![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou iemand anders voor al die dingen voor jou moeten zorgen en dus minder voor zichzelf ???
![]() |
![]() |
#202 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
maar daarna de arbeiders die je vervangen hebt door machines, verwijten dat ze werkonwilligen , profiteurs zijn, om niet te moeten bijdragen, dat is hypocriet en daardoor geen uitkeringen mogen krijgen, ik zou voor minder je schaamhaar komen scheren Laatst gewijzigd door stropke1000 : 29 januari 2012 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Europees Commissaris
|
![]() Het doet me een plezier om te lezen dat nog iemand doorheeft waar onze economie naartoe evolueert en dat niet wilt oplossen door mensen van ontbering te laten omkomen, Stropke1000.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begrijp jij eigenlijk wel wat er gezegd wordt?
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wil je dat?
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik bedoel maar: wat heeft iemand die machines gebruikt om waarde te creeren, te maken met mensen die daar niks mee te zien hebben en die zelf geen waarde creeren ? Stel: ik brikoleer in mijn garage een machine die geheel automatisch fietsen maakt. Je stopt er aan de ene kant een blok aluminium in, een blok staal, en wat plastiek korrels, en aan de andere kant komt er een fiets uit de machine. Ik koop mijn blokken aluminium en staal van een chinese metaalfabrikant, en de korrels plastiek van een nederlandse chemische fabriek. De stroom komt van Electrabel. In gans het geheel heb ik niemand nodig. Ik maak 50 fietsen per dag op die manier, die ik aan 400 Euro verkoop in mijn fietsenwinkel. In totaal kost de productie mij 100 Euro de fiets. De weinige keren dat de machine onderhoud nodig heeft, doe ik dat zelf wel, en ik sta zelf in mijn winkel. Ik verdien dus 15 000 Euro per dag. Zeg nu eens, WAAROM zou ik hiervan iets moeten afstaan aan iemand die niks doet, om in die zijn levensonderhoud te voorzien ?? Om die zijn gezondheidskosten te betalen ? Om die zijn woning te betalen ? Wat heb ik met die kwiebus te zien ? Ik HAD natuurlijk een klassiek fietsenmakers atelier kunnen opzetten, maar ik heb dat niet gedaan. GIJ OOK NIET TROUWENS. Ge zijt even vrij als ik om een fietsenmakers atelier op te zetten he. Ik ben daar niet meer toe gedwongen als gij. Ik zie dus niet waarom ik de fietsenmakers die ik NIET heb aangeworven, en gij ook niet, iets zou moeten.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 januari 2012 om 08:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maw, iemand die enkel maar als arbeid "vijzen vastdraaien met een sleutel 22" wil verkopen op de markt, en daarvoor lang geleden een zeker loon kreeg, die zal die competentie niet meer aan de oude prijs verkocht krijgen omdat een machine het nu efficienter doet. Hij zou WEL zijn competentie nog verkocht kunnen krijgen voor een veel lagere prijs (loon), wanneer het goeiekoper wordt dan de machine. Of hij zou zich kunnen omscholen naar iets anders dat meer waarde heeft. Maar als hij vasthoudt aan zijn "vijzen vastdraaien met een sleutel 22", en aan zijn looneis, dan zal hij inderdaad werkloos zijn.
![]() |
![]() |
#210 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is dus een uitdaging om machines te bouwen en tegelijkertijd de negatieve gevolgen ervan op te vangen. Dat kan door de sociale zekerheid uit te breiden recht evenredig met de machinale vooruitgang. Een voorwaarde is dat de lasten op arbeid verschoven worden naar vermogenswinst als dividenden en vennootschapswinst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat gaan die met die welvaart doen?
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel; vakantiejobke.
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht al zo iets.
Een robot verhoogt de produktiviteit enorm, is nooit moe en werkt als een slaaf, desnoods dag en nacht. In de praktijk betekent dit dat hierdoor arbeiders uitgeschakeld worden. Dit kan een beetje gecompenseerd worden door ZELF robotten te ontwerpen en ZELF robotten te construeren. In ons land hebben wij de ingenieurs en techniekers die dat kùnnen ! We hebben NIET de bedrijfsleiders die dat WILLEN... Jammer. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Euh.
![]() |
![]() |
#219 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als de baten van een werknemer kleiner zijn geworden (voor de alternatieve jobs die overschieten) dan de loonkosten, dan is de mogelijkheid opgebruikt. Dan ontstaat er simpelweg werkloosheid. Langetermijneconomie wordt niet verklaard door simplistische kortetermijn economische modellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorbeeldje
![]() |