Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2013, 09:30   #201
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Het Vlaams Belang is ook gewoon een Vlaams-nationalistische partij, de onafhankelijkheid staat ook gewoon in hun partijprogramma en de kopstukken van het VB maken er ook geen geheim van dat ze voor het einde van België zijn.
Petertje doelt daar niet op maar op de effecten van het cordon sanitair. Om die reden telt hij het Vlaams Belang niet mee.
Typisch voor zijn soort "democraten".
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 09:36   #202
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang is ook gewoon een Vlaams-nationalistische partij, de onafhankelijkheid staat ook gewoon in hun partijprogramma en de kopstukken van het VB maken er ook geen geheim van dat ze voor het einde van België zijn.
90% of meer van hun communicatie draait rond migranten thema's, meestal in de schabouwelijkste bewoordingen dan nog. You could have fooled me.
Ik wil je altijd dat prachtige blaadje eens doorsturen hoor dat de lokale VB afdeling zo graag komt bussen. Opstijgende boeing, heimwee-migranten in de titel. Artikel over criminaliteit die enkel door vreemdelingen komt, artikel tegen een moskee, artikel over veronderstelde steun aan mocro's, en dan helemaal achteraan nog een stukje over het communautaire dat ze overnamen uit het ledenblad.
Fijne nationalisten hoor.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 09:36   #203
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Haa, die Knuppel!
Dit moet een déja vu zijn!
Nog steeds Vlaams aan het bewegen?
Fantastisch toch, zo tegen beter weten in dat heilige vuur brandend weten te houden.
Respect!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hazo, d�*�*rom riep Di Rupo zijn francofone geliefden op om de "Vlaamse" collaborateurs eens wat eikes onder hun gat te leggen. Waarom deed hij dat ook weer?
En werd zijn goede raad gevolgd?
Ik herinner me die uitspraak.
Ik vond het toen een verstandige zet.
Maar ik denk dat Di Rupo intussen weet dat hij in een zetel zit, en doorheeft wat ik hierboven schets: zelfs met +50% heeft de N-Va niet genoeg om federaal aan de bak te komen, zolang de traditionelen ook maar enige machtshonger hebben, en wanneer zouden ze die kwijtgeraken?

Citaat:
Je zou best gelijk kunnen hebben, Super.
Vertel me iets nieuws.

Citaat:
Maar toch kan je beter even wachten om dit doemscenario te voorspellen.
De flaminganten voorspellen al meer dan 50 jaar het Belgische einde.
Zelfs op internet hoor ik dat liedje al +10 jaar zingen (en in dat liedje zong jij dapper mee)
Soms kreeg ik het er ff benauwd van maar sinds Di Rupo I, weet ik beter, en doorzie het mechanisme.
België is taaier dan ik het zelf ooit verwacht had...

Citaat:
Ongelukken zitten in de regel in een klein hoekje en zijn zelden voorspelbaar. Er zal, net zoals de vorige federale verkiezingen, ook in 2014 meer meespelen dan alleen de verkiezingsuitslag.
Da's waar, maar N-Va is evenmin ongevalvrij.
Even tegen de haren van de Joodse lobby instrijken, een ongelukkige uitspraak die al dan niet kwaadwillig als racistisch gespot wordt, een of andere hete flamingant die een dame op foute wijze bepotelt,.... en de N-Va wordt in reepjes gehakt.

Citaat:
En vergeet vooral niet de partij in de gaten te houden (vóór de verkiezingen) waarvan Verhofstadt de grootste ...ahum...."volkspartij" wilde maken. Een rat in het nauw maakt soms rare sprongen.
Wie weet haalt de "partij van de burger" (uit arren moede) toch nog haar burgermanifesten uit een vergeten lade....alsook het confederalisme.
Niet fijn van jou om dat mes in mijn liberale hart te drijven.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 25 mei 2013 om 09:37.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 09:43   #204
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De commentaar van DS op jullie vooruitgang :

Huilen met de pet op

Voor Open VLD is het huilen met de pet op. De partij zakte vorig jaar al naar het laagste resultaat ooit in de peiling en kwijnt nu nog verder weg. De partij slaagt er amper in 26 % van zijn potentieel te verzilveren. Van de kiezers die zich kunnen inbeelden op de liberalen te stemmen, kiezen er uiteindelijk meer voor de N-VA dan voor Open VLD zelf.

Einde citaat van een regime-krant. Zo hoor je het ook eens van een ander.
Heel ander verhaal in regime-krant La Libre Belgique...
Zo hoor je het ook eens van iemand anders.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 10:00   #205
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen waren er al heel wat gemeenten waar SP.a en Groen in kartel naar de kiezer en dat is lang niet overal een succes geweest.

Die laatste alinea is complete onzin. We leven in een tijd waarin een Vlaams-nationalistische partij de grootste partij van Vlaanderen is, waarin de zogenaamde V-partijen in verkiezingen en peilingen constant tussen de 40 tot 45% halen. Deze cijfers zijn ongezien in de Vlaamse politieke geschiedenis. In 2010 was het de eerste keer dat een niet-traditionele partij de grootste partij werd. Anno 2013 zetelen er een recordaantal Vlaams-nationalisten in de Kamer, Senaat, Vlaams Parlement, provincieraden, gemeenteraden en districtsraden. Dat het Vlaams-nationalisme over zijn top zou zijn blijkt nergens uit de verkiezingsresultaten.

En over het "succes" van links: ik zie net dat Groen in de peiling van La Libre slechts 6,5% scoort.
De kartels SP.A Groen mislukten overal, op Gent na.

Ze gingen achteruit in:

Sint Niklaas
Hasselt
Bilzen
Provincie Limburg (als je de stemmen van SP.A en Groen optelt, in 2006 had de eerste, apart, 20 zetels, nu samen 13)
Genk
Hoeilaart (verloren één zetel, ook al hadden ze een iets hoger percentage)

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 25 mei 2013 om 10:09.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 10:04   #206
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Petertje doelt daar niet op maar op de effecten van het cordon sanitair. Om die reden telt hij het Vlaams Belang niet mee.
Typisch voor zijn soort "democraten".
Ons forumlid fonne zou dit op identiek dezelfde manier uitgedrukt hebben. Maar uiteraard berust elke gelijkenis zuiver op toeval.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 10:09   #207
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ligt nochtans voor de hand : elke mocro politicus is voor een vlaams blokker een grotere vijand.
Waarvoor staat mocro ?
Op het belangrijkste ga je trouwens niet in : hoe verklaar je dat de VB kiezers Di Rupo zo hoog inschatten ?
Mijn verklaring is dat de vraagstelling helemaal anders was, en het resultaat dus een verdraaiing is.
Als men vraagt : welke politicus heeft het meeste invloed ?
is dat een eel andere kwestie dan : voor welke politicus zou u zich kunnen indenken te stemmen ?
Als men die eerste vraag stelt, en dan achteraf het presenteert alsof het om een uitslag over die 2e vraag gaat, is men weer goed bezig de boel te belazeren.
Zou mij echt niet verwonderen van de 'kwaliteitsmedia', ze spelen dat soort spelletjes elke dag.
Oud 25 mei 2013, 10:25   #208
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Het enige wat je uit al die peilingen kunt afleiden is dat het N-VA groot is en al de rest klein. Hoe groot of hoe klein, dat zullen we pas weten na de verkiezingsdag in 2014. Al de rest wilde gokken van generlei waarde.
Voorlopig klopt dit nog. Maar indien het VB zich wat herstelt dan ben ik niet zeker of dat nog zo zal zijn. Want zoals een poster hier ooit zei en hetgeen we weer bemerken: de Vlaams-nationalistische partijen zijn communicerende vaten. Bovendien is de LDD leeg en zo goed als opgebruikt. Eén V-partij bestaat alvast niet meer. Maar voor het ogenblik is het waar dat de N-VA de grootste Vlaamse partij blijft. Weliswaar ze heeft belange niet de meerderheid in Vlaanderen. Moest de Wever wegvallen door een of andere redenen, dan ligt de N-VA op zijn gat.

Nu, peilingen moeten we met een grote korrel zout nemen. En daarom is deze draad eigenlijk een leuterdraad.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 mei 2013 om 10:29.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 10:28   #209
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Voorlopig klopt dit nog. Maar indien het VB zich wat herstelt dan ben ik niet zeker of dat nog zo zal zijn. Want zoals een poster hier ooit zei en hetgeen we weer bemerken: de Vlaams-nationalistische partijen zijn communicerende vaten. Bovendien is de LDD leeg en zo goed als opgebruikt. Eén V-partij bestaat alvast niet meer. Maar voor de tijd is het waar dat de N-VA de grootste Vlaamse partij blijft. Maar belange niet de meerderheid heeft. Moest de Wever wegvallen door een of andere redenen, dan ligt de N-VA op zijn gat.

Nu, peilingen moeten we met een grote korrel zout nemen. En daarom is deze draad eigenlijk een leuterdraad.
Die LDD zal wel opgaan in NVA. Ben er zelf niet zo'n grote voorstander van, maar dat zal hen geen stemmen kosten. Trouwens, je negeert de naakte cijfers: NVA wint zowieso. De vraag is alleen met hoeveel...
Oud 25 mei 2013, 10:42   #210
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Waarvoor staat mocro ?
Op het belangrijkste ga je trouwens niet in : hoe verklaar je dat de VB kiezers Di Rupo zo hoog inschatten ?
Mijn verklaring is dat de vraagstelling helemaal anders was, en het resultaat dus een verdraaiing is.
Als men vraagt : welke politicus heeft het meeste invloed ?
is dat een eel andere kwestie dan : voor welke politicus zou u zich kunnen indenken te stemmen ?
Als men die eerste vraag stelt, en dan achteraf het presenteert alsof het om een uitslag over die 2e vraag gaat, is men weer goed bezig de boel te belazeren.
Zou mij echt niet verwonderen van de 'kwaliteitsmedia', ze spelen dat soort spelletjes elke dag.
Ook wanneer ze de vraag verkeerd zouden begrepen hebben, wil dat iets significants zeggen...
Oud 25 mei 2013, 10:45   #211
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ons forumlid fonne zou dit op identiek dezelfde manier uitgedrukt hebben. Maar uiteraard berust elke gelijkenis zuiver op toeval.

Ik ben eens gaan kijken wie fonne is. Hij/zij registreerde zich in 2009 en heeft meer dan 25.000 post op zijn/haar naam staan. De titels van zijn zelf opgestarte draden alleen al wijzen erop dat Fonne een intelligente persoonlijkheid is. Vreemd dat mij dat vroeger niet is opgevallen want zo lang ben ik nu ook weer niet weggeweest.
Bedankt om mijn aandacht op fonne te vestigen, Peterke.
Ik kijk met blijde verwachting uit naar posts van de persoon waaraan jij me linkt.
Oud 25 mei 2013, 10:47   #212
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ook wanneer ze de vraag verkeerd zouden begrepen hebben, wil dat iets significants zeggen...
Ik denk eerder dat dit evenveel wil zeggen als peilingen in de regimemedia.
Oud 25 mei 2013, 10:51   #213
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Die LDD zal wel opgaan in NVA. Ben er zelf niet zo'n grote voorstander van, maar dat zal hen geen stemmen kosten. Trouwens, je negeert de naakte cijfers: NVA wint zowieso. De vraag is alleen met hoeveel...
Je bedoelt wellicht dat er wat rest van de LDD misschien zal overgaan naar de N-VA. Lode Verreeck zie ik dat in alle geval zeker NIET doen, en als de N-VA Boudewijn Bouckaert wil hebben zullen ze rap moeten zijn anders zit hij terug bij de VLD. Wat voor raars schiet er dan eigenlijk nog over?
Oud 25 mei 2013, 10:54   #214
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U vergeet te vermelden "Met EXTREEM karakter".
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 11:03   #215
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bedoelt wellicht dat er wat rest van de LDD misschien zal overgaan naar de N-VA. Lode Verreeck zie ik dat in alle geval zeker NIET doen, en als de N-VA Boudewijn Bouckaert wil hebben zullen ze rap moeten zijn anders zit hij terug bij de VLD. Wat voor raars schiet er dan eigenlijk nog over?
De rest: JMDD

Als Vereeck en Bouckaert naar de VLD gaan maken ze zichzelf onsterfelijk belachelijk.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 25 mei 2013 om 11:03.
Oud 25 mei 2013, 11:14   #216
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er is maar 1 vlaams-nationalistische partij : n-va.
Als er iemand is die absoluut niet geplaatst is om te oordelen of partijen al dan niet Vlaams-nationalistisch zijn, dan bent u het wel.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 11:15   #217
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Als er iemand is die absoluut niet geplaatst is om te oordelen of partijen al dan niet Vlaams-nationalistisch zijn, dan bent u het wel.
Wat is dat nu voor een uitspraak ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 25 mei 2013 om 11:15.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 11:16   #218
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
De rest: JMDD

Als Vereeck en Bouckaert naar de VLD gaan maken ze zichzelf onsterfelijk belachelijk.
Iedere versterking is welkom.
Oud 25 mei 2013, 11:16   #219
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat nu voor een uitspraak ?
Herr Oberst zal hier eens komen zeggen wie wat mag zeggen!
Problemen mee?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 mei 2013 om 11:37.
Oud 25 mei 2013, 11:23   #220
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben eens gaan kijken wie fonne is. Hij/zij registreerde zich in 2009 en heeft meer dan 25.000 post op zijn/haar naam staan. De titels van zijn zelf opgestarte draden alleen al wijzen erop dat Fonne een intelligente persoonlijkheid is. Vreemd dat mij dat vroeger niet is opgevallen want zo lang ben ik nu ook weer niet weggeweest.
Bedankt om mijn aandacht op fonne te vestigen, Peterke.
Ik kijk met blijde verwachting uit naar posts van de persoon waaraan jij me linkt.
Uw sympathie voor fonne zal snel bekoelen, eens ge zijn religieuze debiliteiten onder ogen krijgt.
Zegt 'intelligent design' u iets?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be