![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij vraagt nergens aan de mannen hoeveel kinderen hun vrouwen hebben uitgedrukt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U stelt dat intelligentie de enige bepalende factor is. Kortom, de conclusie is dan ook dat incest een misdaad is die door zwakbegaafden wordt begaan. En juist d�*t betwijfel ik heel sterk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En bekijk ook eens wat er gebeurt in Afrika, Zuid-Amerika: hoe het Amazonewoud en de grote Afrikaanse wouden, de grote longen van onze planeet, steeds meer onder druk komen. Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 9 november 2013 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klagen? Ik merk dat er zorg is voor de open ruimte, zonder dat dit evenwel inhoudt dat er geen nieuwe uitbreidingen mogelijk zijn. Alleen zijn die daar heel goed gepland. Bij ons zie je nog van alles gebeuren: oude uitbreidingszones die worden ingevuld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet door overbevolking, maar door de zucht naar gewin. In de eerste plaats van het Westen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Gouverneur
|
![]() Los van het feit dat men er bewuster nadenkt hoe om te gaan met de open ruimte dan bij ons, klaagt men ook daar dat de open ruimte krimpt door de steeds toenemende bouw van woningen en industriegebieden hoor.
Het is gewoon een kwestie van rekenen hé: Je hebt bvb. 10 hectare ruimte: 2,5 voor woningbouw, 2,5 voor industrie, 2,5 voor landbouw, 1 voor recreatie en 1,5 voor natuur. Neemt het gedeelte industriegebied of bewoond gebied toe door bevolkingsgroei, dan krimpt automatisch het resterende gebied aan open ruimte. Tenzij je natuurlijk massaal gaat uitbreiden in de hoogte ipv in de breedte. Maar zover zijn we nog lang niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() Yep. Mijn familie is daar een uitstekend voorbeeld van. Mijn vader is heel de week weg, gaan werken in Nederland. We zien hem enkel op woensdagavond en in het weekend. En vaak komt hij vol stress thuis en gaat er geen enkel weekend zonder ruzie voorbij. Schept zoiets dan een band? Dat je als kind nogeeneens de tijd hebt om met je bleodeigen vader te praten, laat staan hem te zien? Die arme mens werkt zich kapot voor ons. Ik had het liever niet zo gezien. Maar het was uiteindelijk de keuze van beide mijn ouders om drie kinderen te hebben. Ik als hun dochter kan daar weinig aan veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Of we worden massaal vegetariër. Dan kan de aarde inderdaad nog wel wat extra monden voeden. Maar willen we die consequentie aanvaarden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer van alles. Niet alleen eten. Kortom, we maken een verkeerd gebruik van moeder aarde. Daarenboven gebeurt het op een heel onrechtvaardige manier.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://www.trouw.nl/tr/nl/4328/Opini...-dringen.dhtml http://www.overpopulationawareness.o...tml?vecookie=1 Je kan ook gewoon eens rond je kijken als je door Nederland rijdt: alhoewel ik er weinig kom, zie ik toch duidelijk dat de oppervlakte open ruimte afneemt. Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 10 november 2013 om 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ZO slecht dat de planeet wel eens uitgeput zou kunnen raken, en dat iedereen dan van alles te kort komt. Zelfs de meest onmisbare basisbehoeften : drinkbaar water, eten en zuivere lucht om in te ademen. |
|
![]() |
![]() |