![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Besef je nu zelf niet dat iemand die nu OVLD stemt over politieke capaciteiten beter zo stilzwijgen? Want, om maar iets te zeggen, wat zijn de politieke capaciteiten van Alexander de Croo, buiten dan dat hij fils a papa is?
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen komt die genetische spiegel bij de ene wat harder aan dan bij andere. Ik schat de capaciteiten van Decroo hoog in, hij heeft zijn partij binnen de regering geloodst, hij heeft zijn stempel gedrukt in het regeerakkoord. Getuige hiervan de wekelijkse rode vlaggenparade op straat. De partij concentreert zich op haar regeringswerk en de rangen zijn naar buiten toe gesloten. Over De Block is het nog wat vroeg oordelen, maar van de 2 andere ministers verwacht ik veel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De stembusuitslag was laatste keer al gene vette meer geloof ik, dat belooft niet veel goeds. En dan de vlaggenparades in de straat, ernstig nemen zou ik ze niet doen. Tenslotte is bijvoorbeeld het ACV, dat staakt tegen een regering die niet alleen goedgekeurd is door het ACV, maar waar dan ook nog eens ACV'ers inzitten een beetje een farce. Ik denk niet dat er nog veel Vlamingen in die circusvoorstellingen geloven. Maar goed, je denkt dat met wat ze nu aan het doen zijn de crisis bedwongen zal worden en de armoede in Vlaanderen zal verdwijnen, waarvan akte.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 19 februari 2012 om 19:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie nu beweert dat hij/zij de armoede in Vlaanderen kan doen verdwijnen is niet echt realistisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Minister-President
|
![]() Neen jong, ik heb u geen vraag gesteld ik antwoord op UW opmerking " ik denk" en uw antwoord is "Heeft u mij een vraag gesteld".....
Ik geef je gelijk op het punt dat er inderdaad mathematisch een meerdeheid nodig is, maar dat als we in situaties belanden waar er 3 partijen in wallonie (ongeveer 80% van de kiezers vertegenwoordigen) + 3 partijen in vlaanderen (GEEN 50 % in vlaanderen) in een land waar de nederlandstaligen een meerderheid zijn, dat we dan niet echt in een gezonde situatie zitten. LEES UW LAND IS KUNSTMATIG. Dus je geeft geen inhoudelijke reactie, je zit mar wat mensen te jennen ipv constructief mee e dragen aan een debat. en jaik ga me nu eens op uw niveau plaatsen, ik had mer er af kunnen van maken met het volgende . tja het hebt het hier zelf opgerakelt..."boefers" ( al of niet reservist) en "denken" dat gaat niet samen.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
IN principe heb je een regering nodig die probeert te realiseren wat jij denkt dat belangrijk is. Ik denk werkelijk als je kijkt naar de pensioendossier en het abvv pamflet leest dat de regering daar een pak maatregelen genomen heeft die inderdaad de 'sociale hangmatters' niet zint. Dus dat is inderdaad een liberale stempel. Hij is liberaal, maar in feite nog ook in het strot geramd door europa. Ben zeker moest dat zwaard van de financiele sector en europa daar niet boven ons hoofd hangen, dat onze pipo's daar in brussel lustig zouden verder gedaan hebben. Dus in elk geval sommige dingen gaan in de goeie richting wat ik ABERRANT vind, is dat pensioen van ambtenaren en structuren van ambtenaren nauwelijks gesaneerd worden; VOor mij mag 1/3 van de staattstructuur weggesaneerd worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens gaat het VB volgens de laatste peiling weer omhoog, maar dat geheel terzijde.
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een andere visie op de toekomst van ons land dan de monolinguïstische eenheidsstaat van het VB. Grappig overigens dat u het Belang afkalvend noemt op een moment dat zij weer stemmen winnen. ![]()
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal wel zo drastisch moeten veranderen dat je het niet meer zal herkennen.
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik mis bij de N-VA is een concreet stappenplan: wat is het einddoel en via welke stappen wil de partij daar geraken? Een overtuigende visie, quoi.
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, vergeleken met het ongelooflijke knoeiwerk en de lamentabele excuses van CD&V en VLD vallen een aantal N-VA politici best mee. Het is het beste wat we momenteel hebben in Vlaanderen, we zullen het ermee moeten doen.
![]() |
#215 |
Banneling
|
![]() Vindt u dat ze in de Vlaamse regering er boven uitsteken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er moet wel een eindstadium komen, hervormen om te hervormen is geen doel op zich, maar moet een middel zijn om tot beter beleid te komen. Een voorbeeld: Buitenlandse zaken: het zou toch niet verstandig zijn een heel nieuw Vlaams diplomatiek corps in het leven te roepen? Dat zou een verspilling van middelen en mensen zijn. Daarom geloof ik dat dit best een federale bevoegdheid blijft. Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 februari 2012 om 07:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het VB zoiets al zou willen...
Laatst gewijzigd door Xenophon : 20 februari 2012 om 16:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vlaanderen op zichzelf heeft betere cijfers dan Duitsland, terwijl Wallonië op zichzelf slechtere cijfers heeft dan Griekenland. Je moet echt geen econoom zijn om dat in te zien, alhoewel S&P dat pijnlijk heeft aangetoond met de verlaging van de Vlaamse rating. |
|
![]() |
![]() |