![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat je heel veel leren. Gewoon lezen dus. Tchop tchop!
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Geloof jij dit eigenlijk zelf? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nog altijd het land waar ondernemen centraal staat en waar mensen vanaf 0 een enorme business kunnen creëren. Hier in links Europa worden zo'n mensen gewoon aangemoedigd om op de dop te gaan staan en niets te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
denk eens na
![]() |
![]() |
#205 |
|
![]() tripartisme is in mijn post niet "drie politieke partijen"
![]() |
#206 |
Banneling
|
![]() Obama was niet in te tomen
en vervulde wereldwijde dromen. Bevlag elke mast en hou u goed vast : het allerbeste moet nog komen ! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik bedoel daarmee dat in een democratie, bestaande uit partijen, de drie machten volledig afhankelijk zijn van die partijen - en dat die partijen intern hoegenaamd niet democratisch zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
|
![]() neen, niet jij
Maar semantiek is a bitch Citaat:
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bewijs daarvan is dat de mens, als wezen en homo politicus, nog steeds rondloopt op deze aardbol. Wat ik zei dat de scheiding der machten een utopie is in een particratie, zelfs in latente vorm. Ook in de VS. Het meest eenvoudige voorbeeld is het Supreme Court waarvan de rechters benoemd worden door de president. Werken doet het, maar ik denk niet dat het dat was waar Montesquieu op doelde.
Laatst gewijzigd door lombas : 11 november 2012 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst schrijft u dit ... ... om vervolgens meteen in de vorm van een cartoon een excuus te plaatsen waarom hij net als de voorbije vier jaar er opnieuw niets van gaat bakken... Fascinerende houding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat zal het zijn, nu komt het na vier jaar wachten? of het lukt hem wéér niet en 't is opnieuw de schuld van de andere? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |||
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of ik kan volgen. Bestaan ja, maar werkbaar .... Democratie zie ik vooral (net als tripartisme) als een systeem waarbinnen eigenbelang van verschillende factoren elkaar in bedwang houden en willen houden. Een gedeelde dictatuur maw, waarbij het algemeen belang een stille bondgenoot is van het eigenbelang. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
a. de woorden "the best is yet to come" komen uit de overwinningsspeech van Obama en heb ik aansluitend in mijn dagverse limerick verwerkt; b. de cartoon verscheen 4 dagen later in de beste krant van Vlaanderen; c. ik weet het, het vraagt enige intellectuele onderlegdheid om het grappige ervan in te zien; d. van dit laatste weet ik dit jij absoluut niet kan beschuldigd worden. Mijn persoonlijke mening ? Romney heeft geen enkele hand uitgestoken naar Obama en heeft de democraten geschoffeerd. Obama heeft niets meer te verliezen in zijn laatste ambtstermijn : hij zal het de poenpakkers betaald zetten. En dat zal niet simpel maar terecht zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het grappige aan de cartoon is dan weer dat de groupies van Obama dit als een sneer naar de republikeinen beschouwen, terwijl het precies zegt wat ik hierboven schreef : ze weten nu al dat Obama weer eens vier jaar faalt, en het is de schuld van de GOP. Ik weet het, het vraagt enige intellectuele onderlegdheid om het grappige ervan in te zien; en van dit laatste weet ik dit jij absoluut niet kan beschuldigd worden. ![]() Laatst gewijzigd door Antoon : 12 november 2012 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij zal de poenpakkers daarvoor goed betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opmerkelijk, Mr. OB is a real winner !!!
![]() American Dream - Election Fraud? Obama Won More Than 99 Percent Of The Vote In More Than 100 Ohio Precincts
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Banneling
|
![]() Wat had je anders verwacht?
Na de geboorte-akte en de diploma's gaan de extreem-rechtse nutjobs nu de geldigheid van de verkiezingen aanvechten. Slechte verliezers zoeken altijd de fout buiten zichzelf. Vermoedelijk gaan ze daar wel nog ruim 3 jaar zoet mee zijn om dan tot de vaststelling te komen dat ze geen ernstige kandidaat hebben om het op te nemen tegen de 'evil dems' . ![]() ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 12 november 2012 om 16:30. |
![]() |
![]() |