![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u voor of tegen Homohuwelijk/ adoptie | |||
Het homohuwelijk kan voor mij, adoptie echter niet. |
![]() ![]() ![]() |
32 | 23,02% |
Zowel het homohuwelijk als adoptie moeten kunnen. |
![]() ![]() ![]() |
55 | 39,57% |
Geen homohuwelijk, geen adoptie! |
![]() ![]() ![]() |
52 | 37,41% |
Aantal stemmers: 139. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#202 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- Draagmoeders, kunstmatige bevruchting, etc mogen ook al niet (de natuur heeft dit niet voorzien) - elke vorm van menselijke ontwikkeling: mag niet (de natuur heeft dit neit voorzien) ...
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik stel gewoon vast dat sommige gehuwde koppels al scheiden omwille van kleinigheden, omwille van persoonlijk belang van één van de 2 partners, omwille van carrierejacht van één van de 2,.... Dat zijn verwerpelijke zaken die -samen met het doorvoeren van een striktere wetgeving in echtscheiding- moeten aangepakt worden. Tot voor enige jaren kon men totaal niet (!) scheiden in Ierland. Was dat dan zo'n barbaars land waar om de haverklap gruwelverhalen vandaan kwamen over gehuwden? Ik dacht het niet. Mensen moeten weer leren zaken van elkaar verdragen, met de nadruk op "moeten" wat als woord ongetwijfeld niet in uw progressief woordenboekje voorkomt? Naast rechten heeft een mens ook plichten, rechten vloeien voort uit plichten. Iedereen die huwt weet dat er naast de leuke momenten ook zware beproevingen komen. In iedere gemeente een sociaal loket die strikt privaat mensen met sociale, familiale problemen helpt of raad geeft kan al veel verhelpen. Laatst gewijzigd door Koenraad Maesschalck : 10 augustus 2004 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Dit zijn meestal de kinderen die op latere leeftijd problemen vormen voor de maatschappij, als men het gerecht en de overheidsdiensten mag geloven. Daar er wel degelijk rekening mee wordt gehouden bij een uitspraak over een misdadig feit. Zelfs in scholen is er extra aandacht voor zulke kinderen. Gaan we nu soms beginnen experimenteren met kinderen enkel en alleen omdat enkele egoïsten alleen aan hun eigen behoeften denken? Kijk eerst naar het belang van het kind, en pas dan naar de kandidaat ouders. Kinderen wiens vader een relatie aangaan met een man hebben nog altijd een moeder en wordt het hoederecht meestal aan de moeder toegewezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Voor dat ge uitschuift van woede tijdens het laken van uw nagels, het is maar als grapje bedoeld, ge kent dat wel hé een grap. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Mijn dochter had toch wel enkele vragen toen ze zag dat er twee mannen hand in hand over straat liepen. Begin dat maar uit te leggen aan een achtjarige. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() De roze-ster gemeenschap heeft enkel recht op een gestreepte pyama.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MT : 10 augustus 2004 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Cya later
![]() |
![]() |
#214 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De bevalling liep niet van een leien dakje, dat kan U zich wel inbeelden. Vandaar onze vraag het bezoekuurtje in de kraamafdeling zeer kort te houden, Stef zal U dankbaar zijn." 8)
![]() Over Steve Stevaert: "Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden." Laatst gewijzigd door basil : 10 augustus 2004 om 22:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
een meisje die het lastig vind om aangesproken te worden door mannen noemt u vrouwen? Heb trouwens de indruk dat zij wat lesbische trekjes heeft, dat verklaart natuurlijk haar reactie. En nogmaals, ik heb een gezin, dus zie ik niet in wat u bedoeld met afgewezen worden? Dat u misschien nog altijd op zoek bent naar de ware reetridder is uw probleem, maar trek andere mensen dan niet over dezelfde kam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |