Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2013, 16:47   #1
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard Nieuwe peiling : realistische score voor N-VA.

DE VRT-De Standaard heeft een nieuwe peiling tijdens de Sinksenfoor-discutie doorgevoerd met volgend resultaat :
N-VA: 32,1
CD&V:17,4
Spa:14,7

Opvallend is dat het VB (10,6) de OVLD ( 10,1) voorbijgestoken heeft.

http://www.standaard.be/cnt/DMF20130524_039

Ben Weyts had voor een keer de juiste reactie.
Trouwens dit resultaat wordt door de waarnemers als positief voor N-VA beschouwd omdat daardoor de verwachtingsdrukdruk veroorzaakt de hoge scores (plus 40%) wordt weggenomen.
Het echte verkiezingsresultaat kan dan niet meer als nederlaag uitgelegd worden indien het onder dat spectaculair niveau zou blijven..

Citaat:
Ja, zijn partij is wat gezakt ten opzichte van andere peilingen. Maar die waren onrealistisch, zegt N-VA-ondervoorzitter Ben Weyts in dSAvond. Voor dit resultaat tekent de N-VA meteen.

Weyts reageert verheugd op de nieuwe peiling van De Standaard en de VRT. 'We hadden bij de verkiezingen in 2010 een zeer goede score en dit is nog eens vier procentpunten beter. Dat we niet verder groeien, lijkt me normaal. Peilingen die ons meer dan 35 procent gaven, waren onrealistisch’.

'Met die peilingen van 35 procent en meer liepen we het risico om volgend jaar een overwinningsnederlaag te lijden. We zouden winnen en iedereen zou zeggen dat we verloren hadden ten opzichte van de peilingen.’

Laatst gewijzigd door Anselmo : 24 mei 2013 om 16:50.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 16:50   #2
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
DE VRT-De Standaard heeft een nieuwe peiling tijdens de Sinksenfoor-discutie doorgevoerd met volgend resultaat :
N-VA: 32,1
CD&V:17,4
Spa:14,7

Opvallend is dat het VB (10,6) de OVLD ( 10,1) voorbijgestoken heeft.

Ben Weyts had voor een keer de juiste reactie.
Trouwens dit resultaat wordt door de waarnemers als positief voor N-VA beschouwd om dat daardoor de druk bij de hoge scores (plus 40%) wordt weggenomen.
Het echte verkiezingsresultaat kan dan niet meer als nederlaag uitgelegd worden indien het onder dat spectaculair niveau zou blijven..

Ben Weyts reageerde verheugd op de peiling...D�*t zal wel. Het wordt steeds duidelijker waarom de man de bijnaam kreeg van Ben Zwets.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 16:52   #3
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Wat is er mis met Weyts zijn reactie? Ben jij zo verzuurd dat je alles moet aangrijpen om toch maar te kunnen kankeren op NVA?

Ik wacht trouwens liever op de peiling van La Libre.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 16:57   #4
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

De Standaard apetrots dat nva (in de peilingen) 4% achteruit gaat.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 17:02   #5
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Wat is er mis met Weyts zijn reactie? Ben jij zo verzuurd dat je alles moet aangrijpen om toch maar te kunnen kankeren op NVA?

Wanneer iemand verheugd is omdat zijn partij er op achteruitgaat in een peiling, dat liegt hij of dan vertelt hij onzin. Omdat het redelijk mooi weer is geweest vandaag opteer ik voor het laatste. Maar het eerste kan natuurlijk evengoed waar zijn bij Ben Zwets.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 mei 2013 om 17:03.
Oud 24 mei 2013, 17:03   #6
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Voor de camera komt soms Weyts met eigenaardige zinsconstructies verward voor de dag.
Maar dit keer was het goed.
Trouwens het was tijd dat sommigen bij de N-VA terug met de voeten op aarde kwamen. De verkiezingen van 2014 zijn nog niet bij voorbaat gewonnen en het zal geen wandeling door het park worden.
Dagelijks ziet men hoe standpunten van BDW/N-Va bewust uit hun verband worden gerukt of foutief weergegeven. Of erger nog , dat men voor N-VA negatieve commentaar geeft op totaal gefingeerde situaties. (voetbal)
Bij de zwak geïnformeerde Vlaamse doorsnee kiezer zal er altijd iets van blijven hangen.
Zoals prof Devos zei : het is een waarschuwing voor iedereen die na elke misstap van de regering Di Rupo de N-VA slapend de verkiezingen zag winnen.
Oud 24 mei 2013, 17:03   #7
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wanneer iemand verheugd is omdat zijn partij er op achteruitgaat in een peiling, dat liegt hij of dan vertelt hij onzin. Omdat het redelijk mooi weer is geweest vandaag opteer ik voor het laatste. Maar het eerste kan natuurlijk evengoed waar zijn bij Ben Zwets.
En in vergelijking met de verkiezingen?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 17:04   #8
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat zitten er toch veel mensen in dit landje die schrik hebben van de NVA!
Zoveel profitariaat dat op de helling komt?
Zoveel postjes die verloren zouden gaan?
Zoveel decennia-lang gefoefel door de "democratische" partijen die aan het licht zou komen?
Zoveel.....?
Wat een hoop zielige reacties dat de NVA-letters telkens ontlokken...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 17:07   #9
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat zitten er toch veel mensen in dit landje die schrik hebben van de NVA!
Zoveel profitariaat dat op de helling komt?
Zoveel postjes die verloren zouden gaan?
Zoveel decennia-lang gefoefel door de "democratische" partijen die aan het licht zou komen?
Zoveel.....?
Wat een hoop zielige reacties dat de NVA-letters telkens ontlokken...
ze zijn zo bang,zo bang!
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 17:09   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben Weyts reageerde verheugd op de peiling...D�*t zal wel. Het wordt steeds duidelijker waarom de man de bijnaam kreeg van Ben Zwets.
In tegenstelling tot jou zwetst Ben Weyts niet.

Doet het zo'n pijn dat de N-VA "maar" 36% meer haalt in een peiling van de BRT en De Standaard?

Ik dacht nochtans dat peilingen niets waren om zich druk over te maken.
Weyts doet dat ook niet.
Jij wel.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 17:09   #11
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
En in vergelijking met de verkiezingen?
Het is tijdverlies om met deze persoon ernstig van gedachten te wisselen.
Hij/zij heeft een andere agenda of bedoeling dan wel een overwogen mening te verdedigen.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat steeds het woord zwetsen in zijn reacties terug te vinden is.
Oud 24 mei 2013, 17:10   #12
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoe zit het met je commentaren op de zielige resterende scores van die andere "democratische"partijtjes???
Uit het feit dat ze als slechte verliezers voortdurend op vinkenslag liggen telkens iets of iemand de NVA aanhaalt in welk verband dan ook toont enkel dat ze het in hun broek doen en klaar staan om voortdurend negatieve onzin uit te kramen! Héél geloofwaardig zijn ze!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 17:12   #13
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
De Standaard apetrots dat nva (in de peilingen) 4% achteruit gaat.
Inderdaad, zo blijven de verwachtingen binnen een realistisch niveau, als ze dan meer halen bij de verkiezing zelf hebben ze dubbel gewonnen. Het zou dom zijn van NVA om die peiling af te breken.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 17:12   #14
Brakelaar
Minister

Standaard

Citaat:
VB (10,6) de OVLD ( 10,1)
Dat gaat niet goed verteerd worden..
Oud 24 mei 2013, 17:14   #15
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is tijdverlies om met deze persoon ernstig van gedachten te wisselen.
Hij/zij heeft een andere agenda of bedoeling dan wel een overwogen mening te verdedigen.
Het is dan ook niet verwonderlijk dat steeds het woord zwetsen in zijn reacties terug te vinden is.
Mijn mening is altijd goed overwogen. En in tegenstelling tot sommigen hier, heb ik geen partijlidkaart. Van geen enkele politieke partij.
Oud 24 mei 2013, 17:15   #16
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weyts reageert verheugd op de nieuwe peiling van De Standaard en de VRT. 'We hadden bij de verkiezingen in 2010 een zeer goede score en dit is nog eens vier procentpunten beter. Dat we niet verder groeien, lijkt me normaal. Peilingen die ons meer dan 35 procent gaven, waren onrealistisch’.
Quid Bourgeois met zijn 40% ?
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 17:16   #17
Brakelaar
Minister

Standaard

Citaat:
Mijn mening is altijd goed overwogen. En in tegenstelling tot sommigen hier, heb ik geen partijlidkaart. Van geen enkele politieke partij.
Wie heeft hier een partijkaart??
Oud 24 mei 2013, 17:16   #18
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mijn mening is altijd goed overwogen. .
Prima, maar waarom schrijf je ze dan hier nooit neer.
Oud 24 mei 2013, 17:20   #19
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Prima, maar waarom schrijf je ze dan hier nooit neer.
Dat doe ik. Ik reageer hier op de ongeloofwaardige houding van Weyts.
Oud 24 mei 2013, 17:20   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leer lezen wat er staat, Bruno. De uitslag van een peiling is geen verkiezingsuitslag. Een te hoge score bij een peiling zal als verlies geïnterpreteerd worden als ze niet gehaald wordt tijdens verkiezingen.

Andersom is echter ook het geval. Indien er bij verkiezingen hoger gescoord wordt dan bij een peiling betekent dat een extra mep voor de partijen die stemmen aan de N-VA verloren. Ben "Zwets" heeft dus alle reden om blij te zijn met de uitslag van deze peiling.

Ik kan me echter levendig voorstellen dat een partijtje dat nauwelijk 1% haalt, en zakt naar een halve %, zich niet geloofwaardig maakt als het daarop hetzelfde reageert als Ben Weyts.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be