![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Partijlid
|
![]() Ik moest even onvrijwillig aan Maggie De Block denken...
#202 |
Partijlid
|
![]() 't Schijnt dat Hitler zelf in 2014 op de lijst zal staan. Mijn stem heeft hij alvast.
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
>>>> 1) Dat een ex-VB'er schepen wordt met goedkeuring van de lokale sp.a-afdeling is bijzonder verontrustend. 2) Als vakbondsvrouw heb ik altijd op de sp.a gerekend om progressief Vlaanderen een stem te geven... ... 3) ... de sp.a stapt nu dus in Aalst in een coalitie waarin ze zelfs niet over een blokkeringsminderheid beschikt. De partij is in feite overbodig voor een lokale meerderheid. 4) Het risico bestaat dat ze zichzelf daarmee ook overbodig dreigt te maken in de ogen van al wie op de sp.a rekent voor een verlinksing van Vlaanderen, of toch minstens als dam tegen een rechts Vlaanderen... <<<< Mijn bedenkingen: 1) Is het niet minstens even verontrustend dat (ex-)VB'ers blijkbaar op alle mogelijke manieren ver weg dienen te worden gehouden van welke vorm van participatie in het 'beleid' dan ook, terwijl die mensen - én hun kiezers - nochtans OOK belastingen moeten betalen? Is "no taxation without representation" dan niet langer een 'progressief' standpunt? 2) Als 'progressieve' heb ik allang alle hoop opgegeven dat de SP.a de eerstkomende decennia nog in staat zal zijn progressief Vlaanderen een stem te geven. Toegegeven, ik ben géén vakbondsvrouw. Misschien is dat wel het probleem? 3) Waarom dient een partij over een 'blokkeringsminderheid' te beschikken alvorens ze aan wat voor 'beleid' dan ook deel kan nemen? Zou zo'n partij niet méér baat hebben bij een coherente visie en een daaruit voortvloeiende consequente - ik durf het vieze woord 'principiële' haast niet meer te gebruiken - pragmatiek? 4) In mijn ogen is de SP (al dan niet .a) niet alleen allang overbodig, maar zelfs ronduit contraproductief in het project 'een dam opwerpen tegen rechts Vlaanderen', om van het project 'verlinksing van Vlaanderen' maar helemaal te zwijgen (zie ook bedenking 2)). Eenieder die 'links Vlaanderen' een warm hart toedraagt zou zich toch eens mogen bezinnen over de vraag wat het nut en de zin is van een halfhartige - 'legitimerende' - collaboratie met 'het régime', 'het systeem' en 'het establishment' waarbinnen SERIEUS 'links' nu ook niet bepaald de plak zwaait. En nu u daar toch mee bent begonnen, kunt u zich misschien ook eens afvragen of het geen hoog tijd wordt voor een grondige uitmesting van de zelfbenoemde 'progressieve' stal, en waar kan u daar béter mee beginnen dan in de 'oppositie', niet alleen tégen 'rechts', maar ook - en eigenlijk zelfs vooral - tégen de 'eigen' 'nestbevuilers'?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En die onnozelaars van de sp.a blijven maar zagen over Van Overmeire...
Kom zeg, wie legt er eens de sp.a-praktijken in dat Aalsters ziekenhuis bloot, dat we van dat hypocriet gezever vanaf zijn.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo horen we nog eens iets van Freya Vandenbossche. Want over haar regeerwerk in de Vlaamse regering is niet zo bijster veel te vernemen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#206 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#207 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"...bevoegdheden als Integratie, Vlaams Karakter, Niet-Belgen en Inburgering..." Voor de schrijver van het artikel is er blijkbaar een verschil tussen 'integratie' enerzijds en 'inburgering' anderzijds. Tot en met vandaag was ik domweg gelukzalig van mening dat 'inburgering' een mooie én duidelijke vertaling was van het woord 'integratie' - dat mijn zieke geest systematisch met 'integrisme' associeert - maar nu slaat de twijfel ongenadig toe. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#209 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inburgering is een woord dat zelfs in het Afrikaans gebruikt wordt. Kleingeestig gepruts in de marge. Niet van aantrekken |
|
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze kennelijk getwitterde Gleichschaltung (pun intended!) van 'inburgering' en 'ontkennen van diversiteit' dreigt de fundamenten van onder mijn wereldbeschouwing vandaan te halen ![]() 2) Voor zover ik het mij kan herinneren, wilden sommigen in de jaren dertig van de vorige eeuw méér dan één bepaalde soort mensen buiten de maatschappij sluiten, ja, zelfs carrément voor ééns en altijd verwijderen, en dat dan niet alleen uit de maatschappij, maar zelfs van de planeet. Ik herinner mij nu ten andere twee recentere 'visies', één waarin een Héél Grote Boot een niet bepaald onbelangrijke rol speelt, en een andere waarin vurig wordt gehoopt op en verlangd naar een significante stijging van de zeespiegel. ![]() Bien étonné de se retrouver ensemble! (pun evenzeer intended!)
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 17 november 2012 om 09:30. |
|
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kleine verbetering van bovenstaande: de schrijver van het artikel citeert Mevrouw Freya Van den Bossche, die blijkbaar van mening is dat 'integratie' niet hetzelfde betekent als 'inburgering'. Ik hoop dat de schrijver van het artikel mij deze fout niet kwalijk zal nemen, al kan ik begrijpen dat het allesbehalve plezant moet zijn met Mevrouw Van den Bossche te worden verward.
|
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#214 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die bedoeling schijnt de SP.A vandaag ook te koesteren. Wie haar niet goed gezind is moet gebroodroofd worden en zijn politieke rechten ontnomen worden.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "De liefhebbers van de Waalse geschiedenis zouden een schepen voor Waalse zaken zeker enthousiast verwelkomen" Paul Magnette
Verder zegt hij: "Ons asymmetrisch geworden federalisme is bijna onwerkbaar" |
![]() |