![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het spijt me dat ik het moet zeggen maar het is wel een gedrocht. Als ingenieur zou ik nooit zoiets in elkaar steken. Waarom moeten we persé 1 maal per dag stinkende materie ontlasten? Konden we niet gewoon efkens aan de electriciteit liggen of via een soort zonnepanelen onze energie rechtreeks binnenkrijgen? Waarom moeten we zo nodig 8 uren per dag slapen? Dit is toch tijdsverlies? Ik noem slechts 2 belangrijke mankementen. Het zijn er eigenlijk teveel om op te noemen. Bad design, absoluut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Banneling
|
![]() neen het is geen gedrocht
![]() Ga maar eens 's morgens door het bos lopen. En het is net omdat er imperfectie is dat het perfect is. Het is geen bad design, het is er gewoon terwijl er evengoed niets was. Omdat het er is, is toeval op zich al uitgesloten. Het moet ergens vandaan komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je moet dringend uw gedachtengang eens omkeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Banneling
|
![]() Ja maar iets moet toch de actie zijn geweest.
In mensentaal, iets moet de eerste en de laatste zijn. Oneindigheid die zichzelf oneindig en onbeperkt uitdrukt? God? Don't know ... maar in alle gevallen IETS ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Europees Commissaris
|
![]() Oh, ik dacht dat je de waarheid wou achterhalen. Door zo te redeneren ga je heus de waarheid niet achterhalen want je gaat al uit van een bepaalde stelling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik sluit het bestaan van een god volgens de definitie ervan, niet uit want dat is zuivere speculatie. Ik weet niet of god(en) al dan niet bestaat/n. Wat ik wel weet is dat ik er geen nodig heb om van het leven te genieten of ons bestaan en oorsprong te bestuderen. Ik zal dan ook niemand bekritiseren indien ze geloven dat een god bestaat en waarvoor hij/zij/het verantwoordelijk is. Het is perfect mogelijk dat een god het universum in zijn huidige staat gecreeerd heeft en herinneringen van een second geleden gefabriceerd zijn. Vind ik het waarschijnlijk? Niet echt. Net zoals ik zowat alle religies op aarde onwaarschijnlijk vind. Maar zeggen dat ze fout zijn, meh. Er is een reden waarom je met mirakels alles kan bewijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Elke week is er wel een euromillions winnaar waarvan je zou kunnen zeggen : "omdat deze man een winnaar is, is toeval op zich al uitgesloten". Dat lukt enkel als je niet kijkt naar de miljoenen niet-winnaars uiteraard. En alles komt inderdaad ergens vandaan : dat wordt ook al eeuwen bestudeerd en in meer en meer detail ingevuld. Tot nu toe hebben we nog geen fenomeen waargenomen waarvoor 'god' een noodzakelijke voorwaarde was. Integendeel : er is helemaal geen god nodig om alles te laten functioneren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De waarheid is dat wij allen sprituele wezens zijn, en de fysische realiteit met haar vele stimuli pakt veel van onze aandacht en energie op. Wij hebben dagelijks een time-out nodig. Sommige technieken zoals meditatie laten toe om bewust aandacht naar binnen te richten, zoals bij slaap onbewust en natuurlijk gebeurt. Dan kan men bv bewust astraal reizen in de droomrealiteiten (op het astrale niveau).
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar soms, heel diep in de nacht, gaat er soms een lichtje op. En dan schijn ik dat op mijn innerlijke wereld om nieuwe waarheden te vormen. Ik geloof zéér sterk dat het geen toeval is en dat het leven in stand is gekomen door iets hoger in bewustzijn dan de mens. Echter is ons lichaam een voertuig en bepalen wij de hele rit. Ik zie geen goddelijke hand in mijn dagelijkse leven die zeeën splitst. Al klopt de hele evolutietheorie. Er moet een "begin" zijn. Maar vooral, om een begin te creëren moet je uitkomen bij iets dat oneindig en onveranderd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben ook van mening dat we geen god nodig hebben om iets te doen functioneren, behalve dan een systeem gebaseerd op controle en macht. Maar het neemt niet weg dat we hierboven een geweldig spektakel te zien krijgen. En hoe dieper we dat bekijken, hoe meer we toeval uitsluiten, niet waar? Het is geen willekeurige chaos he. Het functioneert en het doet zijn werk uiterst goed. Ik zie de magie in het leven, en ik ben daar ergens dankbaar voor. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals Jezus zei, zoekt niet waar je naar toe gaat, maar zoek van waar je komt. Laatst gewijzigd door marie daenen : 11 december 2013 om 08:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() Alles is creatie
![]() oooooooooooooohhhhmmmmm |
![]() |
![]() |
![]() |