![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De een hecht daar meer waarde aan dan de ander, natuurlijk vind ik de dood een akelig iets. Maar ik heb het wel weten te accepteren.
Dus als daar iets tegen gedaan kan worden, zal ik het leuk vinden. Maar MOETEN is iets anders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Banneling
|
![]() Kijk. Het is simpel. Het moet omdat het moet en als je het niet eens bent ermee dan kruip je in een hol en stop je met beroep te doen op pakweg gezondheidszorg want ziekten konden mensen vroeger ook aanvaarden en het is leuk maar niet nodig om ze te genezen. Meer wil ik er niet over zeggen, dat is holle retoriek van stoffige mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enkel het woordje MOET zit me wat dwars, en ik vind de gehele transhumanistische visie wat onrealistisch. Het is tot nu toe vooral enkel en alleen speculatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Banneling
|
![]() Vliegen was dit ook. Het kan misschien wat langer duren dan de optimisten denken, dat geloof ik wel. Zeker met de opkomende systeencrisis en systemen als de islam die ons onringen en momentum genereren. Maar ik zie niet in waarom het onhaalbaar zou zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel je moet er nog wel zelf iets aan hebben, en ik denk dat wanneer mensen de dood kunnen overstijgen/tegen kunnen gaan. Wij mensen een eeuw verder zullen zijn(als het niet meer is). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zij mogen liegen, bedriegen, stelen enz.. volgens hun geloof behalve tegen moslims. Met andere woorden het doel wettigt de middelen. Wij moeten ons dat steeds voor ogen houden in onze relaties met moslims. En dat er nu aub. geen bietekwiet aan mij vraagt om voor de duizenste maal de koran verzen op te zoeken die dat beschrijven. Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 7 juni 2012 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeder natuur heeft er ook voor gezorgd dat we dat in vraag kunnen stellen.
![]() |
#213 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Lange teentjes... Laatst gewijzigd door Vito : 8 juni 2012 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Banneling
|
![]() Om het kort te houden, geloof ik dat er in de geschiedenis een onderscheid kan gemaakt worden tussen twee vormen van ideologie, zijnde de progressors en de stagnators.
Het onderscheid is simpel te maken: zij die nieuwe mogelijkheden en concepten willen introduceren, zijn progressoren. Zij die willen teruggrijpen naar "traditie", "hoe het vroeger was", "wij moeten economische groei stoppen", "technologie is gevaar", ... zijn stagnatoren. Stagnatie is fout, progressie is juist, om triviale redenen. Wie dat niet vindt mag sterven van dysenterie in een grot want antibiotica zijn een gevolg van zo van die onnodige vooruitgang. De evaluatie van een volk gebeurt volgens het aan het volk inherent potentiaal voor progressie. Ontwikkeldheid als dusdanig is dus een parameter maar geen hoofdparameter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen vind jij mensen van een cultuur ook minderwaardig dan mensen van een andere cultuur? Of gaat het je enkel en alleen om de cultuur an sich? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() Cultuur an sich. Ik geloof in het verheffen van de volkeren, en niet het gebruiken ervan voor eigen verrijking omdat zij "toch maar minderwaardig zijn" zoals de koloniale mogendheden hebben gedaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |