Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2012, 21:10   #201
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Pfft.

"Contacten leggen" is gemakkelijk gezegd. Het zal wel. De werkelijkheid ziet er iets anders uit.
Oud 23 april 2012, 21:13   #202
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Pfft.

"Contacten leggen" is gemakkelijk gezegd. Het zal wel. De werkelijkheid ziet er iets anders uit.
Begin alvast met de mensen die je tegenkomt op straat te begroeten.
De buschauffeur, de treinconducteur, de winkelierster, de medereizigers,....

Dat is nog leuk ook. Alleen al om te zien hoe men reageert.

Laatst gewijzigd door artisjok : 23 april 2012 om 21:13.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 21:23   #203
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

De manier waarop die mensen door een bepaalde groep 'jongeren' soms 'begroet' worden vinden die echt niet zo leuk.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 21:30   #204
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

En ik maar denken dat jij het steeds had over allochtonen effectief leren kénnen. Cont�*cten leggen. Letterlijk en figuurlijk.
Oud 23 april 2012, 21:43   #205
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Er zullen er zijn die ja antwoorden en er zullen er zijn die neen antwoorden, met tientallen blz aan commentaar die vooral moeten aantonen dat het vooral of uitsluitend onze schuld is!
Er lopen gewoon nog heel wat mensen in de wereld rond die niet klaar zijn om in onze maatschappij te leven, net zoals wij niet in hun maatschappij zouden kunnen gaan leven zoals zij leven! Ieder land kan wel een bepaalde groep van die mensen opnemen zonder zelf ontwricht te worden, maar wanneer die mensen gewoon mogen rondlopen met zovelen als ze willen en zich zomaar mogen vestigen waar ze willen , en trek er je plan mee, dan kan het enkel verkeerd lopen.
Op die situatie zitten we nu al jaren te kijken en wat we zien komt niet als een "verrijking" over, integendeel!
Moeten we daaruit verstaan dat je mensen kent die niet klaar zijn om in onze multiculturele maatschappij te leven? Tsj�*, dat is geen nieuws. Ik ken er ook. Die multiculturele maatschappij werd echter niet in de 20ste eeuw "uitgevonden". Die bestaat al sinds de oude Grieken en Romeinen. En waarschijnlijk lang daarvoor ook al. Wel spijtig dat er na meer dan 25 eeuwen nog mensen zijn die het niet aankunnen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 21:53   #206
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Moeten we daaruit verstaan dat je mensen kent die niet klaar zijn om in onze multiculturele maatschappij te leven? Tsj�*, dat is geen nieuws. Ik ken er ook. Die multiculturele maatschappij werd echter niet in de 20ste eeuw "uitgevonden". Die bestaat al sinds de oude Grieken en Romeinen. En waarschijnlijk lang daarvoor ook al. Wel spijtig dat er na meer dan 25 eeuwen nog mensen zijn die het niet aankunnen.
och! het is me compleet ontgaan dat 65% van mijn klasgenoten geen Nederlands begrepen toen ik in de lagere school zat!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 22:05   #207
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een vooroordeel, kortzichtigheid.
Als ik uw antwoord hier zoal lees getuigd dit ook van kortzichtigheid mijn beste...

Nét alsof u nog nooit in de buurt van een zogenaamde multiculturele school bent geweest....

Mijn echtgenote werkt in zo'n multicultureel vehinkel waar méér dan 90% van allochtone afkomst is....

Citaat:
'Multicultureel' betekent niet per definitie 'de Nederlandse taal niet machtig'
Laat de semantiek maar achterwege.....

Feit is dat het merendeel der allochtone kinderen bij hun binnenkomst in die school de Nederlandse taal alvast niet machtig zijn...

Hoe dat komt is makkelijk te verklaren door het feit dat een groot deel van de allochtonen worden uitgehuwelijkt aan een partner uit het eigen land die alléén de taal van hun land praten....

Dit wordt elke keer wéér duidelijk op de avonden van de oudercontacten waar de kinderen steeds weer tolk moeten spelen tussen ouder en leerkracht waar het vooral de importmoslima's betreft aangezien de papa daaraan zijn tijd niet verdoet...

Met de moslima's die hier zijn geboren stelt dit probleem zich niet....

Citaat:
bekent niet automatisch 'lager niveau van onderwijs'.
Zozo,op die school hebben de leerkrachten,hoe goed zij ook hun best doen het steeds weer moeilijk om de eindtermen te halen....

Het gaat zover dat vooral de moslima's die hier zijn geboren hun kinderen nog liever 4 kilometer verder naar een katholieke school brengen waar de muticulturele inslag véél lager ligt én het onderwijs van hogere kwaliteit blijkt te zijn dan de school waar ze nét naast wonen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 22:07   #208
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel spijtig dat er na meer dan 25 eeuwen nog mensen zijn die het niet aankunnen.
Ja, erg hé, al die moslimlanden met een strikte monocultuur, die zich afsluiten voor haramme culturen.
Gelukkig kunnen wij op massaal hen rekenen, om ons met een multi-cultuur van goddelijke omvang te komen verrijken.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 22:12   #209
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
och! het is me compleet ontgaan dat 65% van mijn klasgenoten geen Nederlands begrepen toen ik in de lagere school zat!
Waren je ouders expats?
Oud 23 april 2012, 22:13   #210
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ja, erg hé, al die moslimlanden met een strikte monocultuur, die zich afsluiten voor haramme culturen.
Gelukkig kunnen wij op massaal hen rekenen, om ons met een multi-cultuur van goddelijke omvang te komen verrijken.
Ja,zolang zij zich maar niet moeten aanpassen...

De fille zal dat in hun plaats wel doen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 22:15   #211
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ach, zoals die Belgen die na zoveel eeuwen multicultuur niet van multicultuur willen weten.
Oud 23 april 2012, 22:34   #212
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, zoals die Belgen die na zoveel eeuwen multicultuur niet van multicultuur willen weten.
Ah, de Belg Tobback bedoel je wsl, ja, die vind ook dat die verrijkers als meeuwen op een stort zijn.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2012, 23:01   #213
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
@ Groentje,

Je kent de wijk Sledderlo in Genk?

Vertel artisjok even wat daar zoal gebeurt als je als buitenstaander door die wijk rijdt met je auto.

't Is mogelijk dat ze daar nu wat 'geciviliseerder' geworden zijn, maar ik herinner me nog dat als je er met je auto door de straten reed, je geluk had als je geen glasschade opliep aan je auto, deuken en blutsen, van 't 'stenen gooien' had je gegarandeerd!

Waarschijnlijk de moderne variant op 'stenigen'?

Er te voet doorheen wandelen raad ik niet aan.

Bussen hebben er politiebegeleiding, zonder rijden (reden iig) ze er niet doorheen.

Is de situatie enigszins verbeterd?

Ik woonde er op < dan 5km vandaan.

Ik ken het maar al te goed. Het publieke leven wordt er zoveel als nodig geacht volledig stilgelegd om te luisteren naar de gezangen die uit de luidsprekers schallen. "Alle gelovigen" richtten zich dan prompt naar de grond en naar mekka om te bidden tot Allah ...
Voor alle duidelijkheid luistert iedereen dus zonder keuze naar deze gebeden, gezien de omnipresentie van de luidsprekers.
"Alles" stilleggen betekent ook "alles" stilleggen, incluis voetbalmatchen.

Sledderlo is dan ook voor het overgrote deel wat men in de volksmond "zwart" zou noemen.

Wie dit niet gelooft, neem rustig eens een kijkje op de website van de Basisschool "Europaschool" en bekijk er de foto's op de blogs van de verschillende klasjes...
Kijk naar de kinderen, het eten, ...
http://www.europaschoolsledderlo.be/...d=44&Itemid=54
Van een Vlaamse interculturalisatie of opvoeding kan hier geen sprake meer zijn. De leerkracht staat als enkeling tegenover de Islamitische cultuur, waarschijnlijk verloopt de overdracht dan ook in één richting: de leerkracht zal massaal Islamitische gebruiken leren kennen. Maar omgekeerd? ... Een leerkracht kan niet genoeg tegengewicht bieden tegen dit. De gevolgen zijn ernaar ... Bekijk de cijfers van de Limburgse werkloosheid maar eens ... Bekijk de activiteiten van deze inwoners ...
Bekijk de wijken, hun wijken, waar niets maar dan ook niets Vlaams is en waar ze hun volledig onafhankelijke eigen gemeenschappen hebben opgezet en men je bekijkt alsof je van mars komt als je je in één van hun winkels of straten waagt. Een trend die zich uiteraard ook manifesteert in de stad Genk, alwaar wij zelf de ervaring hebben dat advocaten (kennissen) het er zeer druk hebben en de zelfstandige allochtonen vaak minderwaardige producten meegeven aan autochtone Genkenaars die eens een stapje in hun winkels wagen. Het racisme tiert er dan ook welig.
Zo had ik een vriendin die op een Turks vriendje viel. Je kan rustig stellen dat hij haar drie jaar gebruik heeft... Van iets op lange termijn kon nooit sprake zijn. Dat mocht hij in geen geval van thuis uit. Nooit heeft zijn familie geweten dat hij een relatie had met een Vlaamse. (Ze was overigens zwartharig). Ze heeft zijn familie in al die tijd nooit mogen ontmoeten en is enkel bij zijn thuis geweest als allen naar Turkije waren. Heel de gemeenschap heeft een strikt verbod om relaties aan te gaan met Belgische personen. De partners moeten dezelfde origine hebben en beter nog: zo min mogelijk zijn blootgesteld aan de westerse cultuur die zij als verderfelijk en decadent ervaren. Iemand uit het land van herkomst is dus de optie die opgedrongen wordt aan de kinderen, of het nu derdegeneratie is of men nog in het land van herkomst geboren werd speelt geen rol. Dit omdat die gemeenschap zo hecht is en men iedereen er sowieso in incorporiseert.

Schoonbeek kwam een aantal jaar geleden nog in het nieuws, doordat de bewoners de wegentaks hadden ingevoerd. Weliswaar onder een iets minder van overheidswege georganiseerde vorm, namelijk gewoonweg "betalen of geweld".

In hoofd- en modestad Hasselt, liep ik eens in een zwart wollen kleedje met col en lange mouwen, tot onder de knie, met daaronder panty's. Ik stond op en bus te wachten aan het station. Op de meest mogelijke logische en publieke plek. Een groep Moslimjongeren kwam om me heen gecirkeld, en zoals gebruikelijk in die kringen spuwden me in het rond. Het leek wel op territoriumafbakening. Eén van de jongeren, naar schatting -18 (vermoedelijk 15 �* 16) vroeg me "waarom heb je dat aan?"...
Iets later vroeg men mij of ik even meewilde tot achter het station. :-\

Het merendeel wat zich in Limburg afspeelt is quasi onbekend door de rest van Vlaanderen. Moest dit bekend worden, denk ik dat dit electoraal aanzienlijke gevolgen kan hebben.
Ik zoek dingen op, en probeer me op basis daarvan een mening te vormen. Maar ik merk dat het bij vele mensen, zelfs de meest rechtse, dit niet het geval is. Als men hoort dat in Sint-Joost-Ten-Node >98% van de bevolking van niet-Belgische afkomst is, dondert men zowat ter plekke achterover.

Dit zijn feiten, zonder dat ik me wil uitspreken over hoe ik dit beoordeel.
Oud 23 april 2012, 23:04   #214
Groentje-18

Standaard

Hier is een informatieve website over Genk en meerbepaald Sledderlo,

Je vindt er onder andere foto's van de prachtige moskee:

http://www.yenihaber.be/go.php?go=30...=summary&pg=61

De website wordt zeer regelmatig geüpdate en bevat zeer veel informatie over België in het algemeen.

Veel leesgenot!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 april 2012 om 23:05.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 05:06   #215
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En ik maar denken dat jij het steeds had over allochtonen effectief leren kénnen. Cont�*cten leggen. Letterlijk en figuurlijk.
Daar had ik het inderdaad over.
Ken jij de betekenis niet van 'begin'?
Oud 24 april 2012, 05:44   #216
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar had ik het inderdaad over.
Ken jij de betekenis niet van 'begin'?
Ik krijg opeens een déja vu gevoel, cfr. de bemerkingen van Elio Du Supo een paar pagina's terug.

Weet je wat? Laat maar zitten.
Oud 24 april 2012, 06:04   #217
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moeten er pogroms gebeuren, lijken aan de bomen bengelen en brandende kruisen voor huizen staan voor jij van racisme spreekt?
Mensen willen gewoon een goede school voor hun kinderen, geen islamschool. C'est tout.

En als de gewone scholen daar niet meer in voorzien, dan zijn er uitwijkmogelijkheden genoeg die ze nu volop aan het ontdekken zijn: Freinetscholen, Steinerscholen, afwijkende richtingen zoals kunst- of landbouwhumaniora... Die zijn allemaal volop wit.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 24 april 2012 om 06:07.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 06:16   #218
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik krijg opeens een déja vu gevoel, cfr. de bemerkingen van Elio Du Supo een paar pagina's terug.
Welke bemerkingen?

Citaat:
Weet je nog wat je wil?
Gisteren, opmerken dat ik nog niet reageerde. Nu 'laar maar zitten'.
Hoe zou dat toch komen?

Laatst gewijzigd door artisjok : 24 april 2012 om 06:22.
Oud 24 april 2012, 08:53   #219
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is het u nu nog niet duidelijk dat mevrouw A niet geïnteresseerd is in een dialoog maar in het opdringen van haar visie.
Aangezien hier nog geen dictatuur is moet ze haar toevlucht nemen tot trollen.
In dat geval gewoon negeren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2012, 09:06   #220
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pfft.

In sociale woningbouw, aandachtswijken, zijn contacten! En juist daar stapelen de problemen zich op, denken dat dit over gaat met " goedendag" zeggen getuigt van totale wereldvreemdheid , vrees ik...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be