Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2012, 18:05   #201
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ze zijn overduidelijk de cvp van de 21ste eeuw.
Een liberale francofiele hielenlikker en en een doorwinterde VB'er die elkaar vinden in de enige strijd die nu nog blijkbaar telt: N-VA zo veel mogelijk beschadigen! De grap van de eeuw als je het mij vraagt! Men moet echt hopeloos zijn (aan twee kanten)!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 22 februari 2012 om 18:08.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 18:09   #202
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
voor de euro die jij meer krijgt, betaalt het bedrijf drie euro meer. Als hij die doorrekent, stijgen de prijzen. Stijgen de prijzen, dan stijgt de index en komt er indexering. Dus krijg jij één euro meer en betaalt hij opnieuw drie euro meer die hij weer doorrekent, .........

Maar de koopkracht blijft op peil hoor...
Het huidige systeem is er net voor gemaakt om de prijzen op te drijven. Schaf het huidige systeem af en voer een nieuw systeem in dat dit pervers effect countert
Ben je zo zeker dat het bij het loon begint, en niet bij de prijzen van grondstoffen, energie, en producten in het algemeen?
Het verhaal wordt dan wel iets anders. De verbruiker moet dan eerst meer betalen, wat hem daarna en met vertraging teruggegeven wordt door een indexaanpassing. Wie heeft ondertussen de winst?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 18:10   #203
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Een liberale francofiele hielenlikker en en een doorwinterde VB'er die elkaar vinden in de enige strijd die nu nog blijkbaar telt: N-VA zo veel mogelijk beschadigen! De grap van de eeuw als je het mij vraagt! Men moet echt hopelooszijn (aan twee kanten)!
Wat u zegt getuigt van akute argumentatieve bloedarmoede.
Desalnietemin vind ik uw uitdrukking doorWINTERDE VB'er goed gevonden...

een tip: lees eens wat verder dan mijn laatste tien postings dan zal u zien dat ik de NVA meer dan een warm hart toedraag.
En als u telkens zo verkrampt gaat reageren als iemand kritiek heeft op een ongelooflijke stommiteit annex blunder van uw partij dan doet u maar. Het ware mijns inziens slimmer om stommiteiten van de partijtop onder het zand van de tijd te begraven eerder dan het op te rakelen...maar dat is dan weer een goed raad van een "vijand" ()
Oud 22 februari 2012, 18:11   #204
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als de federale staat nog moet besparen op haar uitgaven kan dat alleen maar bij haar grootste uitgavenpost. De pensioenen en andere vervangingsinkomsten en natuurlijk in de ziekteverzekering.
En indien ze dat doen, wat op termijn wel zal moeten,dan zal NVA weer zijn mantra afdraaien van " het zijn de Vlamingen die voor de besparingen moeten opdraaien"
Je moet mij niet proberen wijs te maken dat er enkel kan bespaard worden door blind uitgavenposten te schrappen. Ik werk in de IT sector.
Het huidige beleid zorgt juist voor te lage pensioenen. Actief deelnemen in de maatschappij is een recht en ook een plicht. De hangmat politiek van de PS is buiten proportie, niet nodig en onrechtvaardig.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 18:11   #205
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ben je zo zeker dat het bij het loon begint, en niet bij de prijzen van grondstoffen, energie, en producten in het algemeen?
Het verhaal wordt dan wel iets anders. De verbruiker moet dan eerst meer betalen, wat hem daarna en met vertraging teruggegeven wordt door een indexaanpassing. Wie heeft ondertussen de winst?
beide (arbeid en grondstoffen/energie) tegelijk nu en dit is het grootste probleem.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 18:15   #206
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

een tip: lees eens wat verder dan mijn laatste tien postings dan zal u zien dat ik de NVA meer dan een warm hart toedraag.
En als u telkens zo verkrampt gaat reageren als iemand kritiek heeft op een ongelooflijke stommiteit annex blunder van uw partij dan doet u maar. Het ware mijns inziens slimmer om stommiteiten van de partijtop onder het zand van de tijd te begraven eerder dan het op te rakelen...maar dat is dan weer een goed raad van een "vijand" ()
Weet ik wel, maar ik kon niet nalaten vooral die liberale francofiel een ezelsstamp te geven... en dat weet jij ook wel als je me hier al een tijdje volgt.
Bovendien weet je ook al hoe ver ik denk dat een samenwerking tussen Vlaams-nationalisten mag en moet gaan: ons enige gezamenlijke doel is het belangrijkste: de rest is stof voor later.
De uitdrukking waarvoor ik je lof krijg, was inderdaad zo bedoeld.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 22 februari 2012, 18:15   #207
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
In het huidige systeem betalen de hardwerkende Vlamingen de hoogste belastingen, zonder hiervoor een goed werkende overheid als tegenprestatie terug te krijgen. Qua pensioen bengelt België achteraan het peloton in Europa. Schandaliger is haast niet mogelijk.
Van waar komen toch al de schatrijke gepensioneerden dan? Er moet toch ergens iets overschieten, ontdoken worden, of nog wat anders?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 18:18   #208
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Van waar komen toch al de schatrijke gepensioneerden dan? Er moet toch ergens iets overschieten, ontdoken worden, of nog wat anders?
Die schatrijke gepensioneerden zijn meestal oud-zelfstandigen en topambtenaren. De gewone arbeider en ambtenaar houdt niets over om de rijke gepensioneerde te spelen.

Citaat:
Oud 22 februari 2012, 18:40   #209
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Je moet mij niet proberen wijs te maken dat er enkel kan bespaard worden door blind uitgavenposten te schrappen. Ik werk in de IT sector.
Het huidige beleid zorgt juist voor te lage pensioenen. Actief deelnemen in de maatschappij is een recht en ook een plicht. De hangmat politiek van de PS is buiten proportie, niet nodig en onrechtvaardig.
v

Volgens mij kun je bij de overheid op 3 manieren besparen

1° Alle personeel van top/down analyseren wie werkt en niet werkt, en dit verzamelen in een IT. Je kijkt dan wie overwerkt is, en verschuift de niet werkers naar diegene die onderbezet zijn. De totaliteit zal dus meer produceren dan wat ze nu doen

2° Alle papierkes die nu kunnen ingevuld worden automatiseren, en overschakelen naar een 2de versnelling van automatisatie. Du salles dat automatisch gaat effectief doen : ALle registers die er bestaan digitaliseren, alle aangifteformulerien automatiseren.

Maar vooral, en dat is waar ik op doel: de overheid de informatie doen doorstromen naar de privé, waar nodig: verzekeringspapieren, of nummerplaten van onverzekerde wagens om zo maar een voorbeeldje te geven. Maar dat kan gaan van SISkaarten, tot databanken aan GIS gekoppeld etc

DUs in feite zou een BELG maar EEN keer moeten ingektikt worden op de website van de overheid, en vanaf dat moment krijgt iedereen die zijn informatie nodig heeft, automatisch alle velden ingevuld en aangereikt. Een grote record linked database dus

3° Alle aanbestedingen meer focussen op geld verdienen:
kijk als je bvb de goedkoopste aanbieder in geneesmiddelen voor een rusthuis hebt, heb je diegene die het meest korting geeft aan het rusthuis, maar niet noodzakelijk de goedkoopste aanbieder die budget bespaart voor de overheid. Want de goedkoopste offerte zou een mix van witte produkten kunnen zijn die 3keer goedkoper komt voor de patient, en die uiteraard drie keer minder korting geeft aan het rusthuis. ZO zie je hoe contraproductief die focus werkt. Je moet dus de aanbieder vinden die het goedkoopst werkt voor de patient.

IN een ander geval heb je de catalogus overschreven van de VW TOuareg, en krijg je als je geluk hebt als stadhuis twee offertes binnen. EN inderdaad er is nauwelijks verschil. In feite moet een auto bvb 4 wielen hebben, 120km/u kunnen rijden, eventueel een automatische versnelling ehbben, en bvb maar max 5liter verbruiken. EN vooral de MIX van verbruik en afschrijving en duurzaamheid zou de LAAGSTE kostprijs moeten zijn... EN dat is uiteraard dan een aanbesteding die de overheid tonnen geld doet sparen, ipv die zever dat ze nu doen van catalogussen overschrijven en schijnaanbestedingen te doen.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 18:43   #210
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar je beseft toch dat dit niet voor iedereen is weggelegd?
Hangt ervan af. Als je een iq boven de 100% hebt en niet lichamelijk beperkt dan is dit voor u ook weggelegd. Als je wil werken uiteraard, hard werken om jezelf waardevol en onmisbaar te maken. Een hangmat is daarbij geen goed instrument.

Ik ben 100% voor sociale zekerheid, bvb voor mensen die niet slim genoeg zijn voor een diploma, of niet de mogelijkheid hebben bepaalde jobs te doen. Daarvoor zijn subsidies voor beschutte werkplaatsen en invalideuitkeringen een zeer goed systeem waar ik alleen maar voor ben.

Maar al de rest heeft de maatschappelijke plicht zijn steentje bij te dragen. Hoe beter je dat doet, hoe beter je verloning en voorwaarden.

Ik heb bewust voor een knelpuntdiploma gekozen. Dat kan jij ook. Had je dat gedaan dan zat je op dit moment in dezelfde situatie als mij.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 18:44   #211
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ze zeker eens zouden mogen onderzoeken de belastingen, dat is al wie een grotere auto koopt als hij in pensioen gaat, dan altijd zelf mee gereden heeft terwijl hij werkte.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 18:45   #212
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wat ze zeker eens zouden mogen onderzoeken de belastingen, dat is al wie een grotere auto koopt als hij in pensioen gaat, dan altijd zelf mee gereden heeft terwijl hij werkte.

Citaat:
Oud 22 februari 2012, 18:47   #213
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:

Vergeef me mijn kortzichtigheid, maar die indruk gaf uw post niet toen u mij een plebeïsch drab noemde. Of zoiets, uw hele post was vergeven van bekschuim uit woede voor het N-VA succes. Meer bepaald omdat ik u erop wees dat zeer veel vlamingen niet akkoord zijn met Racisme en ondemocratische standpunten.

Blijkbaar is die realisatie genoeg om uw haat voor N-VA te voeden tot dergelijke hoogtes dat u niet langer uw civiele masker kan dragen. U deed mij denken aan Jim in de laatste aflevering van "Ashes to Ashes".

Geloof het of niet, maar de meerderheid van de Vlamingen is absoluut VOOR het cordon sanitaire. Een partij aan de macht laten die apartheid steunt, openlijk haat zaait en een zeer ondemocratische partijtop heeft is iets wat de meeste vlamingen niet zien zitten.
Oud 22 februari 2012, 18:49   #214
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik moet deze even in het vet zetten omdat ik niet kan geloven wat ik lees.
Weet u zelf wel wat u schrijft?
U wil dus zonder polarisatie een meerderheid voor separatisme maar zonder de enige partij die separatistisch is.
Zoiets noemt men democratie mijn beste. Herinnert u zich nog dat ik tegen ondemocratische partijen ben? En het VB is niet de enige separatistische partij in België. Het is wel de enige die volksseparatisme wil terwijl het N-VA en anderen eerder pragmatisch zijn omdat separatisme de beste manier is om het Belgisch democratisch deficit op te lossen.
Oud 22 februari 2012, 19:00   #215
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Weet ik wel, maar ik kon niet nalaten vooral die liberale francofiel een ezelsstamp te geven... en dat weet jij ook wel als je me hier al een tijdje volgt.
Uiteraard bro...uiteraard...

Citaat:
Bovendien weet je ook al hoe ver ik denk dat een samenwerking tussen Vlaams-nationalisten mag en moet gaan: ons enige gezamenlijke doel is het belangrijkste: de rest is stof voor later.
My thoughts exactly.

Citaat:
De uitdrukking waarvoor ik je lof krijg, was inderdaad zo bedoeld.
nogmaals...goeie bal...hihihi...
Oud 22 februari 2012, 19:02   #216
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Zoiets noemt men democratie mijn beste. Herinnert u zich nog dat ik tegen ondemocratische partijen ben? En het VB is niet de enige separatistische partij in België. Het is wel de enige die volksseparatisme wil terwijl het N-VA en anderen eerder pragmatisch zijn omdat separatisme de beste manier is om het Belgisch democratisch deficit op te lossen.
Gij weet niet wat democratie is al bijt het u *KNIP*...

Laatst gewijzigd door Akira : 23 februari 2012 om 10:46.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2012, 19:07   #217
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Gij weet niet wat democratie is al bijt het u *KNIP*...
Waarom scheldt u constant op mij? Wilt u echt een semantische discussie over democratie voeren? Of bent u gewoon het noorden kwijt, ik merk een lichte irritatie in uw discussiestijl vandaag...

Laatst gewijzigd door Akira : 23 februari 2012 om 10:48.
Oud 22 februari 2012, 21:30   #218
Fieseler

Standaard

Citaat:
Waarom scheldt u constant op mij? Wilt u echt een semantische discussie over democratie voeren? Of bent u gewoon het noorden kwijt, ik merk een lichte irritatie in uw discussiestijl vandaag...
U heeft een punt.
Ik merk samen met u op dat ik vandaag, meer dan anders, geirriteerd geraak door leugens....vooral als die repititief gebruikt wordt....

Ik beloof beterschap:
Blijf dus maar rustig de vijanden van Vlaanderen parotteren...ik zal die leugens wel plaatsen waar ze thuishoren....

Laatst gewijzigd door Fieseler : 22 februari 2012 om 21:30.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2012, 08:53   #219
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
U heeft een punt.
Ik merk samen met u op dat ik vandaag, meer dan anders, geirriteerd geraak door leugens....vooral als die repititief gebruikt wordt....

Ik beloof beterschap:
Blijf dus maar rustig de vijanden van Vlaanderen parotteren...ik zal die leugens wel plaatsen waar ze thuishoren....
OK om verdere discussie rustig te laten verlopen verwacht ik dan ook dat u stopt met de leugens waarnaar u refereert. U gebruikt deze inderdaad om uw haat tegenover de N-VA te spuien. Dit maakt de discussie kapot wat zowel u als mij irriteert. U reageert echter met gescheld, ik reageer door u te vragen eerlijk te zijn en normaal te posten.

Vlaanderen heeft inderdaad een aantal vijanden. Vergeet echter niet dat 1 van die vijanden het Vlaams Belang is, een partij die de meeste vlamingen liever kwijt dan rijk zijn. Echter om een onafhankelijk vlaanderen te realiseren zal N-VA vroeger of later met 1 van die vijanden moeten samenwerken, of het nu tsjeven, blokkers of fransozen zijn.

Gedraag u dus, hervorm uw partij en word geloofwaardig. N-VA zal het liefste samenwerken met een gelijkgezinde partij, op voorwaarde dat deze partij de grondbeginselen van het humanisme erkent. Op dit moment doet het VB dat niet.
Oud 23 februari 2012, 09:44   #220
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK om verdere discussie rustig te laten verlopen verwacht ik dan ook dat u stopt met de leugens waarnaar u refereert. U gebruikt deze inderdaad om uw haat tegenover de N-VA te spuien. Dit maakt de discussie kapot wat zowel u als mij irriteert. U reageert echter met gescheld, ik reageer door u te vragen eerlijk te zijn en normaal te posten.

Vlaanderen heeft inderdaad een aantal vijanden. Vergeet echter niet dat 1 van die vijanden het Vlaams Belang is, een partij die de meeste vlamingen liever kwijt dan rijk zijn. Echter om een onafhankelijk vlaanderen te realiseren zal N-VA vroeger of later met 1 van die vijanden moeten samenwerken, of het nu tsjeven, blokkers of fransozen zijn.

Gedraag u dus, hervorm uw partij en word geloofwaardig. N-VA zal het liefste samenwerken met een gelijkgezinde partij, op voorwaarde dat deze partij de grondbeginselen van het humanisme erkent. Op dit moment doet het VB dat niet.
Welke partij werkt wel volgens de grondbeginselen van het humanisme ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be