![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() [quote]Wij krijgen daar ook veel voor terug. Ik wil best veel belasting betalen bijvoorbeeld indien ik een goede gezondheidsdienst mag verwachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast is onze SZ zoals die nu bestaat, gedoemd om in afzienbare tijd te kraken onder het gewicht van de steeds hoger wordende uitgaven. Dit wijst erop dat het systeem niet meer aangepast is aan onze tijd en, als het niet wordt bijgestuurd, schipbreuk zal leiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 30 december 2013 om 23:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Banneling
|
![]() Helemaal niet. Mijn antwoord betreft de punten die ik in het blauw heb gezet.
En wat de Franstalige landgenoten betreft. De Walen hebben veel te lang vastgehouden aan hun verouderde industrie. Met alle gevolgen van dien. Dat hebben ze ten lange laatste ingezien en nu gaat het dan ook beter. Maar er is nog een lange weg te gaan. Laatst gewijzigd door system : 31 december 2013 om 08:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.facebook.com/groups/willem.I.200/?fref=ts http://willembedankt.org/
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar de overheid minder impact op heeft, is wanneer een multinational beslist één van zijn filialen te sluiten in dat land. Dan staat een overheid zo goed als machteloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() U neemt uw dromen voor werkelijkheid. Eigenlijk is er hier bijna geen kat meer die nog echt weet wie Willem I is. En zeker de jongere generatie niet. Van de Groot-Nederlandse aanhang hier is dan ook maar een peulschil overgebleven wanneer men dit vergelijkt met de tijd van het interbellum in Vlaanderen.
Laatst gewijzigd door system : 31 december 2013 om 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=system;6954212]
Citaat:
Komt door de lamentabele sociale zekerheid. Laatst gewijzigd door Henri1 : 31 december 2013 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De jongeren in Vlaanderen hebben er geen notie van, wat Vlaanderen met Nederland historisch gezien gemeenschappelijk heeft. U als belgicist ,zal dit zeker toejuichen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
|
![]() [quote=Henri1;6955018]
Citaat:
2014 het nieuwe jaar ,het jaar van de moeder van alle verkiezingen en het jaar van de waarheid. Wat heerlijk onbezorgd om in Nederland te wonen. Laatst gewijzigd door cato : 31 december 2013 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het al eerder u aangegeven: er bestaat geen "belgicistisch geschiedenis onderwijs" (sic). Toch blijft u het maar als een papegaai inhoudsloos herhalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=system;6954212]
Citaat:
Voor hetgeen we krijgen betalen we buitenissig veel. Mocht het PS-Belgicistisch regime besluiten ons evenveel terug te geven als in Noord-Europa, dan zouden we in een merkelijk aangenamere samenleving vertoeven. Zoals het nu is worden we onderworpen aan een rommelig beleid dat teveel stinkt naar Zuid-Europese visie. Laatst gewijzigd door quercus : 31 december 2013 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
|
![]() Citaat:
Het belgicisme komt in alle lagen en organen van Belgie voor. In de politiek ,in de media en in het onderwijs. Het laat zich niet indammen door regionale bevoegdheden. het belgicisme is de stroop waarmee het land aan elkaar plakt en overeind blijft. Bij ieder verhaal over de geschiedenis ,die ik lees of hoor van een Belg ,druipt het belgicisme van af. En u blijft maar herhalen dat het niet kan, omdat het onderwijs een regionale bevoegdheid is. Laatst gewijzigd door cato : 31 december 2013 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U zou kunnen opperen, jawel één zaak is er zeker gemeenschappelijk: de taal. Ja, en dan nog. Want zelfs daar is er in het dagdagelijks gebruik een groot verschil. Ik zei dat reeds vroeger en ik herhaal dit nog maar eens: heel wat Nederlandse ondernemers die zaken doen met de Vlamingen (en vice versa) stellen tot hun verbazing vast dat, alhoewel ze dezelfde taal zouden moeten spreken, er vaak een hemelsbreed verschil is tussen wat zij zeggen en wat de Vlamingen verstaan (en omgekeerd). Met andere woorden, ook hier zijn er verschillen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Prima zo. En daar wil ik wel belastingen voor betalen, ook al vind ik ze wat aan de hoge kant. Ik maal daar niet om. En ik zal zeker niet de hele tijd daarover kankeren zoals gij en uw geestesgenoten constant doen. Gaat gij u maar laten verzorgen in een Nederlands hospitaal als het daar dan toch zo goed is. Laatst gewijzigd door system : 31 december 2013 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Gouverneur
|
![]() Tot en met Willem III was Nederland eerder een absolutitische eenheidsstaat ipv een liberale democratie : het beetje welvaart dat er was kwam voort uit het kolonialisme.
Vanaf de afscheiding was België één van de meest geïndustrializeerde liberale democratieën. Liberaal moet je hier evenwel in de 19de eeuwse context verstaan : democratisch voor de rijkere bourgeoisie... vanaf 1871 werden we voorbijgestoken door Duitsland, de VS De opgang van Nederland tov België kwam door het afwezig blijven uit WOI en de ontdekking van de slochterse gasvelden, de teloorgang van de steenkool... Die veranderingen maakten het oprichten van de BENELUX een economische noodzaak & de overige West-Europese staten werden hierdoor geïnspireerd (er was oorspronkelijk zelfs sprake van de oprichting van de FRITALUX) Nu genoegzaam blijkt dat een economische unie ter voltooing ook een sociaal-economische en politieke unie behoeft zouden de Lage Landen beter het voortouw nemen en werk maken van deze voltooing : breek de grenzen open en versterk tegelijk meer autonome gemeenten.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik wil u een eind tegemoet treden. Ik vind ook dat de belastingdruk te hoog ligt. Het vervelende echter voor u (en voor mij) is, dat sinds Vlaanderen ook belastingen kan heffen, dat deze belastingen dubbel zo snel stijgen als de Federale belastingen. Wat we doen, doen we beter? Laatst gewijzigd door system : 31 december 2013 om 12:57. |
|
![]() |
![]() |