Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen Homohuwelijk/ adoptie
Het homohuwelijk kan voor mij, adoptie echter niet. 32 23,02%
Zowel het homohuwelijk als adoptie moeten kunnen. 55 39,57%
Geen homohuwelijk, geen adoptie! 52 37,41%
Aantal stemmers: 139. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2004, 19:23   #201
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Het is in elk geval geen voorbeeld. Ik zou er niks op tegen hebben als bijvoorbeeld de echtscheidingswetgeving opnieuw verstrengd zou worden.
En gewoon wachten, tot "ze" elkaar de keel overbijten ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 19:52   #202
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
De natuur heeft gewoon op geen enkele wijze voorzien dat kinderen bij homo's zouden opgroeien. Wanneer dit wel gaat gebeuren zal dit enkel kunnen omdat een aantal freaky politici dat mogelijk maken. Echter blijft het toch volledig tegen de zin van de natuur in.
- Mensen mogen dus ook niet genezen worden van ziektes (de natuur heeft dit niet voorzien)
- Draagmoeders, kunstmatige bevruchting, etc mogen ook al niet (de natuur heeft dit niet voorzien)
- elke vorm van menselijke ontwikkeling: mag niet (de natuur heeft dit neit voorzien)

...

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 19:56   #203
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
De natuur heeft gewoon op geen enkele wijze voorzien dat kinderen bij homo's zouden opgroeien. Wanneer dit wel gaat gebeuren zal dit enkel kunnen omdat een aantal freaky politici dat mogelijk maken. Echter blijft het toch volledig tegen de zin van de natuur in.
er is ook een opvatting die zegt dat de natuur net homos voorzien heeft om heterokoppels te helpen bij de opvoeding van hun kinderen. de mens heeft hulp bij het opvoeden altijd goed kunnen gebruiken. vroeger hadden de mensen veel kinderen en zou een beetje hulp welkom geweest zijn. nu hebben de mensen een jachtig leven en niet zelden worden kinderen niet enkel door hun ouders opgevoed.

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 20:31   #204
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Ja, want het is beter om twee mensen die niet meer van elkaar houden te dwingen bij elkaar te blijven. DAT is precies wat opgroeiende kinderen nodig hebben: ruziënde ouders die niet bij elkaar wegkunnen omdat de echtscheidingswetgeving te streng is...
Typisch... U maakt er maar snel eens een karikatuur van omdat het niet in uw verlicht ethisch-liberaal wereldje past waar alles moet kunnen en mogen.
Ik stel gewoon vast dat sommige gehuwde koppels al scheiden omwille van kleinigheden, omwille van persoonlijk belang van één van de 2 partners, omwille van carrierejacht van één van de 2,.... Dat zijn verwerpelijke zaken die -samen met het doorvoeren van een striktere wetgeving in echtscheiding- moeten aangepakt worden. Tot voor enige jaren kon men totaal niet (!) scheiden in Ierland. Was dat dan zo'n barbaars land waar om de haverklap gruwelverhalen vandaan kwamen over gehuwden? Ik dacht het niet.

Mensen moeten weer leren zaken van elkaar verdragen, met de nadruk op "moeten" wat als woord ongetwijfeld niet in uw progressief woordenboekje voorkomt? Naast rechten heeft een mens ook plichten, rechten vloeien voort uit plichten.

Iedereen die huwt weet dat er naast de leuke momenten ook zware beproevingen komen. In iedere gemeente een sociaal loket die strikt privaat mensen met sociale, familiale problemen helpt of raad geeft kan al veel verhelpen.

Laatst gewijzigd door Koenraad Maesschalck : 10 augustus 2004 om 20:32.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 20:36   #205
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
Typisch... U maakt er maar snel eens een karikatuur van omdat het niet in uw verlicht ethisch-liberaal wereldje past waar alles moet kunnen en mogen.
Ik stel gewoon vast dat sommige gehuwde koppels al scheiden omwille van kleinigheden, omwille van persoonlijk belang van één van de 2 partners, omwille van carrierejacht van één van de 2,.... Dat zijn verwerpelijke zaken die -samen met het doorvoeren van een striktere wetgeving in echtscheiding- moeten aangepakt worden. Tot voor enige jaren kon men totaal niet (!) scheiden in Ierland. Was dat dan zo'n barbaars land waar om de haverklap gruwelverhalen vandaan kwamen over gehuwden? Ik dacht het niet.

Mensen moeten weer leren zaken van elkaar verdragen, met de nadruk op "moeten" wat als woord ongetwijfeld niet in uw progressief woordenboekje voorkomt? Naast rechten heeft een mens ook plichten, rechten vloeien voort uit plichten.

Iedereen die huwt weet dat er naast de leuke momenten ook zware beproevingen komen. In iedere gemeente een sociaal loket die strikt privaat mensen met sociale, familiale problemen helpt of raad geeft kan al veel verhelpen.
Beetje bezinnen voor men trouwt kan handig zijn

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 20:39   #206
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Tja en wat dan met kinderen die opgroeien in één ouder gezinnen, in gezinnen van echtgescheiden ouders.... als ik jullie eng denkwereld bekijk is dat dan ook "onnatuurlijk" zeker? Of niets soms?

Wat met kinderen wiens papa in een nieuwe relatie met een man is? Wat moet er daar dan mee gebeuren.
Nee dat is een toevallige speling van het lot.
Dit zijn meestal de kinderen die op latere leeftijd problemen vormen voor de maatschappij, als men het gerecht en de overheidsdiensten mag geloven.
Daar er wel degelijk rekening mee wordt gehouden bij een uitspraak over een misdadig feit.
Zelfs in scholen is er extra aandacht voor zulke kinderen.
Gaan we nu soms beginnen experimenteren met kinderen enkel en alleen omdat enkele egoïsten alleen aan hun eigen behoeften denken?
Kijk eerst naar het belang van het kind, en pas dan naar de kandidaat ouders.
Kinderen wiens vader een relatie aangaan met een man hebben nog altijd een moeder en wordt het hoederecht meestal aan de moeder toegewezen.
MT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 20:49   #207
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Nochtans zijn wij ook gecreëerd door diezelfde natuur. Niet sinds kort hoor; de natuur heeft al altijd en overal homoseksuelen voortgebracht. Wie zegt dat de natuur daar niet een zeker doel mee beoogt?
Ja juist, zodat er meer vrouwelijk schoon voor mij is. Dank u natuur.

Citaat:
Wie heeft jou trouwens wijsgemaakt dat homoseksuelen zich niet kunnen voortplanten?
Moeder en vader hé!

Voor dat ge uitschuift van woede tijdens het laken van uw nagels, het is maar als grapje bedoeld, ge kent dat wel hé een grap.
Oud 10 augustus 2004, 20:53   #208
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Neen, want bij die zaken wordt aan derden schade berokkend (er is namelijk geen wederzijdse toestemming), hetgeen bij homoseksualiteit niet het geval is.
Soms wel!
Oud 10 augustus 2004, 21:04   #209
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
er is ook een opvatting die zegt dat de natuur net homos voorzien heeft om heterokoppels te helpen bij de opvoeding van hun kinderen. de mens heeft hulp bij het opvoeden altijd goed kunnen gebruiken. vroeger hadden de mensen veel kinderen en zou een beetje hulp welkom geweest zijn. nu hebben de mensen een jachtig leven en niet zelden worden kinderen niet enkel door hun ouders opgevoed.
Helpen of een beetje hulp ok volledig mee eens, en weet uit ervaring dat er kindvriendelijke jongens tussenzitten. Maar om een kind volledig te laten opgroeien bij twee mannen of vrouwen van hetzelfde geslacht is net iets te ver.
Mijn dochter had toch wel enkele vragen toen ze zag dat er twee mannen hand in hand over straat liepen. Begin dat maar uit te leggen aan een achtjarige.
Oud 10 augustus 2004, 21:06   #210
çois s
Banneling

çois s's schermafbeelding

Standaard

De roze-ster gemeenschap heeft enkel recht op een gestreepte pyama.
çois s is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 21:10   #211
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Ah ja? En hoe heeft de "meerderheid" van de bevolking dat dan geuit? Heb je een epifanie gekregen?
Tja, dat u meer achter uw scherm zit dan onder de mensen te komen kan ik niet aan doen. Kom eens onder de mensen ook de hetero bevolking.

Laatst gewijzigd door MT : 10 augustus 2004 om 21:18.
Oud 10 augustus 2004, 21:18   #212
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door çois s
De roze-ster gemeenschap heeft enkel recht op een gestreepte pyama.
Ik heb zo'n gedacht dat ze gelukkiger zullen zijn als het een roze is met bloemetjes.
Oud 10 augustus 2004, 22:04   #213
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
Een vraag om jullie mening te peilen.
Ik ben voor een homohuwelijk, maar tegen adoptie.

Cya later
Oud 10 augustus 2004, 22:30   #214
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nochtans zijn wij ook gecreëerd door diezelfde natuur. Niet sinds kort hoor; de natuur heeft al altijd en overal homoseksuelen voortgebracht. Wie zegt dat de natuur daar niet een zeker doel mee beoogt?
De natuur beoogt hiermee een stijging van het aantal sauna's

Citaat:
Wie heeft jou trouwens wijsgemaakt dat homoseksuelen zich niet kunnen voortplanten?
"Jan en Stef melden U met vreugde de geboorte van hun dochtertje Sue.
De bevalling liep niet van een leien dakje, dat kan U zich wel inbeelden.
Vandaar onze vraag het bezoekuurtje in de kraamafdeling zeer kort te houden, Stef zal U dankbaar zijn."
8)

Over Steve Stevaert:
"Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden."

Laatst gewijzigd door basil : 10 augustus 2004 om 22:30.
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 22:33   #215
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MT
Ja juist, zodat er meer vrouwelijk schoon voor mij is. Dank u natuur.
Jammer dat we al eerder hadden vastgesteld dat je een loser was, die voortdurend door vrouwen wordt afgewezen...

Citaat:
Moeder en vader hé!
Klaag ze aan, want ze hebben je blaasjes wijsgemaakt...

Citaat:
Voor dat ge uitschuift van woede tijdens het laken van uw nagels, het is maar als grapje bedoeld, ge kent dat wel hé een grap.
Ik wel ja...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 22:34   #216
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, dat u meer achter uw scherm zit dan onder de mensen te komen kan ik niet aan doen. Kom eens onder de mensen ook de hetero bevolking.
Kortom: je lult maar wat uit je nek... Niet dat me dat verbaast hoor, ik had niets anders verwacht, maar toch bedankt om het nog eens even te bevestigen.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 10 augustus 2004, 22:35   #217
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms wel!
Neen. Nooit.

Citaat:
Oud 10 augustus 2004, 23:42   #218
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Jammer dat we al eerder hadden vastgesteld dat je een loser was, die voortdurend door vrouwen wordt afgewezen...
Huh? Liegen is u aangeboren met de andere afwijking zeker?
een meisje die het lastig vind om aangesproken te worden door mannen noemt u vrouwen?
Heb trouwens de indruk dat zij wat lesbische trekjes heeft, dat verklaart natuurlijk haar reactie.
En nogmaals, ik heb een gezin, dus zie ik niet in wat u bedoeld met afgewezen worden?
Dat u misschien nog altijd op zoek bent naar de ware reetridder is uw probleem, maar trek andere mensen dan niet over dezelfde kam.
Oud 10 augustus 2004, 23:44   #219
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Kortom: je lult maar wat uit je nek... Niet dat me dat verbaast hoor, ik had niets anders verwacht, maar toch bedankt om het nog eens even te bevestigen.
Dacht eerder dat lullen uw specialiteit waren.
Oud 10 augustus 2004, 23:46   #220
MT
Schepen

Standaard

Citaat:
Neen. Nooit.
Ja, jij kan het weten, want je kent ze weer allemaal zeker?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be