Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2012, 22:20   #181
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke1000 Bekijk bericht
Je bent een idioot, maar beseft het niet, maar maak je geen zorgen , we zijn het gewoon
Patrickve, een kieken dat economie gestudeerd heeft
stropke1000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2012, 10:39   #182
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wet van say, vraag en aanbod
is als een bijbel van de fundamentalisten
Tja, de werkelijkheid blijven negeren en uw droomwereldje en zijn contradicties met de echte wereld blijven door het strot van anderen willen rammen, is dat niet eerder iets voor fundamentalisten ?

De wet van vraag en aanbod iets voor fundamentalisten ????

De wet van de zwaartekracht ook zekers ?
Oud 27 januari 2012, 10:41   #183
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Patrickve, een kieken dat economie gestudeerd heeft
Stropke1000, een poster die nooit een iota van economie geleerd heeft maar er toch maar rustig over meepraat, en anderen VERWIJT van het vakgebied wat te kennen ?

Wie is hier de fundamentalist ? Wie is hier de dogmaticus ? Wie is hier de boekenverbrander ? Wie is hier de christen-fanatiekeling die de bibliotheek van Alexandrie en brand steekt omdat er andere boeken dan zijn bijbel in zitten ? En ons 1000 jaar obscuriteit en fanatisme heeft opgeleverd ?
Oud 27 januari 2012, 23:07   #184
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen Bekijk bericht
de laatste tien jaar stijgt de productiviteit in de Oeso landen met gemiddeld 1.51 % . In 2010 zelfs met 2.2 %.

Productiviteit wil zeggen GDP per werkuur.
Ik heb toch mijn vragen bij die productiviteitscijfers. In welke mate is bijvoorbeeld niet eerder de massale uitstoot van laaggeschoolden en oudere werknemers verantwoordelijk voor die productiviteitsstijging?

Wie wordt er eigenlijk allemaal meegerekend in die werkuren?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 16:21   #185
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Stropke1000, een poster die nooit een iota van economie geleerd heeft maar er toch maar rustig over meepraat, en anderen VERWIJT van het vakgebied wat te kennen ?

Wie is hier de fundamentalist ? Wie is hier de dogmaticus ? Wie is hier de boekenverbrander ? Wie is hier de christen-fanatiekeling die de bibliotheek van Alexandrie en brand steekt omdat er andere boeken dan zijn bijbel in zitten ? En ons 1000 jaar obscuriteit en fanatisme heeft opgeleverd ?
Jij natuurlijk, je hebt zelf gezegd dat u een egoist bent, en dus elke politieke maatregel in uw voordeel moet zijn, je bent dus ongeloofwaardig, elke liberaal is in mijn ogen een egoist, ze proberen de arbeiders te laten geloven dat de maatregelen in hun voordeel zijn, werk tot aan uw dood, ben je ziek dan heb je pech, ben je werkloos crepeer,werk aan een hongerloon, enz
en laat de werkgever zwemmen in weelde
Trouwens vind ik het arrogant dat ik mijn mond niet mag opendoen omdat ik niets ken van economie

Laatst gewijzigd door stropke1000 : 29 januari 2012 om 16:28.
Oud 29 januari 2012, 16:25   #186
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij natuurlijk, je hebt zelf gezegd dat u een egoist bent, en dus elke politieke maatregel in uw voordeel moet zijn, je bent dus ongeloofwaardig, elke liberaal is in mijn ogen een egoist, ze proberen de arbeiders te laten geloven dat de maatregelen in hun voordeel zijn, werk tot aan uw dood, ben je ziek dan heb je pech, ben je werkloos crepeer,werk aan een hongerloon, enz
Dat is dus niet waar het over gaat in deze.

Waa rhet over gaat is: als er nu niets wordt gedaan, dan zal de toekomstige generatie van 'gewone werknemer' inderdaad nog veel meer moeten werken voor veel minder. Dat is waar het over gaat.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 16:36   #187
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

Waa rhet over gaat is: als er nu niets wordt gedaan, dan zal de toekomstige generatie van 'gewone werknemer' inderdaad nog veel meer moeten werken voor veel minder. Dat is waar het over gaat.
leg uit, wat moet er dan gedaan worden?opdat de gewone arbeiders niet als slaven behandeld worden
Oud 29 januari 2012, 16:41   #188
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
leg uit, wat moet er dan gedaan worden?opdat de gewone arbeiders niet als slaven behandeld worden
Wel; in de eerste plaats moet er een gebalanceerd budget komen zonder netto-belastingsverhogingen. (Preferabel zelfs met belastingsverlagingen, door bijvoorbeeld de werknemers bijdragen te verlagen.)

Dus dat gaat betekenen: uitgavenverlagingen. De overheid is geen sinterklaas en moet niet 'alles' doen wat iemand belangrijk vindt.

Verder moet er geëvolueerd worden naar een kapitalisatie systeem in plaats van een repartitie systeem. Een kapitalisatie systeem is inherent generatie conflict creërend.

Gaan deze maatregelen betekenen dat mensen 'nu' minder gaan kunnen consumeren en koopkracht verlies gaan hebben enzo? Ja. Maar als dat niet gebeurt, dan zal het veel harder toeslaan in de toekomst.

Dat is de trade off.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 16:55   #189
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Inderdaad , de waarheid moet onder de mat geveegd worden

Laatst gewijzigd door stropke1000 : 29 januari 2012 om 16:56.
Oud 29 januari 2012, 17:01   #190
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Als het u niet bevalt, zegt u , daar gaat het niet over,van een egoist gesproken
Oud 29 januari 2012, 17:15   #191
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wel; in de eerste plaats moet er een gebalanceerd budget komen zonder netto-belastingsverhogingen. (Preferabel zelfs met belastingsverlagingen, door bijvoorbeeld de werknemers bijdragen te verlagen.)

Dus dat gaat betekenen: uitgavenverlagingen. De overheid is geen sinterklaas en moet niet 'alles' doen wat iemand belangrijk vindt.

Verder moet er geëvolueerd worden naar een kapitalisatie systeem in plaats van een repartitie systeem. Een kapitalisatie systeem is inherent generatie conflict creërend.

Gaan deze maatregelen betekenen dat mensen 'nu' minder gaan kunnen consumeren en koopkracht verlies gaan hebben enzo? Ja. Maar als dat niet gebeurt, dan zal het veel harder toeslaan in de toekomst.

Dat is de trade off.
sorry jongens , voor mij zijn jullie een paar omhoog gevallen idioten
Oud 29 januari 2012, 17:47   #192
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Dat is de trade off.
de overheid is geen sinterklaas, wil je dat even herhalen?
Al deze maatregelen zullen er dus voor zorgen dat de werknemers armer worden?en ze moeten maar in hun doodkist kruipen?of een generatie lang in armoe leven, idioten, niet verwonderd zijn dat men u kreupel slaat voor een brood
economie; het draaiboek van de profiteur

Laatst gewijzigd door stropke1000 : 29 januari 2012 om 17:54.
Oud 29 januari 2012, 17:54   #193
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens vind ik het arrogant dat ik mijn mond niet mag opendoen omdat ik niets ken van economie
Oud 29 januari 2012, 17:55   #194
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de overheid is geen sinterklaas, wil je dat even herhalen?
Al deze maatregelen zullen er dus voor zorgen dat de werknemers armer worden?en ze moeten maar in hun doodkist kruipen?of een generatie lang in armoe leven, idioten, niet verwonderd zijn dat men u kreupel slaat voor een brood
economie; het draaiboek van de profiteur
De dag dat je gaat begrijpen dat de overheid een LAST is voor de werknemer, dan zal je dat hier begrijpen, he. De overheid is vooral sinterklaas voor de niet-werkenden en voor de bevriende bedrijven waaronder sommige banken.
En de werkenden (zowel werkgevers als werknemers) moeten dat grotendeels financieren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 januari 2012 om 18:03.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 18:18   #195
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Hij wijkt helemaal niet van de kern af. Neem de productiviteit 45 jaar geleden, en het aantal gepensioneerden. Vergelijk dat met vandaag, en vergelijk dat met de prognoses over 20 jaar. Ik geef je op een briefje dat het aantal gepensioneerden sneller steeg en zal stijgen dan de productiviteit.
Het is heel eenvoudig: je kunt onmogelijk verwachten om 80 jaar te leven en amper 35 jaar productief te zijn.
het is heel eenvoudig, je kunt onmogelijk verwachten dat men kan concurreren met robotten
Oud 29 januari 2012, 18:24   #196
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De dag dat je gaat begrijpen dat de overheid een LAST is voor de werknemer, dan zal je dat hier begrijpen, he. De overheid is vooral sinterklaas voor de niet-werkenden en voor de bevriende bedrijven waaronder sommige banken.
En de werkenden (zowel werkgevers als werknemers) moeten dat grotendeels financieren.
de niet werkenden het slachtoffer van de automatisering,
ik installeer een robot in mijn bedrijf, en de slachtoffers zijn de toekomstige proffiteurs
Oud 29 januari 2012, 18:32   #197
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
en arrogant dat ze zijn, de wereld verkeerd in een crisis,de wereld wordt geleid door deze arrogante zakken , en als het niet loopt als verwacht zijn de anderen de schuldigen
Oud 29 januari 2012, 18:46   #198
stropke1000
Parlementslid

Standaard

Citaat:
typische reactie, u bent dom u begrijpt het niet,vraag niet voor een pensioen, vraag niet voor ziekteverzekering, geen vakantiegeld,
De werkelijkheid is dat de werkgevers de echte armoezaaiers zijn
Oud 29 januari 2012, 18:52   #199
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Tja, schiet een eend dood doorheen een hek en sommigen geven het hek de schuld van het arme dode beest. Soms helpt het om het hek open te zetten zodat de echte schutter te zien is, soms niet, en in het laatste geval is dat meestal omdat de schutter een vrindje is die lekkere eend levert.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2012, 18:56   #200
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de niet werkenden het slachtoffer van de automatisering,
ik installeer een robot in mijn bedrijf
Waarom zou ik geen machine mogen maken/kopen/ontwerpen die nuttige dingen maakt ?

Waarom zou ik, als ik daarmee nuttige dingen doe, en mensen die nuttige dingen bij mij komen kopen, dat niet mogen doen, of de rijkdom die ik daarmee vergaar aan iemand anders moeten afgeven die daar niks mee te maken heeft ?

Waarom "misdoe" ik gelijk wat aan gelijk wie op die manier ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 januari 2012 om 18:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be