappeljke zelfmoord (verantwoordelijkheid tav mijn kids).

Laatst gewijzigd door Fieseler : 13 november 2011 om 18:57.
Fieseler is offline  
Oud 13 november 2011, 19:12   #206
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Wel grappig dat je omdat jij af en toe eens onterecht ziek bent dat je denkt dat iedereen het doet.
Euhh,waar zei ik dat ergens mijn beste...

Tussen 1991,het jaar waarin ik mijn linkerenkel brak bij een slechte landing en het heden ben ik in totaal slechts "3 weken "ziek geweest aangezien ik met het gips aan mijn been gewoon ging werken na 3 weken...
Svennies is offline  
Oud 13 november 2011, 19:27   #207
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch geen blijk van super vertrouwen.
Alleen Vlaams-nationalisten hebben een blindelings vertrouwen in hun (politieke) 'leider'.

Met alle nefaste gevolgen nadien natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 november 2011 om 19:31.
Het Oosten is offline  
Oud 13 november 2011, 19:32   #208
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Alleen Vlaams-nationalisten hebben een blindelings vertrouwen in hun politieke 'leider'.
Daar mag je zeker van zijn. Hij verdient dat vertrouwen dan ook. Je zal het kunnen waarnemen bij de volgende verkiezingen.
Dirk A is offline  
Oud 13 november 2011, 19:35   #209
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen Vlaams-nationalisten hebben een blindelings vertrouwen in hun (politieke) 'leider'.
Het zijn dan ook de enigen die een nog enigszins geloofwaardig boegbeeld hebben. Een niet te onderschatten troef voor een politieke partij.
Citaat:
Met alle nefaste gevolgen nadien natuurlijk.
En over welke nefaste gevolgen heb je het dan precies? Zijn ze waarneembaar zonder speciale belgicisten-bril?
fonne is offline  
Oud 13 november 2011, 19:37   #210
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wacht jij maar. Het enige dat je voorlopig echter niet gaat krijgen is een werkbare regering.
fonne is offline  
Oud 13 november 2011, 19:40   #211
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Di Rupo is nu 520 dagen bezig. Zonder resultaat. En dat terwijl de N-Va met zijn 17% van de stemmen totaal verwaasloosbaar is, dus daar kan het niet aan liggen. Nee jongen, geef nu gewoon eens toe: Di Rupo kan het niet. Met veel gedruis een 3-daags conclaaf opzetten om dan na 1 dag vast te stellen dat het niet gaat lukken dat is toch gewoon politiek dilletantisme?
fonne is offline  
Oud 13 november 2011, 19:48   #212
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans was Ierland geen zuiders land. En IJsland al zeker niet! En volgens orakel Wilders zou dat moeten...
Ierland heeft ondertussen de zware opdoffers van de financiele crisis verwerkt en is terug aan het groeien.
OECD revises projection for Irish growth in 2011 from zero to 1.2pc
En dat terwijl voor de meeste landen de grote klap nog moet komen.

Laatst gewijzigd door fonne : 13 november 2011 om 19:49.
fonne is offline  
Oud 13 november 2011, 19:53   #213
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Europa, noch de markten zijn in regio's gëinteresseerd.
Zij hebben geen tijd voor dat gezeik: of de Italiaanse schuld nu door de Abruzzen, Calabrië of Ligurië is veroorzaakt kan hen geen reet schelen.
Noch kan het hen schelen wie van de regio's het tekort zal bijpassen.

Dringt het eindelijk tot je door?
De EU wenst nu geen stammenoorlog, gewoon koppen toe en plan afleveren.
Reden te meer om de status van regio te verlaten en een land te vormen. Mij kan het overigens wel schelen wie de schuld van een ander moet afbetalen, het dreigt tenslotte met MIJN geld te gaan gebeuren.
fonne is offline  
Oud 13 november 2011, 20:04   #214
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Wacht jij maar. Het enige dat je voorlopig echter niet gaat krijgen is een werkbare regering.
Het is maar triestig als men als politieke partij zijn bestaansreden vindt in de vurige hoop en men moet leven van diezelfde hoop dat de andere gaat mislukken, terwijl men zelf geen poot uitsteekt en voortdurend zijn verantwoordelijkheid ontloopt. Het VB heeft dit 30 jaar lang gedaan en we kennen nu het uiteindelijk resultaat van dit steeds aan de kant te willen blijven staan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 13 november 2011 om 20:09.
Het Oosten is offline  
Oud 13 november 2011, 20:07   #215
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ierland heeft gigantische besparingen gedaan en leent na al die jaren nog steeds aan 8%.
In Ierland was/is de situatie dan ook bijzonder verziekt op economisch vlak. Die besparingen die ze hebben doorgevoerd zijn alvast goed, maar je kan niet verwachten dat hun rente zomaar naar beneden keldert.
Savatage is offline  
Oud 13 november 2011, 20:13   #216
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Di Rupo is nu 520 dagen bezig. Zonder resultaat. En dat terwijl de N-Va met zijn 17% van de stemmen totaal verwaasloosbaar is, dus daar kan het niet aan liggen. Nee jongen, geef nu gewoon eens toe: Di Rupo kan het niet. Met veel gedruis een 3-daags conclaaf opzetten om dan na 1 dag vast te stellen dat het niet gaat lukken dat is toch gewoon politiek dilletantisme?
Carl Devos formuleert het als volgt:

Citaat:
Dat de regeringsmakers nu pas, nu pas, écht aan de begroting beginnen is een regelrechte schande. Een regelrechte schande. Er is onnoemelijk veel tijd verloren, die het werk alleen maar moeilijker heeft gemaakt. Elk krediet dat na het vlinderakkoord had kunnen bestaan is op en verspeeld. Wie gelooft nog dat hieruit een sterke en stabiele regering kan groeien die tot 2014 moet besturen? De regeringsperiode is zo ver opgebruikt dat elk krachtig beleid al uitgehold wordt door de electorale timing. Zou het volk de democratie kunnen redden?
http://opinie.deredactie.be/2011/11/...ek-onvermogen/
Dirk A is offline  
Oud 13 november 2011, 20:16   #217
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik hoef geen bommen te maken, jij bent gewoon de bom!
aaaaawwww!! hoe lief

I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 13 november 2011, 20:16   #218
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is maar triestig als men als politieke partij zijn bestaansreden vindt in de vurige hoop en men moet leven van diezelfde hoop dat de andere gaat mislukken, terwijl men zelf geen poot uitsteekt en voortdurend zijn verantwoordelijkheid ontloopt. Het VB heeft dit 30 jaar lang gedaan en we kennen nu het uiteindelijk resultaat van dit steeds aan de kant te willen blijven staan.
je predikt in de steeds groter wordende woestijn!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 13 november 2011, 20:20   #219
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Carl Devos formuleert het als volgt:

Citaat:

Citaat:
Dat de regeringsmakers nu pas, nu pas, écht aan de begroting beginnen is een regelrechte schande. Een regelrechte schande. Er is onnoemelijk veel tijd verloren, die het werk alleen maar moeilijker heeft gemaakt. Elk krediet dat na het vlinderakkoord had kunnen bestaan is op en verspeeld. Wie gelooft nog dat hieruit een sterke en stabiele regering kan groeien die tot 2014 moet besturen? De regeringsperiode is zo ver opgebruikt dat elk krachtig beleid al uitgehold wordt door de electorale timing. Zou het volk de democratie kunnen redden?
http://opinie.deredactie.be/2011/11/...ek-onvermogen/
Die Carl Devos is toch zo een vuile, smerige, onverantwoorde nationalist, niet??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 13 november 2011 om 20:21.
Bokkenreyder is offline  
Oud 13 november 2011, 20:22   #220
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
aaaaawwww!! hoe lief

Psssssss al een geluk dat wij nog ontopic blijven en de juiste boodschap verspreiden. Bij de weg, ik ben altijd lief!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be