Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2012, 06:23   #201
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Allahoe akbar!
Laat je telkens een scheet als je dat uitkraamt?
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 06:29   #202
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aw, mijn ogen doen pijn.
zo met de mensen hun virtuele voeten spelen, zeg...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 06:30   #203
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allahoe akbar!
Toch een vraag waar ik al langer mee zit: als die Allah zo groot is, hoe komt het dan dat we die nog nooit gezien hebben?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 13 april 2012, 07:51   #204
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Toch een vraag waar ik al langer mee zit: als die Allah zo groot is, hoe komt het dan dat we die nog nooit gezien hebben?
Hij heeft zo geen pens zoals gij
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 08:00   #205
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Hij heeft zo geen pens zoals gij
Moet ik dan veronderstellen dat 'em kleiner is dan beweerd wordt?
Oud 13 april 2012, 08:02   #206
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet ik dan veronderstellen dat 'em kleiner is dan beweerd wordt?
Idd, een kleine opdonder is het.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 08:31   #207
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Idd, een kleine opdonder is het.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 08:38   #208
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wel integendeel. Zeg nu zelf, zou gij het "gezag" aanvaarden van een kleine opdonder die zich uitgeeft voor een god? Al dan niet in blauw uniform?
Oud 13 april 2012, 08:44   #209
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel integendeel. Zeg nu zelf, zou gij het "gezag" aanvaarden van een kleine opdonder die zich uitgeeft voor een god? Al dan niet in blauw uniform?
Txiki, we dwalen af hé.
Het gaat hier over écht gezag: al of niet in uniform.
Iemand die gezag moet uitoefenen, moet ook gezag uitstralen. Dat is niet altijd zo simpel.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 09:39   #210
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Txiki, we dwalen af hé.
Het gaat hier over écht gezag: al of niet in uniform.
Iemand die gezag moet uitoefenen, moet ook gezag uitstralen. Dat is niet altijd zo simpel.

Echt gezag? Wedden dat niemand kan omschrijven wat dat dan zou zijn?

Of iemand gezag uitstraalt, hangt puur af van de subjectieve indruk die iemand maakt op iemand anders. Voor de ene kan iemand gezag uitstralen en voor de andere kan diezelfde persoon puur arrogantie uitstralen.

Iemand die gezag moet uitoefenen, zoals een agent, straalt nooit gezag uit in mijn ogen. Toch niet die idioten die bonnekes mogen uitschrijven.

De tijd dat iemand "respect kreeg" en "gezag had" puur omwille van zijn functie als dokter, notaris, onderwijzer, agent, pastoor... is al lang voorbij. En dat is maar goed ook.
Oud 13 april 2012, 10:00   #211
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Toch moet je, hoe modisch anarchistisch we ons soms graag voordoen, gezag kunnen erkennen.

Als in een ziekenhuis men het nodig vindt om op een bepaalde afdeling de bezoekuren te reglementeren, en als de verpleegster toevallig binnenkomt in de kamer en al dan niet lieftallig maar wel klantvriendelijk opmerkt dat het bezoekuur afgelopen is, dan moet je haar gezag erkennen.

Soms raar dat we wel respect hebben voor een zaak, een privé-woning ga je niet zomaar binnen, maar niet voor een mens. Wel voor een verpleegster natuurlijk, maar toch niet voor iemand waarvan we weten dat hij/zij niet schoolslim is en ook niet fysiek sterk als een vuilnisman: iemand die papiertjes moet controleren omdat de gemeenteraad beslist heeft dat je moet betalen om daar te parkeren.
Een zaak: de barreel van een afgesloten parking geeft nooit problemen;
Een mens: oei oei ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 10:11   #212
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toch moet je, hoe modisch anarchistisch we ons soms graag voordoen, gezag kunnen erkennen.

Als in een ziekenhuis men het nodig vindt om op een bepaalde afdeling de bezoekuren te reglementeren, en als de verpleegster toevallig binnenkomt in de kamer en al dan niet lieftallig maar wel klantvriendelijk opmerkt dat het bezoekuur afgelopen is, dan moet je haar gezag erkennen.

Soms raar dat we wel respect hebben voor een zaak, een privé-woning ga je niet zomaar binnen, maar niet voor een mens. Wel voor een verpleegster natuurlijk, maar toch niet voor iemand waarvan we weten dat hij/zij niet schoolslim is en ook niet fysiek sterk als een vuilnisman: iemand die papiertjes moet controleren omdat de gemeenteraad beslist heeft dat je moet betalen om daar te parkeren.
Een zaak: de barreel van een afgesloten parking geeft nooit problemen;
Een mens: oei oei ...
Een paar dikke punten die je hier maakt. Waarmee je duidelijk verwijst naar het subjectieve aspect van "gezag".
Oud 13 april 2012, 11:06   #213
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allahu akbar = Allah is groter
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 11:09   #214
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Allahu akbar = Allah is groter
Groter dan wat? En als hij nog groter is dan groot, blijft dezelfde vraag.
Oud 13 april 2012, 11:16   #215
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Is het toegelaten om eerlijk te zijn ?

Laat deze discutie los staan van vooroordelen , en ik wil geensinds veroordelingen uiten over de doodslag van de brusselse controleur .

MAAR , ik ben een vlaamse burger die kei hard werkt en veel belastingen heeft betaald . ik ben zeer verantwoordelijk voor wat ik doe en heel beleefd , al moet ik van mijzelf toegeven dat ik sensitiever wordt en al eens uit mijn kram durf schieten en mijn maag rond draait bij machteloosheid en zeker bij onrecht .

OK tijd om uit den hoek te komen ...................

Wanneer je 30 jaar lang gewerkt hebt als een paard , je stopt met Uw auto in de stad en springt aan de overkant van de straat binnen in een krantewinkel , je komt buiten en daar staat plots een kennis voor je neus , je slaat een babbeltje en plots kijk je naar de overkant van de straat en er staat een parkeeragentje van vreemde origine die nog nooit één uur gewerkt heeft en dan plots champetterke mag spelen en die U eens gaat vertellen dat je dat niet mag doen, dan draait mijn maag in mijn buik ,

Een bruin buschaufeurke van de lijn die halt houd waar het hem goed uitkomt alsof hij met zijne kameel in de woestijn staat en dan zonder boe of ba vertrekt en nog een minachten gebaar naar u uit alsof hij alle rechten van de wereld heeft . dat wringt soms wreed .

Zelfs al weet je dat je een beetje in de fout bent en op 200 m van de deur rap rap gaat tanken en je veiligheidgordel niet om hebt en dan ineens een politie agentje van Marrokaanse afkomst je de les komt spellen alsof je een klein kind bent .

Ik denk dat velen het moeilijk hebben met vreemdelingen die dergelijke gezags functies uitoefenen en met een glimlach op het aangezicht en op een vrij arrogant maniertje u de les lezen .

Kennen jullie dat , of zit er iets anders fout ?
1. Een agent is een agent, dit ongeacht de afkomst of geloofsovertuiging.
2. Ik heb het liefst geen enkele boete, niet van een autochtone en niet van een allochtone agent(e).
3. Ik ga uit van het principe: "Guido dan had je je maar aan de regels moeten houden".
4. Er zijn ook veel autochtone buschauffeurs die arrogant rijden, volgens mij ligt dit niet aan de afkomst maar aan het karakter van de chauffeur.
Oud 13 april 2012, 11:20   #216
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou zelfs een dergelijk jobke &als bv parkeeragent weigeren om te doen ook al betaald men mij daar 3000 € per maand voor .

De nuttelozen van de wacht . ga eens een echte job met echt werk doen en maak dan wat van uw kloten als eerst iets echt gepresteerd hebt .
Ik weet niet of parkeerwachters echt nutteloos zijn.
Deze mensen zorgen ervoor dat parkeertijden gerespecteerd en / of betaald worden, hierdoor vindt u een parkeerplaats als u ergens moet zijn.
Neerkijken op deze mensen zegt zeer veel over u.
Oud 13 april 2012, 11:20   #217
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het kan mij helemaal niet schelen of U Algerijn of Turk of Marokaan of chinees bent , als je er voor kiest om in een multicultuur te leven en je laat je arogantie achterwege , werkt , doet je bijdrage en bent verdraagzaam en verantwoordelijk dan heb ik ondanks welke menselijk verschillen ook , geen enkel probleem , niet met U en niet met welke allochtoon , .
Het raakt mijn koude kleren niet of u een probleem met mij of met gelijk wie hebt; dat is uw probleem, val mij er niet mee lastig. Ik ben Vlaming en Algerijn en voel me daar zeer goed bij. Mijn voorouders hebben zich actief geëngageerd in de Vlaamse Beweging resp. de Algerijnse onafhankelijkheidsstrijd en ik ben op al mijn voorouders zeer fier. Ik weet ook dat ik de geschiedenis van de Nederlanden stukken beter ken dan de meesten die hier zitten zagen.

Citaat:
mijn eigen vrouw is allochtoon .
Uit Thailand of uit de Filipijnen?

Citaat:
Stel dat er een westerse blanke man politieagent wordt in Algarijë en een Algerijn stopt met zijn auto en maakt een babbeltje met een vriend en dat Blank politieagentje komt hem vertellen dat hij daar niet mag stoppen .
Het zal u misschien onbekend zijn, maar Algerije wordt bevolkt door blanken.

Citaat:
Wat zou de reactie zijn ? U bent niet verplicht te antwoorden , maar niet liegen hé .
Ik zal zelf wel bepalen wat mijn verplichtingen zijn, ik heb jou u daar niet voor nodig. In alle landen ter wereld hebben mensen allerlei strategieën om met politie om te gaan.

De strategie die jij hebt gekozen - de politie op racistische wijze aanvallen - is echter zeer dom. Op die manier gaan ze jou zeker een boete geven; in Algerije zijn de mensen toch intelligenter op dat vlak. Die gaan eerder proberen om er zich uit te praten.

Citaat:
En tussen haakjes , in het voorbeeld dat ik gaf moet je niets uit de contekst trekken , ik stond niet op de stoep geparkeerd en niet op de rijbaan , op een duidelijk afgebakende parkeerstrook waar ik niemand hinder .
Maar wordt wel persoonlijk aangevallen of ik een ganster ben .
Je hebt het verkeersreglement overtreden en moet daar dus voor instaan, ongeacht of het gezicht van de politieagent u aanstaat of niet.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 13 april 2012, 11:21   #218
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik weet niet of parkeerwachters echt nutteloos zijn.
Deze mensen zorgen ervoor dat parkeertijden gerespecteerd en / of betaald worden, hierdoor vindt u een parkeerplaats als u ergens moet zijn.
Neerkijken op deze mensen zegt zeer veel over u.
Inderdaad.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 13 april 2012, 11:22   #219
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je mag mij betuttelend noemen als ik beweer dat je maar je gordel moet aandoen in je auto, en als je het niet doet en je gepakt wordt, je maar moet betalen.
Mijn kleinkinderen moeten het niet riskeren in mijn auto eventjes vergeten de klik te doen. Oké, mijn schoonmoeder dat is wat anders, maar dat zal je me wel vergeven.

Agressie opborrelen ? Of alleen maar geïrriteerd omdat je je gefnuikt voelt in je meerderwaardigheidscomplex dat jij vindt dat jij overal je voeten aan mag vegen?
Jouw probleem.
2

En zeker ivm die schoonmoeder.
Oud 13 april 2012, 11:26   #220
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei oei oei zo veel reacties in zo korte tijd .

Ik wist dat dit een heet hangijzer was , daarom heb ik het ook aangedruft zo te stellen . Maar wie ben ik ? doet er niet toe .
De topic van dit debat is nog niet los op zijn doel gekomen . kweet zelfs niet of het zal lukken ?

Kan je gezag afdwingen op de manier waarop men momenteel bezig is ?
of lokt men eerder ongenoegen uit ?
Pas op doodslag en zelfs enkel slagen vind ik onverantwoord laat dat duidelijk zijn .

Ik heb het over gezag !!!!!

Kijk als ik een klein manneke was stond de leeraar in kostum voor de klas en we spraken hem aan met meester of met mijnheer . Nu staat daar een leeraar met een paar versleten sportschoenen grauw en grijs , met een gescheurde jeans en een T-shirt met wat wansmakelijke afbeeldingen op te zeveren over " KEI TOF Hé MANNEN "

En jij wil daarmee gezag afdwingen ?

Een have sigeuner die zijn hele leven heeft rondgereist van stad naar stad om gouddiefke te spelen handtasjes af te rukken , en dan ineens komt die vertellen dat je niet effe mag blijven praten op de stoep , zonder parkeergeld te betalen .

Denk je daar gezag mee te creeeren ? daar gaat het over , NIET OVER MIJ
Ik had op de lagere school een meester die een echte sloddervos was. Deze brave man kon echter zeer goed lesgeven en kon de kinderen echt boeien. Onze meester was zeer streng en daarbij ook zeer rechtvaardig. Wel deze man verdiende mijn respect, ik denk nog vaak met eerbied terug aan die man die ondertussen helaas overleden is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be